Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
loadrunner

Wietgebruik

Recommended Posts

Mijn moder is (extreem)tegen alle vormen van drugs, ze begint nu weer tegen mijn gewone roken te praten, maar dan niet gewoon een keertje, maar ik krijg het 3 keer op een dag te horen. Ik had een aantal jaren geleden last van een jeukende huid(chronisch) als je ging krabben werdt het een keer zo erg. zeepjes en olietjes hielpen niet, want het komt van binnenuit.

Toen was het geval dat ik het eerste trekje van mijn eerste joint nam, als magie verdween die jeuk...

 

Hoe zou ik hierover kunnen beginnen, nu rook ik al 10 jaar stiekem marijuana, en heb al een tijdje mijn forum en sommige sites beveiligd, zodat ze niet kunnen zien met wie en waar ik over zulke dingen praat.

 

Als er op tv maar een kruimeltje wiet te zien is, begint ze haar pleidooi alweer(zou er bijna ziek van worden) volgens mijn moeder "Iedereen die drugs gebruikt is een zwakkeling en gaat zeker sterker spul gebruiken, kijk naar mij, ik heb nog nooit gerookt, of alcohol gedronken, en heb er dus ook geen behoefte aan, kijk maar naar je neef, die is nu ook aan de coke, en is alles kwijt wat die heeft opgrebouwd in zijn bedrijf, en die is dus ook begonnen met wiet"

(Probeer er maar niet tegen in te gaan, ze kreeg zelfs een keer iemand aan het huilen die al 5 jaar instructeur is bij de commando's) De laatste discussie erover duurde 7 en een halfe maand, en elke dag weer begon ze er weer over, ik heb haar misschien wel 10.000 argumenten gegeven waarom wiet anders is dan chemische drugs. Tot ik er gewoon flauw van was, want elke keer als ik maar even iets deed, zoals tv kijken of een boek lezen, begon ze er weer over,dus ben maar 60 uur in de week aan het werk gegaan... helaas is het seizoen weer voorbij, en op mezelf wonen is er kostbaar. Strudentenhuis of klein kamertje is geen optie voor mij.

 

 

 

hm dit moest ik ff kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik snel op mezelf gaan wonen :specool

Of tijdens haar slaap de stembanden verwijderen :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De problemen die je ma ondervind, zijn zowat groter dan die van een junk! In de zin van controle/ongemak die een drug kan veroorzaken. Wat ben je toch zielig als je zoveel tijd weet te besteden over een onderwerp waar je nieteens iets vanaf weet, of open staat om het te willen weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stug & Ouderwets

 

weet er alles van, mijn ouders ong. hetzelfde --->> kijken teveel films!

 

denken dat je aan je blowtje niet meer genoeg heb en dan ook aan de pillen gaat :smoke

 

en dan heb je aan pillen niet meer genoeg dan ga je spuiten ...

 

mogguh mam. :specool

 

de groenten van DoodyMann :engel

 

ik woon gelukkig wel op mezelf :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeggen, laat je moeder maar eens bij mij op de koffie komen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ff snel op je zelf wonen... zelfstandig... niets hoeft meer stiekum... nooit meer gezeik... en volop kweken natuurlijk... dit wel stiekum, want zo´n fanatiekelinge stuurt zo de politie op je af... zoon of niet... haar antidrugsopvattingen vindt zij blijkbaar belangrijker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt volgens mij gewoon door een gebrek aan kennis. heb ook van die mensen gekend.

laat je moeder een weekje op het wf surfen.

dat je daar een pakkie stres van krijgt dat kan ik goed geloven. dat zijn martel praktijken.

gr en sterkte. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je een psychische indicatie. Door het gezanik van je moeder heb je wiet NODIG om te overleven. Ga naar de huisarts en laat hem je een receptje tegen de stress voorschrijven. Als ze Seresta als smarties aan huisvrouwen kunnen geven, dan kun jij wel een receptje voor je wiet krijgen. Niet?

 

Als dat niet lukt krijg je je huisarts misschien wel zo ver om haar kalmeringsmiddelen voor te schrijven. Dan is ze meteen aan de harddrugs en kan ze niks meer over jou zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Ontwetenhied, kan dit met zich mee brengen,

maar iemand die ontwetend is, kan wel bij leren, dit is die moeder schijnbaar niet van plan

als haar 10000 x word verteld dat het niet verder gaat dan een jointje een stukje hasj,

en dat het is voor medicinaal gebruik, en moeders kan hier nog niet inkomen,

dan kan ik alleen maar zeggen volg het advies op van Sannie.

