Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rebecca

Stroom-topic 16.759

Recommended Posts

Na het doorspitten van alle tigduizend topics die er hier al over stroom zijn, besloot ik toch maar om er opnieuw één te openen. Dit aangezien er voor elke 'pro' wel een 'contra' te geven valt, en ik er eigenlijk dus nog steeds niet wijs uit word wat nou het slimste is.

 

Mijn neef en ik gaan binnenkort beginnen met 150 à 200 plantjes. Het is uiteindelijk de bedoeling dat er op die lokatie 2 oogsten worden gedraaid, voordat we overgaan naar een andere lokatie. Dit ook ivm de zomervakantie, want we willen niet weg terwijl er thuis een kweek draait. Dan zit ik echt niet lekker op het strand. Bovendien is er ook niemand die ze kan verzorgen, omdat niemand er verder vanaf weet, en dat moet ook zo blijven.

 

Ik heb 4 jaar geleden met mijn ex gekweekt en toen pakten we de stroom voor de meter. Een collega-kweker heeft dat destijds voor ons aangelegd en zo, want hoewel mijn ex redelijk snugger was met electra, durfde hij zich als leek echt niet aan krachtstroom te wagen. Straks doe je iets fout en dan ligt de halve straat eruit, moet je niet hebben. Bovendien wil je natuurlijk ook gewoon zeker weten dat alles veilig is aangelegd en niet dat je zelf maar op goed geluk wat hebt lopen prutsen.

 

Maar goed...ik heb hier dus alle topics over stroom gelezen, en als ik natuurlijk reëel ben, weet ik dat er echt wel iets inzit als mensen zeggen dat je je stroom gewoon moet betalen. Het kan namelijk een hoop gezeik schelen als je ooit gepakt wordt.

 

Ik zit dan echter alleen met de vraag: hoe krijg je ooit van je leven meer dan 10 lampen op je normale electriciteitsnetwerk? En dan daar bovenop nog eens je apparatuur erbij dus...zelfs als electra-leek besef ik echt wel dat dat dus nevernooit gaat lukken.

We hebben 3 groepen in dat huis en dat is gewoon te weinig. Op zo'n moment ontkom je er dan toch niet aan om met krachtstroom te gaan werken?

 

Mijn vragen klinken misschien heel dom, hoor, maar ik ben ook echt een leek qua electra! (voor de duidelijkheid: ik zal me zelf dus ook niet met de aanleg v/d electra bemoeien en zo, want dat gaat 'm niet worden)

Ik heb echter wel met mijn neef overlegd, en in feite is hij het wel met me eens als ik zeg dat het misschien beter is om de stroom te gaan betalen, maar ook hij weet dus niet hoe je dan alles netjes op je normale net aan kunt sluiten zonder dat het too much wordt. Volgens mij is dat dus ook echt niet mogelijk.

Maar ja, ik ken dus een andere kweker die 1800 planten had, en die wel elke keer netjes zijn stroom betaalde...en dan denk ik dus weer: "Oké, het moet dus ook mogelijk zijn om níet te tappen."

Hoe dat dan zit weet ik niet, en ik ken hem niet zo goed, dus ik wil hem ook niet om info vragen, want ik heb natuurlijk liever niet dat hij vermoedt dat ik ook wat van plan ben.

 

Nadeel aan het netjes betalen van je stroom, is wel weer dat ze bij een inval precies kunnen berekenen hoelang je al zulke hoge rekeningen hebt en hoelang je dus al bezig bent. En dan mag je op een fijne belastingklapper rekenen, en daar hebben we dus ook geen zin in.

Die jongen met die 1800 planten waar ik over sprak is dus een half jaar geleden gepakt, en doordat hij altijd netjes zijn stroom betaalde en ze het dus allemaal terug konden zien, trokken ze de conclusie dat hij al zus-en-zo lang bezig was....gevolg: nu moet hij 590.000 euro ophoesten.

Tuurlijk is dat een consequentie als je zo groot kweekt (en ik wil nou dus ook weer niet zó groot gaan), maar het is wel een beetje jammer dat je zo eerlijk mogelijk wilt blijven door je stroom dus netjes te betalen, en dat je dan als dank gewoon keihard genaaid wordt met bijna 6 ton aan je broek, omdat ze het terug kunnen zien.

