Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rinus Dam

Alfa-kweek Van Rinus

Recommended Posts

Afgelopen zomer ben ik met deze kweek begonnen. Ik kweek in 25 liter potten met All-Mix aarde van Biobizz + de

voeding en het voedingsschema van BioBizz.

 

Omdat de kweekkast ( http://www.wietforum.nl/Bouw-Van-Een-Super...ast-t22837.html ) nog niet klaar was heb ik de

Crystals voorgegroeid met zonlicht onder het zolderraam. Ik heb ze getopt zodat elke plant 8 groeischeuten heeft.

med_gallery_7468_1330_625026.jpg

 

Eindelijk is de kweekkast klaar na al dat werk in die vervelende hitte van afgelopen zomer. Vanaf nu heb ik 1 keer per

week een foto gemaakt.

med_gallery_7468_1330_431434.jpg

 

Op deze dag heb ik ze in de bloei gezet.

med_gallery_7468_1330_702824.jpg

 

De bladeren beginnen te verkleuren (is niet zo goed te zien i.v.m. HPS-licht).

med_gallery_7468_1330_693994.jpg

 

med_gallery_7468_1330_512.jpg

 

med_gallery_7468_1330_716574.jpg

 

De schutblaadjes beginnen ook al te verkleuren, vermoedelijk door formaldehyde (afkomstig van MDF). Omdat ik geen

risico wil nemen heb ik mijn vriendinnen terug naar zolder verplaatst. Heb snel even zwart/wit folie opgehangen en

een frame gemaakt voor het net.

med_gallery_7468_1330_254003.jpg

 

De dames hebben last van een spintplaag. Ze hebben zich razendsnel vermenigvuldigd vanwege de hoge

temperaturen. Ik heb Masai en Spruzit gespoten om ze onder controle te houden. De planten zijn al te groot om de

spint uit te roeien.

med_gallery_7468_1330_225139.jpg

 

Omdat ik niet meer wil spuiten i.v.m. kans op budrot heb ik 2 buisjes met roofmijt uitgestrooid.

med_gallery_7468_1330_489755.jpg

 

De toppen worden steeds zwaarder en gaan hangen.

med_gallery_7468_1330_229188.jpg

 

med_gallery_7468_1330_406235.jpg

 

Van bovenaf is goed te zien dat de ruimte niet geheel is gevuld met toppen. Daarom lijkt het me een goed idee om de

volgende keer te gaan scroggen.

med_gallery_7468_1330_161039.jpg

 

Aantasting door spint en stukjes hout als dragerstof voor de roofmijt is goed te zien. De spint heb ik echter zodanig

onder controle weten te houden, dat ze er niet in zijn geslaagd de toppen in te kapselen met spinsel.

med_gallery_7468_1330_456526.jpg

 

med_gallery_7468_1330_210895.jpg

 

De opbrengst is 650 gram. Gezien de aantasting door de spint mag ik best tevreden zijn. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi voorgegroeid! ;)

 

staan ze al in je kast?

 

 

groeten, de glazenwasser :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha ha, je hebt ook geen geduld :smoke. Deze kweek is al lang geweest maar ik had nog geen kweekverslag gemaakt. Ik zal de rest van de foto's even toevoegen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je 2e kweekje ziet er ook mooi uit, maak je daar ook nog een verslagje van?

Tip: maak de fotos met flitser vlak voordat je lampen aangaan OF stel de witbalans op je camera in als je ze toch onder HPS licht wilt fotograferen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

`hoi rinus ziet er mooi uit allemaal ;)

ik was benieuwd waarom je maar 5 planten in je hokje heb.

ik vind het een erg leuk verslag

 

 

hou ze groen

groetjes jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En onder hoeveel watt heb je ze gekweekt?

Vind het er mooi uit zien hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ik mag hopen datikooit zulke toppen krijg ;)

 

650gr van 5planten? dat is welheel veel 130gr p/p

 

hoeveel watt lamp heb je hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeroen1972: Vanwege het gedoogbeleid heb ik maar 5 planten. Maarja er hangen wel HPS lampen boven... Heb trouwens een keer gehoord dat de politie een kwekerij aantrof met 4 planten én 4 lampen van 600 watt en dat de politie zei:"Hier doen we niks aan, is de moeite niet waard." Degene betaalde netjes voor de stroom.

 

@ Speedway: 2 lampen van 600 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rinus,

 

heb ikook wels gehoord dat er hoogstens een lamp in beslag wordt genomen of dat eralleen maar een boete gegeven wordt ;)

 

drom zal ik ook maar 5plantjes neer zettten

Share this post


Link to post
Share on other sites

He rinus....

 

superoogstje idd ondanks spint + pH troubles. Netjes gedaan.

Top ziet er lekker witjes uit hoor ;)

Hé, dat aftoppen in de groeiperiode zodat je die 8 internodes krijgt.

Hoe doe je dat?

(of heb je er bijvoorbeeld een linkje van zodat ik t even goed uitgelegd krijg)

Ik ben leergierig namelijk.....

 

EDIT; antwoord wat betreft toppen zelf gevonden (thanks growguide :smoke )

http://growguide.wietforum.nl/Toppen

 

Dan heb ik wat dit betreft wel een andere vraag; Mijn jongens hebben per plant 50cm bij 60cm de groeiruimte, en kunnen in princiepe tot 1,90mtr de lucht in als het moet.

Hoe vaak zou ik dit "toppen" dan moeten doen om de hoogste opbrengst te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze topt worden ze juist minder hoog, wat jij zou moeten doen is langer voorgroeien (dus op 18 uur laten) ik zou gokken op 4 weken voorgroei moet makkelijk kunnen in jouw geval dan haal je er het meeste uit dus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die voorgroei niet pakt laat je op een kweek misschien wel 2 ons liggen,dat is een kilo per jaar dat red je dus niet in die ene kweek extra.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is goed verlopen hoor.

Om je vraag te beantwoorden,het schema van biobizz is inderdaad overdreven,troost je,dat is bijna bij alle fabrikanten zo,maar werk je met all-mix,dan kan je makkelijk je voeding rustig gaan opbouwen,indien je ph waarde in orde is dan kan je stap per stap je voedingsgiften gaan verhogen,het is zeker niet zo dat indien je meer voeding gaat toedienen,je dikkere toppen zal krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...