Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Buiten Met Amnesia, Afghaan En Msxhk

Recommended Posts

Ja hoor. Het is weer zover. >60.000 views dankzij onze lieve kijkbuiskindertjes :offtopic

 

Met dank voor jullie interesse in het langste topic dat de minste oogst aller tijden heeft opgeleverd tot nu toe :D

 

Nog even resumerend:

 

- Amnesia Haze: met 5 weken gekapt, toppen nu ook vergruisd voor olie. Is wel een leuke curiositeit maar niet lekker om te roken. Wel lekkere olie!

- Afghaantjes: Weinig zon, veel nattigheid, veel bladeren, weinig toppen en met 8 weken geoogst om rot voor te zijn. Iets meer dan 2 ons van mijn twee struikjes

- Killer Queen: "Uitgefaseerd" na onoverkomelijke stress (door eigen schuld waarschijnlijk)

- Mexican Sativa x Hindu Kush: Allemaal fluffy toppen, te weinig zon. Wat er vanaf komt is oerigens wel goed. Behoorlijke indica invloeden, erg high in je kop met een flinke dosis indica body, geen overdagwietje zoals de vorige Mexican Sativa. Ik heb het idee dat de hashplant invloeden in de plant er ook wat beter uitkomen nu. In ieder geval een behoorlijk magere oogst, niet te knippen.

- PPP - waren beiden heren. Wel mooie heren overigens, prachtig! Zijn in 30 liter ruim 2 meter hoog geworden buiten.

 

Dus tja, 2 ons afghaan (alweer de helft weggegeven), een hoop gruis dat op een mooie oliedag ligt te wachten, en een hoop MSHKxHK toppen waar ik niet op zit te wachten om die te knippen.

 

Maar toch een educatief topic geworden hoop ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben er allemaal van geleerd whazzup...

 

Het weer dit jaar was gewoon shit.. overmacht... dus die MS X HK is niet jou fout dat die zo leafy is..

bij de afghanen hetzelfde verhaal.

 

voor e rest.. ja jammer dan volgend jaar beter toch??

en je hebt altijd je binnenflora nog he :offtopic

 

 

Bedankt

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het verslag, ik heb het met veel plezier gevolgd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx :D

 

jaja.. en we zijn nog niet eens klaar! :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoera! beschuit met muisjes!

 

Mooi plantje. Ik weet niet waarom, maar ik vind behaarde vrouwtjes het lekkerst. (fingers crossed for female plant)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe het zal wel een fetish zijn WT B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anesthesia is samen met Warlock 4 naar mijn foster parents plan gegaan. Nog 2 weg en dan zitten we weer op par B)

 

overigens: eind november zijn de zaden Anesthesia beschikbaar. ASgrow gaat er al mee aan de slag. Voor de december / januari starters is er dus zaad beschikbaar, zoek nog steeds een aantal gedegen testers, dus geen 1 plantje onder TL - hoe nobel ik dat ook vind. Doel is te documenteren en te zien (en te proeven) wat er uit komt, welke phenos, hoe ze groeit, wat de opbrengst en het resultaat zal zijn. Dus wie een serieuze testkweek wil doen kan reageren.

 

Anesthesia's voorouders: mamma is een heftige Positronics Afghani/skunk, pappa is een narcotische Motarebel Herijuana man uit Sannie's stal. Doel: een wat opener narcotische indica met keiharde toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dan.. het duurde wat langer om de zaden er uit te halen, de toppen waren zo ontzettend compact dat sommigen nog zelfs een klein beetje vochtig van binnen waren.

 

En nu gaan we streng selecteren op de mooiste zaden, een hele klus met de hand. Alleen de allermooiste gaan door, dus er is beperkte stock.

 

Ik had twee moeders staan, die beiden bestoven zijn met één herijuana man. Een van de twee bleef wat kleiner, maar bloeide ongeveer een week eerder af, een echte kortbloeier dus. De buds waren ongeveer even compact, bij de kortbloeiende wellicht iets compacter en kleiner. Ook hadden de kortbloeiende relatief iets meer zaad in de buds zitten maar dat kan diverse oorzaken hebben. Van de kortbloeiende zijn er echter wel veel minder zaden beschikbaar omdat ze een stuk kleiner was. De planten hebben uiterst lang gestaan om de zaden goed te laten rijpen, en zijn 4 weken in de bud gedroogd voor ze gescheiden werden.