 

Mij is altijd wel geleerd: als je stroom voor de meter pakt, kan het energiebedrijf natuurlijk zien dat er in een bepaald blok veel stroom wordt verbruikt. Maar ze zullen daar natuurlijk niet meteen iets aan doen, want in feite missen ze pas stroom, als na de jaarafrekening blijkt dat er voor dat hoge gebruik niet is betaald. Dus dan is mijn redenering: als je dan binnen het jaar weer weg bent op die lokatie, dan is er toch nooit risico dat ze een onderzoek instellen naar stroom die mist?

Of althans: ze zullen het onderzoek wel instellen, maar jij bent daar dan toch allang weg met je spullen.

Mij is ook geleerd dat je dus juist om die reden nooit langer dan een jaar op dezelfde lokatie moet kweken.

 

Misschien krijg ik nu wel een hele hoop mensen over me heen die vreselijk anti-tappen zijn, hoor, maar ik zit ook maar ff wat te brainstormen hier, omdat ik het gewoon een dilemma vind.

 

Kijk, ik wil best betalen, maar niet als ik mezelf daar uiteindelijk mee in m'n vingers snij. Dan heeft eerlijkheid ook niet zoveel nut, hoe bot dat misschien ook klinkt. Het gaat me ook niet om het geld, want sowieso is de winst toch groter dan de electrakosten, dus hoe dan ook ga ik er wel op vooruit - maar ik moet dus echt niet hebben dat de energieleverancier denkt "hmm, wij tippen de politie ff met deze plotselinge hoge nota's van mevrouw" of dat het achteraf juist tegen me wordt gebruikt dat ik netjes heb betaald (zoals met die jongen van die 1800 planten waar ik hierboven over schreef).

Wat dat betreft vertrouw ik die instanties echt niet, hoor!

 

Dus ja, in mijn ogen heeft het allebei z'n voor- en nadelen, en is er eigenlijk niet echt een goeie afweging te maken. Als je ooit gepakt wordt, is het gunstig dat je netjes je stroom betaalde, maar kun je dus weer een oor aan genaaid worden doordat ze je geschiedenis terug kunnen zien, of omdat ze de blauwe petten gaan tippen. Daar zit ik dus niet op te wachten.

Maar ja, als je tapt en je gaat binnen een jaar van je lokatie weg, maar je wordt binnen die tijd toch gepakt, dan heb je dus weer extra problemen omdat je getapt hebt.

Ik vind het echt een moeilijke afweging.

 

Ik hoop dat er iemand mij een advies kan geven, ook over hoe je dan in vredesnaam al dat spul op je netwerk aangesloten krijgt als je besluit dat je geen krachtstroom tapt voor de meter. Want dat snap ik dus echt niet.

 

Thnx alvast. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rebbie,

 

Nachtbrakertje !!

 

Kon je er niet van slapen ?

 

Tijden zijn verandert, vroeger kon je nog betalen, nu kan je ook nog wel betalen maar je loopt daar extra risico mee.

 

Je hebt echt geen keuze en je zal kleiner moeten gaan kweken.

 

Ik stuur je een pm.

 

Groet

 

Esmeralda

Share this post


Link to post
Share on other sites

In feite besteel je niet het electriciteitsbedrijf maar de medegebruikers. Verliezen worden altijd weer in de stroomprijs verrekend dus je steelt eigenlijk van de andere electriciteitsgebruikers. Een electriciteitsleverancier is geen filantropische instelling. Plotselinge sterke afwijkingen in electriciteitsgebruik worden wel degelijk opgemerkt tegenwoordig.

 

Een dergelijke installatie niet-professioneel inrichten en dan geen toezicht houden is crimineel in mijn ogen. Ik ben dus tegen het jatten van stroom.

 

Overigens word je niet genaaid. Je hebt inkomsten gehad waar je geen belasting over hebt betaald, bent met illegale teelt bezig (hetgeen strafbaar is). Dat het niet legaal kan momenteel is geen excuus. Je hebt zelf de keuze om het wel of niet te doen, niemand dwingt je om een paar honderd plantjes neer te zetten. Zwart werken is fout, witte boorden criminaliteit is fout maar telen zou wel mogen? Ik vind dat een beetje dubbele moraal. Er zijn zat hokjes en hokken waar de stroom wel netjes betaald wordt. Daar heb ik respect voor, niet voor degenen die aftappen. Daar word ik indirect ook bij genaaid en daar heb ik een hekel aan.

