Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

89 X Shack#2

Recommended Posts

Yooo all,

 

Hierbij probeer ik ook maar weer eens een verslagje te maken, voor degenen die geintereseerd zijn...

 

Ik gebruik 2 aardebakken van 1.80 x 1.10 en 1 aardebak van 90 x 90 en hier hangt 5 x 600 watt boven.

Aan de grond heb ik niets gedaan na de vorige ronde, alleen goed omgewoeld, en ingewaterd met 100 liter water waar wortelstimulator en enzymen aan toegevoegd zijn, en is afgzuurd naar PH 6.0. Verder heb ik er 250 wormen op losgelaten. De laatste week van de vorige ronde heb ik enzymen meegegeven en afgezuurd naar PH 6.5, om de PH-waarde wat omhoog te schroeven voor de komende meiden...

 

Verder gebruik ik een voedingsvat van 200 ltr, met verwarming, circulatiepompje, PH en EC meter, de bakken worden bewatert via drippers (octopus 12 drippers), 12 verdeeld op een m2, en dit word in de gaten gehouden met behulp van 2 tensiometers.

 

De voeding word House and Garden, daar ik deze complete lijn heb gehad van iemand.

 

De bedoeling is om de scrogrekken er boven te zetten op 35 cm hoogte, en alleen de hoofdtop te buigen tot de onderste internodes het gaas bereiken. Verder ga ik ze niet toppen, omdat het behoorlijk druk gaat worden met 20 stuks op een meter.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Om te beginnen is het aanslaan van de stekken bij mij altijd een BIG problem, dit heeft meestal te maken met de LV, die ik niet hoog genoeg kreeg.

 

Daarom heb ik nu gekozen om ze eerst voor te groeien in potjes van 10 x 10, deze heb ik gevuld met 70 ltr nieuwe aarde van de GS gemengd met 15 ltr seramis, en er zijn Mycorsys en Bacto aan toegevoegd.

De potjes zijn ingewaterd met wortelstimulator, afgezuurd naar PH 6.0.

 

5 dagen later kwamen de kleintjes, deze zijn eerst in de grote "V" gedompeld, daarna met het blokje in een oplossing van wortelstimulator, PH 6.0 en meteen de potjes in.

Ik heb ze nu opgesteld onder 2 lampen die om de dag afwisselend aangaan, ben begonnen met de lampen op 100 cm hoogte, en per dag 10 cm laten zakken.

Op deze manier kan ik de boel goed bevochtigen, de 6 membraamsvernevelaar die ik gebruik is krachtig genoeg voor de hele ruimte, maar aangezien ik al het electra in de ruimte heb hangen, vond ik het een eng idee om de boel voluit te laten draaien. Ik heb dus een hygrostaat aangesloten die ik bij de kleintjes plaats, zodat de bevochtiger aan en uit slaat wanneer dat nodig is. Dit scheelt aanzienlijk, en nu lijkt alles goed te gaan. De afzuiger draait momenteel om het uur een kwartiertje om de boel te voorzien van verse lucht en de warmte een beetje weg te zuigen. deze loopt in die tijd op tot 27 graden...

 

Oke genoeg geluld, alvast een paar fotootjes, ze gaan hier de 3e dag in....

 

gallery_5711_791_1645319.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_5711_791_1173575.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_5711_791_2351394.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het voedingsvat...

gallery_5711_791_1370151.jpg

 

De bevochtiger......

gallery_5711_791_2096032.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik probeer iedere week een update te plaatsen..

cya next week.... :smoke

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:no ziet er goed uit paffie :smoke veel succes met je kweek en ga je zeker volgen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Paffie

 

Dat ziet er heel netjes uit, succes op welk vlak je dat ook nodig zou hebben.

 

wat is het verschil tusssen Shack 1 en 2.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bjorn

 

Bedankt joh....

 

@Ert

 

Dat succes kan ik wel gebruiken hoor hahaha, Shack#1 neigt meer naar de Jack Herer toe heb ik begrepen, de #2 is meer de indica variant, je kan het verschil In dit topic van Sannie helemaal terug vinden....

