Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
York

Buitenhaze2

Recommended Posts

Ik heb vorige week wat zaadjes te kiemen gezet.

Ik had 4 top44 , 2 Jack Herrer en 6 Haze zaadjes!

med_gallery_7773_1905_10177.jpg

Na het kiemen heb ik ze in kleine potjes geplaatst met n halve pot aarde zodat ik er later nog wat kan bijvoegen om ze wat meer steun te geven!

gallery_7773_1905_82838.jpg

De beste 3 zou ik willen in volle grond zetten later, net zoals vorig jaar! ( overleefden 2 het!)

De overige plantjes zouden voor vrienden zijn en indien ik er dan nog over heb, blijven die in potten staan en probeer ik ze later te verduisteren! Ik wil dat eens proberen hè, wie niet waagt niet wint, en al doende leert men enz...hè!

De Jack Herrer zaadjes kwamen allebei gisteren uit! Vandaag n Haze en 2 Top's!

gallery_7773_1905_23399.jpg

Van de JH wil ik één in n pot houden om te zien wat het na het verduisteren wordt en eentje in de volle grond!

gallery_7773_1905_92970.jpg

De rest ga ik me net als vorig jaar niet te veel aantrekken en gewoon lekker laten groeien!

Op tijd mooie fotootjes maken en opt eind weer wat geluk met het weer....

k Ben al content dat ik hier weer kan vertoeven! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie hier mss wat wazig of ik kan niet meer tellen :P

tja 4 dagen weekend ... en we laten ons gaan hiere :lol:

veel succ6 van de jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze niet allemaal kunnen verduisteren wegens plaatsgebrek! Vorig jaar had ik maar 2 planten , ook Haze en niet verduisterd! Maar erg tevreden van het resultaat toch! Ik ga er zeker 2 , misschien 3 proberen te verduisteren! 3 andere gaan de volle grond in en de rest is om weg te geven!

 

Yeps, ik had in den beginne 20 zaadjes maar ik heb er daar al van weggegeven! Vandaar! :P

Ik heb nu nog 7 kleine plantjes staan en 3 potjes waar nog niks te zien is! Dan ook n beetje rekening houden met de kans dat er n ventje tussenzit...

 

Ik hoop minstens op hetzelfde als vorig jaar! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet veel verandering hier, dus ook niet veel foto's.... En als er dan zijn, zijn ze iets minder van kwaliteit!

Mijn plantjes staan nu n 2-tal weken ... Kan ik aan de "bouw" ervan al zien of het allemaal vrouwtjes zijn?

Of is een mannetje tot bepaalde leeftijd gewoon net het zelfde qua uitzicht? Hoe groot kan ik ze laten worden in zulke potjes? k Ga er zeker 3 in volle grond zetten, alleen weet ik niet goed wanneer!

Ik zou het meteen doen maar iets houdt me tegen...

Misschien zijn ze nog wat klein en gaan ze de komende week nog heel wat water te verduren krijgen... :-(

Aan de andere kant, ik denk dat ze in volle grond veel sneller groot en sterk worden!

Jack Herrer

gallery_7773_1905_18048.jpg

 

Haze

gallery_7773_1905_28109.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Answer to myself..... :

Vandaag heb ik 2 Hazen en 1 Jack Haze in volle grond gezet!

Veel foto's zijn er nog niet maar nu zullen die wel gaan volgen!

Vorig jaar groeiden ze enorm in mn tuin! De rest houd ik nog wat in potten indien er iets fout zou gaan...

Indien er niks fout gaat blijven ze tot n bepaalde hoogte in de pot en dan het donker hok in!

gallery_7773_1905_136842.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat n klotedag! De plant die je hierboven ziet stond nog! De andere twee...tja..eentje helemaal verdwenen en eentje het stammetje half doorgeknaagd! Geen foto's genomen wegens te laat! Is niks meer aan te doen!

k Heb nu n schuttinkje errond geplaatst en 3 blikken bier ingegraven! k Heb het beetje slakkenkorrels die ik nog had ook gestrooid! Die , die , die MF's! !! :verrygood

Die dingen errond helpen volgens mij niet echt, n slak kruipt daar toch over? Enfin , k ben curieus hoeveel ik er in mn blikken ga vinden!

k Heb nog 2 top 44 staan en 2 Haze en 1 JH in n pot... k Ga daarvan plantjes weer in de grond zetten mar toch nog n beetje wachten... Tot ze wat groter en sterker zijn....

Foto's volgen dan wel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

das balen.. succes verder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt! maar we zijn weer op de goede weg! Ik heb nog steeds 2 Hazen en 2 Top44 in pot, en ondertussen staan er 2 Haze en 1 JHerrer in volle grond!

