Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spock

Nieuwe Ronde, Maar Net Iets Anders.

Recommended Posts

En waarom zou je bloei hormoon in je stekken willen hebben ? juist niet toch . Gewoon stekken snijden als de planten groot genoeg zijn om ze niet te veel te stressen en dan op 12/12 .

Ik bedoelde groeihormoon atmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer.

 

Het is een druk weekend geweest, maar ze zijn er. De stekken die de zaailngen gezelschap gaan houden.

Het zijn weer de ppp stekken geworden, en zien er iets minder uit dan de vorige. Maar zeker niet slecht :P

 

Ze zijn gisteren avond gelijk in de kleine potjes gezet. in zaai en stekgrond, dit nadat ze eerst in bad zijn geweest.

Ze staan weer in de bak op de korrels, met daarin water ph6.3 gemengd met fish-mix, en wortel stim.

 

De bevochtiger staat er ook weer, en brengt de lv waar ik hem wil hebben(ronde de 85%)

water in de bak is ook ph 6.3

 

Ze gaan een week of 2 in de groei, eerst een dag of 7 a 8 in de kleine potjes en dan de bak in.

Misschien nog wel langer, maar dat ligt aan de zaailingen. Die moeten groot genoeg zijn om er eerst van elke plant 2 stekken te kunnen snijden.

 

Er komen er 9 onder een lamp+ 2 in een pot, het zijn er 50 dus degene die het hardst werken worden uitgekozen.

Ik heb er dus 37 nodig, dus er gaan er 13 afvallen. Ik neem altijd redelijk meer stekken dan ik nodig heb, zodoende heb je altijd een ruime keus, en weet je dat wat de bak ingaat de moeite waard is.

 

Het plan,en het verschil met de vorige ronde is dat ze 1x getopt gaan worden. Dit wil ik doen 2 dagen nadat ze de bak in zijn gegaan, zodat ze bij hebben kunnen komen van het overpotten. En nog ruim de tijd hebben om te herstellen voor ze de bloei in gaan.

 

Genoeg geluld, hier wat foto`s.

 

De dames in de mist.

med_gallery_6404_1217_63309.jpg

 

 

med_gallery_6404_1217_911589.jpg

 

 

 

Het is een mooi gelijkmatig veldje geworden.

med_gallery_6404_1217_31479.jpg

 

 

Tja, je moet ze ook weer niet TE dicht onder de tl`s zetten.

med_gallery_6404_1217_216814.jpg

 

 

Ze doen het nog steeds goed :showoff:

med_gallery_6404_1217_292848.jpg

 

 

Ze krijgen elke dag wat water, om de dag een beetje fish-mix.

 

Vragen, op of aanmerkingen?

Let me know.

 

Wordt vervolgd.

Spock.

 

 

PS) silver, ik heb geen idee hoe groot de potjes zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond lijkt nogal drassig . Probeer overbewatering in ieder geval te voorkomen, laat gerust de bovenlaag van de grond uitdrogen bij de zaailingen om 'luie' wortels of zuurstofgebrek te voorkomen. Eigenlijk overbodig dat ik dit zeg want dat wist je al .

 

Erg mooi die brede middelste bladvingers, trouwens

 

hoe gaat die PPP nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmo

Ze hedden net wat water gehad :verrygood

 

De ppp gaan denk ik wel goed, is nog niet zo veel van te zeggen naar 1 1/2 dag.

Maar komt vast wel weer goed.

 

@stumper

Ja gaat wel leuk worden, vooral omdat er zaad tussen staat(komt te staan)

Dat is voor mij de eerste keer, maar vind het geweldig om te doen.

 

ik zit er nu al over te denken om een ronde te gaan draaien met alleen zaad. :verrygood

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je de zaailingen ook nog toppen ? aan de ene kant zou dat wel jammer zijn omdat je dan niet echt helemaal kunt zien hoe de moeders zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ik wel van plan, maar is een beetje afhangkelijk van hoe snel ze groeien ten opzichte van de stekken.

Maar wat je nu zegt zit ook wel wat in, het zou idd wel mooi zijn om te zien hoe de moeders er uit te komen zien.

Als ze niet te veel de hoogte in schieten ten opzichte van de stekken, laat ik ze zo.

En misschien een paar uitschieters.

 

Ze gaan morgen de grote bak in, de stekken blijven nog een aantal dagen in de kleine potjes staan tot ze mooi geworteld zijn. Ik zoek de 9 mooiste uit, er gaan er dus 3 afvallen.