 

@Growertjen

Een kilo of 6, maar denk niet dat het lukt :no, nee zonder gekheid de ruimte is niet echt optimaal en rendabel ingedeeld, ik zit meestal zo rond de 13 ons met 4 lampen, en dat is niet best, heb nu extra passiefe inlaten gemaakt en een lampje extra, en eindelijk de LV op orde dus moet het deze keer (hoop ik ) beter gaan. Wat ik eraf gaat halen zien we wel, ben tevreden met wat ik krijg, heb het tenslotte zelf in de hand.... :smoke

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABC !!

Stap voor stap doet deze poker het ABC boek doorlopen.

 

En het resultaat ?

 

De foto liegt niet ! Het voorgroeien is de perfecte manier om uitval en hoogteverschillen te vookomen.

 

En nu er een goede start is gemaakt kan het bijna niet meer fout gaan ...

 

Succes je komt in aanmerking voor het TAW Certification !!

 

En nu maar hopen dat ze hier eindelijk begrijpen wat ik bedoel.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit.

Zijn al aardig groot de dames.

Ga het met plezier volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TAW

 

Bedankt man :smoke , en als ze de potjes goed vol geworteld hebben over een paar dagen, gaan ze zeker nog een keer koppie onder voordat ze op der plek gaan... :j

 

@Romy

 

Dank je wel, vooral blijven volgen.... :no

 

@Sannie

 

Tnx, Kijk je een beetje mee, er zullen zat vragen komen.. :o

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toppie uit mooie stekken man :smoke heb zelf ook 2keer 6oowatt op 120cm bij 180cm en dat gaat toppie ,gaat dit echt goed volgen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga deze ook zeker weten volgen :smoke

 

suc6 man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat jij ook het plastic om je stek laat zitten.Waarom steken die boven je aarde uit?

Ik heb ze 1 cm onder mijn aarde zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stumper, Bierkrat, Priester, en Silver...

 

Bedankt jongens, ik hoop dat het goed blijft gaan, we zullen zien Ik ga in elk geval mijn best doen, en met jullie hulp gaat het helemaal goed komen... :no

 

Ik zie dat jij ook het plastic om je stek laat zitten.Waarom steken die boven je aarde uit?

Ik heb ze 1 cm onder mijn aarde zitten.

 

? Bedoel je de stekplugjes???.... het zou geen nut hebben dit weg te halen daar de worteltjes er gewoon doorheen schieten, en de pluggen zouden ook uit elkaar vallen......... :smoke

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt als een bus, alleen is het gevuld met steenwol en perliet denk ik... :smoke

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zou dus nog meer prima gaan als je het wel doet beste Riesje ...

Breng onze lezers nou niet op het foute spoor ... want voor je het weet procederen ze tegen je ...

Ja maar riesje schreef dat het prima ging ..

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsof ik een authoriteit op het gebied van kweken ben........... :smoke

In mijn eerster solorun deed ik dat ook,en je weet het resultaat.Maar goed ik zal het de volgende keer doen. :no

Ik vond het wel handig, wist ik direct war ik de wortelstim moest geven,lekker langs het randje van het plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat betekend dus dat de wortels bij jou alleen aan de onderkant van het blokje erdoor komen, terwijl het toch zeker erg belangrijk is dat de wortels overal komen....

nouja je ziet het niet aan ze, maar dan een kleine tip :no

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan aan mij liggen, maar dit zijn paperbus pluggen, met zoals de naam al zegt een papieren rand, Het lijkt me dat de wortels hier gewoon doorheen groeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjonge sjonge.

dat ik nog meer weet dan jullie. :smoke

Het is wel een verschil tussen die paperbus of die plastick velletjes om de stekblokjes. :no

Maandag 65 stekken gezet bij me maatje, en daar zaten ook die plastick vellen om heen.

En om de Shack, zaten ze van papier ofzo en ik neem aan dat Paffie die ook heeft.

Ik voel me door deze actie wel al een beetje kweeker.

 

haha jullie alles wetenden meester kweeker ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha , ik ging ervan uit dat het van die plastic dingen waren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...