Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

89 X Shack#2

Recommended Posts

Lekker draaiende draad zo :no

 

Het witte plastickje om een steenwol blokje zit er niet zomaar,wortels houden niet van licht en het witte plastick houd het licht tegen.Wanneer deze op een startersblok gezet wordt is het raadzaam het plastickje erop te laten.Ingegraven in de aarde is het handig het plastickje te verwijderen om de wortels zijdelings de kans te geven zich te ontwikkelen.

 

De paperbusjes welke jij hebt zijn bedoelt om de wortels door het papier te laten groeien,hele fijne plugjes om mee te werken.

 

Kijk al uit naar je volgende opdate :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die gaat komen Sannie :smoke

 

Vanaaf ga ik de boel sorteren op hoogte, krijgen ze nog een dompelbadje in de BIG "V", en worden ze toch getopt daar er een 15 achterblijvers zijn, het gaan er dus iets minder worden maar dat mag de pret niet drukken...

 

Ze lijken al aardig door te wortelen, dus ze kunnen op der plekkie, verder heb ik besloten de voeding aan te passen, geen H&G dus, maandag als de shop online is word de organische Sannie lijn besteld.

 

Een goed begin is het halve werk zeggen ze...

 

keep you updated..

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opzet paffie! ziet er allemaal netjes uit :smoke

 

wij gaan zeker wat afspreke als de handel klaar is :o

 

heb laatst wat shack2 geproeft en was gelijk verlieft;)

 

greetz thug :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jopie

Ja ik heb begrepen dat de shop maandag online komt, en dan is het te bestellen...

 

@Thugboy

Tnx man, hahah ik ben ook wel benieuwd hoe hij zal smaken, maar ik heb geduld. :no

 

Oke, ben weer lekker bezig geweest vandaag.

Ik heb eerst alle meiden gesorteerd op hoogte, er zitten hele mooie bij en ze waren al lekker doorgeworteld...

 

Van laag naar hoog...

gallery_5711_791_1612149.jpg

 

 

Daarna heb ik ze allemaal een keer getopt, en even gedompeld in de BIG "V"..

gallery_5711_791_1746458.jpg

 

 

Verder waren er 14 achterblijvers, en die zijn in de bak beland...

gallery_5711_791_2394572.jpg

 

gallery_5711_791_1197233.jpg

 

 

En daarna zijn ze op hun plekkie gegaan, de foto's zijn gemaakt met licht aan, maar er valt toch nog niet echt veel te zien...

 

gallery_5711_791_3101113.jpg

 

gallery_5711_791_2962294.jpg

 

gallery_5711_791_502094.jpg

 

 

Ik heb wat voeding aangemaakt, PH 6.0 en EC 1.00, met wat wortelstimulator, en na het plaatsen heb ik rondom het stekje wat gegeven met de sproeistok, zodat ze zich kunnen zetten..

De Tensiometers geven een waarde op van 60mb en in de andere 50mb, net iets te nat maar dat komt door de 100 liter die ik er vorige week doorheen heb gejaagd. Ik probeer hem de komende weken rond de 80mb te gaan houden, en later rond de 120mb. LV hou ik momenteel rond de 65%....

 

Er branden vanaf nu om en om 2 en 3 lampen, zodra de kleintjes groot genoeg zijn en de klok op 12/12 gaat gaan alle lampen aan...

 

En nu maar wachten :smoke

 

Keep you updated....

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit paffie :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

He paffie ziet er goed uit, leuk om nog iemand te zien

met een grote aarde bak. :no

 

Is het niet iets om van onderen water te gaan geven, schijnen ze het

toch nog iets beter op te doen.

Werkt perfect he zo`n vernevelaar ideaal ding.

 

Maar dit gaat die 1380gr van de vorige keer vast wel overtreffen :smoke

 

Succes man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TAW, Priester

Tnx Gasten, ik hoop dat we dat over een week of 10 nog roepen :j

 

He paffie ziet er goed uit, leuk om nog iemand te zien

met een grote aarde bak. :o

 

Is het niet iets om van onderen water te gaan geven, schijnen ze het

toch nog iets beter op te doen.

