Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Guerilla 30 Planten In De Busch

Recommended Posts

brandnetels, bramen en al dat soort planten willen ook wel helpen soms.. alleen je moet er zelf ook doorheen lopen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om alle reacties weer te lezen. Er is plek zat en als dit slaagt gaan we volgend jaar voor 300 planten om meteen een grote slag te slaan maar dan het meerendeel stekken want anders is het niet te doen. Eerst maar zien hoe dit afloopt.

 

Ik maak me totaal niet meer druk dat het ontdekt gaat worden. Je moet door zo veel brandnetels en doornstruiken heen dat ik me niet kan voorstellen dat iemand dat voor de lol gaat doen. Daarbij komt dat er geen pad door dat hele gebied loopt en het op erg dun bevolkt gebied ligt. De eerste woning is een boerderij en die staat er ruim 200 meter vandaan. Het is ruim 10 minuten door brandnetels en ruw terrein lopen en het wordt elke week erger want alles groeit er heel goed met name de brandnetels die steeds hoger worden. Ik ben eerder bang dat ze het om andere redenen niet halen. Een natte nazomer, ziekte, droogte of iets anders. De plek die je op de foto's ziet ziet er best vlak uit maar is geen pretje om doorheen te lopen. De brandnetels steken vaak door mijn spijkerbroek heen en je ziet vaak niet waar je loopt waardoor je soms in een gat loopt waar je denkt dat er bodem is.

 

Iemand die daar dus wil gaan wandelen is gek of wil ook een guerilla kweek opzetten. Maarrrr... als het toch ontdekt word ben ik de eerste die hier toegeeft dat ik een eikel was om het op 1 plek te zetten! :lol:

 

Als ik tijd heb ga ik morgen weer even kijken om foto's te maken en weer water te geven. Elke keer weer spannend want je vraagt je toch af of ze niet weer uitgedroogd zijn of dat de slakken ze alsnog te pakken hebben gekregen. Steeds dus weer een opluchting als ze er weer goed bij staan! Ik hoop wel dat ze nu een duidelijke goede groei hebben gemaakt.

 

Toppen ga ik wel doen maar niet perse om ze kort te houden. Eerder voor extra opbrengst want ze mogen daar van mij wel 2 meter hoog worden als ze het halen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkbaar heb je een unieke plaats gevonden voor je plantjes, kwou dat ik zo'n plaats had :lol:. De streek waar ik woon is behoorlijk dicht bevolkt. Ik kan natuurlijk wel op zoek gaan verder van huis, maar dan moet ik elke keer zo ver rijden om ze te gaan checken en daar heb ik geen zin in :P.

 

Ja toppen zou ik persoonlijk ook gewoon doen om meer opbrengst te hebben, niet zozeer om ze in de breedte te laten groeien (wat ze logischerwijs wel gaan doen als je ze topt)

 

Veel succes nog met de kweek, ik kijk al uit naar de volgende foto's ;)

 

 

McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Google earth heeft me er goed mee geholpen. Het is trouwens wel 12 kilometer van huis maar dat is met de auto maar 15 min. Verder ben ik heel blij met deze locatie! Ik zou als ik jou was ook eens met Google earth gaan zoeken. Bijna elke omgeveing heeft wel een mooie plek mits je niet verlangt dat het bij je om de hoek is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, zo ver had ik nog niet gedacht om google earth te gebruiken. Ik heb m'n plaatsjes al, dus misschien dat ik volgend jaar eens op zoek ga naar een beter spot, met google earth :lol:.

 

BTw, 15/20 plantjes zijn geplant, vanavond de laatste 5 :P

 

 

McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede guerilla moet je eigenlijk in de herfst-okt.-febr. klaar maken en dan elk plantgat afdekken met een opengesneden vuilniszak (zijkant en bodem).

 

Doordat je elke plantgat dan kan klaarmaken dan kun je ook volstaan met veel minder planten en toch net zo'n opbrengst te hebben. Je kunt immers net als thuis veel meer tijd besteden aan elk gat en dan is de opbrengst ook gelijk daaraan.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk man!

goed bezig geweest.

mooie plek is het zeker daar word ik ook wel een beetje jaloers op als ik bedenk wat

je daar allemaal zou kunnen neer zetten

 

maarja dan moet je weer polen huren etc :verrygood

 

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow wat een gigantische open plek Matrunck dit zal zeker wel iets worden wel hopen dat ze het niet vinden je weet nooit

Veel succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het regent, het regent de plantjes worden nat!!! EINDELIJK regen! :wOOt

 

Van de week maar eens kijken hoe ze het doen!

