Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

Hoe Herken Ik De Wietplantage Van Mijn Buurman?

Recommended Posts

hoi,

 

 

ik ben vanavond voor het eerst verrast door flikkerende lichten in mijn woning. eerst om 21:45, toen nogmaals om 22:45. ik heb er >hier< al een berichtje erover geschreven.

 

mijn vraag is echter niet uitsluitend stroomtechnisch van aard. er is een paar maanden geleden een jongen van ongeveer mijn leeftijd in het gebouw komen wonen waar ik woon. ik heb deze jongen in totaal 3 keer gezien. met mijn buurman, tevens de buurman van die nieuwe jongen heb ik goed contact en hij vertelde mij dat hij die kerel ook nog maar 1 keer had gezien. nou is de woning waar die jongen in zit uitstekend geschikt om een kwekerij neer te zetten aangezien hij een kamer heeft waar je helemaal niet naar binnen kan kijken. ook heeft hij altijd z'n vitrage voor de ramen hangen en voorzover ik gezien heb ook nog z'n gordijnen dicht (alhoewel meerdere mensen dit hebben daar wij op de begane grond zitten in een drukke straat).

 

al met al vind ik deze nieuwe bewoner dus nogal verdacht. het maakt mij uiteraard niet uit dat er een lekker rokertje gekweekt wordt, maar om naast iemand te wonen die z'n hele huis heeft omgebouwd tot een fabriek is voor mij geen prettig idee, temeer omdat als er een onderzoek ingesteld zou worden ik zelf mss. ook tegen de lamp zou lopen. ik heb laatst een keer bij hem aangebeld (had een smoes bedacht voor iets kleins wat ik hem wilde vragen) maar hij deed niet open. ik heb ff goed geluisterd en hoorde best een brom (potentiëel van een afzuiger oid.) van binnen komen leek het wel, alhoewel z'n woning ook vlak bij het ketelhuis zit.

 

al met al was ik er vrij sterk van overtuigd dat hij een leuk projectje had opgezet binnen, maar toen bedacht ik me iets: z'n ramen staan (bijna) nooit open!

 

een centraal afzuigsysteem hebben we hier wel maar is het mogelijk om een dikke kwekerij te runnen zonder de ramen open?

 

 

hee laters! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo sherlock,

 

Ik weet niet hoe het appartement/de woning eruitziet, maar ergens zou toch wel lucht uitgeblazen moeten kunnen worden, apart van het raam waar jij zicht op hebt.. dakpannen oid?..

 

keep us posted B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee tomas,

 

 

ik vergat erbij te zeggen dat het appartement in een gebouw zit met meerdere verdiepingen, op de beganne grond. er is dus geen sprake van dakpannen oid. ook vergat ik erbij te zeggen dat we met z'n allen aangesloten zitten op een centrale afzuiger. deze afzuiger werkt echter met buisjes van 15cm rond, geloof ik; je zou wel erg hard moeten blazen om daar al die lucht doorheen te krijgen... tenminste, het lijkt míj heel sterk dat dat kan. maar dan nog, waar haal je je frisse lucht vandaan? B)

 

 

laters! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien aan de achterkant van de woning? Bovenraampje, of misschien een rooster in de deur gemaakt?

Als hij op de beganegrond zit en gebruikt het centrale afzuigsysteem om uit te blazen dan hebben alle bovenburen gratis verwarming :)

 

Als je hem weg wilt hebben moet je ff een mooi briefje maken met een politielogo waarin je schrijft dat ze binnenkort terugkomen voor controle, en die gooi je door de bus. Als die bromtoon na een paar dagen weg is dan is het gelukt B) :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat jou buurman het niet leuk zal vinden dat jij over hem bericht op het internet.dit komt een beetje kinderachtig en jaloers over zovan '" ik heb er maar 10 en jij misschien wel 350".ik weet natuurlijk dat jij niet kinderachtig en jaloers bent maar ik zou niet teveel mijn neus in andermans zaken steken.stel je voor hij leest ook mee op dit forum en herkent zich in deze situatie,of hij wordt gerold,zal hij niet echt blij van worden.als je houten vloeren hebt is je ongerust logisch,anders zou ik me niet teveel spannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh, hij leest mee op dit forum, kan ook mijn buurman zijn hoor.. lekker para.

Gewoon controleren, met dat briefje is wel mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi steek je hand eens door de brievenbus en je voelt blazen of zuigen dan is het zo. Als ie een beetje grote afzuiger heeft hangen voel je het zuigen echt wel.

