Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
York

Buitenhaze2

Recommended Posts

waarvoor is die heg van maïs? is dat om je plantjes uit het zicht te houden? of als windschrem? of beide of misschien nog iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is voornamelijk om ze uit het zicht te houden ! Het was toen nog omdat er een grote baan loopt en mn buren toen nog hekken hadden waar je gewoon kon door kijken. :whistling :blink:

De wind komt hier n beetje van overal. Mooi is het ook wel ; Nu hebben ze( buren ) er n paar weken geleden zelf ook riet tegen gezet ( hekken ) en zie je niks meer van de baan af. Aan de achterkant that is. Aan de zijkant n ouwe buurman die heel geintresseert kijkt en praat en andere zijkant jonge mensen die het ook kennen en vaak afwezig zijn,

Geen glazen hekken dus ofzo.... :( Excuseer me voor de rare schrijfwijze, net n goeiek opgestoken nog! :(

De maïs kan ook nog dienen om later popcorn van te maken of om op onze BBQ te leggen.

(Als de regen de zon nog es aan de beurt laat! )

 

Das ook de moment dat ik nog es wat mmoie foto's maak. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok even weer n vrij nuchtere update.

De planten in volle grond meten nu ook zo n 1.40m en zijn ook allen even groot! De jack Herrer heeft de haze dus goed bijgehaald!

De haze die in pot blijft buiten staan ziet er n beetje miezerig uit. Zij heeft wat gele randen aan de bladeren waardoor ik dacht aan overbemesting ofzo.

Zij heeft nu zo'n 4 dagen gewoon water gekregen. Ze staat ook onder n boompje om wat uit de volle regen te staan en daar zit n vogel in! Als die vogel op die plant poept, heeft dat dan gevolgen? :blink:

med_gallery_7773_1905_69880.jpg

Ik ga die plant ook gaan verduisteren vanaf de 1e augustus. Dat maakt het n ietsie makkelijker te onthouden allemaal.

 

De verduisterde plant begint nu mooie topjes te tonen. Hij bloeit nu van de 15e juli ongeveer.

gallery_7773_1905_43125.jpg

gallery_7773_1905_7689.jpg

 

En hier staat de rest nog gewoon wat te staan...

gallery_7773_1905_66806.jpg

Nu hopen dat de zon nog wat warmte kan produceren... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik niet snap is waarom sommige kwekers van die dikke palen in de grond steken als versteviging.. kan het niet een maatje kleiner? waarom met die paal zo dik :whistling

 

succes :blink:

 

Canna, snap je intussen al een beetje waarom we van die dikke palen gebruiken als versteviging?

Vorig jaar brak er een paal met een diameter van 5 cm af alsof het een luciferhoutje was.

 

Ook ik heb lekkere stevige palen gebruikt:

Mijn Website

 

Een beetje vogelmest op je planten kan heus geen kwaad hoor York.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker york, behalve met die in die pot en die verduisterde, die lijken mij inderdaad behoorlijk overbemest. Dit gaat niet goed:

 

gallery_7773_1905_27583.jpg

 

Tip: Je kan overwegen om ze nu of na het verduisteren half/eind augustus in de volle grond te zetten waardoor ze beter zullen herstellen dan ze in potten gezond proberen te krijgen. (dan kan je ze natuurlijk niet droog houden met regen..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja wilde het net zeggen, lijken behoorlijk verbrand. Effe rustig aan met de fles denk ik. Verder zien ze er allemaal mooi uit. Ben nu mijn eerste buitenhaze al aan het roken overigens :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb misschien wel n dopje teveel in het water gedaan! :whistling

Maar de laaste 4 dagen geef ik enkel zuiver water, dat zal wel weer goedkomen hoop ik.

Ik ga ze zeker niet terug in volle grond zetten , ik ken iemand die dat niet zo leuk zou vinden , en t is

mn experiment hè! Ik ga toch vanaf 1aug de 2e haze in pot gaan binnenzetten!

Het bloeien dan duurt nog bijna zolang als buiten... 10 tot 12 weken bloei, dan ist ook eind oktober hè...

Whazzup , je eerste haze al aant roken? Buitenhaze? Wooww, hoe heb je dat gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

k Heb nog es wat fotootjes gemaakt.