 

ik blijf erbij dit gaan ze niet vinden! Het liefst zou ik een guerilla corner dagtrip excursie - lunch inbegrepen - maken naar mijn plekje maar helaas. Ik vertrouw jullie niet!!!! :)

 

Volgend jaar gaan we het hier groter aanpakken en beter voorbereiden. Heb toch nog wel e.e.a. moeten leren merk ik wat voorbereiding betreft. Je denkt als je het forum leest dat je alles wel in 1 keer goed kan doen maar ervaring doet meer heb ik wel gemerkt.

 

Leuk dat we ons eigen hoekje hebben gekregen trouwens! Vond dat dat al eerder moest gebeuren een guerilla corner. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede voorbereiding is heel veel waard.

Heb je bericht 206 gelezen van mij?Met het afdekken,spaard werk maar de grond wordt ook nog beter.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik gelezen DB! Volgend jaar wellicht! Dan ga ik ook aarde naar de plek brengen.

 

Hieronder weer nieuwe foto's. Enkele zijn helemaal ondergegroeid door onkruid en ik heb er ook een paar van klimplanten moeten bevrijden.

 

Wat ik wel raar vind is dat het meerendeel al het geslacht heeft laten zien en ik zelfs al een aantal mannen heb verwijderd. Die zaten al vol met knoppen. Ze zijn nu ongeveer 3 tot 4 en een enkele 5 x zo groot als toen ik ze erin heb gezet. Een enkeling wil niet echt meekomen en is amper gegroeid. Ik ben wel benieuwd of ze binnenkort nog een echte groeispurt gaan maken want het gaat me nu te langzaam. :nerd Ik denk echter wel dat ze ook niet echt gegroeid zijn door de overvloed aan regen en minder zon.

 

Maar goed ... HIeronder dan de foto's.

 

gallery_9096_2182_17024.jpg

 

 

gallery_9096_2182_95209.jpg

 

gallery_9096_2182_423283.jpg

 

gallery_9096_2182_218376.jpg

 

gallery_9096_2182_414844.jpg

 

Deze stond tussen het hoge onkruid en moest kennelijk naar boven voor het licht. Dit is dan ook de grootste en komt tot kniehoogte. Ook erg mooi en geen last van slakken gehad.

gallery_9096_2182_457829.jpg

 

gallery_9096_2182_154730.jpg

 

Zoek het plantje ... ;)

gallery_9096_2182_238504.jpg

 

gallery_9096_2182_68775.jpg

 

Ik heb hier natuurlijk het onkruid weggehaald.

 

gallery_9096_2182_352650.jpg

 

gallery_9096_2182_260038.jpg

 

Dat was het weer voor nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behoorlijk nat daar he,die broekspijpen.

 

Tip:Ik gebruikte altijd een klein sikkeltje daar kun je heel goed de boel mee wegmaaien.

Verder kun Je ook Roundup spuiten dat is een groeistof en als planten daar mee bespoten worden dan nemen ze die stof op en dan barsten de cellen van de planten door de groeikracht.

 

Wel moet je uitkijken dat er niets op je planten komt,daarvoor kun je een 25 ltr emmer nemen en die eroverheen zetten.

 

Na 10 dagen zie je dat het werkt,eerst gelig en dan hooikleurig.

 

Je hebt ook niet alles gekopt.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mactrunk

Je vroeg me per PM iets wat ik beter als bericht kan beantwoorden,dus doe ik beide.

Je zegt dat je nu al vroegbloeiende planten hebt vernietigd(Mannen)------

Heb je ook een zeer vroeg bloeiende man bewaard voor zaad winning?

 

Dat kun je doen door de takken af te snijden en thuis als een boeket bloemen op een vaas met water te zetten en na 10 dagen heb je zoveel stuifmeel waarmee je duizenden zaden kunt winnen ook van de DF die wat later bloeit dan mijn NDB.

 

De kippemest kun je de hele zomer nog rond de stam strooien en dan in de herfst het plantgat afdekken ,want dan blijft het onkruid vrij en de grond wordt nog vruchtbaarder ook omdat het bodemleven gewoon verder gaat.

