Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jan de Ripper

250 Euro Boete Voor 50 Planten

Recommended Posts

'Ik wil straffeloos kunnen blowen'

 

Gepubliceerd op woensdag 04 oktober 2006

 

Wim Moorlag is 51 jaar en weet sinds twaalf jaar dat hij multiple sclerose (MS) heeft. MS is een auto-immuun ziekte, waardoor het zenuwstelsel wordt aangetast. Om de klachten te verzachten gebruikt hij zelfgekweekte cannabis. Hij werd aangeklaagd voor het hebben van meer dan de toegestane hoeveelheid wietplanten. Planet sprak met Moorlag en zijn advocaat Anker. “De natuur gaf mij MS, maar ook cannabis.”

Waarom gebruikt u wiet?

Moorlag: “Wiet is het enige middel dat enig effect heeft bij MS. Het heeft kwaliteiten die mij als patiënt helpen; het lost de verlammende vermoeidheid op. Het haalt het niet weg, maar het maakt alles draaglijker. Ook vermindert het de spasmen.”

Advocaat Anker: “De pijn is dus alleen te bestrijden via zelfgekweekte plantjes. Mijn cliënt heeft ook mediwiet geprobeerd, die in de apotheek te verkrijgen is, maar daarvan kreeg hij hoofdpijn."

Moorlag: “En het hielp niet.”

Advocaat Anker: “De coffeeshops verkopen wiet van veel slechtere kwaliteit. Dat hebben de deskundigen dinsdag op de zitting ook verklaard. Die cannabis kan schimmels of bacteriën bevatten en dat is niet verstandig voor iemand met toch al een slechte gezondheid. Zelf kweken is de enige optie voor Wim Moorlag.”

 

Waarom werd u aangeklaagd?

Moorlag: "Iedereen wist dat ik cannabis kweekte, buren gaven de plantjes zelfs water als wij op vakantie waren. En als er geoogst moest worden hielp iedereen mee. Maar op een gegeven moment wou mijn naaste buurman iets met mijn vrouw beginnen. Mijn vrouw wilde dat niet en wees de buurman af. Zijn vrouw werd ingelicht en die werd vervolgens woedend op mijn vrouw. Zo boos zelfs, dat ze uiteindelijk de politie heeft gebeld om ons ‘aan te geven’, wegens stankoverlast, zei ze. De politie kwam langs en wilde eigenlijk niets met de aangifte doen, omdat er niks te ruiken viel. De buurvrouw zette de aangifte door en zodoende stonden wij ineens voor de rechter.”

Advocaat Anker: “De politie is twee keer bij hem langs geweest, alsof het om een grote hennepkwekerij ging. De zaak is sterk opgeblazen. Het Openbaar Ministerie had de zaak moeten seponeren, het is onbegrijpelijk dat ze dat niet gedaan hebben. In haar wijsheid heeft het OM beslist dat het zo moest gaan. Zeer jammer.”

 

U bent veroordeeld tot een boete van 250 euro. Dat is niet zoveel. Waarom bent u toch in hoger beroep gegaan?

Moorlag: “Het eerste wat de rechter zei toen wij binnen kwamen, was: ‘wat komen jullie hier doen? Ga naar Den Haag, daar haal je je gelijk.’ Die rechter heeft mij veroordeeld tot 250 euro boete, veel lager dan gebruikelijk is, voor het hebben van rond de vijftig planten. Toen ik naar huis ging, vroeg ik me af of ik blij was. Dat was niet het geval, ik wil in vrijheid die dingen kunnen kweken. Ik voel me moreel onschuldig. En de rechter en zelfs de officier van justitie zijn het daarmee eens.”

Advocaat Anker: “Formeel overtreedt mijn cliënt de opiumwet. De speelruimte is voor mij als advocaat niet groot. Het gerechtshof kan namelijk zeggen: de wet luidt nu eenmaal zo, u mag die planten niet hebben. Als u de wet wilt veranderen moet u in Den Haag zijn. Wij hebben nu aangevoerd dat de opiumwet bedoeld is, om stoffen die schadelijk zijn voor de gezondheid te weren. Maar bij Moorlag speelt precies het tegenovergestelde: die stoffen hebben juist een zeer gunstig effect op zijn gezondheid. Ik vind dat een sterk argument.”

