Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

den.jona

Vliegezwam Ervaringen?

Recommended Posts

hey

heeft iemand ervaring met vliegezwammen?

 

ik bedacht dat deze misschien wel eens leuk hallicunogeen (of hoe schrijf je dat) zou kunnen zijn toen onze leerkracht biologie zei:

 

' Weet je waarom kaboutertjes altijd een vliegezwam als huis hebben? Mensen die vliegezwammen aten zagen vaak kaboutertjes. '

 

serieus hé :no

 

dus nu dacht ik om er eens te proberen (als het seizoen er terug is, volgend jaar ofzo) en misschien te kweken als ze goed zijn...

 

iemand ervaring mee?

 

 

EDIT:

 

Toch is de vliegenzwam minder giftig dan veel mensen denken. Hij wordt al lang gebruikt door verschillende volken, onder andere in Lapland waar soms één vliegenzwam werd geruild tegen één rendier. De vliegenzwam heeft namelijk bedwelmende en hallucinogene effecten en werd vaak gebruikt in rituelen. Men kan hem vers of gedroogd opeten of roken. De hele paddenstoel bevat werkzame stoffen, maar de concentratie daarvan is het hoogst in het vel met de witte stippen. De belangrijkste werkzame stoffen in de vliegenzwam zijn muscimol, muscazone en iboteenzuur. Vliegenzwammen bevatten ook het giftige muscarine, maar als de zwammen gedroogd worden verdwijnt dit.

 

Bron: Wikipedia ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegenzwam )

 

grtz

jona

Share this post


Link to post
Share on other sites

W I E T forum.

Dit lijkt meer op een handleiding voor actieve euthanasie. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou het liever bij het groene goud :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voesem!

 

@ anderen: het groene goud is veel duurder dan vliegezwammen ! ;)

 

 

Psilocybin Mushrooms (paddo's) VLIEGEZWAM:

cubensis; cyanescens; semilanceata cothurnata; gemmata; muscaria; pantherina; regalis

 

EFFECTS CLASSIFICATION EFFECTS CLASSIFICATION

Psychedelic Deleriant; Psychedelic

 

 

Deleriant = buitenzinnig zei een vriend van me... verbeter indien nodig :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hier over de amanita muscaria dus niet over de paddo's van de psilocybine-bevattende paddestoelen.

 

quote van erowid

 

These mushrooms are usually eaten (and are said to taste fine), but people have for some reason tried to smoke them. This is minimally effective. If you want to try, use the skin, which is the most active portion. If you boil them, you may have to drink a lot of broth into which the active principles have leached. They are said to be of slightly decreased effectiveness when dried, particularly after more than a few months. As smoking presumably pyrolyzes the stuff, don't dry it at outrageous temperatures, or pan-blacken it. :-)

 

The dosage has been variously recommended as "one to four caps", "one or two mushrooms", and "30 grams of dried caps" for A. muscaria. A cap, of course, can vary in size from a half-inch sphere to an eight-inch platter. I have no idea. Start way low. The red variety is said to be more potent than the yellow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

Ik heb een maat en die heeft ooit in een scheve bui een vliegenzwammenhoed binnegeslagen.

Hij vertelde nadien dat hij er gigantis goed van had zitte trippen.

deze kerel is nu wel niet een "gewoone" kerel, zat wel zeer regelmatig aan de psylociebe paddestoelen maar ja k denk niet dat dit nu het advies is om gelijk welke roode met witte stippe zwam :no binnen te slagen :whistling

 

zie er toch maar mee uit ;) informeer ja maar goed want je hebt er enkele die zeer verwant aan elkaar zijn en niet in een oogopslag te onderschijden zijn ;) en je hebt er dus met veel narigere gevolgen en de "leukere"!

 

Maar waarom een vliegenzwam , met wat zoekwerk vind je wel goede kaalkopjes op een paardewei, trouwen die verkopen ze toch in de smartshops in NL., denk dat je voor dat beetje geld gewoon beter effe safe speeld en langs de smartshop gaad als je wil trippen op paddo's

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach de kritiek is goed bedoelt,

een trip is niet nix he!!

 

En het zoeken?

gaaf idee, maar alleen met iemand die verstand van zaken heeft.

veel relaxter, en dat is toch de bedoeling?

 

Het is een heeeeeeel raar uurtje,

wat je doormaakt als je iets geslikt hebt

waarvan je niet zeker bent wat het is.................