 

Donderdag als ik tijd heb een paar foto`s.

 

Gr.

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van jou staan er blakend bij spock :verrygood

die schatjes van jou verraden dat

jij de elementen beter de inde hand hebt dan ik.

 

ben benieuwd wat die van jou gaan worden.

 

top man houwe zo :verrygood

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer goed bezig spock. Prachtige zaailingen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pitt

Tja heb wel het een en ander gelezen voor dat ik begon, maar het is toch altijd maar weer afwachten of ik weer niet eens met 1 oog dicht heb gelezen :verrygood

 

@tokkie

Ja ondanks dat ze toch iets minder zijn dan de vorige keer, mag ik zeker niet klagen.

 

Thnx.

 

@whazzup

Bedankt man :verrygood

Maar om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat ze het tot nu toe zo zouden doen.

En we zijn er nog lang niet, maar het begin is niet slecht.

 

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om strekken te voorkomen , hou het lekker koel bv 17 graden in de donkere period een 22 als de lampen aan zijn. En zo snel als mogelijk de bloei in natuurlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat koel houden lukt goed met dit weer.

Temp met de lamp aan zit op een 22 a 23 graden. met de lamp uit koelt het af naar een graad of 17.

 

Ze zijn gisteren avond de bak in gegaan, 9 stuks. Ik heb naar mijn mening de mooiste uitgezocht.

 

De stekken blijven nog een paar dagen in de kleine potjes staan, ik denk dat die zondag de bak in gaan.

En ze doen het ook lekker moet ik zeggen, bij een hoop groeien de worteltjes al onderuit het potje.

 

Weinig bijzonders te melden, gaat nog steeds voorspoedig :verrygood

 

Uiteraard nog wat foto`s.

med_gallery_6404_1217_226681.jpg

 

 

med_gallery_6404_1217_262276.jpg

 

 

med_gallery_6404_1217_50234.jpg

 

 

med_gallery_6404_1217_273900.jpg

 

 

 

Toch is zo`n zaailing wel 10 keer mooier dan een stekkie, en ben benieuwd of ze per plant nou ook

echt meer opbrengen.

We gaan voor een paar moeders, en dan eigen stekken. Maar ik ga zeker een keer de boel volzetten met alleen zaad.

 

Wordt vervolgd.

 

Gr.

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er mooi bij

 

tis idd plezant om ze te zien ontkiemen en opgroeien

 

het is en blijft ook een mooie plant

vindt zelfs m'n vrouw, en die gebruikt het niet. :verrygood

 

succes

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees er maar zeker van dat de zaailingen in je aardebak heeeeel veel kunnen gaan opbrengen,laat ze alleen geen 1.50 m worden... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

spock het ziet er wel gelikt uit :verrygood :verrygood :smoke

 

dit blijven we zeker volgen

 

laters pp...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het is al weer ff geleden, maar dit zijn hele druke weken voor me dus er is weinig tijd voor het forum.

 

:rofl We hebben alleen wat minder nieuws, nadat de stekken en zaailingen er met de dag minder uit gingen zien was het duidelijk dat er iets niet goed zat. Alles was hetzelfde als de vorige keer, dus wat kon dat zijn?

Afgelopen zaterdag kwam ik er achter dat mijn ph meter naar zijn grootje was, ik had hem 1.5 week daarvoor nog geijkt. Maar toen ik hem weer wou ijken wou dit niet meer, tijdens het ijken krijg ik hem niet meer op de 4.0

 

De planten hebben hier een beste opdonder van gehad, vooral de stekjes. of het nog wat gaat worden weet ik niet. Maar ik kijk het nog een paar dagen aan of ze nog wat bijtrekken.

 

Het probleem is dat ik de bak al die tijd ook netjes op de 80mb heb gehouden en de ph van de grond veeeel te laag ligt(5.3)

 

Ze staan nu wel in de bak, maar drinken van onderuit de bak doen ze nog niet. het is dus even afwachten hoe ze daar op reageren.

 

Ik zal proberen morgen foto`s te maken voordat de lampen aan gaan, maar denk niet dat ik op tijd thuis ben.

 

 

Maar alsnog bedankt voor de reactie`s.

 

Wordt vervolgd.

 

Gr.

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl :wOOt :P

 

doe je nog zo je best en dan krijg je dat weer zonde

spock ik leef met jou mee :o ik hoop dat het nog

goed komt :o

 

 

laters pp.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...