Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FunkyGreen

Eerste Kweek 9 X Pp 1x400w

Recommended Posts

net vorige week dit wietforum aka walhalla voor kwekers ontdekt, zalig thumbsupsmileyanim.gif

 

 

 

situatieschets

 

zal eerst effe zo goed mogelijk situatie schetsen volgens de regels van dit forum

 

 

 

 

kweekruimte:

lamp: 400 W

afzuiger:RVK200 A-750m3 koolstoffilter:50cm Ø125mm

ventilator

geen dubbele bodem maar 4 luctinlaten onderaan het hokkje

bevindt zich zonder medeweten van ouders op zolder (hoop dat dit zo blijft innocent.gif , maar aangezien zij er al jaren niet meer geweest zijn en de ruimte voor het oog verborgen is, ben ik hier min of meer gerust in)

 

temperatuur schommelt rond 24C met marge van ongeveer 5C. Aanvankelijk had ik hier pieken van 34 tot zelf 37C tot groot ongenoegen van men dames maar haal lucht nu uit kamer beneden en dit gaat prima :huh:

 

Men ruimte is 250-120-120 en afgespannen met zwartwit zeil met houten kader. afzuiging zit bovenaan en lucht wordt onderaan vanuit 2 127cm buizen (kamerlucht van beneden) en 2 102 cm (buitenlucht) ingevoerd.

 

er staan negen pp stekkies in 10l potten met grond uit gs

 

gallery_11582_2497_239024.jpg

 

 

 

 

 

voeding

is terra vega en flores pk13 14 en atazyme en beetje bloeizuur

heb onlangs meters aangeschaft via stronken :lol:

 

 

The ladies

ik ben blij 9 stekjes pp bemachtigd te kunnen hebben maar ben hier niet 100% tevreden over. ze hebben namelijk tmv meegekregen vanbij de stekkenboer. extra cadeautje dat niet hoefde :bier

 

ze hebben tot +-25 cm in groei gestaan (+-1w) en daarna in bloei

 

ik probeer alles obv wat ik hier lees en op het gevoel :specool te doen maar ben newbee en alle tips etc zijn van harte welkom en ws broodnodig

 

 

tot snel

 

Green grtz 2 all

 

:lol: FunkyGreen ;)

Edited by FunkyGreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey,

 

leuk verslag man, ik zal t morgen effe lezen.. :lol:

De fotoos laten in ieder geval zien dat best goed gaat...

Iklas effe snel wat over een ventilator en een controler,,waarom?, een ventilator zet je toch 1 keer aan, die zwenk wel heen en weer..

Wat jij bedoelt is een controler voor afzuiger die op een termostaat staan aangesloten ofzow..

Mjaa anyway, ik doe alles met een gieter, en de afzuiging staat hier altijd vol te blazen..

 

fucking snikheet ...

 

 

groetjesss,

 

en voel je welkom op t beste maar vooral heel gezellige wietforum..

BTW schroom niet en drop eens die chatroom in...

 

 

 

laterr... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaat het best goed, als je problemen gaat krijgen zal in de trend zijn van PH problemen en dus geen of slecht opname van voedingsstoffen.

 

dus kijk of je een 2de handse ec+ph meter kan krijgen.

 

en ik zou ze in grotere potten doen als je maar 10 planten gaat zetten, 120X120 kun je 16 optten van 11ltr kwijt en hou je ruimte zat over voor de dames om te groeien.

 

zoals dokkie al zei: de fancontroller+termostaat regelt de afzuiging, je stelt de boel in op zeg maar 30graden, komt daar boven dan gaat ie vol aan, daar onder zal je zuiger dan zachtjes draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ene plantje heeft gewoon tmv, niks aan te doen, ziet er verder goed uit, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien heb je vergeten het plastic laagje te verwijderen van je lamphouder, daardoor heb je minder weerkaatsing van het licht en gaat er veel licht verloren. Waarschijnlijk is het nu te laat om het er nog makkelijk af te krijgen. Mischien een nieuwe armatuur?

Voor de rest ziet het er goed uit, succes :specool

Greetz, Tom :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

thx 4 de info tom :lol:

 

heb dat gisteren op de chat ook gehoord :specool ;)

 

vanmorgen es gecontroleerd en idd plastic hing er nog aan. :) nochtans had ik in de shop gehoord dat ie gebruiksklaar was en er enkel nog draadjes verbonden moesten worden. mss dat ik men materiaal iets te vroeg op de morgen ben gaan kopen :lol:

 

 

nou ja nu niks meer aan te doen straks effe naar shop rijden achter armatuurtje

 

 

green grtz to all

 

:bier FunkyG :huh:

 

 

 

 

jammer de andere vertonen eigenlijk ook sporen van het virus, maar in veel lichtere mate, 1 of 2 bladen.

 

zal die ene er maar uitzwieren zeker?

 

vraag me nu af wat te doen met de rest.

 

 

houden of opnieuw?

