Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

89 X Shack#2

Recommended Posts

@Sannie

Tnx San, dan zal ik proberen de toppen plat te blijven leggen tot aan het komende weekend, dan hebben ze er 2,5 week op zitten...

 

En nu maar hopen dat ze lekker door bouwen.... :specool

 

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi egaal veldje paffie.. hopen dat 't zo blijft.. TAW voorspelde t idd al, die dingen groeien door als kool :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie wrote: dan zal ik proberen de toppen plat te blijven leggen tot aan het komende weekend

 

Doe er maar weekje bij! :specool

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomas

Bedankt man, ik hoop ook dat ik het enigzins een beetje egaal kan houden, we gaan nog even door met binden waar nodig en we zullen zien... :no

 

@Fotgrafe

Doe me een lol man :huh: ,komend weekend staan ze 2.5 week in de bloei ik hoop toch wel dat ze niet langer dan 3 weken de lucht in zullen gaan, bij jou stopte ze toch ook wel na die periode??? of zijn ze nog veel verder doorgeschoten intussen????

 

@TAW

Inderdaad een secondlevel :j. Zo zou het wel te doen moeten zijn, al is dat eerste scrogrek wel nodig hoor, hier krijgen de lagere scheuten de kans omhoog te komen, zou ik dit niet gedaan hebben zouden de lagere scheuten niet zo ontwikkeld zijn denk ik... :no

 

@Stumper

Tnx, als ze net zo gaan spekken als de voorbeelden die jullie (jij en ert) laten zien, dan moet het goed gaan komen.. :no Ik zie ze nog wel te veel strekken, maar zoals fotografe al aangaf zijn ze heel moeilijk te drukken, de lampen hangen laag, ik zit aan de max voeding als ik zo naar de dames kijk, ze krijgen mondjesmaat water, de nachttemp ligt momenteel rond de 16 graden, maar toch blijven ze strekken.

Maargoed ik hoop dat als straks de groei eruit is dat ze lekker gaan bouwen, en als ik zo naar de voorbeelden kijk, moet dat ook wel gaan lukken.. :specool

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie wrote: @Fotgrafe

Doe me een lol man ,komend weekend staan ze 2.5 week in de bloei ik hoop toch wel dat ze niet langer dan 3 weken de lucht in zullen gaan, bij jou stopte ze toch ook wel na die periode??? of zijn ze nog veel verder doorgeschoten intussen????

 

* De groei van de planten is met name door de spray moeilijk te vergelijken,daarom maak ik ook een inschatting van wanneer je "gewoon"(zonder spray dus!) kweekt! :huh:

 

Ze groeien/strekken(vrij hard!) gedurende de 1e 3,5 weken,hierna neemt het tempo wat af & gaan ze zich meer richten op de topvorming,waarbij ze ook nog snel een(min) 20 cm erbij zullen pakken! :no (op de manier hoe jij kweekt!) :specool

 

Zal snel weer ff fotootje schieten kun je beetje vergelijken! :no

 

kusjes fotografe

 

p.s. zie dat je nachttemperatuur(wel erg!) laag is. :no (als je de nachtemperatuur hoger maakt als de dagtemperatuur (in het begin van de bloei!)zullen ze ook minder strekken!) :j

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze groeien/strekken(vrij hard!) gedurende de 1e 3,5 weken,hierna neemt het tempo wat af & gaan ze zich meer richten op de topvorming,waarbij ze ook nog snel een(min) 20 cm erbij zullen pakken! :rofl (op de manier hoe jij kweekt!) :specool

Zo dan!!! Dan heb ik nog wel even te gaan :huh: , maar die 20 cm spek zie ik wel zitten :no .

Ik schrok mezelf wel rot, maandag het net gespannen, hier kwam een enkele top er net door heen, en dinsdag stonden de meeste toppen al een cm of 6 á 7 door het net !!!!!!, en dat binnen een dag :no , ben meteen weer aan het binden gegaan, en ben benieuwd wat me vanavond te wachten staat :P

 

Ik zal vanavond nog even een fotootje plaatsen voor de geintreseerden.. :no

p.s. zie dat je nachttemperatuur(wel erg!) laag is. :no (als je de nachtemperatuur hoger maakt als de dagtemperatuur (in het begin van de bloei!)zullen ze ook minder strekken!) :j

Zou wat kunnen betekenen, maar ik weet niet of dat te realiseren is, dan moet de CV omhoog en alles potdicht, dus denk niet dat dat gaat lukken... En de optie die ik al eens gelezen heb door ze 2 dagen in het donker te zetten, zou dat wat zijn???, dat schijnt de groei te stoppen, iemand ervaring mee die me kan vertellen wat hier de voor en nadelen van (kunnen) zijn????