 

En daarna gaat het helemaal GOED..................................(of)...................................... FOUT.

 

 

 

Verstand en plezier gewenst,

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

de juiste paddestoel zoeken is geen probleem... mijn broer studeerd biologie en ik heb dus allemaal boeken liggen enzo

 

ik zal wel is probere, maar moet ik nog iets doen om die goed eetbaar te maken ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vliegezwammen geven wel eens geweldadige hallucinaties daarom werden ze gebruikt door de berserkers(soort vikingkrijger semi onkwetsbaar en als eerste de strijd in)

 

naart schijnt gebruikten de britse piloten tydens de slag om engeland een soort vliegezwampoeder dat ze oprookten voor ze de lucht ingingen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt allemaal erg leuk, maar denk dat veel mensen hier een trip zwaar onderschatten en gewoon al met verhalen beginnen over de rood met witte stippen paddestoel. Zelf vind ik dat een leraar hier anders mee om moet gaan en de ''leuke'' verhalen over de kabouters lekker thuis moet laten. Denk dat dit bij sommige jongeren als 'gewoon te doen' opgevat word en dat Pietje samen met Jan een keer het bos in gaat om ze te zoeken, want ja kabouters die zijn leuk man!! :)

 

Lees hier en hiermaar eens hoe en wat en dan vooral de recensies.

 

Loop nou niet te hard van stapel en begin de psycedelic world eerst maar eens te ontdekken met gewone paddo's..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja traditioneel zijn paddo,cactus,weed en de hele rest van boomschors tot kikkerlikken niet echt voor alledaags gebruik;meestal bij speciale rituelen en dan nog vaak enkel door de magier van dienst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik in de herft langs een vliegenzwam loop, vraag ik me eerlijk gezegd ook altijd af wat er zou gebeuren als ik er wat van zou eten. Maar ja, ik heb altijd geleerd dat ze hartstikke giftig zijn ;) , dus ik hou me toch maar in. Maar aan de andere kant, als ze zo giftig zijn, dan zitten er dus wel interessante stofjes in. Ik weet het niet, maar ik blijf nieuwsgierig. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me niet vergis zijn ze ''gewoon'' giftig, maar verdwijnen de giftige stoffen als je ze droogt. Volgens mij werken de Nederlandse minder goed dan bijv. de Russische, maar dat weet ik niet zeker.

Op www.azarius.net kun je gedroogde Amanita's kopen. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, hoewel ik al wel aan de hawaiaantjes heb gezeten :verrygood

 

Edit:

Ik wil nog even waarschuwen voor paddestoelen.

Met vissen/bomen/dieren is dit probleem nauwelijks aanwezig.

Als je een bepaalde paddestoel zoekt, en je vind er ook een paar die er erg op lijken, maar toch verschillend zijn... NIET DOEN.

Het kan je dood worden.

Edited by Wedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een bepaalde soort vliegenzwam die sprekend op amanita muscaria lijkt. Weet de naam niet exact. Vliegenzwam bevat giftige stoffen waarvan ik heb begrepen dat die tijdens verhitten of drogen verdwijnen. De verwante soort die veel op de vliegenzwam kan ook gebruikt worden als trip. Deze schijnt alleen meer giftige stoffen te bevatten, en meer van de hallucinogene stof.

 

Ben hier overigens niet zeker van, maar ik raad het je niet aan om met vliegenzwammen te gaan zitten kutten omdat deze zo makkelijk te vinden/herkennen zijn. Heb zelf eens van een hele grote vliegenzwam die ik zelf heb geplukt het rode vel verwijderd, gedroogd en een thee van gezet. Werd er een klein beetje duf van, niks bijzonders.

 

Het schijnt dat de Nederlandse vliegenzwam ook veel minder actieve stof bevat omdat het klimaat hier anders is dan in Rusland.

 

Als je wilt trippen zijn er veel betere (natuurlijke) middelen legaal verkrijgbaar en ook buiten de smartshop om in bijna elk groot dorp. Je wilt echt niet je leven verneuken door de verkeerde paddestoel te eten.

 

En nog even een extra waarschuwing.

Een paddestoelenvergiftiging schijnt zeer onprettig te zijn. Van sommige paddestoelen kan je gewoon niet geholpen worden, en sterf je een langzame en pijnlijke dood die soms wel 72 uur of meer kan duren.