 

green grtz

 

FunkyG

Share this post


Link to post
Share on other sites

new pics!! gisteren dus maar achter nieuw armatuurtje gegaan aangezien ik dat groen plastic er niet afgedaan had ;) en plastic onmiddellijk verwijderd :specool :lol:

 

med_gallery_11582_2497_47491.jpg

 

 

heb ook ph en ec meter besteld alsook ph min zoals jullie me allemaal sterk aanraadden , de meters zullen ws begin volgende week aankomen. it's gonna be a whole new game :bier

 

en heb ook soort van net gemaakt om de plantjes te leiden

 

gallery_11582_2497_137007.jpg

 

gallery_11582_2497_179131.jpg

 

kvind dat ze er goed uitzien men dames :lol: , 'k vraag me alleen af of het geen tijd is om de voeding te verhogen? wat denken jullie?

 

 

tot snel

 

green grtz

 

FunkyG

Share this post


Link to post
Share on other sites

rustig aan met voeding :lol: zeker als je nog geen meters hebt ... even wachten zo lang ze groen zijn kun je er toch niet veel meer in proppen ....

 

 

succes man :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

weinig kans dat die plantjes hun hele pot met voorbemeste aarde al hebben leeggetrokken . Zeker niet gaan opvoeren die voeding .

Share this post


Link to post
Share on other sites

yyoo

 

hier enkele nieuwe fotootjes, ze staan nu 6 dagen in bloei en ze groeien gelijk zotten, voorzover zotten sneller groeien :specool

 

voor de rest gaat alles naar wens (hout vasthouden)

 

er zijn al enkele dames die hun kopje al door het net steken :lol:

 

 

ben benieuwd wanneer de eerste sporen van topvorming beginnen.

 

here they come...

 

 

gallery_11582_2497_95255.jpg

 

 

gallery_11582_2497_271886.jpg

 

 

 

 

green grtz

 

FunkyG

 

leuk verslagje man .....

staat je scrogg snetje niet beetje veels te hoog hoe hoog hangt ie nu...30/40 com is ideaal volgens mij...

 

RZR

 

thx voor de pm :lol:

 

netje hangt wel ok denk ik, hangt nu op +-38 cm (vanaf aarde)

 

FunkyG

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo

 

hier wat nieuwe foto's :smoke

 

begin me beetje zorgen te maken dat ik plantjes te lang in groei geplaatst heb.

 

wat denken jullie hiervan?

 

indien ze te lang in groei gestaan hebben, wat kan ik eraan doen? :cry

 

gallery_11582_2497_325077.jpg

 

 

gallery_11582_2497_347575.jpg

 

 

 

 

DBV :)

 

FunkyG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me alleen af of scroggen wel veel zin heeft met 9 planten op zo'n klein oppervlak. Zal een heel erg vol netje worden en ik ben bang dat het erg veel dringen wordt. Voor die oppervlakte had je ook voldoende gehad aan 4-5 planten denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... volgens mij bedoelt de Funky-G (respetk! :) ) niet dat ie gaat scroggen, enkel dat ie het netje gebruikt om te steunen... right?

 

 

als je vindt dat ze te hard groeien kun je de bovenste scheuten voorzichtig buigen / knakken tot ze in een 90 graden hoek staan. als je dat blijft doen krijg je een gelijkmatiger bladerdeck en, ook niet onbelangrijk, meer opbrengst!

 

 

succes ermee knoepert!

 

laters! :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie hier:

med_gallery_11582_2497_47491.jpg

 

dat je een enorme bocht in je slang hebt. Kun je die niet voorkomen? Dat haalt het debiet van je fan flink omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

oh dat wist ik niet, mmm vermoed dat da wel moet lukken om dat aan te passen, zal het effe bekijken vanavond

 

 

@ glazenwasser, funky-g is echt wel lekker e :) ; netje is inderdaad bedoelt om beetje te ondersteunen en te leiden, probleem is dat ik vrees dat mn kot te vol gaat staan in de breedte, dat ze moeilijk gaan kunnen ademen

Share this post


Link to post
Share on other sites

...gewoon lekker dieven en zorgen voor genoeg circulatie, dan ademen ze prima!

 

 

hoi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello iedereen

 

weeral ff geleden ondertussen

plantjes staan sinds 9 juli in bloei en topjes beginnen te komen.

 

helaas heb ik van de gs stekjes meegekregen die besmet waren met tmv, :verrygood ik hoor verschillende verhalen over al het mogelijk effect hiervan op mijn opbrengst. ik hoop dat de negatieve invloed zal meevallen.

 

tis van de kloten maar nu weinig aan te doen, hopelijk volgende keer meer geluk met de stekkies.

 

heb deze morgen paar foto's genomen:

 

 

gallery_11582_2497_1491005.jpg

 

 

gallery_11582_2497_270768.jpg

 

 

 

hoelang denken jullie dat ze nog te gaan hebben? (puur op het zicht en ervaring :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie op de zelfde foto als wazzup ook dat de aarde op de kap niet is aangesloten

Dit kan ik je zekers wel aan raden te doen

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk nog zon 8 weken pure gok :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen 8 weken...

dit is pp toch....

dan ongeveer 6weken..

we zien wel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol als je ze al vanaf 9 juli in de bloei heb staan en ze zijn nog niet klaar doe je wat fout bijna een jaar :D We nemen voor het gemak maar aan dat het 9 juni was iig ziet er leuk uit en veel succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was nog vroeg :D Toen waren we hier nog niet aan begonnen :verrygood

 

med_gallery_11062_2695_261419.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...