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het al geen geluid maakt uit zichzelf :specool

 

Maareh, hangen jullie nooit zo'n bord aan je deur met 'kweekt wiet'?? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je hem weg wilt hebben moet je ff een mooi briefje maken met een politielogo waarin je schrijft dat ze binnenkort terugkomen voor controle, en die gooi je door de bus. Als die bromtoon na een paar dagen weg is dan is het gelukt B) :specool

 

 

fijne buurman ben jij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je houten vloeren hebt is je ongerust logisch,anders zou ik me niet teveel spannen.

 

En waarom dat? Hout is juist erg brandveilig indien goed gedimensioneerd en behandeld! Klinkt gek, maar als je wilt zou ik het je kunnen uitleggen, maar dat gaat erg off-topic B)

 

Dat gedoe met een politiebriefje vindt ik persoonlijk een beetje ver gaan en onheil over jezelf afroepen.

 

Als er echt duidelijke signalen zijn van een onveilige kwekerij naast je dan zou ik er werk van maken, zoniet gewoon laten rusten en niet paranoia worden. Het kan geen kwaad het in de gaten te houden.

 

Als er echt een grote kwekerij naast je zit, dan zal je in de komende maanden daar als kenner echt wel wat van gaan merken. Aan- en toevoer van spullen e.d. in een appartementencomplex is altijd moeilijk om ongezien voor elkaar te krijgen.

 

Heb je geluiden van een verbouwing gehoord de afgelopen tijd? Een groot hok komt namelijk echt niet zonder geluid tot stand! Dat moet een helse verbouwing zijn geweest.

 

Succes met je speurtocht :specool Heb je al besloten wat je met je kennis gaat doen indien het een kwekerij blijkt te zijn?

 

Succes,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat jou buurman het niet leuk zal vinden dat jij over hem bericht op het internet.dit komt een beetje kinderachtig en jaloers over zovan '" ik heb er maar 10 en jij misschien wel 350".ik weet natuurlijk dat jij niet kinderachtig en jaloers bent maar ik zou niet teveel mijn neus in andermans zaken steken.stel je voor hij leest ook mee op dit forum en herkent zich in deze situatie,of hij wordt gerold,zal hij niet echt blij van worden.als je houten vloeren hebt is je ongerust logisch,anders zou ik me niet teveel spannen.

 

 

als mijn buurman een voor mij gevaarlijke onderneming in z'n woning heeft gebouwd, denk je dan serieus dat het mij ene flikker kan schelen of hij het 'leuk' vindt dat ik dat hier post?!

 

het is niet mijn doel mensen blij te maken die mij in gevaar brengen. een onbemande 'grote' kwekerij hoort naar mijn mening niet thuis in een woonhuis. ik steek mijn neus zo ver in deze zaak als ik kan.

 

dat idee van een briefje door de bus vind ik best nog wel een goeie middenweg als ik er echt van overtuigd zou zijn dat daar dingen gebeuren die voor mij onacceptabel zijn, ik snap ook niet dat dit door sommigen beschouwd wordt als naaierij; iemand de kans te geven zonder tussenkomst van justitie een einde aan z'n activiteiten te maken zie ik juist als een meer 'vriendelijke' oplossing dan onmiddelijk de politie bellen, maar als het erop aankomt zou ik dat zeker wel doen, maak je geen zorgen.

 

 

dit even als reactie op dit bericht.

 

overigens ben ik op dit moment nog helemaal nergens zeker van en liggen er bij mijn buurman nog zeker geen van mij afkomstge briefjes in de bus. :)

 

vanavond maar weer 'ns kijken of de lichten beginnen te knipperen om 21:45.. B)

 

 

laters! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het opzich ook beetje raar dat je hem wil stoppen.

 

Je zit toch in het zelfde milleu? Als iemand zo over jou denkt voor die ene lamp vind je het toch ook niet leuk..?

 

Maarja je moet het zelf weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen verschil ziet tussen de positie van GW en een commerciele kweker die een huis vol planten heeft staan en waardoor de_glazzenwasser zelf in de problemen kan raken heb je echt een bord voor je kop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk,

 

 

ik heb geen enkel probleem met het feit dat er grote plantages bestaan.

 

maar zoals ik al zei: "een onbemande 'grote' kwekerij hoort naar mijn mening niet thuis in een woonhuis", zeker als men het blijkbaar zo onzorvuldig aanpakt dat de lampen in het hele gebouw staan te flikkeren.

 

2 dingen waarvan het me strek lijkt dat je je niet kan voostellen dat ik daar zo over denk:

  • de veiligheid van mij en mijn medebewoners uit het gebouw áls er inderdaad een grote, onzorgvuldig aangesloten en onbemande plantage staat.
  • evt. aandacht van politie / justitie / woningbouw / nutsbedrijven.