 

Als extra tip voor het volgend jaar,als je dan een nieuwe plant poot dan kun je in het midden eengat knippen en de plant daarin zetten zodat de plant geen concurerend onkruid in de directe omgeving heeft.

Als je tijd hebt kun je dat nu ook al doen door naar het gat in het midden een sleuf te knippen vanaf de zijkant.

 

Denk je er om dat kippemest slechts na 2 jaar ververst mag worden?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord! Ik ga van de week mest halen en de grond eromheen omspitten en het onkruid nog verder verwijderen. Als ik dat gedaan heb natuurlijk weer foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalige plek Mactrunk je planten zien er gezond en mooi uit eens de wortelen gezet zijn zullen ze de lucht in schieten :whistling

Je wou volgent jaar 300 planten zetten maar hoe ga je dat allemaal oosten en drogen

daar heb je een hele sportzaal voor nodig om dat te laten drogen :verrygood

Veel succes met je plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ben ook behoorlijk benieuwd hoe het met je plantjes gaat, hopelijk krijgen we rap een fotoupdate :verrygood

 

McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling

Je wou volgent jaar 300 planten zetten maar hoe ga je dat allemaal oosten en drogen

daar heb je een hele sportzaal voor nodig om dat te laten drogen :verrygood

 

Dat valt mee,ik ken boeren die hebben tussen de mais aan de 1000 planten per seizoen(Purple) en dat wordt gedurende 10 dagen nat geknipt door een grote ploeg knip/sters.

 

Een andere mogelijkheid om alles te ontbladeren en dan aan de tak te drogen dan kun je gedurende de herfst en winter steeds een paar uurtjes knippen met een joint en wat reggea-muziek.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de late update!!! Ik ben 3 weken niet geweest omdat dat gewoonweg niet ging. Maar de resultaten zijn goed! Behalve dan dat ik de meeste planten door de begroeiing niet meer heb kunnen vinden waardoor het van 60 tot nog maar 20 planten is gezakt. :verrygood

 

het onkruid staat ongeveer 1,80 meter hoog nu dus ik moest me een weg erdoorheen banen. Ik gooide mijn schep horizontaal over het onkruid en trapte deze dan plat waardoor ik een weg kon maken. Hieronder zie je hoe het eruit ziet als ik naar de locatie moet komen wat nu echt geen pretje meer is. Sorry voor de slechte foto's. Ik had de camera op macro stand staan en kwam daar thuis pas achter.

 

Dit is de weg ernaartoe en dit is een makkelijk stuk.

gallery_9096_2182_611493.jpg

 

 

 

 

Dit is hoe het er op de locatie uit zag toen ik aankwam. Hier staan dus mijn planten tussen:

gallery_9096_2182_173109.jpg

 

 

 

 

Maar als je dan al het onkruid weg haalt en dit tegenkomt: :whistling

gallery_9096_2182_414111.jpg

 

 

Het enige goede aan deze locatie is dat je er heel moeilijk komt en ik er ook echt tegenop zie om weer terug te gaan. Je stinkt naar aarde en planten achteraf en je bent zeiknat van het onkruid en zweet want het is er heel broeierig.

 

Wat betreft de 300 planten volgend jaar. Dat ben ik zeker nog van plan. Hoewel 200 wel wat realistischer is denk ik. Wil dit dan groot aan gaan pakken met de ervaring die ik nu heb maar dan wel met gekochte stekken. Het rare is dat de stekken die ik gekocht heb nu de grootste planten zijn en ook nog eens het meeste gaan opleveren. Dus binnen of buitensoort geloof ik niet meer zo in. Het knippen maak ik me ook niet zo druk om. Als er zo veel af komt dat dat een probleem gaat worden ben ik alleen maar gelukkig. Dat probleem is dan wel op te lossen. Desnoods zet ik daar een tent op in de bush. Eerst maar zien dat ik hier een goed einde aan brei want het aantal is al behoorlijk gezakt. Voordeel is dat ik nu veel ervaring heb en heel goed weet hoe ik het volgend jaar moet aanpakken ook i.v.m. het onkruid.