 

Als ik genaaid word wil ik ook zoenen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nadeel aan het netjes betalen van je stroom, is wel weer dat ze bij een inval precies kunnen berekenen hoelang je al zulke hoge rekeningen hebt en hoelang je dus al bezig bent.

Thnx alvast. :rofl

 

Dat is juist omgekeerd.... :wOOt

 

Als je betaald zien ze idd aan de rekening dat je al een tijdje zoveel stroom verbruikt (als ze die opvragen bij het energiebedrijf), máár ze kunnen niks bewijzen

 

Als je aftapt, kan het energiebedrijf evengoed zien hoeveel stroom er ''gelekt'' is, en aan de hand hiervan een schatting maken + dat het extra bewijs is dat je al meerdere oogsten hebt gedraaid, je gaat immers geen stroom aftappen voor een terrarium...

 

gewoon betalen dus, en als je dat te ''gevaarlijk'' vind probeer je om het over meerdere locaties te verdelen als dat mogelijk is...of je gaat gewoon wat kleiner beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is juist omgekeerd.... :rofl

 

Als je betaald zien ze idd aan de rekening dat je al een tijdje zoveel stroom verbruikt (als ze die opvragen bij het energiebedrijf), máár ze kunnen niks bewijzen

 

Als je aftapt, kan het energiebedrijf evengoed zien hoeveel stroom er ''gelekt'' is, en aan de hand hiervan een schatting maken + dat het extra bewijs is dat je al meerdere oogsten hebt gedraaid, je gaat immers geen stroom aftappen voor een terrarium...

 

gewoon betalen dus, en als je dat te ''gevaarlijk'' vind probeer je om het over meerdere locaties te verdelen als dat mogelijk is...of je gaat gewoon wat kleiner beginnen

 

 

Ze kunnen het niet bewijzen ?!?!?!?

Makkelijker kan je ze niet een zaak aanrijken !!! Op dit moment gaan ze de bewijslast omdraaien en vragen: vertel nu dan maar eens waar al die stoom naar toe is ! Ga je zeggen dat je de stroom in potten door verkoopt ? hahaha ZAAK IS ROND !

 

@Rebecca: Ben geen fan van stelen, maar om te voorkomen dat je een mooie berekening krijgt van justitie ben je genoodzaakt te zorgen datje echte verbruik niet zichtbaar is. Maar 10 Lampen hoeven niet perse onder de meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
....gevolg: nu moet hij 590.000 euro ophoesten.

, en dat je dan als dank gewoon keihard genaaid wordt met bijna 6 ton aan je broek,

Misschien krijg ik nu wel een hele hoop mensen over me heen die vreselijk anti-tappen zijn, hoor, maar ik zit

 

Je spreekt over pure diefstal en een naheffing van de belastingen.

Is hij ook geplukt ? Zo niet heeft hij aan die hele zaak toch zo`n 2 a 3 ton overgehouden !

Als je dat soort sommen aan de belastingdienst verschuldigd bent, hoef je niet op mijn medelijden te rekenen.

Het risico bepaal je zelf, maar als de maatschappij je uiteindelijk de rekening voor je gedrag voorlegt lijkt het me logisch dat je niet moet mauwen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die jongen met die 1800 planten waar ik over sprak is dus een half jaar geleden gepakt, en doordat hij altijd netjes zijn stroom betaalde en ze het dus allemaal terug konden zien, trokken ze de conclusie dat hij al zus-en-zo lang bezig was....gevolg: nu moet hij 590.000 euro ophoesten.

 

Wat wel goed werkt, als je daar ruimte genoeg heb> koop een sauna op markt plaats of iets anders wat veel stroom verbruikt.( Zeker als het om die aantallen gaat )

 

Zodat ze nooit kunnen bewijzen dat maanden (jaren) terug de stroom ook voor de plantjes is gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stroom-aggregator?

 

 

 

zo'n ding dat ze in de bouw gebruiken waarmee je elektriciteit kunt winnen uit diesel...

 

 

 

enkel nog het lawaai oplossen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je stroom steeld reken dan uit wat je de kw stroom is wat je steeld . reken het bedrag uit wat dat in euries is en leg dat per oogst apart mocht het dan fout gaan kan je het zo aftikken bij je stroom boer :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dan alleen nog de naheffing he :rofl Kun je ook voor sparen lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, laatst met iemand van Essent staan kletsen... die zei iets in de richting als, laat ze eerst maar een bewijzen dat jij niet een heel lange tijd je hele huis vol moet koelkasten hebt gehad... of iets in die richting. Sauna is idd ook een goeie, of een heel stel PC's...