@ jord

bovenstaande in acht nemend, vind je het dan nog steeds zo raar? als iemand een grote fabriek op wil zetten, prima... maar niet op een manier waarop het gevaar veroorzaakt voor anderen. ik zou het zeker niet leuk vinden als mensen mij zouden willen aageven / verraden, hoe je het ook wil noemen! en dit klinkt mss. raar: maar als mijn buren erachter komen dat ik een (welliswaar bescheiden) kwekerij in m'n huis heb en zich daardoor bedreigd voelen, zou ik er alle begrip voor hebben als ze mij aangeven. hoe kut het ook moge zijn, ík ben degene die de wet overtreedt en daar zouden anderen niet onder mogen lijden.

 

@ bierkrat

meng je gerust in de discussie, maar zeg anders wat zinnigs ipv. mij alleen maar ononderbouwd te beledigen. dank je.

 

 

maargoed, hier ging het mij helemaal niet om toen ik deze draad startte... :specool

 

we hebben het nu ineens over wat ik er wel niet allemaal aan zou willen doen etc. maar wat mij betreft is er nog helemaal niks om 'wat aan te doen'. ik ben gewoon benieuwd / nieuwschierig / paranoïde en vraag me af hoe ik een grote plantage kan herkennen, niet wat ik er aan kan doen om de persoon in kwestie ermee op te laten houden B) . dus wat mijn oorspronkelijke vraag was: "is het mogelijk om een dikke kwekerij te runnen zonder de ramen open?"

 

 

 

laters,

 

sjonnie :)

 

 

//EDIT: dank je tomas, dat vind ik nou ook. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het ook willen weten hoor.

 

Stel je voor dat het slordige zijn en brand veroorzaken.

Lig jij daar te slapen, met 5 plantjes. B)

 

Minutenlang flikkerlichten kan wel best es van opstartende vsa's afkomen.

Zonder uitstelrelais, want dan zou je zoiets niet hebben.

 

Natuurlijk kan je zo kweken glazenwasser.

Die ventilatieschachten in apartementen zijn perfekt bruikbaar.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook kan doen is die jongen aanspreken en hem confronteren met je vermoedens en bezorgdheid.

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja okee als die onbemand is het natuurlijk veel gevaarlijker maar als het verkeerd is aangesloten tsja..

 

Je kan beter gewoon even alles vaststellen en zeggen dat je het niet erg vind maar wel gevaarlijk vind qua brandveiligheid enzo..

 

Succes ermee man

Share this post


Link to post
Share on other sites
en zeggen dat je het niet erg vind
De mensen die roepen dat er melding van gemaakt moet worden, moeten zich helemaal schamen.

 

Jullie snappen nog steeds GW`s standpunt niet. Ik zou het er persoonlijk ook niet bij laten zitten als ik in zijn situatie zou verkeren. Zet 10.000 planten weg in een loods op een industrieterrein, graaf 20 containers in in je vaders tuin en ik heb op een of andere manier respect voor je, shops moeten ook bevoorraad worden.

Maar een stroman een woning laten huren, deze grondig verbouwen tot onbemensde semi industriële plantage met bijkomende energie-behoefte ?

Misschien tijd voor een poll want ik hoop dat de meeste forumleden zich van dit soort aktiviteiten in woonwijken distantiëren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja glazenwasser,

nu ben jij aan de beurt.

Het motto leven en laten leven viert weer hoogtij in dit topic.

 

Meteen worden hoeveelheden en andere zaken erbij gehaald.

en jij bent gewoon bezorgd over je leefomgeving.

 

Algemene normen en waarden, dames en heren, daar hebben we het hier over.

De plant mag nooit overlast veroorzaken naar een medemens.

 

En nu zou jij bang moeten worden dat je "buurman'Het leest ??

Probeer zekerheid te krijgen uit de situatie.

spreek ze niet op persoonlijke titel aan: als het een lid is van zo'n "gezellig" grow team.... zou je inderdaad nog problemen kunnen krijgen ook.

 

Lastig lastig, want je wilt ook geen coole medekweker ophangen. Maar om daar zekerheid over te krijgen zou mij wel een noodzaak lijken.

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha,

 

 

leuk om te zien dat er ook mensen zijn die het wél snappen... :)

 

...dan zal ik het niet nóg een keer uitleggen B)

 

 

maargoed, gisteravond geen stroomstoring gehad dus óf ik was me aan het aanstellen óf de vriendelijke growteam-medewerker is aan de slag geweest met vertragingsrelais! :wOOt

 

toch leuk om de discussie te voeren hoor, begrijp me niet verkeerd. ik bergijp ook prima dat mensen die het soort activiteiten die ik in deze draad omschreef zelf bezigen zich geroepen voelen zich te verdedigen. toch vind ik onbemande plantages in woonhuizen in geen geval acceptabel! das naar mijn mening echt héél wat anders dan een kastje in je slaapkamer. maargoed, mensen die helemáál niet kweken en er ook niks van moeten hebben zullen die kast in de slaapkamer ook niet echt een super idee vinden... dat realiseer ik me prima!

