Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

In de kuil stort je steeds 1 pot met de 3 grondsoorten bij iedere soort telkens een theekopje K. Niet meer want dan krijg je overvoeding.Na 9 ltr. alles met de schep mengen.Je gaat zolang door tot je een bult op de kuil hebt die zo hoog is dat de aarde de tuin oppervlakte bedekt.

De rest van de uitgegraven grond verspreid je over de tuin

 

Dit stukje snap ik niet zo :lol:

Je hebt dus 3ltr potten, de potgrond, cocos en kippenmest(korrels)

Wat is dan het 3e grondsoort wat ik moet mengen? De al (oude) bestaande grond? Ik vat 'm niet helemaal wie wil mij dit makkelijk uitleggen? :rofl

Beetje wazig B)

Wil dit in me tuin gaan toepassen.

 

edit: nu ik nuchter ben en terug kijk, snap ik m wel ineens haha :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet heel moeilijk hoor B)

 

Je hebt je eigen antwoord al gegeven. Nu, graven met je kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel leuk zo'n discussie tussen Pino ennnnn Pino.

Ik zal deze zomer toch maar weer naar Sesamstraat gaan kijken en beter op de beplanting letten daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel leuk zo'n discussie tussen Pino ennnnn Pino.

Ik zal deze zomer toch maar weer naar Sesamstraat gaan kijken en beter op de beplanting letten daar.

 

niet zo veel blowen jij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah joh pino! ff rustig nou, rook er nog eentje

 

echt een mad discussie of niet chassie

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is de echte? Is de echte niet geel in plaats van blauw?? :lol:

 

Dit is wat de echte Pino altijd heeft geroepen!

gallery_5606_5890_12775.jpg

 

Een blauwe pino heeft dit op zijn geweten :lol:

gallery_5606_5890_7936.jpg

 

B)

 

 

 

 

3 grondsoorten, ik zou dan sowiso potgrond en cocos pakken en dan misschien klei maar het laatste zou ik niet 1:3 mengen eerder 1:15 of 1:20.

 

Ik gebruik voor in de tuin de grond van het merk Landgoed (bij de welkoop) en dan de 70L zakken lekker groot.

Voor de guerilla moet ik iets handzamere zakken hebben en dan pak ik gewoon de goedkope zakken van 50L uit de shop.

Landgoed is een lekker grondje, zelfs iets beter als uit de shop meen ik.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie is de echte? Is de echte niet geel in plaats van blauw?? :lol:

 

Dit is wat de echte Pino altijd heeft geroepen!

gallery_5606_5890_12775.jpg

 

Een blauwe pino heeft dit op zijn geweten :rofl

gallery_5606_5890_7936.jpg

 

B)

 

 

 

 

3 grondsoorten, ik zou dan sowiso potgrond en cocos pakken en dan misschien klei maar het laatste zou ik niet 1:3 mengen eerder 1:15 of 1:20.

 

Ik gebruik voor in de tuin de grond van het merk Landgoed (bij de welkoop) en dan de 70L zakken lekker groot.

Voor de guerilla moet ik iets handzamere zakken hebben en dan pak ik gewoon de goedkope zakken van 50L uit de shop.

Landgoed is een lekker grondje, zelfs iets beter als uit de shop meen ik.

 

hahahaha tijd om me display te veranderen geloof ik :lol:

ieder wat wils natuurlijk ik dacht zelf aan plagron all-mix en canna cocos + kippenmest(korrels) moet wel goed zijn denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestaan er nog winkel die kippenmestkorrels verkopen of kunnen bestellen?

 

Echt tevaag, vroega lag het gewoon in de intratuin enz, nu, het heden, lijkt alles te zijn verdwenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is het ook moeilijk te vinden. Marktplaats al gekeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb pas voor mn werk nog tonnen van die korrels geperst voor bulk gebruik in de landbouw.

Het is er dus zeker nog, sterker nog het wword steeds meer gebruikt als vervanger voor kunstmest.

 

Maar lijkt mij dat de betere tuincentra dit toch gewoon in het assortiment hebben?

Anders zou je het ook nog kunnen proberen bij welkoop/boerenbond/ of een veevoer handelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon bestellen via internet. Of je kunt deze jongens even vragen naar een verkooppunt.

 

FERTISOL ORGANISCHE KIPPEMESTKORRELS

 

Ik gebruik de organische mest van ze, ben er erg over te spreken. Verschilt niet gek veel van de kippemest, zijn allebei TOP producten.

 

Ik ben er trouwens achter wat er bedoeld word met 3 grondsoorten mengen, Bijvoorbeeld op guerilla als je een zandgrond hebt dan meng je dus cocos en potgrond erdoorheen, of in je tuin. Dus zand/potgrond/cocos. Je kunt er zelfs 4 van maken wat ik dan aanraad... KLEI!!