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 lampen valt altijd op, simpel zat..

 

Voor de meter, na de meter, opvallen zal je, daar kan je vanuit gaan. Of het morgen of over 2 jaar zal opvallen... Wie zal 't zeggen?

 

Bij een inval ben je sowieso de lul, 10 lampen is geen kattepis ook niet voor de politie en reken maar dat oom agent hier een nader onderzoek zal instellen ism met nutsbedrijven.

 

Wat je kan doen?

 

Met minder genoegen nemen, 4 lampen en hier goed je best doen?

Aggregaat neer zetten..

Aardgas generator neerzetten, hier wordt namelijk niet zo streng op gelet als op stroom..

Het heel goed aanpakken zodat de kans dat je gepakt wordt zeer klein is, op alleen teveel stroom dat grid stellen ze wel een onderzoek in maar als ze niet kunnen vinden, een huiszoeking krijgen ze niet zomaar, zullen iets meer vermoedens moeten zijn dan alleen dat...

 

Voor de meter na de meter, 't is een discussie waar ik met deze site niet aan wil. Wietforum werkt niet mee aan stroomdiefstal... Doe het gewoon lekker na de meter, wordt je gepakt krijg je in ieder geval alleen kweken aan je broek en niet nog eens diefstal erbij...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nachtbrakertje !!

 

Kon je er niet van slapen ?

 

Hahaha, nee hoor, ik was net terug van het uitgaan, en heb dus nog ff uitgebreid hier zitten lezen en zitten posten. :P

 

In feite besteel je niet het electriciteitsbedrijf maar de medegebruikers. Verliezen worden altijd weer in de stroomprijs verrekend dus je steelt eigenlijk van de andere electriciteitsgebruikers.

 

Ja, dat bedoelde ik ook waarom ik eerlijk wou blijven. Dat energiebedrijf zelf interesseert me niet eens zoveel, dat zeg ik eerlijk, maar het gaat me dus idd om de medegebruikers: de gewone jan-met-de-pet dus. De energieprijzen rijzen evenal de pan uit, het is zowat niet meer te betalen.

 

Een dergelijke installatie niet-professioneel inrichten en dan geen toezicht houden is crimineel in mijn ogen.

 

Wie zegt dat we het niet professioneel inrichten en geen toezicht houden? Dat is weer iets anders, hoor. Alles wordt tot in de puntjes ingericht en verzorgd. Ik ga niet het risico lopen dat de zaak afbrandt en er mensen het slachtoffer worden die nergens om gevraagd hebben. Bovendien zit ik zelf ook niet op brand te wachten, ik heb me 4 f***ing jaren uit de naad gelopen om eindelijk alles bij elkaar te krijgen zodat ik nu een hokkie kan starten. Dan ga ik echt niet onvoorzichtig doen met het gevaar dat ik straks alles in één klap weer kwijt ben omdat ik het niet professioneel genoeg heb gedaan.

En wat het toezicht betreft: het wordt gewoon bewoond. Dus het is niet zo dat we slechts 1 x per dag ff een uurtje water komen geven en dan weer pleite gaan, er is gewoon toezicht.

 

Zwart werken is fout, witte boorden criminaliteit is fout maar telen zou wel mogen?

 

Zwart werken vind ik overigens niet fout, van sommige mensen kan ik echt wel snappen dat ze het doen.

Ik oordeel niet zo gauw over wat er fout is en wat niet. Iedereen moet zelf maar uitmaken wat hij of zij tegenover z'n eigen geweten kan verantwoorden. Leven en laten leven.

Kijk, oude omaatjes beroven bij de pin, dat vind ik wel fout. Waarom? Omdat je iemand daar schade mee aandoet, lichamelijk of geestelijk. Maar een kweker doet niemand kwaad.