 

Niet mee kloten als je er geen verstand van hebt mensen, een vergissing kan je fataal zijn. Ik heb er geen verstand van, en ik doe dit ook geen 2e keer meer (ik heb het sowieso niet zo erg op tripmiddelen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt ja en ik heb gelezen dat de vliegenzwam de meest extreme der paddo's is. Zeer sterke effecten.

Het is ook niet de bedoeling dat je hem normaal opeet je moet hem fijnmalen, water erbij en laten sudderen op een vuurtje. Dat vervolgens met een lege maag wegslurpen. (niet alles direct natuurlijk)

 

Het meest grappige vind ik nog wel dat mensen zeggen dat de urine die je ervan krijgt de stoffen nog beter bevat (die pis je blijkbaar geheel en gefilterd weer uit).

Dus als je echt een held bent drink je dat ook nog op :cry

 

Paddo's lijken me wel een keer vet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het meest grappige vind ik nog wel dat mensen zeggen dat de urine die je ervan krijgt de stoffen nog beter bevat (die pis je blijkbaar geheel en gefilterd weer uit).

Dus als je echt een held bent drink je dat ook nog op :)

 

Lol, ik denk dat ze je er probeerde in te lappen om je eigen zeik op te drinken man. Bij orale inname wordt practisch elke stof gedeeltelijk afgebroken ter hoogte van de maag (zure pH en pepsine), in de darm ook enzymatisch, ter hoogte van de lever en in het bloed, dit is vooraleer de stof een effect kan hebben. Dit fenomeen noemt men in de farmacie first pass effect. Tevens wordt niet alles opgenomen en kan de stof opgeslagen worden in een of ander weefsel. Het zou me sterk verwonderen dat urine dus hogere concentraties zou bevatten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen,

 

das echt waar van die urine drinken. Het was zelf zo dat vroeger het personeel de paddenstoelen eerst opaten om vervolgens hun urine door de adel te laten opdrinken. Dan is er geen kans meer op vergiftiging.

 

maar ik snap niet waarom ze het niet gewoon droogden. dan verdwijnt de giftige stof ook.

lijkt me toch aangenamer

 

de krachtigere variant is de panteramaniet, echter is deze veel meer variabeler van sterkte

hierdoor is inschatten van hoeveelheid heel moeilijk. Neem deze paddenstoel dus zeker niet

Overlijdensgevallen zijn zeldzaam bij vliegenzwam(Amanita muscaria), bij panteramaniet (Amanita pantherina) komen ze vaker voor

 

Heb het zelf dit jaar gedaan. Ik ben enkel misselijk geworden omdat ik het zo vies van smaak vond en heb toe alles overgegeven en dus ook niks van gevoeld.

 

Ook is het niet zo simpel om ze goed te drogen zonder dat er wormen uit kruipen. Ook al word het als vliegengif gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik er alle info zoveel jaar geleden al over vond lijkt het me dat er toch niet goed gezocht word. ;)

 

Wil je wel even waarschuwen voor die Pantherina, hij is niet steker in de zin dat je harde of meer tript maar er zit soms tot wel 1000x meer muscarine in. Een vergiftiging ermee duurt behoorlijk lang voor je er iets van merkt en een nier blokkade is vrij pijnlijk, ow dat je er dus ook aan dood kon gaan had je hopelijk nu wel door. Ik zou dus echt eerst goed kijken wat je eet, ze groeien beide hier in het bos en soms is er echt heel weinig kleurverschil. Iemand erbij die het ze echt herkent is eigenlijk gewoon noodzaak. :P

 

De urine werd trouwens gebruikt om de trip langer te laten duren, de stof word niet of nauwelijks afgebroken door je lichaam en is in hoge maten terug te vinden in de urine. Laat het je smaken zou ik zeggen. :P

 

Als je trouwens gaat plukken, wees dan AUB een beetje paddenstoel vriendelijk, er zijn er al zo weinig dus zorg dat je de zwamwolk niet onnodig beschadigt. Haal dus de hoed van de steel of snij de steel door maar trek hem niet uit de grond. :nerd

 

Kan het niet nalaten om er even op te wijzen dat je oerdom bezig bent als je niet weet waaraan je begint. :lol:

 

Er zijn zoveel alternatieven ook als je van puur natuur houd :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...