Op je zelf wonnen is duur, maar je gaat het vast een stuk fijner krijgen als dat je thuis blijft wonen,

ik had toen ik vanaf huis ging niet meer als 1000,- gulden. en een bed.

Maar door goed rond te kijken en 2ehands winkels aftegaan, ben ik er ook gekomen.

Er zijn mensen die moeten nu van midder dan 1000euro rond komen die reden het ook

Jij hebt het voordeel dat je hier kennis op kan doen hoe te kweken, al is het maar mischien in een kleine kast,

het hebben of moeten kopen is ook groot verschil

 

Mijn advies is ga op je zelf wonnen, en hou je moeder buiten de deur. en als je bij haar op visite gaat, doe dat dan niet net na het knippen, want inderdaad ik denk dat je moeder je nog wel durft aan te geven voor haar overtuiging.

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou zeggen, laat je moeder maar eens bij mij op de koffie komen :smoke

Over koffie gesproken: Drinkt je moeder koffie? (is ook een stimulerend middel :specool )

En anders thee of chocola wel. :engel Heb je iig iets om er tegen in te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze rookt niet, drinkt geen alcohol, wel groene thee, maar daar zit geen theeïne in...

 

Ik heb soms wel medelijden met haar, nooit leren genieten van de geneugten van het leven.

 

10 jaar blowen en nu nog thuis wonen? wat klopt hier niet?

 

 

thuis wonen.... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

25...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon eerst aan de coke gaan en als ze dan goed over de pis is zeggen dat je wilt afbouwen met wiet.

Moet je eens kijken hoe blij ze dan is. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrij domme opmerking in een toch wel serieus topic.

 

waarom is het niet bespreekbaar met je moeder denk je? heeft ze misschien slechte ervaringen met mensen in haar omgeving die wiet gebruiken? weet je moeder uberhaupt wel wat cannabis precies met je doet...je moeder denkt waarschijnlijk dat je een compleet ander persoon wordt na het gebruik van cannabis. misschien denkt ze zelfs wel dat het direct leidt tot verslaving en eventueel het uitproberen van sterkere drugs.

 

mijn advies is om er toch met je moeder over te praten...maar dan is het verstandig dat je jezelf eerst goed inleest zodat je alle feitjes van cannabis kent. een aantal goede boeken die je zou kunnen lezen zijn bijvoorbeeld "uit je bol" van gerben hellinga & hans plomp of "alles wat je moet weten over wiet" van sean connoly. die boeken zou je ook aan je moeder kunnen geven en dan kan ze zichzelf inlezen over alles wat met cannabis te maken heeft.

 

verder zou je je moeder een boek kunnen geven genaamd; "jongeren en drugs" geschreven door paula goodyer. dit boek leert ouders communiceren met hun kinderen over drugs.

 

ik denk dat je moeder na het lezen van die boeken in ieder geval een duidelijker beeld heeft van cannabis en drugs in het algemeen....ze zal dan ook haast moeten onderkennen dat cannabis over het algemeen geen problemen geeft mits je er goed mee omgaat en het niet te veel doet. je kan dan ook aan je moeder duidelijk proberen te maken dat wiet voor jou een medicijn is en dat je er zorgvuldig mee om zal gaan...

 

...als je moeder hierna nog steeds zo over drugs denkt is dat natuurlijk haar goedrecht, er valt jullie allebei dan niks te verwijten; jij hebt er alles aan gedaan om het onderwerp drugs bespreekbaar te maken en je moeder heeft interesse getoont door jou proberen te begrijpen.

 

en als je moeder van te voren al aangeeft dat ze niet die boeken wil lezen en dat haar mening sowieso niet gaat veranderen, dan zou ik persoonlijk toch eens heel goed na gaan denken hoe jullie samen in 1 huis verder willen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja ik herken de situatie

Ik merk dat het hier in België ook anders is dan in Nederland, vermits het daar meer sociaal aanvaard is en minder morele waarde heeft doen volgens mij ouders er minder moeilijker over dan hier.

Sommigen zitten met oudere normen en waarden, cannabis of soft drugs zien zij als drugs tout court.

Zij linken dat met hard drugs en gooien dat op één hoop.

Men maakt zich vooral zorgen omdat men het niet kent en men zich zorgen maakt om jou, ergens kunnen ze zich ook gefaald voelen in hun opvoeding dat je dat bent beginnen doen.

