Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Hok Bouwen In Ierland (my First Try)

Recommended Posts

He rainman,

 

Te gekke tekening,

Ik denk dat je het systeem wel kan toepassen, maar alleen als je temperaturen echt te hoog worden 18c aanvoer van lucht is mooie tempertuur, maar mocht dit in de zomers te hoog worden, dat je dan op een andere manier gaat aanzuigen,

 

Groetjes Miss_stoned

 

Ps, je kunt het nu wel perfect willen maken.., (wat je ook aardig lukt) maar als je 1 of 2 keer hebt geoost, ga je weer veranderingen aanbrengen,... dingen beter afstellen.. En ga nu eens beginnen... we zijn allemaal super nieuwsgierig....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel beginnen maar kan nog niet,

 

Wil zeker de eeste kweek alles nauwkeurig volgen en dat is het probleem ik ga over een paar dagen o.a

naar Nederland en ben 5 dec weer terug en dat is m'n start datum. En ik heb m'n AEW 6 ampere fan

controler nog niet terug van reparatie heb wel een andere fan controler maar die gebruik ik voor

m'n groei hok.

 

BTW omdat ik toch in Nederland uit kom ga ik nog het 1 en ander kopen bij een GS:

(terwijl ik een lijst wil samenstellen zie ik de banner van Sannies shop

das makkelijk eens even kijken, .... ik ga het starters pakket bestellen)

 

Sannie heb je een mail verzonden maar waarschijnlijk heb ik een spel

fout gemaakt in m'n email adres, dus stel ik je mijn vragen even hier:

 

Kan ik met een credit card betalen of misschien met paypal (nog makelijker)

En weetje hoevel verzend kosten er bij komen voor het starters pakket naar Ireland?

 

Ik wilde beginnen met Shiva Shanti II zaden (heb er 60 gekregen van Leavman) maar

die Jack herrer's die jij verkoopt zien er ook er verleidelijk uit, is dit een soortje waar ik

als leek mee kan beginnen? En 30 zaden daar kan ik als alles goed gaat toch makkelijk

9 mooie dames aan overhouden?

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou mooi zijn als je die klep variabel kun maken rainman, op basis van temeratuur. Maar dan zou je wel een soort "tweetraps besturing" nodig hebben. Ten eerste wil de je fan niet te hard laten draaien i.v.m. het handhaven van de LV, maar je wilt het ook niet te warm laten worden. Tijdens het afbloeien is de LV niet meer zo belangrijk (liever laag) en kan de afzuiger juist wat harder. Maar om dat klimaat perfect te regelen heb je denk ik toch een behoorlijk complexe regelaar nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomaar,

 

 

gallery_7406_450_6566.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainman, je bent echt niet te :specool

Als je ooit jezelf is verveelt voel je vrij om een avatortje te maken, komt mij altijd goed van pas :smoke :wOOt

 

Ziet me er een leuke job uit, grafisch ontwerper :wOOt

 

Kan bijna niet meer wachten om jou hok in werking te zien, ze zeggen wel eens een goede voorbereiding is het halve werk. Bij jou zal dat wel wat meer zijn als de helft :verrygood

 

 

 

veel succes, growertjen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zomaar,

gallery_7406_450_6566.jpg

 

Helemaal toppie :smoke

creatief mannetje ben je rainman.

 

Ik heb eens geinformeerd voor de prijzen van het versturen van je pakketje en dat komt uit op 18,-eurie verzendkosten.

jack herrer is voor een beginner best te doen.Cijfer technisch maak je meer kans om op je bek te gaan met een plant welke wel 13 weken kan bloeien.Aan de andere kant val je wel direct met je neus in de boter en haal je een plant binnen waar je al je ei in kwijt kan :specool

 

Credit card of pay pal is nog niet mogelijk :specool

Maar als je toch in nederland bent kan je het miss wel komen ophalen?

Gezellig bakkie koffie en een gezellige babbel :verrygood

 

Ik hoor het wel

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zolder opgeruimt nu alleen nog de filterbox in elkaar schroeven

 

gallery_7406_450_111840.jpg

 

De 2 lampen aan de buiten kant in het midden de fan aansluiting, tussen de 2 ballasten

het vermogens relais (komt nog een perplex kap over het hele schakelbord)

 

gallery_7406_450_23120.jpg

 

Rain

 

Nog even een vraag:

De zolder heeft roosters rondom het hele dak voor ventilatie (net onder de dakgoot) de zolder is totaal

zo'n 250 m3 oppervlak ipv. een soort van schoorsteen te maken zou het ook mogelijk zijn om de

uitlaat gewoon op zolder te laten uit blazen ruimte en ventilatie zat. Mijn enige twijfel is de vochigheid en

evt. geurtjes maar met m'n filter moet dat toch bijna reukloos zijn ... (heb nl. geen idee wat de uitlaat

doet als ik in de bloei zit!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bouwskillz zijn wel in orde Rainman :smoke (Understatement van het jaar)...

