Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

2x Ssh, 2x Kali Myst, 1x Nycd

Recommended Posts

hee jonges! :)

 

 

hartelijk bedankt voor jullie reacties weer! :D

 

@ spock:

het lijkt er idd. op dat de SSH's wat meer stikstof hebben gehad dan ze lekker vonden... :) daarom ben ik nu op advies van een bevriende kweker toch maar begonnen met PK 13-14 in de dosis die ik vorige ronde ook heb gebruikt. we zullen moeten afwachten of die toppen nog lekker gaan aandikken...

 

@ whazzup:

jaa, ik heb ook zeker het idee dat het 'zwaar' voeden goed werkt! :D ik blijf er voorlopig iig. mee door gaan... :innocent:

 

@ p:

thx dude! :)

 

@ blowsterke:

idd! ik kan niet wachten! :)

 

@ d:

jaa, ik weet wel wat ze lekker vinden! :)

 

@ harry m:

hee harry, long time no talk! ik smijt er zoveel mogelijk voeding doorheen! binnenkort maar 'ns wat aandelen bio nova en canna gaan halen... :blink:

 

 

hoii! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je vertellen wat je opvalt wat betreft de onderlinge verschillen, zoals kleur, die

zijn niet geheel duidelijk te zien op de foto's

 

Is weer een mooi netje vol GW :lol:

 

grtz

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

updateje

 

nou, ik ben dus toch maar bezig met PK 13-14 omdat de SSH op sommige plaatsen verschijnselen vertoont van een stikstofoverschot. vorige week begonnen met 0,5 ml / liter nu op 1 ml / liter en vanaf de tweede helft van deze week (aka. zondag) geef ik 1,5 ml / liter.

 

dit zit er nu in mijn 30 liter vaatje:

 

[[Week 7 Ec 2,8 – Ph 5,7]]

Canna Haze: 240ml

X-cell: 30ml

Ph- : 2,5ml

Enzyme: 15ml

Clean-x: 12ml

TML: 15ml

PK 13-14: 30ml

Kalium: 6ml

 

ik ben ook maar wat harder gaan afzuigen aagezien de dames toch wel aardig wat blaadjes aan het verliezen waren aan de onderkant van het net. ik zet nu de circulatiefan bovenin de kast dus gewoon weer aan waardoor de lucht rondgepompt wordt, het dus op tophoogte nagenoeg net zo warm is als bovenin de kast en als resulataat daarvan de afzuiger vaker op de 'harde' stand staat.

 

KM topje:

med_gallery_8244_1756_342471.jpg

 

 

NYCD topje:

med_gallery_8244_1756_538197.jpg

 

 

volle SSH top:

med_gallery_8244_1756_552384.jpg

 

 

gestrekte SSH top:

med_gallery_8244_1756_529966.jpg

 

 

en wat een geuren he... :lol:

 

:P

 

sjonnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo sjonnie, behalve dat ze het iets te warm hebben gehad zien ze er goed uit. en ze moeten ook nog wel even zo te zien :lol:

Ze zullen nu lekker gaan spekken..

Is je ph niet wat aan de lage kant, meet je die van je grond ook wel eens?

 

Komt vast wel goed, succes.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee spock,

 

ze hebben het idd. iets te warm gehad; de lamp heeft een tijdje op 10cm van de toppen gehangen. onder de spreader maakte dat niks uit, alleen naast de spreader is toen de bovenlaag een beetje te warm geworden. ze moeten nu nog 3 weken; ik dwing de planten af te bloeien door de lichturen af te bouwen, ik zit nl. met m'n vakantie... :P

 

de Ph stel ik op 5,7 omdat ie dan weer terug oploopt naar 6,3. dan zuur ik weer af naar 6,0 en dan blijft ie stabiel. :lol: de Ph van de grond heb ik nog niet gemeten maar ik geef altijd water met Ph 6,0 en de grond is vers dus ik denk dat het daar wel goed mee zit. :D

 

 

hee later! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hallo! :lol:

 

 

ik vroeg me ff af wat jullie mening is over het volgende:

 

ik ben dus van plan om 19 of 20 mei te oogsten. als ik kijk naar mijn vorige ronde PP rond deze tijd dan waren die toppen al wat voller. ik moet zeggen dat de Kali Myst het eerste begon te bouwen maar nu toch een beetje ingehaald wordt door de NYCD, de Super Silver Haze gaat tegenwoordig weer gelijker op met de KM. de topopbouw van de New York City Diesel lijkt van de soortjes die ik heb staan nog het meest op de PP en daarvan kan ik denk ik ook wel het best voorspellen hoe 'ie zich ontwikkelt en wanneer 'ie klaar is. De KM en SSH zijn gewoon heel anders qua opbouw en daarvan vind ik het moeilijk te voospellen. in theorie zou alles gewoon op 19 á 20 mei om moeten kunnen. wat is jullie mening hierover?

