Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spock

Nieuwe Ronde, Maar Net Iets Anders.

Recommended Posts

Ja , perfect zo . Je ziet dat ze er totaal geen moeite mee hebben om bijna tegen de buis aan te staan . Zeker met verwarmingsmat voor je grond moeten ze zo veel mogelijk licht krijgen anders gaan ze nog makkelijker strekken.

 

Door het snelle kiemen en ontluiken komen ze nagenoeg gelijkmatig op . Als je langzaam kiemende zaden hebt dan zit er al snel een paar dagen tussen het ontkiemen van de zaden waardoor de hoogte verschillen gelijk al groter zijn .

 

Hoelang wil je ze onder TL laten staan ?

 

De zaden zijn overigens ongeveer één jaar oud ,dan kiemen ze meestal het best krijg ik de indruk .

Er kunnen feno's met paarse toppen ( blad gewoon groen ) tussen zitten. De zaden zijn voortgekomen uit een gedeeltelijke bevruchting indoor van een paarse vrouw . Door slechts een gedeelte van een vrouw te bevruchten krijg je over het algemeen grotere vettere zaden vergeleken met een plant die helemaal bevrucht is en vol zaden zit .

5 zaden had ik buiten geplant , deze werden alle 5 vrouwen . dit zegt verder weinig over het percentage vrouwen dat er nu uit zal komen denk ik . Maar vond het wel opvallend .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmo

 

Het is de bedoeling dat ik over 11 dagen de nieuwe stekken krijg, die een dag of 10 op 18/6 gaan. Dus over 11 dagen zouden ze onder de tl vandaan kunnen. De stekken gaan 6a7 dagen in de kleine potjes en dan nog een dag of 4 in de bak op 18/6. tot die tijd blijven de zaadjes dus ook op 18/6 staan. Er is een kans dus dat het bomen gaan worden, maar ze worden ook min maal 1x getopt. En de hoogte zal geen probleem zijn.

 

Ik zou ze ook wat langer onder de tl`s kunnen laten staan zodat ze wat minder hard groeien. En dan op het moment dat de stekken de bak in gaan, nog een dag of 4 op 18/6 en dan in de bloei.

 

Nog andere ideeèn? mijn timing was dus niet zo best.

 

Voor de rest gaan ze lekker :P

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt toch het plan om er een moeder uit te gaan selecteren? Dan moet j evan elke zaailing 1 of 2 stekken gaan snijden ,dus moeten ze ook lang genoeg in de groei staan. In totaal een maand minimaal . Haast met omschakelen naar bloei hoef je dus niet te hebben.

 

Maar ik weet niet precies wat je plannen waren.

 

Overigens zou ik de groei zelf nooit proberen af te remmen , maar wel proberen de breedte in te laten gaan . Een zo snel mogelijke ontwikkeling geeft het beste resultaat is mijn overtuiging.

 

Om de lengte groei te beperken maar de snelheid er wel in te houden :

-Zo veel mogelijk licht het liefst met veel blauw .

-De bodemtemperatuur relatief laag houden ( liefst niet onder de 18 graden of boven de 21 graden )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok duidelijk, komt het toch nog wel goed denk ik.

 

Dan gaan ze over een dag of 11 onder de tl`s vandaan, en kunnen dan samen met de stekken nog een week of 2 op 18/6 in de aardebak. Dan hebben ze 4 weken kunnen groeien.

 

Ik zal dan van elke plant 2 stekken snijden die in aanmerking gaan komen om tot moederplant op te gaan groeien.

 

Ik zal eens kijken of ik voor die tijd nog een groeilamp te pakken kan krijgen.

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat al goed, toch :P

 

Een groeilamp is niet noodzakelijk ,wel beter Het is maar net hoe ver je wilt gaan natuurlijk .

 

ff off topic:

Een maat had een keer een reeks zaden gestart in 4 liter potten onder een HPI groeilamp in een ruimte die eigenlijk te koud was,maar 18 a 19 graden met de lamp aan ,en de grond was nog iets kouder. Het resultaat was echter opmerkelijk ! nooit eerder zag ik zaailingen van 3 weken oud die zo breed en laag waren en zo'n dikke steel hadden.

Het effect van de temperatuur op de bouw van zaailingen is erg groot bewees dit wel . De bloei duurde wel langer door die kou dus in de bloei had het beter warmer kunnen zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, daar zijn we weer. Beetje laat maar we zijn erg druk geweest,geen internet,en nog wat moeten knippen.

 

Ten eerste bedankt voor het volgen van het topic, goed om te weten dat er

mensen mee kijken voor het geval dat het mis mocht gaan. :showoff:

 

Ik gelof dat het redelijk goed gaat, het is tot nu toe goed in de hand te houden. ze groeien niet echt meer in de hoogte valt mij de laatste dagen op, maar gaan de breedte in. En dat lijkt me een goede zaak.

