Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thugboy

Kweekje 2x Afghaan In Aardebak

Recommended Posts

maar is er kwa kwaliteit licht ook nog verschil..

 

is 200 watt hps beter dan 200 watt tl ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er voor een 200 watt hps lamp persee een vsa nodig ??

 

want ik had bij slangenterrariums voorheen altijd 150 watt spotten zonder vsa :specool

 

waar zijn die vsa's eigenlijk goed voor :huh: eens even zoeke

 

greetz thug :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jah sorry dat het zo laat kwam :j

 

maarjah..net hoe je het bekijkt :no of me ouders zagen het licht :huh:

 

maar is het niet erg stressend voor de planten om er terwijl ze tl gewend raken opeens een 200 watt lamp erboven te hangen ??

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

neuh daar kunnen ze wel tegen.. ze gaan tenslotte ook vaak genoeg van TL naar 600Watt hps.. Misschien de 1e dag de lamp iets hoger hangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thugboy,

 

Wat is dat voor doos ,met plastic waar ze nu in staan ??

 

HPS of 200 watt tl maakt niet veel meer uit ...

 

Ik zou voor het gemak naar de HPS gaan dan stoom je je ouders alvast klaar voor die 600 watter.

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja tactisch goeie zet wel taw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slangenterrariums gebruiken warmtelampen. Dat zijn andere dan die bij planten gebruikt worden.

Over warmte gesproken..met hps zal je wel wat meer aan de ventilatie moeten doen.

HPS wordt toch een stuk warmer dan TL.

 

Voordelen, nadelen...er zijn er diverse, voor beide soorten lampen is wel wat te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slangenterrariums gebruiken warmtelampen

 

dat was in mijn geval niet waar... ik had een lichtspot van 150 watt die mede diende als opwarmplek voor de slangen..

 

begrijp net van m'n vader dat vsa voor schakel apparaat inhoud.. en dat je deze niet kunt missen voor hps lampen ??

 

zijn deze vsa's duur bij de growshop ?? of is dit zo'n geval dat je deze voor de helfd van de growshop-prijs gewoon in de gamma of de lampenwinkel kan kopen :j ??

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens wat rond zitten zoeke.. :specool

 

bij een duitse site hebben ze wel een aantal mooie 100watters incl. vsa en reflector... goeie zaak voor maar 49 euro totaal..

 

dus ga maar eens kijken of ik dat geld bij mekaar kan krijgen...dan ga ik er zeker een kopen..

 

maar ik heb zondag mijn 2 afghaanplantjes gestekt.. 5 stekjes totaal

 

2 van de linkerplant op de foto en 3 van de rechter..

 

maar mijn volgende kweek ( waarschijnlijk dus met 100 watt hps ) wil ik wat meer stekken tegelijk de bak in doen..

 

dus ik heb een plan in mijn achterhoofd..waarbij ik allebei de planten helemaal kaalstek..de stekken laat wortelen..

 

de mooiste uitzoek en er daarvan een stuk of 6 de bak in doe.. en de rest weggeef o.i.d.

 

maar ik vind het aan de andere kant zo zonde om de mooie planten helemaal kaal te knippen :j

 

denk je even in, wat zouden jullie kiezen ??

 

greetz thug :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ju, hoe lang heb jij je stekjes al, en hoeveel zijn ze al gegroeid onder die tl van je?

 

gewoon benieuwd...

 

groeten en succes

 

jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die 2 stekken in de bak sinds vorige week zondag.. waren toen al een maat groter dan normale stekjes..

 

waren toen ongeveer 25 cm :specool

 

de stekjes die ik gesneden heb zijn in een afgesloten bak met een luchtvochtigheid van 90% en zijn nog aan het wortelen want zijn afgelopen zondag gesneden :j

 

greetz thug :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen !

 

met de plantjes gaat het prima, en ze zijn weer een eind gegroeid :smoke

 

heb er nog een aantal stekken van gesneden nu in totaal 9 stuks in een bak staan met plastic erover heen zodat de luchtvochtigheid erg hoor blijft..

 

zou er graag wat fotootjes van posten maar mijn vader zit tot woensdag op curacou dus helaas lukt dat tot woensdag niet, maar dan woensdag OF donderdag ( weet niet precies hoelaat hij thuiskomt ) zal er zeker weer een update volgen met ook wat fotootjes van de stekjes :specool

 

dus nog eventjes geduld tot woensdag of donderdag en dan zijn er weer wat foto's tezien..

 

greetz thug :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAW een vraag aan jou...