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geduld

Shack is deze week wel uitgegroeid :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke PAP, aan geduld ontbreekt het niet hoor :huh: , alleen het binden is behoorlijk lastig als je er niet meteen bij bent, als de scheuten (te) lang worden is het moelijk :specool . Ik kan stoppen met binden bv eind van de week, maar als ze dan nog doorschieten kan ik er weer een net boven hangen (third level) :no

 

Wat moet ik nou?????? :j

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou rond vrijdag een stevige laatste binding maken en de boel hierna met rust laten.

Dan is de ergste groei eruit en heb je het grootste gedeelte plat gelegd,waardoor de hoogteverschillen weg blijven.Shack#2 groeit tot zon 2.5 week door in de bloei.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal Top San, zo gaan we het doen en we zien wel waar het strandt, ik heb met 1 lamp het probleem dat ik niet veel hoger meer kan (ongeveer 35 cm max), ik zal daar extra mijn best moeten doen...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke zoals belooft de uitslagen van de grondsamples en wat foto's...

 

Grote rechterbak: PH - 6.0

Kleine rechtebak: PH - 5.9

Linkerbak: PH - 5.9

 

Dit is al een heel stuk beter, ik blijf ze voorlopig nog even PH - 6.0 geven, totdat de groei er helemaal uit is, en dan wil ik dit iets gaan verhogen 6.2 á 6.3

 

Het afgezuurde water wat ik de laatste dagen gegeven heb lijken de dames op prijs te stellen, ze beginnen weer te (glim)lachen.... en ik ben weer aan het binden geweest, hier een paar foto's van voor en na het binden... gewoon voor de leuk :specool

 

Kleine rechterbak:

gallery_5711_791_352110.jpg

 

gallery_5711_791_1234659.jpg

 

gallery_5711_791_1850602.jpg

 

 

Grote rechterbak:

gallery_5711_791_2651722.jpg

 

gallery_5711_791_1216471.jpg

 

gallery_5711_791_2103082.jpg

 

 

Linkerbak:

gallery_5711_791_3311785.jpg

 

gallery_5711_791_1541818.jpg

 

gallery_5711_791_3525732.jpg

 

 

Keep u updated.. :j

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie waardes toch?

en alles ziet er nog zo lekker frisgroen uit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie wrote: Shack#2 groeit tot zon 2.5 week door in de bloei.

 

*Mja, zit ik me gelijk af te vragen welk nr Shack ik dan heb? :j

 

Zou ook nog kunnen dat ze ietwat (langer) doorgroeien door de (grote) bakken?) :huh: (volgens mij werkt dit nl ook mee!) :no Maar we zullen zien! :specool

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fotografe

 

Als het goed is heb jij ook shack#2, de #1 is er alleen in zaadvorm voor zover ik begrepen heb, en jij hebt ze als stekken gekregen...

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

shackadelic baby :smoke

 

Fotografe en paffie hebben shack#2 onder hun hoede,TAW heeft shack#2 afgelopen zomer gegrowd en heeft shack#1 als speelkamaraadje :verrygood .Shack#1 is niet opgrotere schaal naar buiten gebracht vanwege de langere bloeitijd en vanwege de extreme dikte van de hoofdbus welke deze maakt.Deze dikke buds zullen te snel schimmelen bij de gemiddelde kweker.

 

Maar oei oei wat gaan ze snel paffie.

Het schieten van de afgelopen dagen is vooral te wijten aan het plain water geven,een keuze die gemaakt moest worden.

 

Hoe dan ook paffie je zult een net vol happy buds tegemoet gaan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie

 

Ja snel gaan ze :specool , maar wat bedoel je met "plain water geven"? enkel afgezuurd?... Plain water geven doet me denken aan overvloedig en dat is niet het geval, ik hou de tensio momenteel vrij hoog (rond 150 á 170 mb), en laat hem niet onder de 120 mb komen momenteel, juist om ze een beetje te drukken.. Of denk ik nu verkeerd??? :verrygood

 

Verder hoop ik dat de lagere buds ook weer omhoog willen komen, want nu lijk ik minder toppen te hebben als op het eerste niveau :smoke

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het drukken van je planten dmv ec sturing lijkt lastiger als dat het eigenlijk is!

 

Water laat je planten strekken.

Wanneer je normaal 10 liter water/m2 geeft met een ec van bv 1.4.

Je zou ook 5 liter kunnen geven met een ec van 2.0.(als voorbeeld)

Als je nu de hoeveelheid zouten optelt zul je zien de totale hoeveelheid zouten in de 5 liter minder is als de 10liter liter gift.Vanwege de kleine hoeveelheid water met een hogere ec zullen de planten minder snel gaan strekken.

 

Nu ben jij deze fase voorbij en is het verstandig dit nu nog te doen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie

Nu ben jij deze fase voorbij en is het verstandig dit nu nog te doen.

 

wel verstandig of niet????

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol :smoke , ik denk dat hij bedoelt dat het NIET meer verstandig is om te doen.... we wachten af op het antwoord van paps..

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet..............lol

 

Tis nog vroeg en de eerste jack hasj is al in de lucht :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...