 

 

mijn onderzoek is nog niet afgelopen, want ik vind die kerel (die er bijna nooit is) nogsteeds verdacht en als ik ergens achter (denk te zijn) (ge)kom(en) laat ik het jullie weten!

 

 

laat ik voor nu maar 'ns een vent zijn en me niet druk maken om de 'huur' van m'n buurman! :specool

 

:) :lol: :wOOt

 

 

laters! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik hem zag, hem aanspreken op mijn vermoedens. Daarbij zal je direct wel aan zijn gezicht kunnen zien hoe het zit. Daarbij zal ik wel zeggen dat het mij geen hol uitmaakt, zolang de boel maar helemaal veilig is aangelegt.

 

Mensen die zeggen van melden die handel: SCHAAM JE!!! B)

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mensen die zeggen van melden die handel: SCHAAM JE!!! :)

 

ok, nóg een keer dan: (zucht) :specool

 

 

"een onbemande 'grote' kwekerij hoort naar mijn mening niet thuis in een woonhuis", zeker als men het blijkbaar zo onzorvuldig aanpakt dat de lampen in het hele gebouw staan te flikkeren.

 

de veiligheid van mij en mijn medebewoners uit het gebouw áls er inderdaad een grote, onzorgvuldig aangesloten en onbemande plantage staat.

 

Zet 10.000 planten weg in een loods op een industrieterrein, graaf 20 containers in in je vaders tuin en ik heb op een of andere manier respect voor je, shops moeten ook bevoorraad worden.

Maar een stroman een woning laten huren, deze grondig verbouwen tot onbemensde semi industriële plantage met bijkomende energie-behoefte ?

Misschien tijd voor een poll want ik hoop dat de meeste forumleden zich van dit soort aktiviteiten in woonwijken distantiëren.

 

 

dit is gewoon de veiligheid van mensen op het spel zetten die er niks mee te maken (willen) hebben! als zo'n situatie zich voordoet moet je er iets aan doen voor de veiligheid van jezelf en je omwonenden! ik zie mezelf gráág als 'oplettende buurtkweker' die een gevaarlijke situatie aan het licht brengt, ook als dat ten koste gaat van iemand die een woning gebruikt voor iets waar die totaal niet voor bestemd is, en daarbij de veiligheid van omwonenden zwaar op het spel zet. :lol:

 

 

als ik het vermoeden zou hebben (zóu, want er staat wat mij betreft nogmaals aboluut niks vast, sterker nog, de discussie wordt steeds hypothetischer!) dat daar een 'grote jongen' of een 'medewerker van een growteam' in zit, zou ik wel 2 x nadenken voor ik hem confronteer met mijn vermoedens.

 

  • als hij (echt) van niks weet, weet ie iig. meteen dat ik er wél verstand van heb.
  • als ie idd. lekker bezig is daar kan ik wellicht op z'n minst op wat intimidatie rekenen.

 

he'k geen zin in, he! B)

 

laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Glazenwasser: Persoonlijk ben ik het met je eens. Grote "wietfabrieken" horen niet in een woonhuis waar de elektra slecht is aangesloten en zeker niet wanneer er niemand aanwezig is. Een kweek runnen kan ook zonder de ramen open en er is altijd wel een rooster, schacht of een uit en ingang voor je afzuiger te vinden.

 

Toch zou ik wel oppassen met hem confronteren. Hou het een tijdje in de gaten en kijk of er spullen naar binnen worden gebracht. Maak eens een praatje met je buurman nen het hoeft niet zo zeer over z'n "potentiele kweek" te gaan maar zogauw het onderwerp wiet te spraken komt heb je een goeie kans dat je een reactie kan zien aan z'n gezicht. Grote jongens zijn vaak zo paranoia als je je maar kan inbeelden en dat zal je ook heel snel aan hun gezicht kunnen aflezen.

 

Veiligheid moet altijd prioriteit nummer 1 zijn in een woonwijk en met name in een apartementencomplex (flat of dergelijks). Als daar een keer een brand ontstaat duurt het niet lang voor het halve complex een kampvuurtje is geworden. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ glazenwasser

een onbemande 'grote' kwekerij hoort naar mijn mening niet thuis in een woonhuis",

naar jou mening ,er zijn miljoenen meningen.

en ze hebben allemaal gelijk.

dus waarom zou jou mening de juiste wezen

 

en ook jij met 1 of 2 lampen kan de boel ik de gloria zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...