 

hier een post van mijn vorige ronde begin week 7.

 

en een foto:

med_gallery_8244_1084_198469.jpg

 

 

 

en nog een:

med_gallery_8244_1084_304666.jpg

 

 

 

de laatste foto's die ik beschikbaar heb van deze ronde zijn te vinden in de update van 26 april.

 

 

hee laters! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit Sjon.

Maar jij gaat dus de 19e oogsten?

Ik doe het een weekje eerder.

Dan kan ik voor mijn vakantie in september namelijk nog 2x draaien.

Anders kom ik niet bij aankomende, maar die ronde erna, 2 weken tekort.

Gaan we dus toch niet helemaal gelijk op.

 

Voorderest heb jij weinig klagen zie ik.

Ja, vergeleken met je vorige ronde???

PP is wel een hoge opbrenger, en van de soortje's die je daar hebt staan weet ik t niet.

Maar misschien dat daar wel het verschil in kan zitten...

 

Suc5 ouwe..... grtz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Sjon :lol:

 

Las dat je een stikstof overschot zou hebben, waar kun je dat aan zien? Puur

aan het strekken of ook aan het blad? Heb mijn ssh tot op

het einde stikstof gegeven in de vorm van groeivoeding. Denk je dat het 'schieten' daarmee

te maken heeft? Had ook namelijk wat toppen die op vossestaarten leken maar

toch nog aardig aanspekte....

 

Anywho, keep up the good work :P

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ def:

hee jonge! ik hoop de 19e te oogsten maar het zou ook een dag of 4 á 5 later kunnen worden; moet even kijken hoe snel ze spekken.. lichtafbouw en waterafbouw zouden ze daarin op z'n minst moeten stimuleren... ;)

 

 

@ umleitung:

volgens een bevriende kweker die ook veel ervaring heeft met de soortjes die ik heb staan kun je dat idd. zien aan het strekken van de stelen; hij was trouwens erg te spreken over jouw rondje SSH! :lol: hoe lang had jij er ookalweer over gedaan en heb je nog geheime insiders tips voor mij misschien? :P

 

 

hee hoi! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen geheime insiders tips! Mijn enige info is dit forum, wat ik lees kan jij lezen......

 

Was voor mij de eerste x dat ik onder deze setup kweekte, andere grond, verlichting, ventilatie, de

hele 'Rataplan'....... zn bakken.

 

Wat betreft de grond ben ik wel op een hoge EC gestart en de eerste weken weinig bijgevoed.

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje! :lol: (als je ze af(kan!) laten bloeien gok ik op g/w!!) :P

 

Over de voeding,zelf stuur ik altijd laag in bij onbekende soort & kijk de plant aan,het is nl zo dat geen hok/ruimte gelijk is om hier schema voor te geven! :smoke (hierbij speelt tevens de bodem nog een belangrijke rol & zie het voedden dan eigenlijk ook meer als bijvoeren/sturen!) ;)

 

tipje: Bij warmere dagen een lagere ec geven bij sativaas(eigenlijk alle planten!),omdat ze meer drinken! :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehe dat dacht ik al wel, umleitung.. :wOOt maareh hoe lang heb je de jouwe nou ook alweer in bloei gehad? de Ec was bij mij in het begin 1,6 en staat nu op 2,8(!), ik kweek op plagron lightmix.

 

ik ben zopas ook nog begonnen met waterafbouw om de dames icm. lichturen afbouw een handje te helpen richting afbloeien.. :P ik draai de blumats gewoon steeds een stukje verder dicht; ik heb bedacht (lees: 'uit m'n duim gezogen') om van een gemiddelde tensio van 100 te gaan naar 150 en dan naar 200, de laatste week geef ik weer met de hand water; 1e dag 800ml, 2e dag niks, 3e dag 400ml, 4e dag niks, 5e dag 200 ml, 6e en 7e dag niks. ;)

 

 

g/w!!

 

..zou deze g/w zeer op prijs stellen, fotografe.. ;) we doen ons best! :smoke

 

deze soortjes zijn mij idd. onbekend maar ik heb iemand in de buurt leren kennen die er wel wat verstand van heeft. mij is aangeraden om de voeding gewoon te pushen net zoals ik bij PP heb gedaan... tot nu toe bevalt deze manier van voeden me wel, ik vind het ook wel een soort sport om ze echt op te fokken.. :smoke het is voor mij alleen lastig deze ronde om echt optimaal per soortje te sturen met de voeding aangezien het 3 verschillende soorten zijn op 1 blumat systeem.. :lol: ik probeer zo te voeden dat ik de zwakst presterende plant het meest tegemoet kom en dat is op dit moment de SSH met haar strekkende toppen (aka. vossenstaarten :smoke ).

