Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spock

Nieuwe Ronde, Maar Net Iets Anders.

Recommended Posts

ik had het zelfde .

maar gelukkig gebruik ik hesi,daar zit al wat in waardoor het drinkwater voor de planten makkelijker op neembaar wordt.

maar natuurlijk niet zoals het hoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ff stoppen met aanzuren en voeding geven lijkt mij de beste oplossing .alleen nog kraanwater dus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je spock :rofl

Spoelen kan niet op aarde!!!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te zien dat er nog wordt mee gedacht(geleeft) :rofl

 

Bij het na meten bleek het water wat we gaven een ph te hebben van 5.0

Daardoor is de ph in de grond van de bak nu en 5.3 , Ze beginnen nu uit de bak te drinken maar dat wordt er niet echt beter op. ik heb wel water gegeven vanavond met een ph van 6.8

Om er gelijk water in te gooien met een ph 7.8 vond ik een beetje overedreven.

 

We houden ze goed in de gaten en gaan om de 2 dagen de ph van het medium meten om te kijken of het er iets beter op wordt. aan de hand daarvan passen we de ph van het water aan wat gegeven wordt.

 

het is duidelijk dat dit geen top oogst gaat worden, maar heb besloten dat als ze het overleven we ze gaan laten staan.

Ben we benieuwd of er naar zo`n opdonder nog wat van te maken is.

Daar komt nog bij dat ik de zaailingen graag wil afbloeien, en daar toch stekken van wil snijden en kijken of er nog een mooie moeder(s) uit voort kan komen.

 

Ze staan nog steeds in de groei, en dat blijft zo tot ik de stekken heb kunnen toppen en ik vind dat ze er weer een beetje normaal uit zien.

 

Als het goed gaat morgen een paar foto`s van de slachtoffers.

 

Mzzl.

 

spock.

 

Ps) sannie, ik weet het.

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klote voor je spock :wOOt

Spoelen kan niet op aarde!!!

 

greetz sannie

 

Precies ,maar sommigen noemen water geven zonder voeding al spoelen .

nogal verwarrend

De term spoelen duidt echt op water in de grond gooien dat er ook weer (gedeeltelijk) uitloopt , laten we dat ook aanhouden.

 

Goed om te zien dat er nog wordt mee gedacht(geleeft) :rofl

 

Bij het na meten bleek het water wat we gaven een ph te hebben van 5.0

Daardoor is de ph in de grond van de bak nu en 5.3 , Ze beginnen nu uit de bak te drinken maar dat wordt er niet echt beter op. ik heb wel water gegeven vanavond met een ph van 6.8

Om er gelijk water in te gooien met een ph 7.8 vond ik een beetje overedreven.

 

Gezien de lage EC van alleen kraanwater heeft die ph 7,8 niet zo veel invloed op de ph in de grond , de ph zal heel geleidelijk gaan verlopen . geef je water onder de ph 7 dan gaat het misschien te lang duren voor je weer op een goede waarde zit , die gedachte zat er achter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de lage EC van alleen kraanwater heeft die ph 7,8 niet zo veel invloed op de ph in de grond , de ph zal heel geleidelijk gaan verlopen . geef je water onder de ph 7 dan gaat het misschien te lang duren voor je weer op een goede waarde zit , die gedachte zat er achter .

 

 

Atmo,

 

Dat moet je mij toch eens uitleggen(als je wilt).

Als ik het goed begrijp zeg jij dus dat door de lage ec van kraanwater, de hoge ph niet zo snel invloed heeft op de ph van de aarde.

M.A.W. Als je water geeft met voeding(hoge ec) reageert dat (de ph) sneller in/op de aarde ?

Heeft dat met de verschillende bufferwerking te maken dan?

 

 

Zeg ik het zo goed?

 

Kan je dat ook uitleggen? (het hoe en waarom)

 

thanks tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint er weer een beetje op te lijken.

 

We zijn gewoon doorgegaan met het geven van alleen water ph 6.8.

De ph in de grond is inmiddels gelukkig wat opgelopen, en is nu een 5.6

 

De planten reageren er wel op, maar ze groeien wel erg langzaam. nu naar 17 dagen groei van de stekken

zijn ze nu een 10 a 15 cm hoog. Maar beginnen gelukkig weer groen te worden.