De 2 planten in pot gaan nu binnen.

Eentje van begin juli al , de andere nu vanaf gisteren.

Die eerste is nu 2 weken in bloei. Topjes beginnen zich mooi te vormen. :verrygood

De planten buiten groeien maar gezellig verder.

 

med_gallery_7773_1905_25562.jpg

De ene verduisterde in bloei, en de andere niet. :D

 

med_gallery_7773_1905_19942.jpg

Duidelijk te zien welke dit is

 

gallery_7773_1905_30164.jpg

topje ervan

 

 

De buitenplanten in volle grond

 

med_gallery_7773_1905_87495.jpg

Dit is de grootste en dikste haze.

 

med_gallery_7773_1905_64163.jpg

Zelfde soort, tweede plant

 

med_gallery_7773_1905_100331.jpg

De jH die ik niet echt goed zie komen in ons klimaat, maar je weet maar nooit hè! :)

 

 

En allen samen , nog niet echt veel verschil te zien zo , maar ze zijn goed gegroeid.

med_gallery_7773_1905_42270.jpg

 

Nu hopen dat het tijdens mijn vakantie niet fout loopt.

Iemand vragen om de planten te verzorgen... ;)

Moet ik de uren daglicht ook verminderen?

Ik ben begonnen met op 12/12 te verduisteren, moet ik dan binnenkort naar 10/14 ofzo?

Of nog meer? Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Nee, gewoon 12/12 blijven aanhouden. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt ! Je hoefde die foto's niet allemaal te quoten hoor, ma ik zie ze wel graag! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu hopen dat het tijdens mijn vakantie niet fout loopt.

Iemand vragen om de planten te verzorgen... :verrygood

Moet ik de uren daglicht ook verminderen?

Ik ben begonnen met op 12/12 te verduisteren, moet ik dan binnenkort naar 10/14 ofzo?

Of nog meer? Alvast bedankt.

Daarom ben ik nog niet begonnen met verduisteren,...

Tijdens de vakantie komt er dagelijks iemand m'n flora en fauna verzorgen... ;)

Ik kan het diegene niet aandoen om ze elke dag op 12/12 te zetten, 3kwart gieter regenwater aangevuld met kraanwater moet er gegeven worden, dus dat kan niet fout gaan...

Terug van vakantie ga ik ze wel zelf verduisteren.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het aan mijn stiefvader gevraagd! Hij zal ze 's morgens en 's avonds komen verplaatsen.

regenwater zullen ze wel genoeg krijgen als ze buiten staan zeker? Meestal regent het als je es vakantie hebt hè! :)

Zou het kwaad kunnen als hij ze soms buitenzet om bv 7.30u en ze al om 18.30u weer binnenzet?

t Is maar dat mijn poezen om 18u bibberen van de honger en anders moet hij 2keer komen op n uur. ;)

btw k zie de topjes van de verduisterde elke dag wat veranderen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je poezen 2 dagen achter elkaar om 19.30u eten krijgen zijn ze er al aan gewent, en daar gaan ze niet van op hun rug liggen als ze een 1½ uur later voer krijgen...toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, er zijn er 2 die er geen last van zullen hebben maar eentje die serieus slecht gezind gaat zijn!

Maar idd, als wij er niet zijn kan ie ook tegen ons niet zagen hè! :verrygood

Hij weegt 8kg dus hij zal wel niet sterven zeker? haha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze nu al een aantal weken bloeien dan zal dat ene uurtje later of vroeger ook niet meer zoveel uitmaken hoor. V.a. half aug. gaan de meeste planten van zichzelf al de bloei in, dus daar hoed je je niet zo druk over te maken.

 

Wat betreft water geven: daar vergis je je in. De sativa bij mij buiten gebruikt naast het regenwater altijd nog wel een litertje of 1,5, en als het niet regent 2 liter minimaal per dag. Dus daar zul je wel degelijk voor moeten zorgen. Anders buiten laten staan met blumats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Tnx Whazzup! k Zal mn stiefvader goed inlichten en zeggen wat te doen!

Die mens kan dat wel ( en misschien zelfs beter dan mij! :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik de tweede plant van de 1e augustus aan t verduisteren en vandaag begon ik resultaat te zien.