 

gewoon betalen dus, en als je dat te ''gevaarlijk'' vind probeer je om het over meerdere locaties te verdelen als dat mogelijk is...of je gaat gewoon wat kleiner beginnen

 

Meerdere locaties is helaas nog niet mogelijk. Omdat we er al een tijdje uit zijn, willen we op deze ene locatie 1 of 2 rondjes 'proefdraaien', zeg maar, gewoon om ff te checken of we het nog goed in de vingers hebben. Bovendien lijden we dan ook niet zoveel verlies als de oogst mocht mislukken. Als we er een locatie voor huren via een particulier, dan kost het ons sowieso 2 maanden huur en 1 maand borg, en dat is een iets te groot risico voor een mislukte oogst. Vandaar dus dat we hier beginnen, en als we dan na die 1 of 2 oogsten weer up-to-date zijn, durven we de sprong naar een huurlocatie wel aan.

 

En kleiner beginnen...tja, dit vonden wij eigenlijk al vrij klein. :rofl

Ik heb dan zoiets van "als ik dan toch bezig ben, dan maakt het ook niet uit of er 150 of 200 planten staan". Die magische grens van 100 daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Misschien zal het in de straf wel schelen, maar evengoed levert het je nog genoeg gezeik op. Dan neem ik diezelfde gok liever voor wat meer plantjes. Je kan tenslotte beter genaaid worden voor het stelen van een tv dan van een Mona-toetje.

 

sparen en dan zonnen-panelen kopen. tot die tijd je gedragen met je barst.

dat is mijn mening

 

Zonnepanelen...heb ik ook aan zitten denken, tot ik zag wat die dingen kostten. :wOOt

Is voorlopig helaas nog niet haalbaar, dat gaat minstens een paar jaar duren. Bovendien heb ik er nu nog de ruimte nog niet voor, want ik denk dat ik er in het tuintje net 2 kwijt kan. Gaat 'm dus niet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja klopt.. effe getest. in twee keer posten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

deel 2 van m'n bericht:

 

Ze kunnen het niet bewijzen ?!?!?!?

Makkelijker kan je ze niet een zaak aanrijken !!! Op dit moment gaan ze de bewijslast omdraaien en vragen: vertel nu dan maar eens waar al die stoom naar toe is ! Ga je zeggen dat je de stroom in potten door verkoopt ? hahaha ZAAK IS ROND !

 

Ja, zo zag ik het dus ook. En ik heb geen zin om op die manier beloond te worden voor mijn eerlijkheid, sorry, maar ik ben niet achterlijk.

 

Maar 10 Lampen hoeven niet perse onder de meter.

 

Niet??? Ok...dan mag jij mij vertellen hoe je dat doet, want wij kunnen dus echt met de beste wil ter wereld niet bedenken hoe dat mogelijk is!

 

Je spreekt over pure diefstal en een naheffing van de belastingen.

Is hij ook geplukt ?

 

Weet ik niet. Volgens mij kan die Pluk Ze regeling pas ingaan NA je veroordeling. En hij is momenteel nog niet veroordeeld.

 

Als je dat soort sommen aan de belastingdienst verschuldigd bent, hoef je niet op mijn medelijden te rekenen.

Het risico bepaal je zelf, maar als de maatschappij je uiteindelijk de rekening voor je gedrag voorlegt lijkt het me logisch dat je niet moet mauwen.

 

Tuurlijk moet je niet mauwen en weet je van tevoren dat het onder 'risico van het vak' valt, maar come on, je doet er toch zeker wel alles voor om het te voorkómen? Anders kan je net zo goed meteen de instanties inlichten van "hallo jongens, ik kweek weed, hoor, dat jullie 't even weten!"

 

Wat wel goed werkt, als je daar ruimte genoeg heb> koop een sauna op markt plaats of iets anders wat veel stroom verbruikt.( Zeker als het om die aantallen gaat )

Zodat ze nooit kunnen bewijzen dat maanden (jaren) terug de stroom ook voor de plantjes is gebruikt.

 

Ja oké, maar trekt een zonnebank hetzelfde aan stroom weg als minstens 10 kweeklampen dan??

 

stroom-aggregator?

zo'n ding dat ze in de bouw gebruiken waarmee je elektriciteit kunt winnen uit diesel...

 

Ja, ik ken ze, leuke dingetjes! :wOOt

Uiteindelijk is het wel mijn bedoeling om daarmee te gaan werken. Maar ja, een béétje aggegraat kost toch ook al een leuke bak geld, en dat moet dus eerst nog beschikbaar komen. Plus dat we op deze locatie geen ruimte hebben voor zo'n joekel van een ding. Dus dat is nu geen optie.

Uiteindelijk willen we straks ondergronds gaan kweken, das het veiligst, en dan komt er ook zeker een aggegraat bij. Zo'n ding lijkt mij namelijk de veiligste manier van werken. Maar ja, dat is nog ff toekomstmuziek.