 

Tja en dan de zaailingen, die schijnen er in het algemeen niet zo veel last van gehad te hebben.

Ze groeien als kool, en en zijn al een 25 cm hoog.

 

Ik zou ze het liefst in de bloei zetten, maar vind het voor de stekken nog wat te vroeg, die zijn nog volop

bezig met het herstellen.

Van de zaailingen heb ik de grootste inmiddels al wel getopt, dit had ik liever niet gedaan maar anders worden ze me veel te groot.

 

 

De schade is nog goed te zien, vooral aan de onderkant. De nieuwe uitgroei ziet er redelijk uit.

med_gallery_6404_1280_186713.jpg

 

Dit vind ik echt ongelovelijk,de linker is het ppp zaadje en de rechter een van de andere.

Zelfde behandeling gehad.

med_gallery_6404_1280_491661.jpg

 

Een van de getopte zaailingen.

med_gallery_6404_1280_472881.jpg

 

Een overzicht van de stekken, mooi is anders.

med_gallery_6404_1280_691685.jpg

 

En een overzicht van de zaailingen.

med_gallery_6404_1280_1119603.jpg

 

 

 

Oh ja het verhaal van de ph en de ec van het leiding water begreep ik ook niet helemaal :rofl

Dus mocht er nog een keer een kleine uitleg komen Thnx.

 

We hebben nog steeds weinig tijd(werk,werk,werk)maar houden jullie zeker op de hoogte.

 

Wordt vervolgd.

 

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo daar zit wel heel veel verschil tussen de stekken en de zaailingen, de zaailingen zien er wel heel goed uit :verrygood

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@D-magic

Er zit zeker veel verschil tussen, timing was niet je van het :P

 

@silver

Thnx man :verrygood

Afgelopen donderdag stekken gesneden en in de bloei gezet.

 

 

Zo even een tussenstand, het gaat redelijk. de ph van de grond loopt nu alleen erg langzaam op het laatste stukje en zit nu op 5.7

Ze krijgen nog steeds alleen maar water, met een ph van 6.5

 

Sinds ik ze donderdag in de bloei heb gezet zijn ze behoorlijk gegroeid, en ze beginnen er steeds beter uit te zijn. het is nog niet wat het moet wezen maar het valt me niks tegen.

Hier en daar nog steeds bladpuntjes wat op overvoeding lijkt, maar ik denk dat dat komt door de verkeerde ph. Want voeding hebben ze nog niet gehad, dus dat kan het niet zijn.

 

Al met al denk ik dat het toch nog wel wat kan worden, door de achterstand die ze hebben heb ik ze dus niet allemaal getopt zoals de bedoeling was. Alleen een paar uitschieters van de stekken, en 6 van de 9 zaailingen.

 

De stekken zullen niet zo groot worden als de vorige ronde,maar redelijk bij getrokken.

med_gallery_6404_1311_611025.jpg

 

De zaailingen zijn zeker minder gevoelig dan stekken, en hebben van het hele gebeuren veel minder last gehad.

med_gallery_6404_1311_124452.jpg

 

Wat een verschil he, dat wordt buigen en knakken.

med_gallery_6404_1311_367469.jpg

 

Een van de zaailingen in de pot, Man?

med_gallery_6404_1311_56094.jpg

 

De gesneden stekjes.

med_gallery_6404_1311_609423.jpg

 

Nou nog eentje dan.

med_gallery_6404_1311_45838.jpg

 

 

 

Tja voor de rest weinig te melden, hou jullie op de hoogte.

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx silver.

 

Nee, het schijnt een kruising te zijn tussen dubble Fun, en een vader die meer sativa in zich had dan indica.

Wat me niks verbaast als ik dit zo zie. :verrygood

Ik vind het er zelf erg goed uit zijn, een sterke plant met een hoop potentie in zich. Ben erg benieuwd naar het eind produkt.

 

Jammer van de man, voor de rest nog niks te zien.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is die witte buis in het midden tussen de plantjes een airsock?? :verrygood mooi gemaakt!

 

 

succesgroeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker spock, ga je volgen :verrygood

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stekken zijn goed opgeknapt Spock.Zal wel goedkomen nu.

