Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

89 X Shack#2

Recommended Posts

Yo... daar zijn we weer...

 

De dames staan inmiddels 1 week in de bloei en ze gaan als een speer. Ik heb me de afgelopen week rot gebonden, er zitten momenteel al zo'n 250 bindingen op. Zo goed al alle lagere scheuten hebben het rek bereikt en liggen zo goed als op gelijke hoogte met de hoofdtoppen, dus is het de bedoeling om er niet veel meer aan te doen, alleen de scheuten die de komende tijd nog gaan schieten wil ik nog een halt toe roepen... Op het laagste punt heb ik nog minimaal een 45 cm om te groeien, dus ik hoop dat het gaat lukken, maar dat denk ik wel....

 

Afgelopen week hebben ze dezelfde voeding gehad als in mijn vorige post beschreven, verder hebben ze verspreid over de week nog meegekregen:

 

B.A.C. Pro-Active - 10 ml per liter (met de voeding mee)

med_gallery_5711_863_1509931.jpg

 

B.A.C. The Final Solution - 60 ml per 10 liter (met de voeding mee)

med_gallery_5711_863_1078278.jpg

 

En de Bladvoeding niet te vergeten - 20 ml per 5 liter (Sproeien)

med_gallery_5711_863_383387.jpg

 

Het resultaat:

 

med_gallery_5711_791_359349.jpg

 

med_gallery_5711_791_1362793.jpg

 

med_gallery_5711_791_144442.jpg

 

med_gallery_5711_791_1985191.jpg

 

med_gallery_5711_791_1900784.jpg

 

med_gallery_5711_791_1391246.jpg

 

med_gallery_5711_791_932693.jpg

 

med_gallery_5711_791_149685.jpg

 

med_gallery_5711_791_1762230.jpg

 

med_gallery_5711_791_611705.jpg

 

med_gallery_5711_791_1460803.jpg

 

 

De komende week beginnen we met de bloeivoeding:

 

B.A.C. Bloeivoeding - 25 ml per 10 liter

med_gallery_5711_863_162490.jpg

 

B.A.C. Bloeistimulator - 1 ml per 10 liter

med_gallery_5711_863_1099513.jpg

 

B.A.C. PK Booster - 10 ml op 10 liter

med_gallery_5711_863_471599.jpg

 

en eens in de week gaat de Pro-Active erbij, dit alles afgezuurd naar PH 6.0 uiteraard..

 

Op en/of aanmerkingen welkom natuurlijk...

Keep U updated..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet anders zeggen als;PRACHTIG :blink:

 

Wat een grappig gezicht om al die jonge verse groei-scheutjes licht groen te zien,dit houdt in dat ze erg snel aan het groeien zijn momenteel :specool

Ga door zo paffie

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

he paffie,

dat ziet er lekker uit man, zoon mooie kleur ook :blink:

denk als alles een beetje meezit dat dit een enorme opbrengst gaat worden :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt mooi hoor,ik ga de volgende ronde de volledige BAC lijn eens testen om achteraf definitief te kunnen gaan beslissen met welke voeding ik ga verdergrowen in de toekomst,biobizz of bac,het gaat in ieder geval uitstekend in je hok :blink: :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

paffie,

 

Rijg jij de scheutjes door het gaas of bind je ze vast en waarmee ?

 

Bij mij rijg ik alles en gebruik hier en daar een planten ring, jij plaatst je gaas ook wel vroeg of niet ?

 

Die Shacks gaan nog wel wat de lucht in.

 

Bij mij in ieder geval weer teveel hehe ...

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook altijd van die planten ringen.. ben benieuwd wat er anders te gebruiken is dan dat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

ziet er super uit , net zoals ik verwachte tot op de randjes aan zijn de vakjes lekker vol ingekleurd!! :blink:

echt te vet zicht zo ;)

eeum , ik doe het nu ook al voor de 3de keer dat scrogen, en nu ook met zo n netje en dan gebruik ik in de verdere fazen van het binden ijzerdraadjes met een haakje die ik om een tak haak en dan op het net vastbind, dit dan bij alle uitschieters , die leg je dan zo schuin zodat het vol en vooral egaal blijft.

 

gaad lekker , enkel de haakjes ruim genoeg maken.

