Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

Stroommeter

Recommended Posts

als ik het goed begrijp is er niks aan de hand zolang je de stroom maar gewoon betaald.

 

greenstuff :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smoke 1800 watt 5x 8 weken pieken 12 uur lang zal wel gaan opvallen dan..........:engel maw met de komst van de nieuwe meter is het verstandiger om te tappen ?? :specool Edited by Xinix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk hé een bericht copy / pasten.

 

Slimme meter geeft wietteler het nakijken

door Chris van Alem

 

 

ARNHEM - Slecht nieuws voor wiettelers: de digitale stroommeter maakt een einde aan hun goudmijntje. Continuon begint vandaag met de plaatsing van 75.000 slimme energiemeters. De meteropnemer is straks overbodig.

 

 

 

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE

„Ik heb geprobeerd hem in brand te steken“, verklaart Michiel Olij de schroeivlek op de Metripoint. „Het kastje moet aan strenge eisen voldoen“, zegt de man die verantwoordelijk is voor de uitrol van digitale energiemeters bij 50.000 huishoudens die op het netwerk van Continuon zijn aangesloten. Eind dit jaar besluit Continuon of al haar 2,7 miljoen klanten zo’n slimme meter krijgen. Dat kost het bedrijf vier- tot vijfhonderd miljoen euro.

 

De komende jaren gaan alle energiebedrijven bij de huishoudens en kleine bedrijven de ouderwetse stroom- en gasmeters vervangen door ultramoderne meters. De digitale meter berooft niet alleen de meteropnemer van zijn baan, het tijdperk van dag- en nachtstroom kon ook wel eens ten einde zijn. Want met de digitale meter wordt het mogelijk stroom en gas, bij wijze van spreken, per uur van een ander tarief te voorzien. Voor het aflezen van de standen - dan kan per 15 minuten - wordt een internetachtige techniek of een telecomverbinding gebruikt. Nuon studeert op deze en andere mogelijkheden, zegt de woordvoerster.

 

Continuon gaat voorop bij de grootschalige uitrol van deze meters. Oxxio, dat er eind 2007 één miljoen wil hebben geplaatst, zit nu pas op een paar honderd aansluitingen. Eneco en Essent zijn nog in de testfase. De mogelijkheden van de meters zijn groot.

 

Storingen

 

Olij: „Als deze meters in ons hele netwerk zitten, kunnen we op huisniveau zien waar zich een storing voordoet. Voordat de klant ons belt zijn we al op de hoogte.“ Wie plannen heeft om op zolder wiet te telen kan dat beter vergeten, afwijkend verbruik is in no time vastgesteld en gelokaliseerd. Stroomdiefstal kost Continuon vijftig miljoen euro per jaar. GPD

 

Olij: „Als deze meters in ons hele netwerk zitten, kunnen we op huisniveau zien waar zich een storing voordoet. Voordat de klant ons belt zijn we al op de hoogte.“ Wie plannen heeft om op zolder wiet te telen kan dat beter vergeten, afwijkend verbruik is in no time vastgesteld en gelokaliseerd. Stroomdiefstal kost Continuon vijftig miljoen euro per jaar. GPD

 

 

Mega lol, Dan draai je toch 2 apparte ruimtes op 12/12, dan heb je ook een continue stroomverbruik :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang niet alle huishoudens zo'n apparaat hebben zullen de grote kwekers toch wel blijven pikken.

Gewoon onder de meter, hebben ze niks door.

Dit gaat alleen over terugdraaien tot iedereen in de straat zo'n meter heeft. Dan word het wat vervelender.

 

Zijn ze niet al bezig met lampen die minder stroom kosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja moeilijk hoor :specool

 

indd gewoon continu trekken lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continue trekken zal denk ik geen zin hebben ze zullen wel een gemideld verbruik per huishouden vaststellen, als je continue zou draaien zou je teveel gaan afwijken van dit gemidelde waardoor je alsnog verdacht bent.

Kleinschalig kweken met 1a2 maal 400watt of 600watt zal geen probleem opleveren mensen laten ook vaak de droger of wasmachine s'nachts draaien en die slurpen ook aardig wat stroom.

Verder denk ik dat die digitale meters nog wel eens voor meer problemen zouden kunnen zorgen dan dat ze oplossen, er zijn maar weinig digitale aparaten die niet gemanipuleerd kunnen worden tegenwoordig, en ik vraag me ook af hoe ze willen voorkomen dat mensen onder de meter een extra draadje laten lopen....

 

Bied naar mijn mening meer mogelijkheden dan voorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je je hokje toch overdag draaien. Zijn genoeg mensen die hun aquarium 12 uur per dag verlicht hebben.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat blijft er over van het woord privacy?

