Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Speedway

18-05-07: Eindelijk Een Paar Foto's!!!

Recommended Posts

Het plan is een verticale scrog waar in het midden mijn 150wattertje komt te hangen.

Optimaal gebruiken maken van de aanwezige middelen dus :whistling

Alles gaat stap voor stap, en stap 1 is het ontkiemen van zaad.

Zitten in de 'hoe heten die dingen ookalweer?' jiffies?, constante temperatuur van 20-22 graden.

 

10 zadenvan sannie dus en nog 3 PPP zodat ik zeker 5 vrouwtjes heb(liever 5 van dezelfde natuurlijk!

Hier even een fotootje.

gallery_8327_1496_396356.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vragen? Stel maar..

Speed

 

Oja, er komt ook een moedertje van dit zaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt als een veel belovend project :whistling

Mad scientist heeft eens zo'n kweekje gedaan met een sparlamp en dat was erg leuk om te volgen.Kun je wat meer uitleggen hoe je het van plan bent aan te pakken?

 

Shack/smm wordt al door een aantal kwekers met plezier ingezet,kort bossig en ruikt erg fruitig.Het schijnt wel een rebels plantje te wezen met een eigen willetje.Ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden.

Erg leuk dat experimenteren en schroom vooral niet je vragen neer te zetten.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk project.. Ben benieuwd wat het gaat brengen... :whistling

 

Succes..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Paffie: Ik hoop op een heel lekker rokertje, dit soortje heeft me helemaal lekker gemaakt(de beschrijvingen dan :specool )

 

@ Stumper: Bedankt!

 

@ Sannie: Nou heb ik wel een vraagje, Shack#2 = Shiva x Jack Herrer, en die SmM wat was dat nou, een Killaqueen gekruisd met een blueberry? Had gehoord dat er ook NYCD invloeden inzaten?

Ik hoop dat het me lukt mijn wil op het plantje te leggen.

 

Een wat uitgebreidere beschrijving, waar ik gister geen zin in had:

Het plan is om mijn hokje wat dieper te makenis nu 50x70x190(diepte x breedte x hoogte) dit moet worden 70 x 70 x 190. Dan ga ik er een grote cementbak inzetten, die dingen zijn geloof ik 65 liter, is mooi 13 liter per plant. Voordeel is die bak is rond, de scrog is rond en de lamp is rond.

 

Plantjes gaan dus in een 5hoek in die bak, voorgroei weet ik nog niet precies, ligt er aan hoe groot ze zijn na hoeveel tijd voorgroei, dan ga ik er vanuit dat ze nog 3 weken goed door zullen groeien. En als het lekker bossige planten zijn zal het scroggen wel goed gaan. En als ze te lang worden, wat waarschijnlijk niet gebeurd aangezien de indica dan kan ik ze altijd nog schuin aan het gaas binden.

 

De scrog..tube? gaat dan aan de binnenkant van de plantjes, deze zal 50-80 cm worden, niet te groot zodat ik er nog makkelijk bij kan van binnen(dus ook weer niet te lang voorgroeien :whistling ).. De lamp die ik gebruik is dus 150 watt HPS(dat is ook de rede voor 360 graden scrog, optimaal benutten van mijn middelen!) dus die kan makkelijk tussen de plantjes zonder cooltube. Afstand tussen scrog en lamp zal zo'n 25 cm zijn gok ik, rekening houdend met de toppen van de plantjes, dat ze nog wat speling hebben. Afstand tussen plant en lamp moet op zijn minst 10 cm zijn.

 

Voor deze ronde heb ik ook een pH&EC meter aangeschaft, het wordt serieus deze hobby. Voeding wordt plagron terra bloei + pk13/14.. niet slecht lijkt me zo?(of iemand die zegt NEEEE! hou dan wel rekening met mijn superlage budget :tu ) Groeivoeding moeten ze uit de aarde halen, en heb hier anders nog wel wat plantenvoeding waar de thai en afghaan het goed op doen.

 

Ook ga ik stekken/een moeder maken, heb spullen voor stekken aangeschaft, kan ik testen of mijn kastje ook hier geschikt voor is.

 

Nou wel weer genoeg gelult zeg... Ik hoor het wel :(

gr, Speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@speedway

S.m.M is blueberry sativa/NYCD-killa queen.

De shack dame is wel bekend van het forum en de smm man kun je hier bewonderen.Een man welke kort en gedrongen is van het type body-builder,en deze genen ook graag meegeeft aan de nakomelingen.Tevens heeft deze man de petrol berry lucht over zich heen en heeft blauwe kleuren bij wat lagere temperaturen.

 

Je project klinkt goed doordacht :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben super benieuwd naar het soortje, en vooral naar het eindproduct!!

Ondertussen is het eerste plantje bovengekomen, en dit plantje was niet verlegen en wilde gelijk kennis maken met het forum.

 

Het klimaat wordt door boterhamzakjes(plantjes lees: gigantische doorschijnende tenten) lekker vochtige gehouden. Temperatuur rond de 20-22 graden, niet lager, niet hoger.

Zijn de plantjes eenmaal ter aarde gekomen(ja letterlijk), gaat er een nieuwe wereld voor ze open: de tent verdwijnd.

 

I present to you PurePowerPlant #1:

med_gallery_8327_1496_641732.jpg

 

En moge de rest snel volgen!

gr, Speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt het niet eens tijd dat ze na 6 dagen toch boven moeten gaan komen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogste tijd speedway :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

he speedway tof dat je het gaat testen v-scrog kan je wat meer vertellen over je opstelling 5planten kort voorgroeien of juist lang voorgroeien { net als die tjechen 150w 138/148 gram } zit hier zelf over te denken maar dan met 100w en dan zoveel mogelijk plantjes dus kort voorgroeien om de kweek tijd zo kortmogenlijk te houden ik ga je volgen grtz bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had toch al een aardig lang verhaal gelult over de hoe en wat of niet ? ;)

Nou in ieder geval, het is exact 14 dagen of 2 geleden dat het eerste plantje boven kwam..