Ja ik weet het, ik ben al op zoek geweest naar de slang, maar dat viel niet mee. Intussen heb ik besloten na deze of eventueel een volgende ronde te stoppen op dit formaat, en een leuk hobby kasje te gaan bouwen met 2 x 400 watt ofzo, dus het heeft nu niet veel nut meer denk ik...

Werkt perfect he zo`n vernevelaar ideaal ding.

Jazeker dit is ideaal, zeker nu er een hygrostaat tussen hangt, hij word ook in geintregeerd in de hobbykast.

Maar dit gaat die 1380gr van de vorige keer vast wel overtreffen :smoke

 

Succes man.

Ik hoop het wel, maar we zullen het wel zien, heb intussen wel een slang emonteerd aan de inblaas en naar boven geleid, zodat de lucht zich vanaf boven verspreid... kijken of het beter gaat..

 

Keep you updated.. :no

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke Gasten en Dames ik heb wat advies nodig....

 

Er branden nu 3 lampen (60cm hoog) en dat resulteerd erin dat de temp oploopt naar 30.6 als ik mijn afzuiger heel rustig laat lopen, hierbij komt de LV tussen de 50/60 %..

 

Als ik de afzuiger harder laat draaien om de temp onder controle te houden, trekt de vernevelaar het niet en daalt de LV naar 40%.... en daar komt bij dat de filters ook sneller verzadigen doordat ze veel vocht uit de lucht halen...

 

Als de lampen uitstaan, staat ook de afzuiger uit dus dan zit de LV wel goed. (die staat dan op 65% ingesteld)

 

Wat kan ik nu het beste doen????

 

Is het belangrijker de temp onder controle te houden of de LV??....

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te hoge temperatuur brengt op de lange duur best veel schade.

Hang gewoon de lampen tijdelijk 10 cm hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver

Ik ben bang dat dat niet voldoende zal zijn, om de temp te regelen zal ik echt harder moeten gaan afzuigen ten koste van de LV...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder nog iemand die me kan vertellen of ik nou voor de temp of de LV moet kiezen???

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan met elkaar in harmonie paffie.

Dit houdt eigenlijk in dat je bevochtiger tekort komt om de boel van een stevige mistlaag te voorzien,dan ook zal je temperatuur dalen.

 

Anders de temperatuur naar 28 graden terugsturen en je rv zo ver als mogelijk hoog houden.

Live is a bitch

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello all.....

 

We zijn weer een weekje verder, dus tijd voor een update...

 

De kleintjes hebben het behoorlijk zwaar, op de een of andere manier hebben ze enige stress opgelopen en zijn ze aan het regenereren. Dit geeft als resultaat dat ze een aantal dagen hebben stil gestaan, De nieuwe scheuten komen eindelijk omhoog en bestaan merendeels uit 3 vingerige bladeren, met hier en daar wat 5 vingerige bladeren... Dit kan verschillende oorzaken hebben, wellicht de warmte die ze hebben gehad, door het toppen, of de moeder heeft wat lichtstress gehad anyway hoe het komt komt het, we zullen het op moeten lossen, en dat gaan we doen door wat extra geduld te hebben en de meiden de kans te geven er weer bovenop te komen.

 

Verder heb ik vandaag een ritje gemaakt, en heb de organische voedingslijn opgehaald, daar de shop nog niet online was, en dat was niet voor niets. Ik heb heerlijk zitten kletsen met de master zelf (zeer vriendelijke vent trouwens), en buiten dat ik even flink geroken heb aan al het lekkers in de wekpotten heeft hij ook nog geprobeerd mij het een en ander uit te leggen, waar ik zeker weer wat van heb opgestoken ( nogmaals bedankt hiervoor Sannie :wOOt ).

 

De complete voedingslijn...

Dit is een compleet starterspakketje, hier heb ik nog 5 ltr extra bloeivoeding bij genomen anders zou ik niet voldoende hebben voor de hele cyclus...

med_gallery_5711_863_1702957.jpg

 

 

 

Oke wat heb ik verder gedaan...