Geen goed resultaat echter.

Hier de foto's , zonder veel verdere uitleg maar met wat vragen.

 

gallery_7773_1905_41331.jpg

Er waren duidelijk balletjes aan het vormen in de oksels.

De foto's zijn niet erg scherp, noagal wat wind hier.... k Heb m meteen naar de mesthoop gebracht!

gallery_7773_1905_14170.jpg

 

En zo stond ie d'r dus plots bij :verrygood

gallery_7773_1905_81412.jpg

Nu heb ik bij de buitenplanten geen stekje genomen om de sexe te bepalen omdat ik vorig jaar voor 99% vrouwelijk zaad had...

Kan je dat al zien aan de volgende foto's?

gallery_7773_1905_54104.jpg

Dit was de 1e Haze die er volgens mij verdacht veel uitziet als mn potmannetje!

 

Bij de Jack is er nog niks te zien en dus ook nog gene paniek

gallery_7773_1905_39149.jpg

 

Deze is de tweede Haze en daar heb ik n paar witte sprietjes gezien , dus dat lijkt dan weer goed te gaan

gallery_7773_1905_26545.jpg

 

k Zou het erg vinden als ik de grote planten nu nog zou moeten omhakken , maar dat zien we later wel zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vermoedelijk zijn de rest dames.

 

Heb hier ook vanalles staan en de heren zijn toch erg vroeg dit jaar terwijl er praktisch niks te zien is bij de dames, dus ik zeg feli als je verder geen ballen zie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat foto's van de verduisterde haze!

Topjes worden mooi en ruiken heerlijk!

Bloeit nu van 18 julii, das dus een dikke 3 weken! Nog n 7-tal te gaan dus! :D

 

med_gallery_7773_1905_33147.jpg

 

med_gallery_7773_1905_41808.jpg

Toppie

 

Wat closer

gallery_7773_1905_39833.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag ook n fles Bio Florres meegebracht! Ziet er n lekker goedje uit!

Bloeivoeding, maar kan ik die meteen beginnen geven? Of is dat enkel de laatste weken zoals met pk13-14?

Er staat wel op dat je het best 2 tot 3 keer/week geeft en de hoeveelheid wat afhangt vd grootte vd pot en plant. Er staat niet duidelijk op of het bij de eerste verschijnselen al mag.

Kan iemand me dat verduidelijken?

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen lijkt druk met de kweek zelf bezig te zijn.

Geen enkele reactie? Of kan niemand me antwoorden ? Ben toch al voeding aan het geven... k zal het waarschijnlijk zelf wel ontdekken ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef dat spul al vanaf bloei week 2 aan mijn buiten plantjes +- 2x per week over paar weken wat meer geven en dan later Pk 13/14 in de eena laatste week, zo doe ik het iig, bevalt bij mij goed :D

 

(25Ml op 5L water)

 

Je planten staan er trouwens mooi bij :no , jammer van die man ! :)

 

succes verder!

 

Groeten,

 

Hazeee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bloeiende haze heeft een beetje geelverkleurde puntjes, dus die heeft denk ik nog wel genoeg voeding voor de eerste tijd. Beetje minderen met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die haze nu ook geen voeding meer gegeven, enfin toch geen groeivoeding! Alleen die canna flores!

Ik weet niet of ik daar nu al effect van kan zien , maar op t eerste zicht lijkt alles gewoon normaal te lopen.

De grote planten buiten tonen ook nog niet duidelijk hun sexe maar ik denk het beste! :D

De verduisterde haze bloeit nu bijna 4 weken

med_gallery_7773_1905_40896.jpg

 

Het zijn niet bewerkte foto's , dus qua kleur enz is alles zoals je het ziet...de top

med_gallery_7773_1905_49264.jpg

 

n stukje top wat closer bekeken

gallery_7773_1905_31304.jpg

 

Zoals Whazzup ook al es zei, ik had me met de voeding wat misrekent vandaar de gele bladerpunten! Normaal zouden die nu moeten weg zijn.

 

Haazzeeee, kweek jij ook enkel haze of ook andere soorten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek voornamelijk haze soorten, maar ook andere erbij natuurlijk,

maar haze is mijn faforiet :smoke

 

 

Groeten,

 

Hazeee :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...