 

Een klein beetje klei maakt een groot verschil. Je kunt ook elementen aan de klei toevoegen, als je dus een bult klei mee naar huis neemt maak je hier een pap van, hier doe je dan bijvoorbeeld sporenelementen bij zoals lavameel of basaltmeel of andere rotzooi :lol:

 

vervolgens smeer je het uit over een stuk zeil en laat je het drogen, als het droog is kun je de klei verbrokkelen en deze brokken kun je door je grondje of plantgat mengen, zorg er wel voor dat je de klei een beetje dieper wegpakt dus niet de toplaag hier kunnen onkruidzaden in zitten.

Kleikorrels hoe kleiner hoe beter, geen poeder gewoon ongeveer het formaat van mestkorrels is ideaal.

Vergeet niet de korrels weer vochtig/nat te maken bij het mengen door je grondje.

 

Doe er je voordeel mee. B)

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon bestellen via internet. Of je kunt deze jongens even vragen naar een verkooppunt.

 

FERTISOL ORGANISCHE KIPPEMESTKORRELS

 

Ik gebruik de organische mest van ze, ben er erg over te spreken. Verschilt niet gek veel van de kippemest, zijn allebei TOP producten.

 

Ik ben er trouwens achter wat er bedoeld word met 3 grondsoorten mengen, Bijvoorbeeld op guerilla als je een zandgrond hebt dan meng je dus cocos en potgrond erdoorheen, of in je tuin. Dus zand/potgrond/cocos. Je kunt er zelfs 4 van maken wat ik dan aanraad... KLEI!!

 

Een klein beetje klei maakt een groot verschil. Je kunt ook elementen aan de klei toevoegen, als je dus een bult klei mee naar huis neemt maak je hier een pap van, hier doe je dan bijvoorbeeld sporenelementen bij zoals lavameel of basaltmeel of andere rotzooi :rofl

 

vervolgens smeer je het uit over een stuk zeil en laat je het drogen, als het droog is kun je de klei verbrokkelen en deze brokken kun je door je grondje of plantgat mengen, zorg er wel voor dat je de klei een beetje dieper wegpakt dus niet de toplaag hier kunnen onkruidzaden in zitten.

Kleikorrels hoe kleiner hoe beter, geen poeder gewoon ongeveer het formaat van mestkorrels is ideaal.

Vergeet niet de korrels weer vochtig/nat te maken bij het mengen door je grondje.

 

Doe er je voordeel mee. :lol:

 

Greetz!

 

Goed advies Canna B) komt dat even goed uit, me tuin heeft een vette klei grond :rofl

dat laatste over uitsmeren en drogen op zijl enz kan ik niet doen ivm omstandigheden, maar ik zal zekers de klei gaan mengen hehehehe.

 

greetzz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt verschillende klei, rulle klei en dikke zware klei waar je niet doorheen komt.

 

welke heb jij?

 

Een wat vette plakkerig klei achtige grond

Ik heb vorig jaar in me tuin niets aan grond bewerkt en toch dikke bomen gehad met die grond :lol:

Komt wel goed hoor.

Maar nu zie ik dat bij Fertisol kippemestkorrels heb je een npk van 4-3-3 en de Fertisol bio kippemestkorrels 3-4-2 welke van de 2 een betere keuze is.. geen flauw idee.

Ook lees ik op pagina 7-8 dat ik daarvan 1 kopje op 10 liter moet doen, maar op pagina 1 staat "In de kuil stort je steeds 1 pot(3ltr) met de 3 grondsoorten bij iedere soort telkens 1 theekopje K." dan zit ik toch al op 3 kopjes in 1 kuil of space ik m nou ? B) confused

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ w33d als ik jouw was zou ik lekker voor de bio gaan. Is beter te smoken uiteindelijk en beter voor de kippen geweest. Je support dus kippen die een beter leven hebben gehad. Daarbij komt nog dat je niet allerlei medicijnresten in het milieu achterlaat die zeker meer zitten in die standaard fertisol. Dat komt je plantjes ook weer ten gunsten want als zij dit opnemen verzwakt dat hun systeem. Gevolg: eerder toprot, minder snel groeien, of juist heel snel en weer vatbaar voor ziektes, enz

 

Ga lekker voor die bio zou ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

IK zou ook voor de bio gaan & niet alleen dat het beter voor de kippen is, maar ook beter voor jezelf.De niet-bio gecertificeerde kippenmest is altijd vervuild met medicijnresten zoals antibiotica zoals boven hieral gezegd is.

 

Giftige kippenveren in de voedselketen

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ja nou zeggen jullie wat idd :lol: daar had ik nog niet over nagedacht.

w33d gaat voor bio kippenkorrels :lol:

Ik vat 'm helemaal nu.

 

Thnx guys B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt het aan mij of is de BIO variant alleen per pallet verkrijgbaar?

Zou jammer zijn..... want is naast onze gezamenlijke hobby ook erg goed voor de groentetuin B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt inderdaad het geval te zijn ja..

 

Breken die stoffen niet gewoon af bij het toepassen van de mest? Die medicijnresten?

Dat hoor ik nu voor het eerst maar wel logisch omdat die beesten ook worden ingespoten met troep dus dan komt het er ook uit.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

en komt vervolgens lekker in je wietje de betreffende medicijnresten, tenzij je speciale microorganismen gaat toevoegen die het weer afbreken.Bon appetit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...