Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tommy guns

Aantal "vingers" Per Blad Betekenis?

Recommended Posts

hey mensen

 

had effe vraag waar ik gene direct topic over vond. had gelezen over sommige die 7 tot 9 vingers op een blad tellen, kan je daaruit de gezondheid van een plant of stemming ofzo uit aflezen?

 

of heeft dit geen betekenis.

 

 

ben bezig met eerste kweek white widow, staan nu sinds eergister in bloei, en heb een paar bladeren waar ik tot 10 vingers al tel.

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer vingers de plant aanmaakt, hoe lekker die zich voelt.. .

 

dus.. :nerd

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_8327_2147_954307.jpg

 

En dit dan? :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, tja je hebt altijd uitzonderingen he ;)

 

:nerd

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooien jou toch ook niet weg hè ganja :nerd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutanten(het plantje hé) , op een of andere manier zie je ze steeds meer .

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aanmaken van bladoppervlak is een kwestie van evenwicht voor een plant.

Hoe meer bladoppervlak, hoe meer hij kan assimileren, onder de voorwaarde dat er licht op valt.

Hoe meer bladoppervlak, hoe meer hij móet dissimileren om alles te onderhouden. Hierdoor wil een plant geen bladeren die in de schaduw staan, want dat is verspilde energie in feite.

 

Het aantal vingers dat een plant aan zijn nieuwe bladeren heeft, zegt iets over de hoeveelheid licht die een plant nog op wil vangen.

Als alle bladeren van een plant volledig in het licht staan, zullen de volgende aangemaakte bladeren meer vingers hebben.

Als een plant bladeren aanmaakt en andere bladeren daardoor in de schaduw terecht komen, zullen de volgende aangemaakte baderen minder vingers hebben. Dit kan ook door bladeren van andere planten veroorzaakt worden uiteraard.

 

Dus een stekje heeft er als het goed is 5, maar meestal ook 3.

Dit is omdat de moeders vaak grote planten zijn met veel overlappende bladeren van zichzelf en andere moeders. Een stekkenboer wil immers grote aantallen stekken en dat er dan maar 3 vingers aan zitten, is dan jammer. Jammer voor ons, want een stek met 3 vingers slaat minder snel aan. Maar eigenlijk dus ook jammer voor hem, want wij vinden zijn stekken niet zo mooi en kiezen liever voor een ander. Het feit dat er tegenwoordig meestal geen ander is, zorgt er echter meestal voor dat we geen keuze hebben.

 

De stekken staan in het begin nog dicht op elkaar in de worteling en later in de voorgroei en sommige bladeren staan in de schaduw, sommige niet, daardoor blijft het aantal vingers op de nieuwe bladeren ook 5 of 3.

Zodra je ze wijder zet, komt er meer licht op alle bladeren en zal de plant reageren door de nieuwe bladeren met meer vingers uit te rusten. Staan de planten zo ver uit elkaar dat ze dan nog steeds licht vangen op alle bladeren, krijgen de volgende bladeren er 9. Vrijstaande buitenplanten bijvoorbeeld kunnen op deze manier vaak extreme aantallen krijgen van 11 of 13 vingers per blad.

 

Toppen hebben daardoor vaak veel bladeren met maar 1 vinger. De plant heeft al zoveel bladeren die in de schaduw staan dat nieuw bladoppervlak weinig meerwaarde brengt voor de plant. Die energie kan beter in de aanmaak van bloemen gestopt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt heel logisch.. :nerd

 

Mooi uitgelegd...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wist dat ik dit ooit ergens gezien had:

 

veel vingers betekent dat ze het naar het zin hebben.

 

:nerd

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mn SuperSkunk-zaailingen had ik ook een paar zaadjes geplant die ik gewoon in gedroogde wiet had gevonden, om het verschil in kiemkracht eens te zien. Tussen die probeerseltjes zat ook een kiempje die een scheut had waar niet twee, maar drie blaadjes uitkwamen! Lang Leve Kernenergie? B)

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik probeer juist de mutanten altijd in leven te houden.. een afwijking in het blad kan dus ook een afwijking zijn straks in de toppen, een afwijking dat die te weinig toppen aanmaakt is mogelijk en zit er dan goed in maar wie weet pak je een keer de jackpot en daar sta ik niet raar van te kijken als dat een keer gebeurt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar kan het ook zo zijn dat je een hele rare top vorming krijgt?

 

Heb er nu 1 die heeft laat maar zeggen ingetrokken haartjes als of ze verschompeld zijn ik zal een topic oppenen in de indor sectie met foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me verstandig 7 jaar na dato zal je hier niet veel info krijgen :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar kan het ook zo zijn dat je een hele rare top vorming krijgt?

 

Heb er nu 1 die heeft laat maar zeggen ingetrokken haartjes als of ze verschompeld zijn ik zal een topic oppenen in de indor sectie met foto

 

dan zou ik toch je hok eens controleren op hermas

ingetrokken haren duid op bestuiving

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik heb er ooit eens een teruggetrokken haar in mn anuster gehad op een haar na indoors .

die heeft de doktor er toen met een hete riekert uitgebrand dat de blaren er op zaten .

wat deed dat zeer !!

 

gg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Willen wij dit wel weten Mac? :)

 

Edit: Smiley toegevoegd.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik probeer juist de mutanten altijd in leven te houden.. een afwijking in het blad kan dus ook een afwijking zijn straks in de toppen, een afwijking dat die te weinig toppen aanmaakt is mogelijk en zit er dan goed in maar wie weet pak je een keer de jackpot en daar sta ik niet raar van te kijken als dat een keer gebeurt :smoke

 

Mutaties zijn voor het overgrootste deel niet erg productief.

De beste opbrenger is de doodgegewone "kerstboom" pheno van gemiddelde afmeting.

Alle afwijkingen daarvan zitten "gevangen in een moeilijk lichaam".

Ze verkwisten te veel energie aan het maken van hennep-fiber (de reuzen), of worstelen met hun gebrek (aan chlorophyl bijvoorbeeld, de paarse soorten).

Alleen met de allerbesten doorgaan, dus nooit met freaks.

Saai maar waar.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahha sorry agent orange was aan zoeken naar dit onderwerp en had niet op de datum gekeken maar het blijkt det het veel teweeg heeft gebracht heeft iemand een pijnlijke ervaring gehad🙊😱😝

 

Maar inderdaad zal het een herma zijn of beter gezegd een mutant want komt uit fem zaad. ik heb ff diep op het internet gezocht en kon er maar weinig over vinden ook niet dat ze schadelijk zijn voor de rest. En het rare onderin heeft ze wel haren maar gekruld. Ik heb eerder 1 gehad (pics stAan in me album bij casey jones) en kreeg de feedback dat die best lekker was. Daarnaast heb ik er een paar zaadjes van uit gehaald en dat is nu een van me mooiste bitches als ik het moet zeggen. Van de 6 was er maar ook 1 uit gekomen. Maar zoals ik zei der is weinig info over te vinden dus moet het maar zelf gaan onder vinden kijken wat er gebuert en als der iemand is die er meer van weet en de kennis will delen graag

 

Grt Eddy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...