Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Speedway

18-05-07: Eindelijk Een Paar Foto's!!!

Recommended Posts

Oke dan, na tijden met het idee in mijn hoofd rond te hebben gelopen heb ik er echt werk van gemaakt!

Ookal zijn het niet de meest geschikte plantjes voor deze missie, doordat ze een erg mooie opbouw hadden heb ik besloten ze toch te gaan misbruiken :verrygood

Morgen gaan ze de bloei in!

 

Geen woorden maar ... foto's:

The Darkside!

med_gallery_8327_1831_333701.jpg

 

 

 

The Greenside!

med_gallery_8327_1831_1253272.jpg

 

 

 

No Side! Gewoon totaal verkeerd perspectief :innocent:

med_gallery_8327_1831_783056.jpg

 

 

 

Speed :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe opzet :verrygood

Ik hoop dat je blijft updaten want dit gaat zeker leuk worden!

 

greetzz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

weinig kans speedway ...

 

Je hebt kippengaas dat gebruikt niemand waarom jij wel ?

Je planten staan aan de binnenzijde ik zou ze aan de buitenzijde doen. Dus 2 lagen gaas 1 laag planten.

 

Ze gaan verbranden, iedereen steekt zijn duim weer netjes op maar ikke niet !!

 

Ik zie ellende in de toekomst.

 

Je kan het nu nog verbeteren.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsje het niet probeert weet je het niet

ik gun je iig veel succes en ik vind het tof dat je het uitprobeert

 

ga deze volgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool, dat kan best leuk worden, ik hoop dat t niet t warm wordt in tussen t gaas..

ik blijf t zeker volge:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sannie: We gaan zeker updaten!

 

@ Tony_Montana: Ik weet het :wOOt

 

@ Esmee: Kippengaas omdat dat andere alleen per 10 meter ging. De planten staan aan de binnen zijde? Hoe bedoel je? Ze staan buiten het gaas.. Ik ga zo even een goede fan halen om de lucht tussen de planten vandaan te blazen tegen de warmte. Verdere tips en adviezen zijn welkom! ;)

 

@ Dende: Wie niet waagt wie niet wint :whistling

 

@ Dok: Nee aan de warmte gaan we iets doen! Bedankt :verrygood

 

@ Miss: Dankje :innocent:

 

 

speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het gedeeltelijk eens met esme, de afstand tussen lamp en plant is wel erg klein en de toppen moeten nog groeien.. Het is welliswaar maar een kleine lamp maar toch. Ik denk inderdaad dat je afstand veel groter moet zijn. Aan de buitenkant heb je wel meer oppervlak maar dan heb je weer geen efficiënte verlichting. Ik geloof best wel in dit concept, maar het zal wat tuning nodig hebben. Ik heb het ook wel eens horizontaal gezien overigens. Wat was er ook alweer met lampen en horizontaal hangen, was er niet een bepaald soort lamp dat horizontaal moest hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kippengaas is misschien nog wel je redding ook.

 

De takjes zullen allemaal naar binnen gaan groeien misschien pakken ze wel 5 cm van je radius.

Ondanks je 250 watter lijkt het op de foto niet de 35 cm die je aan zou houden.

 

35-5=30 aan 2 zijdes dus totaal 60 + de bol en de tube ?

 

Iets meer uit elkaar kan niet ?

 

wat zijn de exacte maten nu ?

 

dit is een ketelscrogg .... het moet kunnen en misschien niet in 1x dus Speedway in ieder geval succes.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup: Tja, het kan niet anders met die lamp zo. Toch?

 

@ Esmee: Ik heb er een fan onder gehangen die goed hard blaast, 120 milimeter, op 15 volt.

De exacte doorsnee was maar 32 cm, niet goed dus, heb het net even wat naar buiten gebogen en er een klein stukje gaas tussen gezet. Ik had inderdada van te voren nauwkeuriger moeten meten. De doorsnee is nu 38. De Fan zal het een stuk koeler houden!

 

Bedankt voor jullie oplettendheid! Dus.. zie je wat, tell me!

 

speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou je eigenlijk met potten moeten doen en dan het gaas los maar wel in de zelfde vorm gebogen .

Met een beetje "geluk" groeien je toppen door je lamp nu .

 

 

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

een constant briesje kan ook je bladeren doen 'verbranden cq uitdrogen'

 

dus hard blazen is niet altijd DE oplossing.

 

Je moet de juiste combinatie ff uitzoeken.

 

Heb je nou een cooltube of niet ?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Esmee: Nee geen cooltube, en het is 150 watt, geen 250.

De Fan is onder de lamp geplaatste, deze blaast de lucht van onder de lamp naar boven, hij raakt de planten eigenlijk niet. De fan zorgt dus dat de warme lucht veel sneller opstijgt dan normaal, ik denk dat het wel ongeveer de juiste combinatie is :innocent:

Ik kan hem altijd nog aansluiten op een minder zwakke adapter. Leuk dat je zo meedenkt :verrygood

 

@ Buble: Ja, ik dacht hoe krijg ik veel aarde in dat kastje. Heb er toen niet aan gedacht dat ik er ook gewoon potten in kon zetten. Is iets om volgende keer anders te doen! We gaan het zien :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder tube is het inderdaad mission impossible ....hehe ga me niet vertellen dat je de bulb kan aanraken.

