Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thugboy

Kweekje 2x Afghaan In Aardebak

Recommended Posts

yoyo,

 

hierbij begin ik een kweekverslag van mijn bij ...;)... verkregen afgaan stekjes..

ik hoop elk einde van de week een update met foto's te doen want daar kicken jullie immers op, maar maar 1x in de week anders gaan ze vervelen :P

 

ik beschik vanwege de denk ik terrechte mening van mijn ouders over stroomkosten van 400 & 600 watters maar over 2 tl buizen van 18 & 36 watt :blink:

 

maar mijn kweekhoekje bestaat dus uit :

 

- 90 liter aardebak

- 2 afghaan stekken

- totaal 54 watt coolwhite tl

 

ik hoop dat ik met dit topic weer een aanvulling op het forum zal zijn :tu :rofl

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes thugboy :blink:

ben benieuwd, kom maar op met die foto's :specool

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan de eerste foto's van de opstelling..

 

med_gallery_6625_939_101079.jpg

 

hier nog een keertje van een afstandje.

med_gallery_6625_939_611878.jpg

 

 

opmerkingen en kritiek.. kom maar op

 

maar houdt rekening dat mijn ouders niet willen dat het achterlijk veel stroom kost.

 

dus aanraden van afzuiging en hps lampen heeft niet zoveel zin.. tenzij het stroomzuinig is :specool

 

greetz thug

Share this post


Link to post
Share on other sites

geinige opstelling, aardebak met tl erboven :-)

Stekken ziet er ook erg goed uit, staan ze er sinds vandaag in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx, het staat onder een hoogslaper dus hps had zowieso niet gekunt denkik..

 

jep staan er sinds vanmiddag in.

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeey dat ziet er echt goed uit man!

 

20 gram moet zoiezo lukken :blink:

 

Succes met je kweek!!

 

 

 

:specool

 

 

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Neus,

 

THE Thugboy maakt er heus wel 2 kilo van hoor !

 

Dit is zo'n type die verdubbelt voordat hij het stammetje heeft uitgeklopt en gegrind ...

The Thugboy gaat eerst zorgen dat zijn investering van 2 klonen wordt verdubbelt, dan vertrippelt, en dan pas in het voorjaar een paar buiten monsters gaat kweken.

 

O ja Thugboy, snij er meteen eentje voor Whazzup want die heeft een plek gereserveerd voor 1 x Afghaan.

 

Succes ermee ...

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, (je bent wel hardleers hoor!!)meer info? hier

 

 

tot nu toe alleen positieve reactie's.... mooii :tu

 

jah TAW ik zal bij het snijden whazzup niet vergeten.. men ik lijk wel sinterklaas :P

 

ik hoop er toch zeker wel minimaal 20 gram droog vanaf te halen als het even kan :blink:

 

en ik hoop dat ik daarbij jullie hulp kan verwachten :specool

 

greetz thug ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit, ik hou de laatste tijd ook wel de tl kweekjes in de gaten en ga er zelf ook een opzetten binnenkort.

 

succes en post die foto's ! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom ik vanmorgen uit me nest.. kijk ik onder me nest...

 

is de tl balk aan 1 kant naar beneden gekeldert :tu

 

ik had de haak niet goed vast gemaakt... gelukkig was wonder bove wonder de tl niet op de plantjes gevallen en was hij nog helemaal heel :P

 

even schrikken maar we gaan gewoon weer verder :specool

 

is er dan echt niemand die wat aan te merken heeft...behalve waarom heb je er geen 400,600 watt boven hangen.. :blink:

 

greetz thug ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kloontjes zijn veels te mooi voor een TL lamp ?

 

Nee ff serieus, ze zijn jaloers kerel !!

 

hehe hoe gaat het van de zomer verder ?

 

Vertel is is er een tuin met zon ?

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ook eigenlijk zo ! maar ik moet ook gewoon zeggen dat als ik de mogenlijkheid had.. dan had ik daar ook wel gebruik van gemaakt door een dikke lamp op te hangen :specool

 

ehhm... van de zomer, tja :P

 

mijn plannen zijn om begin maar mijn tegen die tijd gesneden stekken buiten te zetten in grote kuipen ( hoeveel liter moet ik nog even zien ) ik beschik over een achtertuin op het zuiden :blink:

 

dus als het goed is staan er aan het eind van volgend jaar een aantal afghaan bomen in mijn achtertuin ! :tu

 

greetz thug ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha..moet van m'n ouders de deur van me kamer dichthouden :rofl

 

als ik dat niet doe is de geur echt vanaf de 1e verdieping tot in de woonkamer beneden te ruiken :specool

 

m'n vader vond het best lekker ruiken mijn vorige planten maar dit vond ie een tikje te sterk ;)

 

ik daarintegen kan niet lang genoeg genieten van de overheerlijk geur van afghaan :blink:

 

zit uit te kijken om de update te doen :tu

 

greetz thug :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ik zo vaak update's met foto's ga doen word het saai of nie dan ;)

 

plus dat er aan de plantjes in mijn ogen nog vrijwel niks veranderd is..

