Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

En vanaf hoeveel dagen/weken geven jullie de dames zwemles ?? :verrygood

 

Just4Fun met de zwembroek al aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillend.

 

Bij de plagron voeding moet ik echt om de dag water geven en bij anderen zit er soms 3 dagen tussen maar als je de bak altijd vult met zo'n 3 cm water/voeding krijgen ze allemaal genoeg.

Je voelt dan aan het gewicht van je potten wanneer je weer moet geven.

 

Ohja,

die 3 cm voeding is altijd binnen een paar uur allemaal opgenomen door de planten/potten dus het kan nooit gaan stinken.

 

En als je grondje goed is kan je NU al gewoon van onderaf water geven hoor.

De aarde zuigt je water op zodat de wortels echt niet helemaal onderin hoeven te zitten.

 

Er is wel 1 voorwaarde:

 

Je moet je aarde goed ingewatert hebben anders droogt je toplaag te snel uit.

 

 

Ik gebruik deze methode al héél erg lang en bevalt mij(en de dames) prima :verrygood

 

veel suc6

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is wel 1 voorwaarde:

 

Je moet je aarde goed ingewatert hebben anders droogt je toplaag te snel uit.

Ik gebruik deze methode al héél erg lang en bevalt mij(en de dames) prima :verrygood

 

Wat houdt dat in "ingewatert"?

 

greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zo die plantjes

 

Blyf dit volgen gwn om te zien hoe je jouw gesuckel om water te geven aan de achterste plantjes gaat oplossen lol :verrygood

 

 

Tjah iedereen eeft zo zn pleziertjes é :specool (flauw mopje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De terra vega zal ze goed doen,een klein gebrek aan stikstof is waar te nemen,planten zien er verder goed uit,succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat houdt dat in "ingewatert"?

 

greetz...

 

 

24-48 uur voor je gaat starten ga je je grondje "inwateren"

 

De aarde wordt dan redelijk vochtig gemaakt (ik gebruik 1-2 liter per 11 literpot) met afgezuurd water en wortelstimulator.

 

Het voordeel hiervan is dat je bodemleven vast op gang komt en het is belangrijk omdat je aarde dan beter water op zal kunnen nemen als je eenmaal gestart bent.

 

Bovendien moet je er atijd voor zorgen dat je stekblokjes niet gelijk leeg gezogen worden als je de stekken in de aarde gaat plaatsten.

 

Tokkie

 

Just,

 

Ik zou de lampen maar wat gaan laten zakken.(stapjes van zo'n 10-15 cm) :verrygood

 

Als ik het goed begrepen heb gebruik je de plagron (terra) voedingslijn?

 

Dan zullen die bladproblemen snel overgaan met Terra grow :specool

 

staan er verder mooi bij man :tu

 

suc6 Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd tokkie, wijze raad :verrygood

 

Maar pas op, het begin dat ze een tekort hebben is net wat rataplan zegt al te zien.

Mits de ph van de grond en het water goed is, zouden ze idd al wel eens een te kort aan stikstof kunnen hebben.

 

Ik ken je voeding niet, dus of de verhoudingen goed zijn kan ik je niet vertellen.

Maar er zijn er hier vast wel die al met je voeding hebben gewerkt..... :specool

 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen eens een flesje gedemineraliseerd water halen en de grond van verschillende potjes meten.

 

Het voedingswater zuur ik af op 5,9 nadat de voeding erbij is gedaan. Dus als aller laatste.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, (nog) geen EC meter.

 

Ik mag het ook niet te makkelijk maken he. :specool

 

Volgende ronde komt een EC meter en misschien een irrigatie systeempje.

 

Ik wil het deze ronde nog zo doen, heeft al genoeg gekost, moet nu eerst eens wat gaan opleveren. :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed man :verrygood

 

Wat heb je de babys gegeven?Terra grow?