 

Wat als u in hoger beroep weer wordt veroordeeld?

Moorlag: “Wat we dan precies gaan doen weet ik zo één, twee, drie niet. Ik kan het gewoon niet over mij heen laten gaan. Het helpt tegen mijn hinder, de hele wereld mag weten dat ik cannabis gebruik omdat ik MS heb. Ik doe alles om minder hinder te ondervinden van mijn ziekte. De natuur gaf mij MS, maar gaf mij ook cannabis. Ik laat mij dat niet afnemen.”

Advocaat Anker: “Mocht mijn cliënt weer worden veroordeeld, dan ga ik naar Den Haag. Moorlag wil straffeloosheid en als we dat in de rechtszaal niet kunnen krijgen, dan maar bij de wetgevers. Als er nieuwe verkiezingen zijn gehouden en er een nieuw parlement zit, ga ik lobbyen om te zien of we de wet op dit punt gewijzigd kunnen krijgen. Ik ga me inzetten voor een uitzondering voor mensen met dit soort klachten.”

 

Zelfs na een veroordeling wilt u wiet blijven gebruiken?

Moorlag: “Het is het enige dat helpt.”

Advocaat Anker: “Hij blijft gewoon de wiet gebruiken die hij nu ook gebruikt. Dat heeft hij ook verklaard in de rechtszaal. Desnoods betrekt hij het via via. In elk geval zorgt hij ervoor dat hij de wiet blijft gebruiken, die bij hem zo geweldig werkt.”

 

© 2006 Planet Internet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik ook hoor, maar als ik rechter was zou ik toch vraagtekens plaatsen bij het aantal planten. Als je het goed doet trek je daar 10 kilo per jaar vanaf. Beetje veel om in je eentje op te roken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je het wat minder doet en meer dan 15 gram per dag nodig hebt door je ziekte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heeft Wim geen 5 middengrote wietplanten gekweekt?

5 planten onder 2 lampen van 600 watt. Daar kan elke 3 maanden

wel 800 gram van af komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan nog heb je genoeg aan de helft. En 15 gram per dag is wel 35 jointjes hè? Ik denk dat zelfs TAW dat niet redt.

15 gram puur dan? Geen idee hoeveel je nodig hebt voor een pure joint, denk zo'n 1-2 gram?

 

Ik ben het met je eens dat 50 planten (te) veel is hoor.

 

Misschien verkoopt die de overgebleven oogst om de kosten te dekken, wie weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo zie je maar weer ....

 

Jaloezie en nijd zijn de grootste oorzaak van de gepakte kweker.

Deze man had nooit de burten erbij moeten halen, want iedere 3de partij die ervan weet is een direct probleem in tijden van partenruil en geldtekorten.

 

TAW heeft 365x5 gr per jaar nodig .... ==== 2000 gram per jaar ....

 

+ 12000 euro onkosten voor de woning = 4000 gram ... totaal heb ik maar 6 kilo nodig per jaar.

 

Meer niet ...

 

 

 

:blink:

 

:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh joh, dan heb jij maar 4x zoveel opbrengst als dat je nodig hebt, valt dus allemaal toch wel mee :blink:

 

:ph34r:

 

:kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites
'Ik wil straffeloos kunnen blowen'

 

Ikzelf gebruik rond de 80-100 gram per maand, excl. de pijnstillers waar ik met de tijd ook mee wil kappen, dus dan zal het ietsje hoger worden.

 

Want als maag en darmpatient is medcijnen altijd een probleem, en krijg al extra medicijnen voor medicijnen in te nemen, denken aan filterlaag voor maag en ook medcijnen voor maagl;achten en krampen en pijnen.

 

En meeste medicijnen hebben vele bijwerkingen altijd staat maag erin, en van vele kan men ook last krijgen.