 

verder verbaas ik me nogal dat het luckt om de Ec zo ver op te schroeven zonder verbranding te krijgen, zou dit kunnen komen omdat ze op lightmix staan? :)

 

 

 

groet'n! :wOOt

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

net ff m'n voedingsvat bijgevuld voor de 2e helft van de week

 

Week 7,5

Ec 3,0

Canna Haze: 240ml

X-cell: 30ml

Ph- : 3ml

Enzyme: 15ml

Clean-x: 12ml

TML: 15ml

PK 13-14: 45ml

Kalium: 10ml

Bacto: ½gr

 

 

ik kwam per ongeluk op een Ec van 3,08 uit; denk mede door toevoeging van de Rhizosys bacto of mss. door de extra PK 13-14.. :lol:

 

mja, we zullen het zien; tot nu toe nog geen enkel spoortje van verbranding iig.! :P

 

 

het licht gaat vanavond aan om 11 uur, mogenochtend om 10 uur weer uit, de blumats heb ik ook weer een klein stukje verder dicht gedraaid, vanavond als ik er aan toekom 'ns kijken hoe de tensio nu is.

 

 

lat0rx! :D

 

 

//EDIT: op aanreden van een bevriende kweker toch maar ff een nieuw vat aangemaakt zonder Bacto; dit schijnt teveel stikstof vrij te maken, mss. een van de redenen voor mijn 'vossestaarten'... ;) er staat trouwens ook een bericht over van sannie in het topic van Volvo850t5r

Share this post


Link to post
Share on other sites

platen gaan zeker lekker,vrij behoorlijke ec waarde,als de plantjes er geen last van hebben kan je rustig verdergaan,wil je ze echter een beetje eerder klaar,dan kan je best een week voor oogst je planten laten indrogen,en slechts nog minimaal gaan water geven,echt minimaal...

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx gasten! :lol: ;)

 

 

@ rataplan:

bedoel je zoiets?

de laatste week geef ik weer met de hand water; 1e dag 800ml, 2e dag niks, 3e dag 400ml, 4e dag niks, 5e dag 200 ml, 6e en 7e dag niks.

 

ik ga ook vanaf 8 weken bloei (1½ week voor het einde) alleen nog maar water met citoenzuur geven, of zou een week genoeg zijn? :P:

 

wat betreft die Ec waarden.. ik denk dat het mss. kan liggen aan een paar factoren:

  • het feit dat de planten vrij hard 'opgefokt' worden door meer lumen dan normaal doordat de lamp constant op 15cm hangt.
  • de zuiverheid van de Canna Haze voeding die gewoon heel efficiënt kan worden opgenomen.
  • dit dan weer icm. de X-cell en The Missing Link van Bio Nova, zou het kunnen dat die 70+ spoorelementen in TML ervoor zorgen dat de plant haar voeding beter op kan nemen?

 

 

groeten! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ghehe dat dacht ik al wel, umleitung.. :lol: maareh hoe lang heb je de jouwe nou ook alweer in bloei gehad? de Ec was bij mij in het begin 1,6 en staat nu op 2,8(!), ik kweek op plagron lightmix.

 

In totaal hebben de dames 11weken plus een paar daagjes gehad op 12/12.

 

Voorgroeiperiode was 5 dagen in kleine potjes en daarna zijn ze meteen de aarde bak ingegaan. Hier hebben ze wel een klap te verduren gehad vanwege de Royalty Mix (EC 1.8-2.2), misschien dat ze

daardoor niet het dak zijn uitgegroeid. Pas na een dikke 4 weken hebben ze hun eerste voedingscoktail

gehad.

 

EC voeding is nooit gemeten....

 

UmLeiTUng

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hallo! :lol:

 

 

ik heb een mooie gele aansteker gekregen en had op eens zin om die te fotograferen met mijn wietplanten als decor... kijk u even mee?