 

De lamp hangt op +/- 1 cm hoogte. ze krijgen water(ph6.3) met om de dag een beetje wortel stim en fish-mix.

 

Echt hard groeien doen ze niet, maar ik heb geen idee hoe ze het doen voor zaadjes die 12 dagen geleden de grond in zijn gegaan.

 

Enkele foto`s

med_gallery_6404_1176_393254.jpg

 

Het ppp zaadje, groeid minder hard dan de rest. 6 dagen voorsprong maar net zo groot.

med_gallery_6404_1176_215726.jpg

 

med_gallery_6404_1176_602448.jpg

 

Minder indica in het ppp zaadje?

med_gallery_6404_1176_353851.jpg

 

med_gallery_6404_1176_602448.jpg

 

 

Tja, ik geloof dat het redelijk gaat.

iemand nog bruikbare tips?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geen ervaring met zaad maar het lijkt mij dat dit er héél gezond uitziet allemaal :showoff:

 

Pas 12 dagen oud man, wat wil je nou nog méér dan?

 

gr.Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

He thnx tokkie.

 

Wat ik nog meer zou willen:

 

Stuk of 6 vrouwen.

jacht van een meter of 20

prive jet

Paar vakantie huisjes

Iets minder knap zijn, constant sjans :showoff:

En zo kunnen we nog wel ff doorgaan.

 

Of bedoel je dit niet? :P

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iets minder knap zijn, constant sjans :showoff:

 

Ja ik begrijp wat je bedoeld, iritant is dat soms he?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad , mooi man, ze zijn allen gelijk, beter kan niet...

 

klasse...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit spock!!!

 

endat voor 12dagen...

die zaailingen van mij zien er ook zo uit

en hoe lang ben ik al bezig met die pitjes.

 

top man laat ze grrroeeeeeeiiiiiien :showoff:

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag mensen, bedank. het schijnt dus wel redelijk te gaan voor een 15 dagen :showoff:

 

Nou kan het niet laten.

 

15 dagen.

med_gallery_6404_1176_450707.jpg

 

med_gallery_6404_1176_125304.jpg

 

med_gallery_6404_1176_325613.jpg

 

 

Het blijft mooi laag, denk dat een van de dingen is om ze zeker niet te nat te houden.

 

Ben zeker tevreden tot nu toe :P

 

Mzzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wat wil je ook, kon toch niet anders dan goed gaan..

 

Goed zaad, het halve werk :showoff:

 

Nog een dag of 14 in deze potjes, kan wel of niet?

Ze gaan vanaf zaterdag onder de 400W en dan naar een dag 10a14 de bak in.

Ik wil ze dan nog een dag laten bijkomen, en dan de bloei erin.

 

De stekken van de zaadjes, wat is nou ongeveer bij mij de beste tijd om die te snijden.

Net voordat ze de bloei in gaan?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja wat wil je ook, kon toch niet anders dan goed gaan..

 

Goed zaad, het halve werk ;)

 

Nog een dag of 14 in deze potjes, kan wel of niet?

Ze gaan vanaf zaterdag onder de 400W en dan naar een dag 10a14 de bak in.

Ik wil ze dan nog een dag laten bijkomen, en dan de bloei erin.

 

De stekken van de zaadjes, wat is nou ongeveer bij mij de beste tijd om die te snijden.

Net voordat ze de bloei in gaan?

 

Gr.

Ik zou gewoon kijken hoever ze staan .Zodra ze onder een hps staan gaan ze gelijk een speer en kun je er redelijk vlug stekken van nemen.Zijn ze nog niet groot genoeg dan kan je wachten op de groeispurt in de bloei.Ik zelf neem stekjes,afhankelijk van de soort,als ze max. een week en de bloei staan.Anders zit er te weinig bloeihormoon in de plantjes en wortelen ze moeilijker.Als je ze topt heb je vlugger takjes waar je stekjes van kn nemen.Mss heb je hier iets aan. :showoff:

 

 

Ik zou gewoon kijken hoever ze staan .Zodra ze onder een hps staan gaan ze gelijk een speer en kun je er redelijk vlug stekken van nemen.Zijn ze nog niet groot genoeg dan kan je wachten op de groeispurt in de bloei.Ik zelf neem stekjes,afhankelijk van de soort,als ze max. een week en de bloei staan.Anders zit er te weinig groeihormoon in de plantjes en wortelen ze moeilijker.Als je ze topt heb je vlugger takjes waar je stekjes van kn nemen.Mss heb je hier iets aan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom zou je bloei hormoon in je stekken willen hebben ? juist niet toch . Gewoon stekken snijden als de planten groot genoeg zijn om ze niet te veel te stressen en dan op 12/12 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...