 

ps; damm wat zien je planten er reuze gezond uit , strak groen van top tot teen!!!

ma ze moge wel is opgeknipt worde denk ik ...?

 

succes verder dude :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan.... :rofl :specool ik begin er van te blozen...

Echt toffe reacties, mijn rug doet gelijk een stuk minder zeer ;) ... Tnx

 

@Silver,

Bedankt kerel... :rofl

 

@Sannie,

Dat hoor ik graag ;) , ze groeien inderdaad als een slappe l*l in een vrouwenhand, vanaf de 3e dag bloei, ben ik gaan binden, en elke dag schrok ik ervan hoe hoog ze alweer stonden.

 

@Pitt,

Tnx man :blink:

 

@Priester,

Ik hoop het ook, aan mijn wil zal het niet leggen, maar er kan nog een hoop gebeuren de komende 9 weken, we wachten het af....

 

Rataplan,

Bedankt voor het compliment, tot nog toe bevalt B.A.C. me prima, ik zie nog geen gekke dingen en ik heb zelf wel het idee dat de dames het waarderen. Ze ogen fris, en nog steeds geen verkleurde puntjes of dof blad, en echt voorzichtig ben ik niet met de voeding, zit toch redelijk aan de max aangegeven hoeveelheid.

 

Ze lachen me gewoon toe.. :P

 

@TAW

 

Rijg jij de scheutjes door het gaas of bind je ze vast en waarmee ?

Nee ik rijg niet, ik bind ze plat op het rek m.b.v. een soort tyraps voor planten, Ik had ze van de Hornbach, maar laatst heb ik ze meegenomen bij de Gamma vandaan, zitten er 70 in een zakje, koste 1 nogwat..

 

jij plaatst je gaas ook wel vroeg of niet ?

Ik heb ze geplaatst op het moment dat ik de klok om gooide, en zo neer gezet dat het gaas net boven de toppen hangt, de groei die je de eesrte 3 weken van de bloei hebt kan je dan mooi gebruiken om te binden en hopelijk goed in te schatten wanneer je ze laat gaan, ook makkelijk bij beperkte hoogtes...

 

En ik ben ervan overtuigd dat ze nog wel even doorgaan, maar als ik nu door gaat met binden is het einde zoek, want het is nu egaal, als ik eenmaal begin, moet ik alles gaan binden om weer geen hoogteverschil te krijgen. Dus ik hoop dat ze nog max 40 cm de lucht in gaan...

 

@Tuinkabouter,

Bedankt voor de tip, maar ik gebruikte die methode ook al hiervoor, alleen doe ik het met gebogen haakjes, en een doosje elastiekjes, naar behoefte een elastiekje extra aan elkaar, allebij de kanten een haakje, en je kunt het makkelijk aan zowel de plant als aan het gaas haken. :tu

 

wat dat opknippen betreft twijfel ik nog een beetje, mijn ervaring hiermee is dat de planten toch wel even stilstaan, en ze moeten gewoon knallen :hug: , daarbij komt dat ik er behoorlijk moeilijk bij gaat komen, en verder als de helft van de bak kom ik niet eens... plus dat ze al vroeg en zelfst 2 keer getopt zijn, en het daar vol met vertakkingen zit die nu juist boven het net toppen gaan vormen, dat word een helskarwei...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diep respect Paf, op en top man. Mooie tuin, daar zou ik met plezier naar toe gaan. Goed hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green_Whiskey, Bambo en Stumper

Tnx luitjes, :specool

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de toppen vanaf nu omhoog laat groeien kun je (mijns inziens) misschien beter op(zeg!)35 cm van je (groene) scrognet een gewoon net plaatsen die alleen de functie heeft om de toppen overeind te houden/verdelen! :blink: (want ze worden zwaar!) :specool

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blauwezand,

Tnx man, dat hokje van jou belooft ook wat te gaan worden...

 

@Fotografe,

Is inderdaad een goed idee, ik hoop dat ik het net hard nodig zal hebben :specool , Ik zal eens even wat van dat net gaan aanschaffen,(volgens mij heb ik het nog ergens, weet alleen niet of het genoeg lengte is.), en kijken hoe we dat erover heen kunnen gaan spannen, maar is het dan niet beter te wachten wat ze doen en het zeg maar pas aan het einde van de 2e week bloei te spannen om de hoogte te bepalen???