 

Ik MOET nu elke week ernaartoe want het onkruid groeit te snel dus als ik dat niet bij hou dan verpest ik het helemaal dus nu kunnen jullie een wekelijkse update verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat betreft de 300 planten volgend jaar. Dat ben ik zeker nog van plan. Hoewel 200 wel wat realistischer is denk ik. Wil dit dan groot aan gaan pakken met de ervaring die ik nu heb maar dan wel met gekochte stekken. Het rare is dat de stekken die ik gekocht heb nu de grootste planten zijn en ook nog eens het meeste gaan opleveren. Dus binnen of buitensoort geloof ik niet meer zo in. Het knippen maak ik me ook zo druk om.

 

Het is heel goed om volgend jaar met stekken te gaan werken in plaats van zaadplanten op de guerillaplaats.

 

Maar binnen of buiten daar geloof ik niet zo in----!

Die zin vind ik wel fout, vooral bij guerilla want thuis kun je met verduisteren nog iets doen.

Je kunt beter 10 vroegrijpe stekken hebben dan 50 indoorplanten in de bushbush.

 

De lering die je nu hebt opgedaan is dat je weet dat het belangrijk is dat je onkruidvrije plaatsen maakt door straks af te dekken ook gedurende de winter.

 

Je kunt nu zelf stekken maken en daarom is het mogelijk om wat stekken te nemen van verschillende planten en afwachten wat de opbrengsten per individuele plant zijn en deze te laten overwinteren door steeds een paar stekken te nemen van stekken.

Daar zijn verschillende niet kostbare methodes voor.

 

Vanaf jan-febr. kun je dan een paar moeders maken om je eigen plantenbestand te maken.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee mactrunk ik moet toegeven dat is geintrigeerd ben door je idee van buiten in een tent verstopt in een bos te drogen en ik vraag me af of dit mogenlijk zou zijn ? zelf kan ik binnen niet drogen wegens ja familiale omstandighede :whistling en Bellyboy en Si1en kunnen dit ook niet dus zijn we altijd opzoek naar manieren om wel te kunnen drogen :verrygood nu zou het mogenlijk zijn buiten in een tent te drogen als ik er een doosje inzet dat ervoor zorgt dat de vochtigheid een beetje daalt + dan nog de tent bedek met takken zodat ze hem niet zien ?

 

als je het weet zo ik wel willen weten

 

Greetz

 

Scrm

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Scrale Monkey, ik zag nog van die mooie leger tentjes in een viswinkel toen ik van het weekend voor een waadpak ging. is mis wel wat. om te drogen buiten lijkt me wel een beetje nat in de laatste maanden...

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zelf nog niet nagedacht over vochtvreters in de tent Monkey dus dat vind ik helemaal geen gek idee!!! Bedankt voor de tip! :verrygood

 

Dit jaar zal dat nog niet nodig zijn. Ik heb op zolder een klein hokje waar ik met TL kweek dus ik zorg dat die leeg is tegen de tijd dat ik moet drogen en ik denk dat het nog niet zo veel zal opleveren dit jaar. Volgend jaar pak ik het beter aan vooral met het onkruid want dat heeft me nu genekt waardoor ik veel planten kwijt ben. Ik neem de volgende keer een heggenschaar mee zodat ik alles kort kan knippen en nog eens goed kan gaan zoeken want ik hoop er nog een aantal te kunnen vinden. Als zijn het er maar 5 dan is het toch mooi meegenomen. Ik heb eens zitten rekenen en toen ik daar 3 weken geleden was, was het onkruid ongeveer 30 cm hoog. Nu kwam het tot mijn borst ongeveer 1,60/1,70 dus elke week groeit het 35 tot 45 cm! Als mijn plantjes nou ook zo snel gingen!

 

De grote op de foto is ongeveer 1 meter dus die is +/- 22 cm per week gegroeid Over 1 maand zou hij dus ongeveer 1,85 moeten zijn. Nu maar hopen dat deze theorie praktijk gaat worden! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ik hoop voor jou dat je theorie klopt :whistling maar echt onkruigroeit te snel ik word er ook stilletjes aan gek aan + in de zomer kan het tering warm worden zeker tussen zoveel planten en als je dan in lange broek erdoor moet pfff kan ik van rotte + soms te lui om een lange broek aan te doen en tot gevolg worde je geneteld dat het niet erger kan :)

maarja is gezond dus zo erg is het niet en mss wordt ik na de volgende 1000 steken wel immuum :verrygood

:(

 

Good luck met je zoektocht ik hoop dat je er nog veel vindt

 

Scrm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...