Ik lees dat je broer verslaafd was aan coke en zo...

Dat zal haar extra verontrust maken, het zal haar veel leed hebben gedaan van uw broer en ze wil dit niet nog eens meemaken. De vooroordelen heeft ze zelf gezien door uw broer (wiet --> coke) waardoor het volgens mij erg moeilijk zal zijn haar van het tegendeel te beweren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dit probleem een jaar of 15 geleden ook gehad,is zelfs zo ver gegaan dat ik het huis ben uitgezet door mijn vader!!

elke discussie ging ik aan,elk argument wat ik kon vinden,...hopeloos was het!

ben uiteindelijk dan alleen gaan wonen(ik moest wel)en vanaf dan......was er geen probleem meer!

Nu zoveel jaren later,rook ik nog steeds niet als mijn ouders er bij zijn,en wordt er (bijna)niet over gepraat.

Maar ze hebben er zich wel bij neergelegd dat wiet iets is wat mij rustiger maakt ook al is het in hun ogen rommel.

Sommige mensen hebben meer tijd nodig om zich bij iets neer te leggen dan anderen.

zolang jouw leventje zich rustig verder opbouwt zonder problemen met politie,justitie,.....zullen ze zich met de tijd wel aanpassen geloof me,het kan wel enkele jaren duren!!

 

Succes :specool :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

Dit soort situaties is niet makkelijk.

Als je het van beide kanten bekijkt dan hebben beide gelijk.

Je moeder wil wat goed voor je is, dat wil jij ook voor je kids later.

Ze maakt zich nu eenmaal zorgen en geeft een beschermende indruk.

Soms is het beter in zoon situaties om alles stil te houden of te dempen.Gewoon nog ff op je tanden te bijten tot het moment dat je alleen kan gaan wonen.

Het is te begrijpen dat een jonge gast wil doen en laten wat ie wil, dus ik begrijp u ook.

Een beetje een gulden middenweg uitproberen tot je weg thuis bent.

Je bent heus niet alleen met dit soort problemen.

Je moet het lot aanvaarden, tot het moment dat je het zelf grotendeels kan bepalen.

 

volhouwe,

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
En iemand van 25 die onder het juk van zijn moeder zit is niet vrij dom?

 

 

Je kent haar niet, anders wist je wel hoe lastig dat was. terwijl andere moeders in mijn omgeving voor mijn gevoel veel te makkelijk zijn... Ze praat of zegt dingen tegen me in de toon van "Je moet.... of anders" Niemand in de familie gaat tegen haar in. Ze praat nu nog steeds over die keer dat ik 6 jaar geleden met een blowtje was gesnapt... En zegt ook. dat als ze maar ook één kruimeltje "drugs" bij mij vind. dat dan de koffer al is ingepakt, en buiten klaar staat en de sloten zijn dan veranderd... Alleen helaas , als ik wel begin met" op mezelf wonen" dan gebruikt ze dat dus ook tegen me, En begint ze argumenten te verzinnen, waarom ik dat niet kan... En ze gaan nooit meer een dagje weg. dusik zit altijd met ze opgescheept. En ga ik wel eens een weekje weg op vakantie, Vraagt ze meteen het adres, zodat ze misschien een keertje langs kunen komen.... :S Ze had beter gevangenisbewaakster kunnen worden, mensen onder de tucht houden is ze een ster in, en bij anderen is ze ineens poeslief, of ik word weer eens voor lul gezet. Alsof ze me niet aardig vind, heb ik het gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt wel heel ernstig man.

heb toch enigzins respect voor je dat je het uberhaupt tot nu toe al vol heb gehouden om thuis te blijven wonen.

 

waarom ga je niet gewoon lekker kijken voor een woning? zo moeilijk is dat niet te vinden, en het hoeft ook echt niet duur te zijn hoor. voor 250 euro kun je al leuk wonen. sterker nog, in sommige kleine steden en dorpen heb je voor 100 euro meer een heel huurhuis.

 

en meubels ed kun je gewoon goedkoop bij het goed halen, of desnoods oude meubelen van vrienden of familie overnemen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk als je op je 25e nog zo afhankelijk van je moeder bent dat je heel ver van alle drugs vandaan moet blijven,of eindelijk laten zien dat je een man bent.

 

Dat is mijn mening, ik kan er naast zitten maar zo zie ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...