 

enkel nog het lawaai oplossen...

 

Als je er een soort kast omheen bouwt, en je dekt de hele zaak af met van dat zwarte noppenspul wat ze ook in geluidsstudio's gebruiken, dan demp je de herrie toch al een heel eind?

 

als je stroom steeld reken dan uit wat je de kw stroom is wat je steeld . reken het bedrag uit wat dat in euries is en leg dat per oogst apart mocht het dan fout gaan kan je het zo aftikken bij je stroom boer

 

Ja, dat waren we sowieso van plan als we zouden gaan tappen. Dan zit je iig niet met een berg schulden als je ooit een keer gepakt mocht worden. Dus of we nou zouden tappen of niet; stroomgeld zouden we sowieso wel apart houden.

 

je vergeet Justitie en de Belastingdienst. Was het maar zo makkelijk!

 

Ja, die krijg je er dan idd ook nog eens bij, of je nou stroom betaalt of tapt.

Al kan je dat dan nog een heel eind beperken door te blijven volhouden dat het de 1e of 2e keer was.

 

Mja, laatst met iemand van Essent staan kletsen... die zei iets in de richting als, laat ze eerst maar een bewijzen dat jij niet een heel lange tijd je hele huis vol moet koelkasten hebt gehad... of iets in die richting. Sauna is idd ook een goeie, of een heel stel PC's...

 

Is ook zo, maar ik denk dat je toch behoorlijk alle schijn tegen hebt als ze net je kersverse plantage uit je huis zijn komen trekken. :rofl Kom dan nog maar eens met koelkasten of pc's op de proppen. Denk niet dat ze daar in trappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eenmaal wat geoogst hebt en centjes hebt moet je gewoon voor een diesel agregaat gaan.

rode diesel erin bij de boer vandaan, die betaal je dubbel geld, kost dan paar centc liter....

 

maat van me heeft altijd 1 gehad, draaide met agregaat 24 keer 600 watt aan.

ze zijn er nu ook redelijk fluisterstil.

 

kost wat, maar wel verzekerd van stroom genoeg voor weinig

 

in ieder geval heel veel succes en kies het juiste.......

 

laat je niet naaien, en de beste wensen voor je start

 

Stoned Again

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kost zo'n diesel aggegraat dan ongeveer, waar moet ik zo'n beetje aan denken? Eén die zo stil mogelijk is bedoel ik dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet??? Ok...dan mag jij mij vertellen hoe je dat doet, want wij kunnen dus echt met de beste wil ter wereld niet bedenken hoe dat mogelijk is!

 

5 lampen om en om aan zetten ? :rofl

 

Kom dan nog maar eens met koelkasten of pc's op de proppen. Denk niet dat ze daar in trappen.

 

 

maakt niet uit of ze daar intrappen....de bewijslast ligt niet bij jou...

 

feit is dat er veel stroom is verbruikt, en of dat nou vóór of na de meter is maakt niet uit...dat zien ze evengoed wel hoeveel er is verbruikt (gelekt)... dat ben je met me eens of niet ?

 

dus mijn redenatie is dan: als ze je pakken heb je dat in ieder geval al betaald...

 

als ze moeten gaan schatten hoeveel je verbruikt hebt als je af hebt getapt, zetten ze dus álle lekstroom in dat gebied op jouw naam :wOOt

 

Als je aftapt komt het ongeloofwaardig over als je zegt dat je 5 terrariums hebt gehad, en 7 koelkasten met kapotte rubbers + electrische verwarming.enz..enz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er toch al zo crimineel gepraat word :wOOt

 

Draai gewoon op je meter en draai na elke oogst de meter terug,ruim steeds alles goed op zodat het de eerste oogst lijkt.Alleen moet je even zoeken naar de juiste middelen om je loodjes te vervangen.

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

We moeten gewoon toe naar slimmer verlichten en dat kan ook nu al een aantal lampen minder uitmaken .

 

Een lux meter zou eigenlijk naast onze PH , EC, en tensiometers moeten staan. Wingskappen gebruiken is ook al een stuk beter ,zeker als je gaat nameten en afstellen.

Over het algemeen wordt er over lichtefficiëntie te weinig nagedacht vind ik, terwijl het belang ervan toch zo vreselijk groot is blijk maar weer in dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...