 

tja..gruwelijk nadeel van tl.. het gaat niet zo snel :blink:

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je nog zou kunnen doen is een tentje a la dokkie. Je laat nu veel licht verloren gaan die je ook kunt laten reflecteren. Je kunt het maken van zw/w folie (ben je voor een paar euri klaar) of bijvoorbeeld radiatorfolie (ook nog isolatie). Maar hou dan wel de temperatuur in je tentje onder controle. Als hij goed blijft prima, anders een fannetje erbij. Je kunt zelfs als de lucht echt niet te harden wordt (hehe ik ken die TAW afghaantjes) zelf een koolstoffiltertje maken voor de afzuiging. Een low-cost oplossing kun je met een zakje actieve kool maken en wat gaas:

 

- Neem een flink groot blik of pot en een klein blik als vorm (pak hem beet een cm of 3 tussen de randen van de blikken als je ze in elkaar zet)

- Maak daar met fijn gaas een korfje omheen. Je hebt nu twee korfjes die in elkaar passen.

- Stort de bodem van de grote korf alvast vol met een laagje kool, even diep als de ruimte tussen je binnenste en buitenste korfje

- Zet het kleine korfje daarop

- Stort de ruimte tussen de korfjes vol

- Dicht de ruimte tussen je korfjes aan de bovenkant af. Dat kun je doen met bijvoorbeeld met de bodem van je grote blik waar je een gat in hebt gemaakt voor de aanvoer of afvoer slang of met wat pur en een plastic deksel of zo. Lijn daar de flens voor je slang op.

- Met tieraps bind je er een laagje afzuigkapfilter materiaal omheen (vergeet de bodem niet) en klaar!

 

Als je het filter als uitlaat filter gebruikt (er doorheen blaast ipv er doorheen zuigt, werkt ook geluidsdempend)) is het verstandig om aan de binnenkant wat afzuigkapfiltermateriaal te doen.

 

Kosten: pak hem beet 7 euro aan materialen.

 

Dit filtertje kun je in je tentje hangen en de lucht erdoor afzuigen met een klein badkamerventilatortje of zo. Luchtdicht maken hoeft niet, zo heb je ook geen inlaat nodig, er komt zat door de naden van je tentje heen.

 

Je kweekt ze toch niet voor de stekken neem ik aan he. Als je stekken wilt snijden dan heb je een tweede hokkie nodig voor de groei, want je planten gaan tegen die tijd al op 12/12 dus dat red je niet meer voor het komende buitenseizoen...

 

Verder zou ik je aanbevelen om toch vooral onder TL te scroggen, lees het sticky growverslag in dit forum. Scroggen is de enige manier om een goede en behoorlijke opbrengst te halen onder TL.

 

Zo, jij kan verder knutselen :specool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsof ie niks te doen heeft ...

 

Nee Thugboy je moet ook geduld hebben met deze hobby.

Helaas geen lamp maar jij kan er toch ook wel een spaarlampje doorhheen smokkelen of vult jou moeder zo'n spaarkaart van het NUON in ?

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het momenteel een beetje druk met school.. en hou savons vrij voor bezoekjes brengen aan vrienden :blink:

 

koolstoffilter is niet echt hoognodig zolang ik mijn deur dicht houd..

 

spaarlamp ? volgens mij heb ik er nog eentje liggen..is dat gewoon zo'n opgevouwde klein tlbuis met een gewone fitting ;) ?? als je snapt wat ik bedoel..

 

tn_gallery_6625_939_149913.jpg

 

deze is maar 14 watt !? dat helpt vrij weinig lijkt me..

 

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan niet echt een prijs vinden op die site :blink:

 

verder lijken zulke lampen me wel een optie jah...tl'etjes weg en gewoon 1 zo'n lampie van 200watt erboven..

 

deze kosten toch veel minder stroom als 200watt hps of niet ??

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 watt is 200 watt... Wellicht dat je bij HPS meer ballastverlies hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar je betaald voor een maande hps 200watt dus evenveel als een spaarlamp van 200watt ??

 

waarom heet et dan een spaarlamp ??

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...