 

Kali Myst

med_gallery_8244_1756_163230.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1756_261741.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1756_280806.jpg

 

 

 

 

mooi geel is niet lelijk :D

med_gallery_8244_1756_308716.jpg

 

 

 

 

Diesel

med_gallery_8244_1756_430803.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1756_292270.jpg

 

 

 

 

Super Silver Haze

med_gallery_8244_1756_363409.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1756_424788.jpg

 

 

 

 

zwakbegaafd SSH takje moet in de hoek staan

med_gallery_8244_1756_353884.jpg

 

 

 

 

warm gelopen diesel

med_gallery_8244_1756_387326.jpg

 

 

 

 

als je goed kijkt kun je zien dat de SSH de enige is met last van verbrande puntjes. de Ec staat op dit moment op 3,0. als de puntjes niet verder verbranden hou ik 'm zo, anders ga ik terug naar de 2,8. ik geef nu ook de maximale dosis PK 13-14; 1,5ml per liter. ook staan ze wat droger nu; tussen de 150 en 200 mBar.

 

@ umleitung

ok, das interessant. ik weet niet of jij het zelfde phenotype SSH had als dat ik heb maar ik ben vastbesloten ze in 10 weken af te laten bloeien. ik ben zeer benieuwd of dit gaat lukken door de enkele truuks die ik daarvoor gebruik. mss. is het waarschijnlijker dat het lukt omdat mijn planten groter waren toen ik ze in het hok zette (30 cm) en ze toen nog een week heb laten groeien. zou dit invloed kunnen hebben op de bloeitijd? :P

 

 

laterrs! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heftig ECtje :lol:

Je planten zien er wel goed uit & de topjes ook, maar zou zeker niet hoger gaan aan de gedraaide vingers te zien...of zie ik dat verkeerd..

 

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hokkie gw :lol:

sommige bladeren lijken wat verbrand door de warmte, hangt die wing er niet te dicht op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg mooi uit die aansteker :lol:

En waar heb je dat decor vandaan? Ga er gelijk één bestellen :P

 

Misschien je lamp wat hoger? Betere luchtstroom?

En over die voeding, waarom ga je niet wat lager zitten gewoon? Je plant groeit niet door de voeding maar door de fotosynthese(waarvoor je voeding weer nodig hebt), bij een bepaalde hoeveelheid licht is een maximaal rendement aan voeding, ik weet dit dan wel niet, maar als ze het met minder net zo goed doen kan het goed zijn dat je al over het max. voeding zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee gasten, :smoke

 

 

updateje

 

we zitten inmiddels aan het begin van de 8e week bloei. aangezien ik verbrande puntjes begon te krijgen bij een Ec van 3,0 staat die weer op 2,9. de klok staat sinds gisteren op 10,5 uur licht.

 

ik heb gisteren ff 3 snelle fotootjes gemaakt

 

de SSH begint lekker aan te dikken

med_gallery_8244_1756_27548.jpg

 

 

Diesel top

med_gallery_8244_1756_328464.jpg

 

 

KM toppen gaan aan een stuk door van het net tot de bovenlaag (wat dan weer een beetje moeilijk te zien is op deze foto) :D

med_gallery_8244_1756_122846.jpg

 

 

@ tijger

heftig he! deze kinky dames houden wel van extreem! :verrygood waar zie jij gedraaide vingers en wat denk jij dat dit betekent? ;)

 

@ tomas

thx man! :wOOt sommige bladeren zijn wat verbrand door de warmte, de wing heeft er te dicht op gehangen ;) (10 cm een tijdje)...

 

@ speedy

ja man, tis ook echt een hele goeie; heel blij mee! :P lamp wat hoger? neejoh! zonde van de lumen hea! :smoke betere luchtstroom heb ik al voor gezorgd. ik heb m'n plafondventilator weer aangezet op de hardste stand waardoor de warme lucht van boven door het hok gepompt wordt en er dus ook vaker 'hard' moet worden afgezogen; meer frisse lucht dus! :) en over die voeding, ik ga niet lager zitten omdat ik geloof (niet gehinderd door enige kennis van zaken ;) ) dat je de planten het maximale moet geven wat ze kunnen verwerken; geef je iets minder, dan zal de plant het ook prima doen maar ik heb echt de indruk dat 'vetmesten' de way to go is... mss. dat ze ook zoveel voeding kunnen handle'en omdat de lamp er zo dicht op hangt... :smoke

 

 

hee later :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel aan de hoogte van lamp gelegen hebben...peisk :wOOt

Mooi netje vol, zien er f**kin' potent uit :verrygood

Een mix van deze drie en je ligt vastgespijkerd in de zetel :)

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hee, wat is dat nou voor een denigrerende taal over deze superwietjes? :wOOt

 

 

deze 3 zijn juist uiterst 'high' van effect! aan een mix van deze 3 hou je mss. een psychose over, maar van 'couchlock' geen sprake! :smoke

 

 

hoi! :)

 

PS. wat beteknt 'peisk'? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit. Je zit wel erg hoog met je ec. Misschien dat ze dat toch beter kunnen hebben met die haze voeding.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...