 

nu zit ik te twijfelen.. dit zijn de keuzes :specool :

 

- ik laat de 2 planten in de aardebak afbloeien en heb wat te roken.. :verrygood

 

- ik stek de 2 planten in de aardebak helemaal op haal ze weg... zet wat van de vorige week zondag gesneden stekken in de bak ( een stuk of 6 ) en zet dat gelijk in de bloei voor een gelijk op 12/12 experimentje.. :wOOt

 

wat zou jij doen ?? meningen van andere natuurlijk ook welkom :smoke

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou als ik jou was deze maar lekker laten staan hoor.

ze gaan goed, dus waarom zou je ze weg halen?

 

het is ook niet slim om je plantjes (stekken) gelijk op 12/12 te zetten.

stekken hebben minstens een week tijd nodig om lekker te wortelen en aan te slaan.

ik zou ze laten staan, maar je moet het zelf weten natuurlijk :smoke

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er eens over nagedacht en laat ze inderdaad gewoon staan.. :verrygood

 

maar heb wel een vraag want ik hoor wel vaker over stekken laten wortelen op 12/12 waarom dan niet gelijk door laten bloeien op 12/12 ??

 

greetz thug :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken laten wortelen op 12/12?

heb ik zelf nog nooit van gehoord.

lijkt me ook niet echt goed voor je stekjes.

 

kijk, je kunt je stekken natuurlijk gewoon gelijk op 12/12 zetten.

en ze zullen het ook best doen, maar goed is het zeker niet voor ze.

stekken zijn altijd wat minder bestand tegen vanalles en nogwat ten opzichte van zaailingen.

je stekken zullen erg klein blijven en als je geluk hebt haal je er 10gram per plant droog vanaf.

geloof me, ik kan het weten... :smoke

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thugboy,

 

Mijn advies:

 

Stop met blowen !!

Verkoop al je stekjes voor de prijs wat jij ervoor hebt betaald

Upgrade je hok nog meer met de beste hardware.

 

Je bent nu nog steeds gestopt en we zijn 3 maanden verder ik zie :

 

Fancontroller SAE 6,3 Amp

Natrium 600 watt Cooltube

1500 Kuupertjes voor de Tube en Tampon.

 

EC PH meter Combi SM801 Milwaukee.

En trek die kilo van 5 Afghaan struiken in Sannies Scrogg Stijl.

 

En als je nog meer stoms zegt over klonen op 12/12 dan pleeg ik zelfmoord.

 

Groetjes

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je nog meer stoms zegt over klonen op 12/12 dan pleeg ik zelfmoord.

:smoke :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je nog meer stoms zegt over klonen op 12/12 dan pleeg ik zelfmoord.

 

klinkt lief maar ergens ook weer beetje overdreven :verrygood

 

maarehh TAW, mijn ouders zijn tegen wiet verkopen aan coffeeshops met het argument " je helpt mensen aan hun verslaving "

 

dus als ik dan aan kom zetten met het plan joh ik ga een 600 watt natriumlamp kopen en een afzuiger en dit en dat.. dan word hun reactie

 

klinkt allemaal leuk en dan heb je wat te doen.. maar het kost jou handen vol geld en wat ga je met die wiet doen dan??

 

"aan de shop verkopen dan heb ik dat geinvesteerde geld er ook makkelijk uit" en dan komen hun met hun standpunt waar weinig op in te brengen van op " voor mij genoeg anderen die het leveren "

 

waar ik op terugkrijg laat het hun dan doen en we willen niet dat jij het gaat doen..

 

 

ik zelf overigens zou het dolgraag gaan doen hoor een goede binnenkweek beginnen..

 

greetz thug :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, als jij het niet aan de shop verkoopt, zijn zij genoodzaakt het te kopen van illegale bulgaren die er gemalen tl buizen door doen, en die stroom aftappen, mensen afpersen en vrouwen mishandelen.

dus eigenlijk is het heel nobel van je, en zonder jou zouden heel wat blowers kapotte longen krijgen, en ziek worden van die criminele slechte kwaliteit wiet. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze in die bak afbloeien..heb ze al sinds vorige week woensdag op 12/12 staan..

 

maar ik zit nog steeds met dat kut tl gedoe..

 

en ik denk dat ik niet een 100 watt hps ga aanschaffen en daarna ga vragen of ik wat beter mag beginnen..

 

kan ik beter gelijk goed beginnen als het mag :specool

 

maar jongens.. verzinnen jullie een een goede reden om te gaan kweken en misschien een mooie omleiding om de wiet met een goede smoes te verkopen..

 

ben nu even trainen dus zal vanavond zien wat jullie verzonnen hebben :smoke

 

greetz thug :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...