 

Om alles genetisch netjes te houden houden we deze twee soorten zaden gescheiden:

 

Anesthesia 1 - de "normale", offspring van de normaal bloeiende

Anesthesia 2 - de korter bloeiende

 

Interessant om de twee naast elkaar te growen om te zien in hoeverre deze eigenschappen inderdaad zijn overgenomen. Wellicht is er uiteindelijk geen verschil, maar dat is afwachten.

 

Een tweede kiemtest heb ik reeds gedaan: 30 zaden in filterpapier, allen uitgekomen binnen 2 dagen. Dat ziet er dus goed uit, ik zal deze week nog een test doen en deze documenteren.

 

Nog even een beetje drogen en dan gaan de zaden naar de test growers. Silver, ASgrow en Aad gaan een testgrow doen, ik zoek nog een stuk of 3 ervaren binnenkwekers die er ook eens mee willen experimenteren en wellicht zelfs een leuke selectie doen. Wel een goed kweekverslag uiteraard he!

 

En dan? Dan gaan we kijken of we er inderdaad een F2 van gaan maken, en van welke pheno. Zelf kan ik pas vanaf februari gaan kweken, eerst moet de huidige grow tot een goed einde gebracht worden.

 

Veel kwekers growen graag met een F1. Als de testen goed uitpakken en er voldoende zaden beschikbaar zijn komen ze daarom beschikbaar in de Breeders Choice in Sannies Shop.

 

Dus.. ervaren binnenkwekers, zin om een testkweek te doen? Een selectie te doen? Effe een pm en we gaan kijken wat we kunnen regelen. Ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ze bang van je zijn geworden Whazzup :nerd

ik zou het graag proberen maar ik sta minstens al volgepland tot aan 2009 vrees ik :o

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Enne beschikken we hier in Eindhoven nu over de 1 of twee. Aangezien ons topje totaal in zaad was omgezet vermoeden we de korter bloeiende, dus nr. 2. En uit je ontkiemtest, zien we daar nr. 1 of twee.

Ja, we houden hier natuurlijk alles bij in de administratie.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Staande ovatie??

 

Noot II

Morgen is ook nog weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASgrow: Je hebt van beiden de nummer 1 volgens mij, de ontkiemstest was 1 in ieder geval.

 

We zijn tweede geworden op het eenakter festival. Een prima score, geheel en al in overeenstemming met de verwachtingen omdat we ons decor nog niet klaar hebben en dus een wat geïmproviseerd decor werkten.

 

@beekaa: ach, straks kunnen ze allemaal in de kassarij gaan staan hoor BeeKaa :nerd Het zijn altijd dezelfde die de kooltjes uit het vuur halen, maar dat zijn ook meestal degenen die uiteindelijk de mooiste genetica hebben staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het wat is dan sta ik GRAAG bij je in de kassarij whazzup!

voor goede genen mag best een mooie vergoeding gevraagd worden!

 

grot bewondeing voor AS die het spits afbijt..

die gaan we zekers volgen..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nog eentje dan.. links Warlock no4, rechts Anesthesia

gallery_8797_3296_532097.jpg

 

gallery_8797_3296_762180.jpg

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

he tnx for stopping by mad :o

 

Ja, tot nu toe ziet het er allemaal goed uit. Maar laten we eerst maar eens op het resultaat wachten :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

overigens met alle lof voor de pleegmamma en pappa ;0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes whazzup!! Ik krijg spontaan ook weer zin om mijn lamp op te hangen..

 

Het wordt wel een erg lang draadje zo he, en straks in het kader van help "Buiten Met Amnesia, Afghaan En Msxhk" de winter door nog een stek snijden van Anesthesia, deze dopen tot moeder om de stekken daarvan ook nog af te laten bloeien in dit topic :nerd

 

Ga zo door :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe het seizoen is nog niet voorbij he :nerd

 

Eerst de olie van de afghaan en de MS x HK nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"This is the neverendig sto-hoory, ladidaa ladidaaaah" :nerd

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, want nu zijn de zaden klaar! De batch voor Silver..

 

gallery_5211_1953_86483.jpg

 

gallery_5211_1953_40159.jpg

 

gallery_5211_1953_59760.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...