 

Paracetamol met codeinde is zeer slecht voor maag en voor lever, en zelfs grotere hoeveelheid is dodelijk.

 

Daarom wil ik zelf kijken en heb berekend met 5/10 plantjes als alles goed gaat mezelf min te moeten redden, en andere lotgenoten te kunnen helpen, als

 

http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting zie ook bij zwangerschap ed

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij rookt puur via een vaporizer, vandaar 15 gr per dag

 

Zeikerds, wees blij voor de man ,en voor de gene die nu ook hun eigen mediweed kunnen kweken zonder teveel gezeik.

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij rookt puur via een vaporizer, vandaar 15 gr per dag

 

Zeikerds, wees blij voor de man ,en voor de gene die nu ook hun eigen mediweed kunnen kweken zonder teveel gezeik.

Buble

Uitspraak is alleen maar goed... maar 50 planten is wel aan de hoge kant voor alleen eigen gebruik... om de mensen die dat vinden meteen als zeikerds aan te merken... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 15 gr P/D rookt ,365 dagen in het jaar dan kom je ongeveer uit op 5,5 kilo perjaar dus.......

Zeikerd

 

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kweekt een mediwietkweker maar 1 of 2 maal per jaar...

 

Kan zo zijn dat je met bepaalde ziektes niet de kracht en energie hebt om het hele jaar door te kweken.

 

gr. Skywalker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik iets gemist, er wordt volgens mij steeds agressiever gereageert op het forum. :wOOt

 

Ik vind het ook helemaal niet onterecht dat er vraagtekens gezet worden bij 50 planten. Zomaar zeggen dat die man dat maar gewoon moet kunnen gaat natuurlijk niet met de huidige wetgeving. Laten we vooral elkaars mening blijven respecteren....

Share this post


Link to post
Share on other sites
'Ik wil straffeloos kunnen blowen'

 

Gepubliceerd op woensdag 04 oktober 2006

 

Wim Moorlag is 51

 

 

 

 

 

Ik wil me er ook hard voor maken, dus als iemand weet waar de heer W. Moorlag woont of e-mail e.d. laat het me aub weten, want ik wil me er ook hard voor maken.

 

 

 

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...e8830098067e464

 

 

 

<_< Mijn leven word weer dragelijker, zie weer lichtpuntje..................., eerst door hulp hier, en dan ook nog dat ik weer andere kan en mag helpen.

 

 

 

 

 

:wOOt Hail H.I.M ;)

 

 

 

Dios Te vendiga Todos <=> Oorspronkelijk vertaald : God zegend iedereen

 

Aleen weet ik en geloof ik in iets wat machtiger is dan de mensheid, en hoe of wat verder dat weet ik niet....................

 

 

 

 

 

THXX ALL

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik denk dat meneer met zijn 50 Planten ,de berekening goed doet

 

als hij een slechte oogst heeft .

Bekende van hem met een soort gelijke aandoening .............

 

en het is ook nog wel een duure hobby als je het goed wilt doen het kweeken boys ........

dus om uit de echte kosten te komen moest dezeman denk ik wel 50 plantjes hebben staan ....

 

Ik ( WIJ ) dus eigenlijk doen het ookvoor 2 dingen !!!!! Toch ?? het eigen rook waar en iets extra's

maar deze man rookte zo veel ( Gedwongen !!!! ) dat hij dus wel uit kwam op dit aan tal ........

 

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik vind 50 planten een beetje overdreven dat die Ms heb tot daaraantoe maar 50??

als die zelf kweekt weet hij ook wel dat die met minder meer kan bereiken zoals iemand anders al aangaf die goser had gewoon 10 a 20 wietboompjes moeten kweken met meer licht eronder dan had ik hem gelijk gegeven . maar 50 ?? komop man beetje teveel van het goeie . en 15 gr per dag???

ik d8 het niet weet je hoevel wiet dat is? ook al zou je het vaporiseren .

Iedereen die bij een rechter komt dikt ze verhaal aan of zwakt het juist af..ook zieke mensen .

en in hoger beroep gaan voor 250 euro? wat bezielt die man?