Ik heb n omheininkje gezet en bier tegen de slakken en ik moet zeggen dat dat hel goed werkt!

 

mn potten :

gallery_7773_1905_72583.jpg

 

mn haze in volle grond :

gallery_7773_1905_8840.jpg

 

gallery_7773_1905_41522.jpg

 

ende JH die toch merkelijk kleiner is:

gallery_7773_1905_54316.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

knappe slak die door die fortificatie heenbreekt :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, k ben er nog geen enkele tegengekomen! Wel al veel zat verdronken... Gemarineerde escargots! :verrygood

 

De ene plant waar aan gevreten was heeft zich wonderlijk hersteld.

Nu ging ik nog es kijken en zag dat bij 1 plantje de stengel enorm in dikte was toegenomen!

Toch in vergelijking met de rest....

gallery_7773_1905_24833.jpg

Vandaag ben ik 2 sierpotten gaan halen van n goede grootte... ( n 27liter..... ) met gaten erin om de 2 hazen in over te planten! Diegene die ik nu ook in n pot heb staan.

Ik geef ze nu ook regelmatig meststof dat ik uit de Organic Earth growshop heb!

(t Is ets zonder label , gemaakt door de uitbater...) :whistling 1 dopje per emmer!

Het overpotten zelf zal voor volgende week zijn ofzo vermits ze voor de volgende dagen nog kans op onweer geven ...

Enfin , wanneer het gebeurt kom ik het even melden ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gaan kijken na het felle onweer van maandag! Hier in de stad waren verschillende kelders en straten ondergelopen maar thuis had ik er geen last van.

Net zoals de plantjes er geen last van hadden!

Ik heb de 2 hazen uit de pot in n andere , grotere pot geplaatst!

 

med_gallery_7773_1905_19265.jpg

 

En ik ben de planten in volle grond nog eens gaan inspecteren! De haze waar de slakken aan hadden gezeten heeft wat achterstand opgelopen maar heeft zich goed hersteld

 

med_gallery_7773_1905_5142.jpg

 

De andere haze was al mooi en is nu nog mooier geworden

 

med_gallery_7773_1905_47943.jpg

 

De Jack Herrer had al n beetje achterstand opgelopen doordat ie helemaal opgevreten was , en ik dus n andere heb gezet

 

med_gallery_7773_1905_89821.jpg

 

En zo staan ze er nu dus alledrie bij

 

med_gallery_7773_1905_57204.jpg

 

Hopelijk blijft het weer zo goed als het nu is ...

Dit was effe n snelle update , ik zit weer met tijdsgebrek hè! Kids , je kent het wel hè :specool

ps: Ik heb de foto's daardoor ook niet bewerkt, gewoon snel geplaatst....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als je toppen straks als een speer gaan dan weten we waar het aan gelegen heeft :lol:

ziet er netjes uit york :specool

succes gewenst en vooral veel mooi weer..

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal mooi uit! Ook zo'n muurtje om de planten heen is een leuk iedee... Ook chill dat je jack herrer hebt... Echt een goed wietje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik niet snap is waarom sommige kwekers van die dikke palen in de grond steken als versteviging.. kan het niet een maatje kleiner? waarom met die paal zo dik :specool

 

succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet weten waarom iemand zo n palen zou kopen maar mn stiefvader is n houtbewerker en had er nog zo n tiental staan....

Ik heb het nog niet gezien op andere foto's hier van andere kwekers!

Als je de foto's van mn planten bekijkt van vorig seizoen kan je zien dat zware toppen de takken al eens doen breken , en dan kan je bv n nageltje in die paal kloppen en met n draad de tak wat opbinden....

Voor de rest staan ze niet in de weg... so.... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe weer n snelle update:

Er veranderd eigenlijk niet zo veel buiten de grootte van de planten dan.

Als het regent geef ik ze niks, al het lang droog is geef ik ze wat water met n beetje meststof erin!

De planten die in de volle grond staan hun stengels zijn erg gegroeid in dikte!

De plantjes in de pot zijn wel groter geworden maar hebben nog niks aan stevigheid gewonnen volgens mij...

Hier de foto's ( je kan het verschil van n paar dagen goed zien! )

 

De pothazen!

med_gallery_7773_1905_22428.jpg

 

 

Close-up ervan

med_gallery_7773_1905_72496.jpg

 

Haze volle grond

med_gallery_7773_1905_32701.jpg

 

En de jack volle grond ( die na zn trage start nu helemaal op snelheid is!)

med_gallery_7773_1905_24045.jpg

 

Veel meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk...

