Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hee fundier

 

ziet er toppie uit nu.

denk dat je dezelfde stekken hebt als ik :verrygood

zijn echt super, en groeien als een speer.

je gaat geen andere meer willen.

 

sucses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Just.

 

Zien er goed uit hoor.

Groeien idd goed jah.

Wat die 3 vingers per blad betreft, zou geen idee hebben.

Ik had het hetzelde, maar aan de zelde plant zaten ook bladen met 9 vingers.

Zeg jij t maar??????

 

Maar je bent nu al van onderen aan het geven joh.

Komen de worteltjes al goed onder de potten uit dan?

 

Veel suc6 iig....

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 vingers ken geen kwaad. worden vanzelf weer 5 of 7. Maar wat ik me afvraag.....

 

40 liter in de bak gegooid?!?!?!?!

 

Ik heb hetzelfde als jou ongeveer maar ik geef HOOGSTES 25 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben het water ook nog niet op zag ik net.

Zag ook nog dat de binnenste 2 rijen een kleine halve cm dieper staan dan de buitenste. bak is dus niet waterpas genoeg. buitenste 2 rijen staan dus na een uur al boven het water terwijl de binnnenste nog in het water blijven staan. :specool

 

Straks even gaan kijken voor grote bakken. (die olie opvangbakken wat ze bij de autoindustrie gebruiken).

 

bladprobleempjes vind ik erger op het moment. kan ze nog altijd van boven water geven. :verrygood

maar voorlopig hebben ze wel een paar daagjes genoeg.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van een paar van die wasmachine onderzet bakken? 1 x 1 meter zijn ze volgens mij, en wit. 15 euro bij de bouwmarkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey goos,

 

 

de drie vingerblaadjes is van stress en als ik de bladeren zo zie denk ik dat jij toen je bovenaf water gaf je lichten aan waren terwijl je water gaf en dan kan je van die plekken krijgen van de branding van de lampen in combo met het water het zijn dan denk ook inbrandingen nu je van onderaf water gaat geven zal het probleem denk snel weggaan en dat er wat water blijft staan geeft niet als ze het maar binnen drie dagen weg gezogen hebben

 

 

 

hoop dat je der weer wat aan hebt

 

veel succes met je verdere kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

...lijkt me eerder een probleem met voedingsstoffenopname door een teveel aan water. heb ik zelf ook gehad met mijn PP's. dat je het water gewoon in een grote bak kan gooien en wachten tot het opgenomen is, betekent niet dat je er zoveel in kan goien als je maar wil he.. :huh: ik zou eens beginnen met zoals tuup zegt 25 liter te gebruiken. heb je een tensio meter? zo nee, lijkt dit me in jouw geval een zeer goede investering. als je het goed doet is dit volgens mij een hele makkelijke manier van water geven, maar als je het fout doe (veels te veel water geven oid.) ook een hele makkelijke manier om je plantjes te verneucken! :specool

 

is het nog een optie om je planten even uit je hok te halen en alles vol te storten met zo'n zelf vereffenende betonnen vloer?

 

 

hoi! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hebben het water ook nog niet op zag ik net.

Zag ook nog dat de binnenste 2 rijen een kleine halve cm dieper staan dan de buitenste. bak is dus niet waterpas genoeg. buitenste 2 rijen staan dus na een uur al boven het water terwijl de binnnenste nog in het water blijven staan. :)

 

Straks even gaan kijken voor grote bakken. (die olie opvangbakken wat ze bij de autoindustrie gebruiken).

 

bladprobleempjes vind ik erger op het moment. kan ze nog altijd van boven water geven. :huh:

maar voorlopig hebben ze wel een paar daagjes genoeg.

 

Just4Fun

 

 

Ik had ook gezegd max. een cm of 3 water geven he :tu

Als al het water weg is zal je na een dag of 2 voelen dat je potten weer lichter worden.

Dat is het signaal om weer opnieuw water te geven. :specool

 

Ik had bij die Santa's hetzelfde probleem in het begin(zelfde moeders? ;) )

Toen ik groeivoeding met een ec van 1.4 had gegeven verdween het vanzelf. ;)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had ook gezegd max. een cm of 3 water geven he :specool

 

Uuhhh, was net 2 cm hoog max, kan ik niks aan doen dat ik zo'n grote bak heb. :tu maar water is redelijk ver weg nu, heb ze gisteravond gegeven.

 

Ec meter heb ik ook nog niet, maar wil nog zoveel hebben..... ;)

 

De vloer eronder is waterpas, maar ik denk dat het door de isoplaten komen wat eronder ligt, misschien te veel op gelopen of zo? Wordt volgende ronde aangepast!!

 

Wasmachinebakken van 1 bij 1 meter zijn net iets te groot :huh: is maar amper 90 breed.

 

Misschien dat ik die bakken kan aanpassen. ;)

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh, als het al bijna weg is dan is er niks aan de hand :specool

 

Ik heb dat ook wel eens als ik iets te grof te werk ga.

 

Sterker nog, ik doe het soms express als ik een paar dagen geen tijd/zin heb :huh:

 

Nu gewoon wachten he tot je potten weer wat lichter aanvoelen ;)

 

ec meter of niet, gewoon wat groeivoeding geven :tu

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had de potten gewogen toen ze op vingerdiepte droog aanvoelden. (2,5 kg gemiddeld) kan me daar een beetje op richten :huh: zitten nu rond de 2,8 kg (edit: maak er maar 3,9 kg van) en sommige nog wat meer zelfs.

 

en qua groeivoeding (gebruik terra vega), zit al op max dosering volgens opdruk. (20ml/5L). Ben bang dat overvoeden erger is dan dit. volgende week krijgen ze enzympjes erbij.

 

Ff kijken hoe ze nu gaan reageren op het wateren van onderen. Laat ze maar eens lekker een beetje moeite doen. aarde was nu wel vochtig op vingerdiepte nu, het werkt dus wel !! :specool

 

Maar ben dit ook stiekem aan het doen, voor als we binnenkort een weekende weg zijn, hoef ik tenminste niemand te vragen ervoor ;) vindt ik weer wat veiliger. (hoe minder zielen, hoe langer vreugde :tu )

 

In ieder geval thanx voor jullie super reacties alweer ;) wat zou ik zonder jullie moeten beginnen.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt goed, ziet er goed uit. pH ook niks aan doen. :specool hoe gaat het nu met je bladprobleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen nieuwe probleempjes erbij gekomen. Word duidelijk niet erger zo ik kan zien.

Wel dat de blaren wat donkerder zijn aan het worden viel me meteen op.

 

Allemaal goede tekens lijkt me.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er fris uit kerel! ben benieuwd wat je ervan maakt deze ronde! :specool

 

 

 

hoi! sjon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet niet de getopte en gefimde dames te fotograferen ,want die wil ik graag in de gaten houden. OM te kyken welke verschillen er waarneembaar zyn en hoe het uitkomt met de ruimte die ze hebben. Ziet er goed uit. WAs leuk op de meeting.

Groeten Vincent

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU nog om de 4-5 dagen misschien maar let op he want kleine plantjes worden groot en gaan dus ook méér drinken ;)

 

Heb zelf de ervaring dat het ook per hok verschilt hoevaak/hoeveel water je moet geven.

 

Kwestie van groene vingers dus :specool

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit :specool , maar als je goed kijkt zie je dat de meeste planten in het midden het in het algemeen wat minder doen.

Hoe zit je met je inlaatlucht, hoe en waar komt die naar binnen?

En waar hangt je afzuiger?

Zou best eens met de luchtstroom in je hok te maken kunnen hebben..

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...