Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesie123

Domme Vraag Over Easy Rollers

Recommended Posts

Mijn hokje is bijna klaar en ik heb zojuist het filter opgehangen en de lamp.

Omdat ik dacht dat het handig was heb ik twee easy rollers gekocht.

Het zijn zwarte ronde doosjes met een vleugel moer waaruit het draad komt.

(ze zien er uit als deze https://www.leafman.nl/easy-roller-voor-ref...ngen-p-970.html )

Ik heb de "doosjes" boven op gehangen en de draadjes bevestig aan de lamp.

Als ik de lamp voorzichtig naar beneden trek dan blijft de achterste roler kerurig hangen maar de voorste

niet met als gevolg dat de lamp blijft scheef hangen.

Als ik de vleugelmoer aandraai dan remt hij een groter gewicht.

Ik zal wel erg stom zijn maar ik krijg de lamp niet recht.

De growshop waar ik ze gehaald heb (geen gebruiksaanwijzing) zit voor mij op 600 km afstand dus

ik kan het daar niet vragen en ik vond niets hierover op het forum.

Iemand wellicht een tip?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken het probleem, ze zijn iets te sterk.... Vind het ook raar dat die dingen aangeboden worden om lampen mee op te hangen.... hadden ze ook een baksteen mee moeten leveren..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er al genoeg verkocht en nog nooit 1 klacht ontvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb er al genoeg verkocht en nog nooit 1 klacht ontvangen.

bij mij werken ze ook prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Geef mij maar kettingen, wij hadden ze ook gekocht onder het mom van, zal wel makkelijker zijn. Maar afhankelijk van het gewicht dat eronder hangt zijn ze wel of niet goed verstelbaar.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een paar gekocht van die Easy Rollers, werkt totaal niet als je niet genoeg gewicht hebt om onder te hangen, en het recht hangen is precisie werk. Ook veel liever kettingen, veel makkelijker mooi recht te hangen...

 

Greetz,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, gewoon simpele en goedkope kettingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha.

Das dan ieder z,n eigen meuk.

Ik vind ze wer heel makkelijk, maar dan moet je er wel bij kunnen.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn ook heel gemakkelijk in gebruik, ze zijn inderdaad iets te sterk.

Maar je haal gewoon een stukje stalen strip van 2 cm dik en 10cm lang, boort de gaatjes en schroeft hem vast op je reflector :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja zo heeft ieder zijn eigen voorkeur de ene kettingen de andere rollers, de ene cooltubes de andere kappen enz enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jip! Bij mij een balk met alles erop gemonteerd en een ratelspanband(of hoe heet zo'n ding :verrygood ).

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Yoo de mannen en de dames;), Als je de easy roller goed zou gebruiken hoe die bedoelt is heb je er geen problemen mee.Hang de touwtjes aan uw plafont ,en de roller tegen uw lamp.Dus gans de zaak omkeren en alles werkt dan prima :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dit gaan we proberen. Bedankt voor de tip Legiopatra1,

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

of haal gewoon adjust-a-wings, ze zijn net een fractie zwaarder en dan ook geen problemen. :specool

 

Ik heb ze trouwens op de "normale" manier hangen legiopatria1.

kwestie van de vleugelmoer juist afstellen. Hier werkt het perfect.

 

Je hebt ze trouwens in verschillende krachten, voor 3 kg en voor 5 kg.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yoo de mannen en de dames;), Als je de easy roller goed zou gebruiken hoe die bedoelt is heb je er geen problemen mee.Hang de touwtjes aan uw plafont ,en de roller tegen uw lamp.Dus gans de zaak omkeren en alles werkt dan prima :specool

maakt geen drol uit de werking blijft gelijk, onderste boven of bovenste onder,binnenste buiten kwartslag gedraaid, de werking blijft gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groene golf, je maakt een foutje. Het maat wel uit. De easyrollers zijn soms net iets te sterk (afhankelijk van het gewicht van je kap) met als gevolg dat de voorkant terug omhoog wil. Door de easyroller aan de lamp te bevestigen, wordt het dus: Gewicht lamp + gewicht easyroller, dit kan in sommige gevallen "net" dat verschil maken in scheef hangen. :specool

 

En het is veel makkelijker om ze te verstellen, want de rollers hangen op lamp hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaha gelukkig vind ik hier en daar af en toe een schakeltje van de ketting verplaatsen wel easy genoeg :lol:

 

als ik t zo lees is t toch maar een hoop werk, die easy rollers B)

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gemiddelde reflector in de hobby markt is erg licht van gewicht.

Een stukje extra gewicht op je kap wekt heel goed. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo..... iemand heeft weer een 2,5 jaar oud topic naar boven gehaald -_-

Maar goed.... ik heb ook wel een reactie:

 

Bij mij zaten er van de 12 ook 4 klote-rollers bij. Blijkt toch dat ze niet ideaal zijn. In die jaren ook niks verbeterd dus, maar ja...... als er geen klachten binnenkomen, dan wordt er ook geen actie op ondernomen :lol: . Zal wel komen omdat ze zo goedkoop zijn B)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij mij zaten er van de 12 ook 4 klote-rollers bij. Blijkt toch dat ze niet ideaal zijn. In die jaren ook niks verbeterd dus, maar ja...... als er geen klachten binnenkomen, dan wordt er ook geen actie op ondernomen :lol: . Zal wel komen omdat ze zo goedkoop zijn B)

Daarom kettingen, ik heb 8 kettingen hangen in mijn hokjes en die doen het allemaal goed (duh!, haha), 100% dus, niet 66,6% zoals bij die easyrollers, ze rollen mij ook te easy -_-

Moet er niet aan denken wat een ellende je kan krijgen als je lamp tegen de planten of een stuk folie/plastic komt, met het brandgevaar!

 

Leuk maar in mijn ogen vooral risicovol systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik niet anders en heb nog nooit problemen ermee gehad.

 

Vindt het erg makkelijk helemaal bij een Adjust in een tentje maar soms tref je er inderdaad 1 waarvan het mechanisme niet goed werkt, had dat de laatste keer ook en heb hem toen gewoon omgeruild, was geen probleem.

 

De roller moet wel onderop dus aan je kap, doe dit met een S-haak door het plastic ringetje onderaan en dan bevestigen aan je kap met bijvoorbeeld een S-haak.

 

Recht hangen: 1 roller voor omhoog en omlaag en die draaie je steeds vast en de andere net niet vast draaien, zo is balans vinden erg makkelijk. Voorste vastzetten en de achterkant vd kap op gelijke hoogte et voilá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook vorige week easy rollers gekregen maar die van mij zijn volgens mij ook niet goed of ik moet wel heel dom zijn. Ik trek het touw naar beneden en wil het touwtje vaszetten met de moer. Maar als de moer helemaal aangedraaid heb schiet het draad net zo hard weer terug. Dus ik kan het draad niet vastzetten met de moer. Heb ik nu ook 4 verkeerden gehad of ben ik gewoon een beetje mongool dat ik dit niet snap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...