 

zo denk ik erover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het principe ja...maar das toch te idioot voor woorden natuurlijk zal die dan veel wiet nodig hebben ..en jah natuurlijk is dat prijzig voor hem dus moet die het maar kweken , maar als ik 50 planten heb ben ik ook de lul. en hij niet! das ook een principe! ook al is die ziek 50 planten is gewoon veels te veel voor medisch gebruik dat wil zeggen dat hij per 2 maand een kilo of zelfs MEER erdoorheen rookt. jah sorry maar daar geloof ik geen flikker van k kende zelfs mensen die ook medisch gebruikte en geloof me nu maar 1 kilo per 2 maand hou je geen longen meer over .

N dan wat zou de volgende smoes zijn: jah ik heb 100 planten omdat k ziek ben jah zo ken ik er ook nog wel een paar.

Niemand kent de opstelling van deze man als je alleen al uitgaat van minimaal 20 g per plant op aarde n voor elke kweker wel weggelegd. zit je al op minimaal een kilo en maximaal haalt die er 2 kilo uit .dus tussen de 1 en 2 kilo x 6 kweken per jaar = tussen de 6 en 12 kilo laten we zeggen 8 kilo voor het gemak.

15 g. per dag = 105 g per week = 420 g per maand = +- 5200 g per jaar. dan mis ik toch nog 4 kilo????

Jah als je het zo leest denk je wat maakt die gast zich toch zo druk ...integendeel ik wil alleen maar duidelijk maken dat MS een ernstige ziekte is maar dat iemand zich er niet zo a8er moet gaan verschuilen onder het motto van jah ik ben ziek..want k had een van me beste vrienden zijn vader die had MS dus ik weet wel degelijk wat het is de beste man is overleden zonder wiet te hoefen roken om de pijn te verminderen.

ik heb gewoon het gevoel dat deze man een klein beetje misbruik maakt van de zaak en ook noges zo brutaal is geweest om in hoger beroep te gaan en nog te winnen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van je buren moet je het hebben! Ik zou zeggen zet ze volgend jaar weer neer! voor die 250 euro hoef je 50 planten niet te laten schieten ;) :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb gewoon het gevoel dat deze man een klein beetje misbruik maakt van de zaak en ook noges zo brutaal is geweest om in hoger beroep te gaan en nog te winnen ook.

 

Een brutaal mens heeft de halve wereld, zeker met een advocaat als Mr. Anker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die man is ziek!is geen hobbyboer ofzo die man kijkt niet elke avond effe bij ze plantjes.dit is purenoodzaak voor die man zou voor geen goud met hem willen ruilen.daarom zal hij er ook niet te veel vanaf trekken.echt erg dat er hier mensen zijn die zelfs voor deze man geen uitzondering willen maken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
die man is ziek!is geen hobbyboer ofzo die man kijkt niet elke avond effe bij ze plantjes.dit is purenoodzaak voor die man zou voor geen goud met hem willen ruilen.daarom zal hij er ook niet te veel vanaf trekken.echt erg dat er hier mensen zijn die zelfs voor deze man geen uitzondering willen maken :specool

 

'Daarom zal hij er ook weinig van af trekken''

 

Waar baseer je dat op???

 

zonder chemische voeding?? haal je ook nog meer dan genoeg eraf

Bio voeding ook niet goed??(wat me sterk lijkt)

Pokon dan maar ?? ook nog genoeg( uit eigen ervaring weet ik dat toen ik ooit begon alleen minder massiefe toppen het gaat tenslotte om de NPK's)

Alleen water? ..als je het normaal doet krijg je normaale resultaten al met al

zou ik ook nooit willen ruilen met hem , en ik heb ook best medelijden met ze situatie maar de stelling ging om het 'principe''van 50 planten te hebben in zijn situatie.

En daar ben ik en Mr. Jan de ripper niet mee eens.

komop man beetje reel blijven ziek of niet ziek dat kan je toch niet somaar goed keuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...