 

grt paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, op verzoek een fotootje van de stripjes die ik gebruik voor het binden...

 

De foto is wat overbelicht, maar een andere lukte niet omdat natuurlijk weer net nu de accu leeg is...

 

med_gallery_5711_886_1309807.jpg

 

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo luitjes, alvast een update van deze kant...

 

De dames staan nu 12 dagen in de bloei, en de nodige problemen treden aan :j ...

Ten eerste is de kleine rechterbak LEK :specool , om dit te kunnen repareren moet alles uit de bak en dat gaan ze niet overleven, dus ik heb ervoor gekozen om de aansluiting van de drippers te verwijderen uit deze bak, en ze mondjes maat met een slang of iets van boven af te bewateren, in de hoop dat het dan mee zal vallen...

 

Om dit te doen heb ik geprobeerd om ze zo ver als mogelijk is te dieven om wat ruimte te creéren..

med_gallery_5711_791_187509.jpg

 

 

Verder staan ze sinds 3 dagen op afgezuurd water, dit ivm lichte overvoedings verschijnselen, ook is het grondje gemeten, en de PH van de rechter bakken is in orde, maar de PH van de linker bak is wat aan de hoge kant (rond de 7.0) dus deze bak word momenteel bewaterd met een wat lagere PH (5.0). Dit is gekomen, omdat ik vergeten was de stekker van de pomp uit de klok te halen, en die stond nog ingesteld van de vorige kweek, het voedingswater was inmiddels oppgelopen naar 8.0 en dat hebben ze dus 1 malig gekregen. (gelukkig stond alleen de afsluiter van de linkerbak open).Morgen doe ik opnieuw een test om te kijken wat de waardes zeggen...

 

Verder heb ik vandaag geprobeerd alsnog wat uitschieters onder een touwtje te krijgen maar dat valt helaas niet mee, ik beschadig meer dan me lief is, dus heb ik er maar een net overheen gespannen (op advies van Fotografe), om de buds straks te ondersteunen...

 

Aan het begin van de 2e bloeiweek heb ik ze wel wat voeding gegeven:

 

B.A.C. bloeivoeding - 20 ml op 10 liter water

B.A.C. bloeistimulator - 1 ml per 10 liter water

B.A.C. Pro-active - 10 ml op 10 liter water

B.A.C. PK Booster - 10 ml op 10 liter water

 

Resultaat....

gallery_5711_791_3058355.jpg

 

gallery_5711_791_98398.jpg

 

gallery_5711_791_2606020.jpg

 

gallery_5711_791_2304987.jpg

 

gallery_5711_791_2798115.jpg

 

gallery_5711_791_803060.jpg

 

gallery_5711_791_528485.jpg

 

 

Goed dat waren ze weer even, woensdag laat ik even weten wat de resultaten van de grondtesten zijn, en plaats ik nog een paar pics....

 

Op en/of aanmerking altijd welkom...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Paffie ik zaghet al aankomen maar heb je alle scheutjes weer los gemaakt ?

Gaan ze nu niet zo als diegene die ik heb gerijgt uiteindelijk zichzelf wurgen.

 

Zwaar bladerdek heb je daar te verwerken kerel !!

 

 

Ik zie een groot dik canapedia met THC bloemen.

 

Groet

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AK47

Tnx man...

 

@TAW

Nee hoor ik heb niets losgemaakt, je ziet het er niet vanaf, maar er zitten 250 bindingen in LoL...

Ze gaan gewoon als een speer de lucht in, en ze zijn niet te houden. Ik laat ze gaan, en loopt het uit de klauwen kan in deze week de grote schieters altijd weer om trekken naar het net, met een elastiekje en een haakje. Ik heb het net goed strak kunnen spannen dus we scroggen gewoon weer verder :specool

 

grt paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk volle netten paffie :specool

 

Het kost misschien nu even wat werk maar na de 2.5 week bloei kun je ze gewoon met rust laten,en kun j profijt trekken van al dat werk wat je hebt verzet.Straks is het net als hans en grietje.....spekken die hap.

 

Het ziet er prima uit daar paffie :j

 

@TAW een variabel scroggnet???? is de bedoeling dat de planten na het scroggen mee de hoogte ingaan?

Als het binden begonnen is kan het net niet meer verhangen worden!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...