Meer dan dat wilde er ook niet boven komen, het was een PPP, maar deze PPP vertelde mij gistermiddag wat moois!

Hij zal voor een wonder zorgen, iets wat een simpele PP niet kan, zo vertelde hij mij, dus ik wacht af en hoop dat dit wonder een mooi wonder gaat wezen :)

2 weken oud is ze, en nu al een grote mond ;)

med_gallery_8327_1496_844774.jpg

 

med_gallery_8327_1496_657415.jpg

 

med_gallery_8327_1496_1081078.jpg

 

 

speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ziet er netjes uit ;)

veel succes met je kleine wondermeid ;)

btw mijn zaden zijn vanochtend ook uitgekomen verwacht ze morgen boven..

 

greets redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi redje, en die lampen er dicht op houden hè!! ;)

PS: Dit topic kan nu wel naar micro/fluo... geen zaden van sannie meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Speedway ;)

 

Grtz B&C :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen zaden van sannie meer ;)

 

Als jij van de 13 zaden er maar ééntje bovenkrijgt denk ik dat je zelf iets fout doet. Van die PPP komt er van de 3 ook maar 1 boven en dat is niet normaal.

 

Is de pH van je zaaigrond wel in orde? Daar ben ik ook een keer de mist mee ingegaan. Ik had een zakkie bij de Intratuin waarvan de pH rond de 4,5 bleek te liggen. ;)

 

Edit: ik lees dat je die jiffies hebt gebruikt. Dan kan het zeker een pH probleem zijn. Die dingen zijn van zuivere turf gemaakt: pH ligt rond de 4. De pit pots die Sannie er nu bij doet zijn vele malen beter. Misschien kan hij je matsen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai zonde hoor, had graag meer van je projectje willen zien... ;)

 

Ik denk idd dat er toch iets fout is gegaan met je medium ofzo, ik geloof niet dat het aan de kiemkracht zal liggen, die is intussen wel bewezen denk ik. bij mij zelf zijn er van de 220 zaden hooguit 15 achtergebleven en de rest gaat gelijk op, alles binnen 3 dagen...

 

Ik zou het de volgende keer eens proberen met een mengseltje van 45% zaaigrond + 45% cocopaet + 10% seramis, ik weet zeker dat het goed komt...

 

Wat ga je nu doen, komen er nieuwe of ga je met 1 plantje verder??

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damen en heren!

Ontkiemen is heeeeel iets anders dan stekkies laten wortelen.

Het verbaast me dat niet al je zaadjes zijn weggerot.

Een hoge luchtvochtigheid tijdens het ontkiemen is dodelijk.

Weg met die tenten! Hallo wind!

Zo'n miniscuul zaadjes heeft zelf water aanboord om een klein worteltje te schieten zodat ie 1 heel erg klein drupje water kan opzuigen de eerste paar dagen.

 

Aangenomen dat je een vers zaadje hebt of het zaadje even 1 dag in een bakkie water hebt gelegd, kan een zaadje zonder wortel kan helemaal niets met de rest van het water, het ding moet eerst ontkiemen.

 

De eerste paar dagen hebben je zaadjes echt bijna helemaal niks van je nodig, behalve rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het niet mee eens , hoe meer vochtigheid hoe beter en wat plastic erover heen kan ook geen kwaad , het zaadje moet juist een zeer warme en vochtige omgeving hebben. Het enige waar je commentaar op kunt hebben is dat hij er gelijk een lamp boven heeft gezet. terwijl hij ze beter in de buurt van een kachel had kunnen zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh?

Die lamp lijkt me nou juist geen probleem.

De zon heeft ook geen genade met pasgevallen zaadjes.

Behalve natuurlijk is je aarde zo vochtig is dat ie groen uitstaat van het alg. ;)

Licht is juist goed want dat voorkomt overmatig strekken als het zaadje zijn kop door de aarde heeft geprikt.

 

Ik daag de bouwer van de kweek-tentjes uit om het zaad op te graven.

Na 2 weken gebeurt er toch niets meer. ;)

Wedden dat ie schimmel & rot heeft!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach het kan aan zoveel zaken liggen maar goed is het niet. Ik heb in zaai- en stekgrond nooit problemen gehad met het ontkiemen van zaad. Gewoon TL er op, beetje vochtig uiteraard maar ook zeker niet te warm: grond zo'n 23 graden, onder de lamp zo'n 26 graden. Ik ga er dan ook niet vanuit dat het aan de zaden ligt. Heb ook nog wat van dezelfde ppp zaden liggen, wil het wel eens proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ontkiemen ga ik nog wel een keer proberen dan, in de nabije toekomst. Wil wat Hindu Kush(whazzup) plantjes voor van de zomer hebben. Het zaad is goed, ga het grondje van paffie gebruiken:

45% zaaigrond + 45% cocopaet + 10% seramis

 

Mag het toch niet mis gaan!

Bedankt voor het meedenken. Het plan voor de verticale scrog is ook nog niet vergaan, het wonderplantje doet zijn werk, van het weekend weer een update ;)

 

Speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Speed

 

weer iets geleerd he aldoende leerd men ( T/M als je iets wilt aannemen dan he ) ;)

 

sucsess met het verdere verloop van de kweek

 

De vriendelijke verticaale scrog groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pitpotjes van sannie zijn geweldig! Die moet je hebben om je zaad te ontkiemen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij staat even op pauze, maar ik hoop jullie binnenkort te kunnen verassen, ik geef niet op!!

Speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...