Wat een zaailingen !!Ben curieus naar de volgende weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een mooie kweekruimte heb je daar

 

die zaailingen zien er prachtig uit

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo,dat gaat zeker nog gaan goedkomen hoor,uit ervaring weet ik ondertussen dat bv 8 mooie zaailingen meer kunnen gaan opbrengen dan bv 16 stekjes op eenzelfde oppervlakte,zaailingen kunnen immers ook onderin nog harde budjes gaan ontwikkelen en worden vaker groter,breder en potenter,het hangt natuurlijk van het soortje af.

Succes verder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@de glazenwasser

ja dat is een airsock, ligt nu tussen de planten, maar dat gaat nog veranderen.

Hij gaat iets naar het midden verplaatst worden, en omhoog.

 

@priest

Thnx :verrygood

 

@ozric

Ja ik hoop dat het goed komt, gaat in iedergeval de goede kant op.

 

@patpot

Ook bedankt.

 

@rataplan

Het zal er niet in zitten denk ik die 9 vrouwen, ik kan het nog niet goed zien, maar denk dat er maar 2 vrouwen tussen zitten van de 9 :jump:

Maarja nog even afwachten.

 

Hou jullie op de hoogte :P

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 vrouwen? Nie genoeg dan? :verrygood Ik heb al moeite met eentje.

 

Mooie foto's trouwens!!

Planten gaan niet verkeerd,hé!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantjes tonen zich wel krachtig, dus zal zeker goed komen als je de ph goed houd

Veel succes!

 

grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekrs mooie baby's staan spock.

Gewoon de moed erin houden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@riesje

Vrouwen kun je nooit genoeg hebben :P

En zolang je ze laat weten wie de baas in huis is, is er niks aan de hand :verrygood

 

@kitefreak en tijger

bedankt, komt vast wel weer goed.

 

Ik heb alleen net 6 overduidelijke mannen verwijderd :jump:

 

Van de zaailingen staan er nu dus nog 3, waarvan ik zeker weet dat er 2 vrouwen bijzitten. 1 van de planten twijfel ik nog een beetje over, heeft al wel wat haartjes in de oksels, maar lijkt ook een paar kleine balletjes te hebben. Deze eet misschien wel van 2 walletjes :P

Dus houden we nog even in de gaten.

 

Ik hoop wel dat het een vrouw is, anders komt de jacht naar moeders wel erg dicht bij een einde.

Als dat niet zo is hoop ik 4 moeders over te houden, heb 2 stekken genomen van elke zaailing.

 

 

Hou jullie op de hoogte.

 

Ps) de volgende ronde, worden allemaal zaailingen. Nu gezien wat zo`n plant kan doen en een kracht die heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gezien de lage EC van alleen kraanwater heeft die ph 7,8 niet zo veel invloed op de ph in de grond , de ph zal heel geleidelijk gaan verlopen . geef je water onder de ph 7 dan gaat het misschien te lang duren voor je weer op een goede waarde zit , die gedachte zat er achter .

Atmo,

 

Dat moet je mij toch eens uitleggen(als je wilt).

Als ik het goed begrijp zeg jij dus dat door de lage ec van kraanwater, de hoge ph niet zo snel invloed heeft op de ph van de aarde.

M.A.W. Als je water geeft met voeding(hoge ec) reageert dat (de ph) sneller in/op de aarde ?

Heeft dat met de verschillende bufferwerking te maken dan?

Zeg ik het zo goed?

 

Kan je dat ook uitleggen? (het hoe en waarom)

 

thanks tok

 

Ja , als je water met een hoge ec ,bv ec 3 van ph 6,5 naar ph 6 wil sturen dan heb je veel meer ph min nodig dan wanneer je bv regenwater met lage ec van ph 6,5 naar ph 6 wil afzuren. De ph wordt bepaald door het verschil in verhouding tussen de aantallen positieve en negatieve ionen.

 

bv :

- water met hoge EC heeft 30 positieve en 20 negatieve ionen ,de ph zit dus boven de 7 . Je hebt dan 10 negatieve ionen(ph -) nodig om de ph op 7 te krijgen . De verhouding in aantallen positieve en negatieve ionen is nu 1:1

 

-voor regenwater met dezelfde ph (boven de 7) en slechts 3 positieve en 2 negatieve ionen heb je maar 1 negatief ion nodig om naar ph 7 af te zuren . De verhouding is hier nu ook 1:1 geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...