 

een cooltube wel ik ken die 150 watt niet maar 30 cm zonder tube ? heb je al wat meetwerk verricht ?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja esmee, 38cm, fannetje erbij, wordt het niet warm wonder boven wonder!

De Thai stond ook op een 10cm afstand van de lamp op een gegeven moment(en dat horizontaal met kap!).

We will see, and sky is the limit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou pik ..

 

the sky is unlimited ..

 

je bladeren niet dus, wanneer die verbranden dan weet je dat je de limit bereikt hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, we zullen er maar op 1 manier achter komen of het de bladeren spaart, en dat is door proberen, en aanpassen.

 

En daar heb je helemaal gelijk mee, dus laten we zorgen dat ze niet verbranden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een fotootje met wat veranderingen:

- Nieuw gaas, diameter is nu 50cm

- Computerfan blaast de warme lucht van tussen het gaas naar boven richting de koolfilter

- TopJESvorming begint te komen(niet zichtbaar op deze foto, vrijdag wel, dan ook zonder HPS)

med_gallery_8327_1831_197712.jpg

 

 

 

Tot vrijdag!

 

(sinds 4 april staan ze op 12/12, weekje te lang 18.6 dus.. vergeten klok in te stellen :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er al beter uit, maar volgens mij kom je in de problemen als de bloei doorzet, afhankelijk per soortje natuurlijk.

 

Op een Forum in Tjechie heb je een fellow die Prenda heet, ik begrijp niks van wat hij schrijft helaas maar misschien geven zijn foto wat uitleg over de V-Scrog:

 

https://grower.cz/forum/showthread.php?thre...mp;pagenumber=3

 

Hij had de meeste resultaten met een 150 watter, de 250 watter gaf problemen met de warmte en de opbrengst was minder dan 150 gram, (kwam ik op een Engels forum tegen).

 

Dit is over de V-Scrog 150 watter, volgens mij de mooiste oplossing voor de hobby kweker,

 

kleine lamp,

vrijwel geen stroomkosten,

2 cementkuipjes hopla klaar,

perfecte opbrengst

meer dan genoeg voor jezelf en wat vrienden voor een feessie.

 

Als er iemand is die het kan vertalen...?

 

https://grower.cz/forum/showthread.php?threadid=15126

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja gaaf heb even gekeken, en volgende keer ga ik de stekken ook vanaf jongs af aan tegen de scrog aan plaatsen en dan ook de onderkant vullen. Deze keer waren de stekken(lees planten) al 40cm groot :innocent:

Hoop dan ook van de winter mijn eigen stekken te kunnen snijden, ondanks dat deze wiet één van de weinig wiet is die ik lekker vind! :D

 

Tot vrijdag :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit geweldig om te volgen :blink:

Je zult uiteraard tegen enkele probleempjes oplopen maar zie ze als een uitdaging en je zult erg veel bijleren in zo'n experimentje.

 

:innocent:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedway, dit is eigenlijk precies wat jij zoekt:,

 

150W son-t plus,balast,dig. hodiny

 

2x mal?ák neboli kalfas 90L pr?m?r v nejširší ?ásti asi 70cm,vylepen metalickou páskou,m?žu doporu?it neloupe se ani po 3. sklizni,dá se to leštit leštidlem,no prost? paráda

4x kulatý kv?tiná? dimenze:

pr?m?r 22,5 cm vejška 21 cm obsah 7 l

misky pod kv?tiná?e,od 2. growu misky nepoužíváme v?bec,dáváme vyšší vrstvu keramzitu

pletivo "králík"

výplet šestiúhelníky v= 2cm;š=3cm pozd?ji o n?co v?tší

vejška pletiva 45-55 cm podle situace,záleží na kv?tiná?ích

ší?ka pletiva p?evážn? 40-44 cm záleží na ro?ní dob?,takže v zim? je pr?m?r menší a v lét? v?tší.

 

als iemand dit weet te vertalen, uiteenzetting van maten door Prenda voor de 150 watt V-Scrog,

in het Tjechies, zou super zijn. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad sannie, dat is de instelling, gewoon proberen! En problemen die ik tegenkom, daar moet ik(en jullie :innocent: ) dan oplossingen voor verzinnen. Tot nu toe gaat alles goed. Behalve dan dat ze een week teveel op 18/6 hebben gestaan, stomme fout. Hoop dat het nu verder gewoon weer z'n gangetje gaat. Nog 7 weken te gaan (volgens het boekje).

 

Ik had je links doorgelezen, en die maten zijn hetzelfde als die van mij denk ik zo ongeveer. En je hoeft niet alles van andere af te kijken, zelf denken is ook heel goed te doen. Die gast gebruik namelijk gewoon 2 van die cementkuipen als 'kastje'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...