Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Je veldje is al aardig dichtgegroeid kerel, ziet er strakkie uit man!

 

Maar heb jij je lampen op 20 cm van de top :( Denk je dat het geheel te wijten is

aan die spreaders? Anders moet ik die dingen ook maar eens aan gaan schaffen voor

de volgende ronde, lees veel positieve dingen over deze kappen en moet toch mn kassie "upgraden" :verrygood

 

Tensio moet je een beetje in de vingers krijgen, heb die krengen nu een tijdje maar is voor mij nog steeds moeilijk tussen die waardes van 80/120 te blijven. Eigenlijk zou je er een schema erop na moeten houden (tip had ik van Whazzup) kun je er een beetje achter komen hoeveel daling (mbar) er plaats vind bij een x aantal liters.

 

Succes met je grow,

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar heb jij je lampen op 20 cm van de top :P Denk je dat het geheel te wijten is

aan die spreaders?

 

Yup, zonder problemen :P , maar ik gebruik de spreaders wel icm de adjust-a-wings. afstand zal gemiddeld 20cm zijn.

Volgens mij staan sommige zelfs nog dichter erop en andere wat verder. zie totaal geen problemen met de temp, alhoewel ik best huiverig was hierover in het begin. :verrygood

 

Als dit zich straks antwoord in extra dikke tetten, dan ben ik meer dan tevree :(

 

Ben ik nu eigenlijk al, zo lekker als het gaat. Niet het ideale hok, maar groeit lekkerrrrrrr.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

eyyyyy! :P

 

 

ziet er goed uit man! lekker he die adjusta's! :verrygood topontwikkeling lijkt me lekker op schema. :(

 

ik zou voeding aanmaken met een Ph van 5,7 als ik jou was. ik ben er na veelvuldig testen achter gekomen dat bij mij de voeding met een Ph van 5,7 na 15 - 20 uur is gestegen naar 6,5; ik zuur in m'n vat steeds na 24 weer af tot 6,0, vervolgens blijft ie op 6,0...

 

 

 

wat voor een Ec geef je nu?

 

 

groeten! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak nu op het moment maximaal 15 liter per keer aan die ik afzuur op 5,9. Ik werk niet met een vat, maar geef ze gewoon van onder water als ze dat nodig hebben. :(

 

EC, uuuhhhh geen idee, doe ik nog niet aan mee, houd me eigenlijk gewoon aan een schema. :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hoog is je lv?

 

is de temp niet iets te hoog?

 

ik heb het zelf ook en denk dat het aan mn lage lv ligt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp rond de 28 graden, LV vrij laag rond de 35%.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss kan je proberen de LV wat omhoog te halen mss dat dat iets helpt want de blaadjes krullen niet zo heel erg en de temp zou mss iets lager kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

belangrijk om te beseffen waar je de temperatuur meet, hoe, en waarmee. Meet op tophoogte een onder de lamp en besef dat een goedkope, niet geijkte thermometer makkelijk een graad of 1,5 kan afwijken, zeker die met externe radiografische sensors. Wellicht toch je lampen een ietsje hoger, ze hangen ook wel behoorlijk laag, dat kan best. Scheelt een hoop in de stralingswarmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de lampen wat hoger gehangen, rond de 25 cm.

 

Heb 1 vrij betrouwbare meter in het hok hangen op top hoogte en 4 stuks op tophoogte langs de wand.

Geven globaal allemaal de zelfde waardes aan. zit max 0,5 graden in. dus dat lijkt me wel te vertrouwen.

 

LV blijft wel redelijk laag rond de 35% de laatste paar dagen. zou ze af en toe nog wat bij kunnen geven, maar zou het echt nodig zijn? Temp lijkt me wel het belangrijkste dat dat stabiel blijft.

 

Heb hem nu in ieder geval al de gehele avond op 27,5 graden, maar heb wel het idee dat ik van de zomer probleempjes ga krijgen met mijn temperatuur. Afzuiging loopt nu op 3/5 van het maximum, inlaat idem.

 

Wil zowiezo nog een tweetal ventilatoren halen die fatsoendelijk te regelen zijn qua snelheid. heb er nu 1 die blaast te zacht en een ander die blaast me de lampenkappen bijna door de hok heen in de lichtste stand.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik heb ook weleens opkrullende blaadjes maar daar maak ik

me meestal niet te veel zorgen om....

 

ziet er voor de rest goed uit man!!!

duurt lang hé.... damn kan zelf ook niet w8en tot het klaar is...

 

greetz en succes man :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee just4fun,

 

 

als ik het goed heb, heb je hier te maken met een lichte overvoeding; heb ik mijn vorige ronde ook gehad toen ik ze had gepushed tot een Ec van 2,6.... :( bij mij was het zo dat de bladeren recht onder de lamp nog meer gekruld waren dan de overige; met de temperatuur kan het dus ook te maken hebben...

 

jouw temperatuur lijkt me prima dus ik zou ff 5 á 10% minderen met je voeding.

 

 

succes ermee! :verrygood

 

hoi! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan me wel vinden in mogelijk wat overvoeding, maar waarom gaan ze krullen eigenlijk? Is dat niet omdat ze meer vocht verdampen dat ze krijgen aangeleverd? Groen blad absorbeert ook warmte en zal een wat hogere temperatuur krijgen dan een thermometer in de schaduw, voel maar eens in de zon op een witte en op een zwarte auto, terwijl de buitentemperatuur toch beduidend lager is, dat komt door de stralingswarmte, wit reflecteert meer, zwart absorbeert. Ik zou zelf zeggen je lampen een klein stukje omhoog, Baat het niet dan schaadt het niet. Een iets hogere lv zal ook wel wat helpen, maar of dat gewenst is, dat is een tweede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volg je topic nog steeds met veel plezier. Bedankt voor de mooie fotos van de getopte troela's. Zo te zien gaat het je voor de wind nu. Veel succes nog met je verdere kweek.

Groeten Vincent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal goed uit Just.

Goeie vooruizichten bij jou.

Ben blijdat je manier van onderaf bewateren goed werkt.

Je waser in het begin een beetje onzeker over hé doordat je niet 100% zeker wist of je bak waterpas lag.

Is er alleen nu wel veel hoogteverschil te zien bij je of vertekenen die foto's?

 

Tot horens en de //\\//\\AZZEL, defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er alleen nu wel veel hoogteverschil te zien bij je of vertekenen die foto's?

 

nee, hoogte verschil had ik al een beetje van begin af. bak word na deze ronde wel 100% waterpas gemaakt, maar voldoet wel nu. is een beetje verzakt in het midden.

 

Had trouwens wel de kleinere en de grotere wel een beetje gesorteerd bij elkaar gezet, zodat dit wat makkelijk met de hoogte van de lamp te stellen is.

De hoogtes van de dames (op de getopte na) liggen tussen 55 en 65 cm. dus het valt wel mee allemaal.

 

Thanx voor jullie reacties :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel netjes just4fun nog +- 4.5-5 weekies......

ziet er heel gezond uit.. ben heel benieuwd!

 

ik hou je in de gaten!

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...