 

Van onder of van boven? :specool

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_8828_1546_46310.jpg

 

Van boven, maar ga morgen uitproberen hoe waterpas mijn bak is. Als dat goed gaat, kan ik ook rustig een daagje geen water geven wat weer perfect uitkomt met het geplande weekendje weg. :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi just4fun,

 

 

 

je gebruikt dus de vega van canna als je 5 liter aanmaakt zal ik der 20ml vega bij doen

en geloof me ik spreek uit ervaring met canna voeding de plekjes zullen dan ook niet meer komen

 

 

je moet het ook zo zien de stek trekt de eerste week eigenlijk al je voeding uit je light mix dus vanaf week 2 moet je echt al gaan bij voeden als ze dan nog groeien doe je der vega en rhizotonic bij op 5 ltr van allebei 20ml

 

zodra ze in de bloei gaan doe je nog 3 weken vega voeden maar dan met canazijm de planten zijn dan in de snelle groei vandaar de vega cannazijm zorg voor een aktief bodemleven en zal zo ook je planten meer tegen ziektes beschermen de verhouding op 5ltr water is 20ml vega en 12,5 ml cannazijm

 

vanaf week vier ga je cannazijm, flores en de boost van canna gebruiken flores voor de bloei want je zal zien dat je planten in deze week echt topjes gaan aanmaken vaak zitten de beginnende topjes der al in in deze week de boost zorgd ervoor dat je plant de voeding beter en sneller opneemt en dat de voeding ook echt boven in de plant komt de verhouding op 5ltr 12,5 cannazijm 25ml flores en 10 ml boost

 

drie weken voor je gaat oogsten voeg je aan het boven staande pk 13/14 toe en verdubbel je de boost dit doe je alleen in die week je verhouding op 5ltr word dan 12,5 cannazijm 25ml flores 20ml boost en 7,5 ml pk 13/14

 

de laatste paar weken geef je alleen nog maar cannazijm en flores in de verhouding op 5ltr 25ml flores en 12,5ml cannazijm

 

de laatste 5 dagen geef je alleen nog water om de hele zooi te spoelen

 

 

ik haal met dit schema altijd zoon 30 a 35 gram de plant de weken van de groei geef ik ook water van boven af en zodra ze de bloei in gaan geef ik me water ook op de bodem van me hok en net als wat tokkie al zei de dames vinden het heerlijk

 

 

 

hoop je zo een beetje geholpen te hebben en succes met je dames

Edited by indoor grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

irriteer jij je der ook altijd aan dat in sommige plekken van je kast ze

kleiner zijn dan de rest....lol

maarre ziet er goed uit... dat wordt straks echt een oerwoud!!!!

 

Pas op dat je kast straks niet uit ze voegen barst :specool !

succes man het beste!

 

greetzz

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Just.

Kijk, dit ziet er nou eens goed uit.

Heeft de vorige keer echt wel aan je stekken gelegen hoor, dat het zo bagger ging.

 

Alleen ik las net een opmerking van je die mij een beetje tegen het zere been deed schoppen.

maar ga morgen uitproberen hoe waterpas mijn bak is

Dit zijn toch echt dingen die je test voordat je je hok vol zet!!

Nu zou het te laat zijn om daar aanpassingen in te doen mocht dat nodig zijn.

Daarbij zal je t nu in eerste instantie niet merken mocht t niet waterpas zijn. (omdat je ookt niet kan zien toch?)

Dat merk je pas na een week of 3 tot 4 bloei wanneer je bijv. in een hoek de groei/bloei minder hard ziet gaan)

Ik zal echt dik voor je duimen en hopen dat het goed gaat.

(je verdiend het ondertussen wel, daarom :verrygood )

 

We blijven je volgen...... Grtz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn wel plantjes due er wat slechter uyitzien hoor met die vlekken e.d.

 

hoe komt het dat die blaadjes kapot zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey goos,

 

 

ja cannazijm zijn enzijmen maar waarom heb je niet alles van canna genomen???

 

nee de boost heb je nog niet en geloof me neem hem maar het zal je meer thc en compactere toppen geven waardoor je toppen ook weer zwaarder gaan wegen

 

ja de eerste 2 weken 18/6 groei en de eerste 3 weken 12/12 zijn de snel groei weken van de plant ook dan voed je ze met vega om de groei te stumileren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...