Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

manuel

Stekken Tekort In Heel Ned ???

Recommended Posts

3 euri voor 1000?????? wat een lachertje. Vanaf 150 stuks 2.25 euri hier nu. Ik ben net te vroeg geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ohnee?? Ik weet niet wat jij voor je eindprodukt krijgt, maar IK maak nog genoeg winst. Ook al betaal ik 3 euri.

 

Beter 3 euri dan geen stekken.

 

Ach iedereen heeft zo z'n grenzen. Laten we een discussie over winst maar niet aangaan want dan ben je strak ook nog bereid om € 12,- voor een stekkie te betalen.

Ik vind 1,80 echt meer dan genoeg voor een stekkie. Dus ben geduldig , leer ondertussen beter te plannen en voorzie daarnaast mezelf mocht de planning niet goed uitpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijzen omg. Bergen op Zoom: 4 tot 5 euro/stek, ong. 3500 /kg wiet.

M`n ongeoogste oogst was al verkocht, ware het niet dat ik het liever zelf blow. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen week in rotterdam 1000 stuks á 3.50

 

Niet om aan te zien.

(bijna) geen wortels, slechte kleur en nu al spint.

 

Heb hem maar gezegd dat hij ze in zijn reet kon steken. ;)

 

Nog 2 weken dan heb ik ze gelukkig zelf :specool

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De angst voor zaailingen moet haast wel enorm zijn ,als je zo lang op je stekken gaat wachten .

 

100 zaden heb je voor 125 Euro , niet duurder dan stekken dus als je 50 % vrouwen krijgt . Dat percentage kan zeker beter ,als je het eenmaal te pakken hebt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel zo, maar als je dan 3 of 4 verschillende pheno's hebt , ben je ook niet blij. maar da's weer een andere topic. Stekken hebben hier in het midden vh land ook wachttijd van 3 weken, wat ze kosten weet ik eigenlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al die stekkenboeren zijn paranoiiaaaaaaaa :specool

 

Ze verkopen niet meer zo 1 2 3 aan wild vreemden!

 

suc6 met jullie zoektocht !

 

gr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIJK...ik voorspelde jaren terug al ( lees m'n website er maar op na !) dat we een stekkencultuur hebben !

Ook schreef ik dat zulks het waarschijnlijk in toekomst niet ging redden en dat we ons beter op zaadkweek konden gaan richten. Het no mercy beleid van de overheid ( en nog wel binnen het gedoogbeleid !) zorgt ervoor dat het steeds moeilijker wordt om stekken op commerciële basis, dus in het groot, te maken.

Leer met zaad werken, dan blijf je annoniemer, je krijgt geen spint en trips mee... en dat betaald zich terug als je dat eenmaal onder de knie hebt.

ik hoor prijzen van/voor stekken waar je van achteruit gaat lopen !

 

SpeesCees :specool

 

 

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wil je niet elke keer met zaad werken, doe een selectie en pak de mooiste moeder voor je eigen stekken.... Wat is er nou fijner dan compleet onafhankelijk zijn?

 

Verders ben ik het volledig met Cees eens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wannabee clonesletjes ....

 

 

En ondertussen heb ik er weer een paar 100 gesneden ....

We wachten geduldig een 10 dagen en dan gaat de hel weer los breken.

Geen gezeik met die criminele oostblokkers die zogenaamd dit land beheersen met hun geweld en hun oorlogsmisdadigers.

 

Wat mij betreft mag de oorlog en destructiecrusade op de klonerijen stevig worden uitgebreidt.

Sinds ik mijn eigen stekken snij is alles beter geworden ...

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga mijn Santa Marias eruit gooien.. Nu alleen nog nieuwe stekken pfffffff haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan misschien satnta maria krijgen,

iemand hier ervaring mee?

 

 

bedoel kwa opbrengst

groote

enz

 

 

ken alleen pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een lekker rokertje, tegenwoordig aardig commercieel..

 

Zie dokkie z'n thread met z'n gescroggde santa maria!

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik loop ook tegen stekkenprobleem aan.

Mijn boer is opgepakt.

En overal waar ik kom zeggen ze te hebben binnen een paar dagen a 2,10 tot 2,75 maar overal komt

er maar niet binnen. Gek word ik ervan.

Heb er 210 nodig maar volgens mij worden ze iedere keer verdeeld in kleine beetjes aan anderen voor ik er ben om die tevreden te houden.

Sta nu al 2 weken stil bijna. Moet nu toch echt verder een keer. Ga morgen maar weer zoeken in regio adam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Spees Cees: ga je in de nabije toekomst weer female zaden produceren? Daarmee bedoel ik dus beter zaad dan die herma's van "Female" seeds!

 

heb jij hier persoonlijk ervaring mee? Ik ga uit van niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wil je niet elke keer met zaad werken, doe een selectie en pak de mooiste moeder voor je eigen stekken.... Wat is er nou fijner dan compleet onafhankelijk zijn?

 

Verders ben ik het volledig met Cees eens...

 

Als je de opbrengst ziet van een goede zaadkweek met een stabiele soort waarvan je alleen de beste gebruikt , ben je de verschillen in de planten onderling snel vergeten. En het stekproces(moeder kweken, wortelen ) kost veel tijd ! Van zaad tot oogst kan in 10 a 11 weken, dat is zeker .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vanuit zaad kweken lijkt me ook ideaal.

vooral zoals je in een eerder topic beschrijft dat je ze 2 weken voor het knippen al in je hok kan neerzetten.

 

Alleen durf ik het.

Ik heb laatst geprobeerd stekken te maken, dat liep uit op een fiasco.

Denk dat de 400 watt kwiklamp iets te sterk was om te wortelen boven het broeikastje.

 

Maar met mijn mazzel komen er van 150 zaden 5 uit die dan man blijken te zijn ofzo.

Heb wel top44 zaadjes liggeen omdat ik het een keer wil proberen.

Maar moet er toch eerst weer 150 a 200 stekjes in hebben zodat ik een keer kan experimenteren met zaadjes. Nu staat alles stil, en wil liever geen risico nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KIJK...ik voorspelde jaren terug al ( lees m'n website er maar op na !) dat we een stekkencultuur hebben !

 

Dat is geen voorspelling, maar een constatering.

 

 

ik hoor prijzen van/voor stekken waar je van achteruit gaat lopen !

 

 

Dat achteruitloop gevoel heb ik nu altijd met zaden. Koop je voor 25 euries een relatief "goedkoop" zakje zaad. Met een beetje geluk ontkiemen ze allemaal en zitten er maar 3 mannetjes tussen. Bottomline heb je dus alsnog € 3,60 betaald per plantje en alles duurt nog een paar weken langer ook :)

 

Dankzij de stekkencultuur heeft de cannabiskweek in NL zo'n vlucht genomen. Stekken staan voor een gegarandeerde voorgeselecteerde kwaliteit terwijl het met zaden toch altijd maar afwachten is wat moeder natuur in petto heeft.

 

Men klaagt over de prijzen die stekkenboeren vragen voor een stekje, maar daar staat wel een giga hoeveelheid arbeidsintensief werk tegenover met de nodige risico's. De zaden daarentegen komen na verloop van tijd vanzelf met duizenden tegelijk uit één plant vallen terwijl de uiteindelijke verkoopprijs vaak zelfs nog hoger is dan een regulier stekje. :verrygood

Daar ga ik nu van achteruit lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...