 

alles moet worden gecontroleerd etc.

nu weten ze zelfs waneer en hoelaat je piek verbruik is :specool

 

sadness.... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK bepaalt wat er in MIJN, let op MIJN, huis komt, niemand anders!!

en is er niet zo iets als privacy??

Als jij netjes stroom betaald wat kan hun het dan schelen??

Zo lijkt het erop dat de Nuon/essent/etc etc dependances van de politie worden

 

Kijk bij aftappen en dan de politie bellen, tja niks op tegen, risico van de kweker in kwestie.

 

Als jij bij de supermarkt de hele voorraad heineken koopt is er toch ook geen haan die er naar kraait???

Bepaalt de Nuon of ik teveel stroom verbruik??

Het word steeds gekker.

 

 

edit

Ik denk dat het eerder bedoeld is voor het opsporen voor het stelen van stroom, want er staat bij dat stelen van stroom 10-tallen miljoenen kost op jaarbasis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groenegolf:

 

je zegt :

 

Als jij bij de supermarkt de hele voorraad heineken koopt is er toch ook geen haan die er naar kraait???

Bepaalt de Nuon of ik teveel stroom verbruik??

Het word steeds gekker.

 

 

dat is niet helmaal waar bij aanbiedingen mag 1 persoon een x aantal kratten meenemen per dag dit is namelijk een voorzorgmaatregel voor de consument anders roven de horeca bedrijven alle kratten voor je neus weg en met het bonnetje krijgen ze de belasting terug een vriend van me heeft een eigen kroeg hij laat zijn personeel allemaal 1 x per dag lopen naar de super de boer als heineken in de aanbieding is dat 6 dagen lang zo heeft zijn zaak als nog 30 kratten per week. er zijn daar eigenlijk ook zat foefjes voor te verzinnen zo denk ik over die nieuwe meter ook wel

 

maar ja wanneer die foefjes komen word weer een vraag, ik denk zelf wel dat als het klopt over de meter dat ze je piek kunnen zien en dat die altijd 12 tot 12 staat laat maar zeggen dat het op valt :specool maar als je nu doet wat mikeh denk ik bedoelt dan lukt het wel

 

je kweekt met bijv 4 lampen eerst had je 1 ruimt hiervoor tjssaa nu zouden dat er dan 2 moeten worden dan schakel je beide ruimtes op 12/12 gaat de een uit dan gaat de andere aan dit zal minder opvallen

 

sterker nog bij 2 x 250, 400 of 600 wat zal het niet eens op vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik niet snap waarom het lokaliseren van afwijkend gebruik prioriteit heeft voor energiebedrijven. Zolang jij je stroom betaalt (al is dat heel veel) hebben ze er toch alleen maar baat bij? Enegeriebedrijven hebben niks te maken met woningcorporaties dus why would they care?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo mensen ben nog een beet je nieuw hier maareh ik weet wel dat er spiciale magneten zijn die de meter stil zetten. :specool

En bij de meter zelf zit als je tenminste de zegel wil verbreken een klein puntje/palletje wat je kan om schakellen en zo zet je ook je meter stil maar dan moet je wel eerst een zegel mannetje regelen... :smoke :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist en gasten die met meters lopen te kloten vernaggelen het voor de rest die wel netjes betalen wat ze verbruiken en worden daarom in mijn ogen terecht niet zo gewaardeerd. Als dit soort figuren niet bestonden hadden we waarschijnlijk ook niets met die nieuwe klote meters te maken gehad. Gr Rob69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat een bedrijf van plan is zoveel uit te geven om diefstal tegen te

gaan (en agentje te spelen) hoeft toch niet te betekenen dat elk bedrijf deze

nieuwe meters onze strot in gaat duwen? Ik kan me goed voorstellen dat er

een energy-bedrijfje te klein is om zo veel geld te investeren (of zie ik dit nu

helemaal verkeerd?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat zie je verkeerd want ik heb er al 1 hangen ja een digitale ja

 

 

ik heb 1 lamp nooit problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juist en gasten die met meters lopen te kloten vernaggelen het voor de rest die wel netjes betalen wat ze verbruiken en worden daarom in mijn ogen terecht niet zo gewaardeerd. Als dit soort figuren niet bestonden hadden we waarschijnlijk ook niets met die nieuwe klote meters te maken gehad. Gr Rob69

 

Waar maak jij je druk om? Als jij nettjes betaald en je meter niet terugdraait. Het maakt ze echt geen reet uit als er elke dag om 12 uur een 600 watt lamp aangaat.. Wat betekend dat je de stroom betaald wat je verbruikt kan je dit met de nieuwe meter ook doen! Nou jij weer

 

 