Tot vanavond hebben ze helemaal niets gehad, de tensio geeft momenteel 90mb in de ene bak en 100 mb in de andere bak aan dus vanavond krijgen ze weer wat.

Ik heb 30 liter aangemaakt, hier zit in...

 

60 ml groeivoeding ( 10 tot 20 ml per 10 liter )

med_gallery_5711_863_1577514.jpg

 

en 6 ml wortel stimulator ( 1 tot 2 ml per 10 liter )

med_gallery_5711_863_977625.jpg

 

Dit is afgezuurd naar PH-6.0 met PH-min voor de groei...

 

Daarnaast heb ik ze lekker gesproeid met bladvoeding, (10 ml op 2.5 liter)

med_gallery_5711_863_383387.jpg

 

Oke de foto's van de meiden, doordat de lampen zo dicht mogelijk op de koppies staan worden het mooie bossige plantjes, de internodes liggen mooi dicht bij elkaar, als dat zo blijft valt er weinig te scroggen, maar zal de plant zich wel mooi vol bouwen....

 

Links... Hier staan merendeels de kleinst geselecteerde.

med_gallery_5711_791_2461223.jpg

 

 

med_gallery_5711_791_947886.jpg

 

 

 

Rechts... Hier staan de middelmaatjes en enkele grote.

med_gallery_5711_791_1859308.jpg

 

 

med_gallery_5711_791_683221.jpg

 

 

 

En de bak in de hoek... Hier staan de grootst geselecteerde.

med_gallery_5711_791_888569.jpg

 

 

med_gallery_5711_791_1818150.jpg

 

 

 

En verder nog wat close-ups...

med_gallery_5711_791_898628.jpg

med_gallery_5711_791_1585084.jpg

med_gallery_5711_791_1128559.jpg

med_gallery_5711_791_138996.jpg

 

Goed, dat was tie weer... Op en/of aanmerkingen welkom....

 

Cya next week.

Keep you updated..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was zeker gezellig paffie

 

Gaan met die bannaan :wOOt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt ;)

Is het vochtig op de plek waar die stekker ligt?

Scherp man !! :search: bedankt, maar in dit geval kan het geen kwaad hoor, het is normaal altijd droog, ik had net wat geknoeid met het vat, was wat vochtig... tnx anyway...

 

@Sannie

Tnx man, en leerzaam <_<

 

@Stijlloos

Bedankt man, leuk dat je het volgt...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alle electra op minimaal een halve meter boven de grond gemonteerd. ik zie ook dat je softbox op de grond staat....onder je vat?! mijn softboxen hangen aan de zolder aan rubber ringen (zodat ook het geluid weer minder wordt).

 

Je zou toch niet willen dat je boeltje affikt, of wel?

 

bovendien krijg je door alles op te hangen meer loopruimte (of kweekruimte) dus dat is ook weer mooi meegenomen.

 

groet,

marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Paffie .

Dat ziet er mooi uit hoor, weet je al wat voor soort het is(hahaha)

 

Wat ik mooi aan de Shack,s vind is die mooie flapper bladeren. Dat verbaasd me .

Mooie ruimte .

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Paffie,

 

zie er super uit.

Iedere keer als ik grote bakken zie denk ik, van waarom doe ik zo moeilijk met potten.

En die voedingslijn he, super. Hoop ook dat de shop snel online komt.

Maar vind het leuk het bij jou te kunnen zien met die voeding tot die tijd.

Succes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie, die gaan zeker knallen, zien er potent uit :wOOt

En met sannie is het altijd gezellig alleen als ik de deur weer uitga kijk ik wel even of ik beide oren nog heb want hij lult je de oren van je kop :search: ;) :wacko: <_< :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yp Paffie,

 

Er staat in je hok een MDF plaat water op ter zuigen ...

 

Als je dat zo door gaat gaan komt er 100% schimmel op ... zwellend hout kan ook andere stoffen los gaan laten !!

 

TAW

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...