Kan iemand nu al met 100% zekerheid zeggen dat het allemaal vrouwtjes zijn? :) :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan misschien een stekje onder tl zetten en dan gelijk op 12/12 dAN weet je het vrij snel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn pc thuis laat het afweten! k Heb geen foto's meer kunnen uploaden , en hier op t werk zie ik dat zo niet zitten! :nerd Even zonder foto's dan maar! Alle planten zijn enorm gegroeid.

Die in volle grond zijn echt erg dik geworden. Het lijken nu allemaal zusjes met n maand tussen!

Die in de pot zijn minder dik maar ook groot...

k Ben begonnen met eentje te verduisteren...

Hij is nog niet echt groot genoeg ervoor maar zo kan ik me qua oogst volledig bezig kan houden met die in volle grond!

Tegen dat de eerste begint te bloeien zet ik de tweede in pot erbij.

Maar eerst even kijken hoe dat gaat.

Ik zou het enkel al doen om wat te wiet te hebben die vrij natuurlijk is gekweekt en zonder enige vorm van toprot ofzo... k Ben ook benieuwd of het effect ervan veel verschillend is met die in volle grond.

Dat was alles wat ik heb nu , hopelijk snel weer foto's....

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooeepppppiieeeee! Mijn internet werkt terug!

 

Eindelijk nog wat foto's plaatsen! Ik heb nu enkel n paar foto's voorradig die ik

ook uit wat verveling al wat bewerkt had! Zo komen de kleuren misschien wat

overdreven over! ;)

Het zijn enkel die in volle grond maar ik beloof de volgende dagen weer wat scherpere te maken

met mn camera ipv mn GSM :smoke :P

 

Ze hebben alledrie goed gegeten en :rofl en de Jack Herrer blijft goed inlopen

 

Alledrie samen

gallery_7773_1905_31592.jpg

 

Jack

gallery_7773_1905_62520.jpg

 

Haze

gallery_7773_1905_133217.jpg

 

En op de achtergrond natuurlijk de maïs die niet kan achterblijven! :nerd

 

Volgende dagen nog betere foto's dus hoop ik .

Ook wat raad hoop ik dan want die binnen krijgt al verschijnselen volgens mij! ;)

 

ps: de foto's zij van n paar dagen geleden , dus ze zijn weer wat groter ondertussen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bewerkte foto's of niet , je planten zien er goed uit . ook de maïs :smoke ,

lijken wel simultaan te groeien ...

dit wordt een leuk verslag . wel blijven updaten hé

 

gr , Y

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm haze lekker wietje :smoke

ze doen het uitstekend ik dacht altijd dat haze meer een plant voor onder een lamp was

blijkbaar bestaan er ook buitensoortjes

good to know :nerd

nog veel plezier met je juweeltjes

 

grts K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat foto's van gisteren!

Dit is de haze die ik aan het verduisteren ben, zo te zien is er nog niet veel aan het gebeuren

 

med_gallery_7773_1905_52962.jpg

 

Even van wat closer, en is dat in het cirkeltje geen goed teken? :smoke

gallery_7773_1905_3815.jpg

 

Dezelfde plant

med_gallery_7773_1905_50019.jpg

 

 

De andere Haze die nog gewoon blijft buiten staan, maar misschien later ook verduistert wordt... ;)

med_gallery_7773_1905_69790.jpg

 

Daar is nog niks te zien natuurlijk

gallery_7773_1905_11970.jpg

 

De planten in volle grond buiten

med_gallery_7773_1905_59353.jpg

 

De grootste Haze

med_gallery_7773_1905_39481.jpg

 

De 2e Haze, wat minder vol maar breder...

med_gallery_7773_1905_43581.jpg

 

En de Jack Herrer die qua uitzicht en grootte hetzelfde is dan de andere :rofl

med_gallery_7773_1905_29833.jpg

 

Nu nog n beetje geduld zeker? ;) :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog es gekeken en er stonden plots overal kleine topjes op de verduisterde haze!

Fantastisch gewoon! Ik wist niet dat het zo snel kon gaan, ik bedoel dan - de eerste dagen was er niks te zien - en dan plots van de ene op de andere dag.... :rofl

Hier 2 foto's die ik weer snel met de GSM heb genomen.

Natuurlijk volgen er meer duidelijke foto's later . :smoke

 

gallery_7773_1905_50037.jpg

Niet erg duidelijk maar het is n topje!

 

gallery_7773_1905_27583.jpg

 

Dus nu nog zo n 10 weken geduld zeker hè! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...