Playstation 3 was toch ook niet te kraken voor illegale cd's?? (slaat nergens op, maar wat ik bedoel is dat er veel geld verdient word wanneer iemand de meter kan terugdraaien. Genoeg slimme koppen in NL)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar maak jij je druk om? Als jij nettjes betaald en je meter niet terugdraait. Het maakt ze echt geen reet uit als er elke dag om 12 uur een 600 watt lamp aangaat.. Wat betekend dat je de stroom betaald wat je verbruikt kan je dit met de nieuwe meter ook doen! Nou jij weer

Playstation 3 was toch ook niet te kraken voor illegale cd's?? (slaat nergens op, maar wat ik bedoel is dat er veel geld verdient word wanneer iemand de meter kan terugdraaien. Genoeg slimme koppen in NL)

 

Ja maar ze zeggen juist dat ze afwijkend stroomverbruik nu veel meer opvalt

 

"Wie plannen heeft om op zolder wiet te telen kan dat beter vergeten, afwijkend verbruik is in no time vastgesteld en gelokaliseerd."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kunnen de stroomleveranciers in de toekomst wel zien wie er growt onder een lamp maar dat maakt ze nog niet verplicht die info door te spelen. Het lijkt me ook zeer sterk dat ze iedere grower doorgeven aan de politie (agz dat hun alleen maar moeite kost). Dan moeten de agenten nog IEDER huis dat mogelijk zo'n lamp heeft aangesloten onderzoeken (m'n vriendin heeft een aquarium, staan ook lampen in).

 

Oftewel, ik zie het nog niet gebeuren (het einde van growen zoals wij het kennen).

Edited by Rational

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar ze zeggen juist dat ze afwijkend stroomverbruik nu veel meer opvalt

 

"Wie plannen heeft om op zolder wiet te telen kan dat beter vergeten, afwijkend verbruik is in no time vastgesteld en gelokaliseerd."

 

 

 

denk je nou echt dat ze bij elk huis de stroom pieken gaan meten

 

pffff kennen ze nog 1000 man in dienst nemen

 

 

"Wie plannen heeft om op zolder wiet te telen kan dat beter vergeten, afwijkend verbruik is in no time vastgesteld en gelokaliseerd."

 

daar bedoelen ze mee als iemand stroom aftapt in je wijk dat die zo gevonden is!!!

 

ze bedoelen niet iemand die 600 watt trekt en betaalt

 

 

 

al met al jongens ook om die meters hoef je je niet druk te maken

 

ik heb r al 1 meer als half jaar hangen en ik ben toch ook niet de lul

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af hoe die informatie de leverabcier bereikt vanaf je meter , technisch gezien dus . Loopt er een extra draad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afwijkend gedrag bedoelen ze waarschijnlijk mee de afwijkingen in een wijk.

Ze kunnen bijvoorbeeld op de computer een grafiekje van een wijk zien.

Als je de enige kweker bent, zal je opvallen, als ze ernaar zoeken.

In die grafiek zien ze een gemiddelde lijn van stroomverbruik.

"zoomen" ze nu een beetje in, kunnen ze de pieken zien. "zoomen" ze nog meer in, zien ze waar die pieken zich bevinden. Als je betaald kunnen ze het dus zien, en vrij makkelijk. Of ze daar iets mee doen is iets anders.

btw. Een wasje en droogje draaien 's nachts is toch een ander soort piek dan 12 uur 1KW trekken.

Het digitale meter-tijdperk brengt veel meer met zich mee. Ik kan me voorstellen dat ze dus ook het verschil tussen twee huishoudens kunnen zien...en of er daartussen misschien stroom "verdwijnt".

"Plaatsbepaling" wordt makkelijker denk ik. Ze zeggen zelf dat ze storingen merken voordat de klant het doorheeft.

Dat is wel erg snel...als m'n computer uitvalt heb ik het door....en zij zien het al eerder ? :specool :smoke :engel

Het gaat digitaal, elke 15 minuten kan de stand doorgegeven worden. Dat wordt niet terugdraaien dus, maar een manier om de teller langzamer te laten lopen ofzo ? :specool Digitaal betekend vaak ook makkelijker te omzeilen.

 

Voor het aflezen van de standen - dan kan per 15 minuten - wordt een internetachtige techniek of een telecomverbinding gebruikt. Nuon studeert op deze en andere mogelijkheden, zegt de woordvoerster.

 

Yep..extra verbinding dus. Misschien een antenne in je meterkast ? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@soca ja als je betaal en niet teveel trek is het gewoon goed

 

 

@atmosphere nee ik zie geen extra nieuwe draden ofzo niks alleen het digitale mini kastje

 

hij kan wel open als de verzegeling eraf is zit een printplaatje ofzo denk ik onder

 

grtzz

 

ps ik hoop dat ze er wat op vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan data ook over het elektriciteitsnetwerk zelf sturen.

Hiervoor wordt de 50 Hz als draaggolf gebruikt waarop op een hogere frequentie de data wordt meegezonden.

 

Op deze manier heb je geen extra verbinding nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...