 

Nu maar hopen dat je ook een beetje groene vingers hebt :specool Stel je toch voor dat het kweken voor 0,0 meter wil... dan zal je toch TAW een paar keer per maand over moeten laten komen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu maar hopen dat je ook een beetje groene vingers hebt

 

Of ik hele groene vingers heb weet ik niet, maar heb een grote tuin waar ik af en toe ook wat in plant.

En tot nu toe leefd alles nog, div. soorten klimmers, grassen, varens bloemen enz.

Daarnaast een groente tuin (hier in Ireland kan je nl. niet alle groente kopen) daar verbouw ik

oa. andijvie, postelijn, boerenkool, witlof de rest kan je hier wel kopen toch doe ik zelf spinazie, bloemkool

peen enz. en verschillende herb's. Ook een hobby van mij is koken vandaar de groente en kruiden tuin.

Tot nu toe geen van m'n gasten vergiftigt.

 

Okidoki dit was het weekend weer

 

Gtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog even een vraag:

De zolder heeft roosters rondom het hele dak voor ventilatie (net onder de dakgoot) de zolder is totaal

zo'n 250 m3 oppervlak ipv. een soort van schoorsteen te maken zou het ook mogelijk zijn om de

uitlaat gewoon op zolder te laten uit blazen ruimte en ventilatie zat.

 

Hmm.. ik denk dat de tempoeratuur onder het dak toch wel aanzienlijk zou kunnen stijgen, warme lucht stijgt op. Hoe ziet dat er uit als de sneeuw op het dak gaat smelten? Heb je geen toegang tot het afvoer kanaal op zolder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rainman,

Ziet er nog steeds allemaal zeer netjes uit, veel plezier op je trip naar Nederland en met de start van je kweekje bij thuiskomst! ;)

 

Ps. wat een raar licht geven die Philips SON-T PIA GP 600 watt lampen.

Weet iemand hoe je wat betere foto's kunt maken met het licht aan

ik heb een Canon digital Ixus i 5.0 mega pixel zijn hier misschien filters voor?

De gelige waas die over je foto's komt bij het nemen van foto's met de lamp aan kan je vermijden door de "witbalans" op je camera in te stellen ( indien mogelijk uiteraard ).De meeste digitale camera's hebben wel een "AWB" (Automatic White balance) maar deze is vaak toch niet correct.Ik heb hier een Canon in bruikleen liggen (Eos 300d) waarbij het zeer simpel is, gewoon ff de handleiding checken hoe het juist bij jou model gaat.

Dit is het resultaat:

26_Okt_006.jpg26_Okt_007.jpg

 

Het komt erop neer dat je de camera een voorbeeld gaat geven van hoe wit er uitziet onder de belichting waaronder je de foto's neemt.Met dit voorbeeld ingesteld als "custom" witbalans corrigeert de camera de gelige waas.

 

Hopelijk heb je/iemand er iets aan, suc6!

 

Greetz, Mr.Green :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Mr Green,

 

Ik daar eens even naar kijken, ik geloof dat ik zoiets heb gelezen in de maual white balans maar wist niet precies waar voor het was.

 

Grtx Rain

 

But if all fails i'll use Stijl zijn optie een tl in het hokje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mikeh: Goed dat je dat even zegt, werden bij mij gewoon weergegeven en nergens vermeld dat er een fout ofzo was (ivm bv. dynamishce tags ofzo).Beetje raar, heb ze dan maar even op WF server gezet, Bedankt.

@ Rainman: Zeker doen, kleine moeite voor mooi resultaat imo.

 

Nu zouden ze er wel moeten staan, het resultaat dus:

gallery_7429_709_15771.jpg

gallery_7429_709_6489.jpg

 

Greetz, Mr.Green :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Net binnen gekregen:

 

BIOBIZZ 50Liter

 

Light-Mix is het ideale aardesubstraat voor telers die het proces meer willen controleren door zelf vloeibaar bij te voeden. De licht bemeste grond in combinatie met Bio-Grow en RootJuice wortelstimulator staat in de groeiperiode garant voor een snelle ontwikkeling van wortels en plant. Bio-Grow, Bio-Bloom, Alg-A-Mic en TopMax in de juiste doseringen toegediend zullen zorg dragen voor een uitstekende bloei productie. Het substraat is verder gericht op een optimale drainage zoals nodig bij automatisch water geven.

 

Veenmosveen

Tuinturf

perliet

 

ec= 1.3

ph= 6.1

 

 

Wormenmest 50Liter

 

Hesi wortel complex 1liter

 

Er komt nog bij Sannie's Starters pakket:

 

1liter groei-voeding

1liter bloei-voeding

1/2liter booster

60ml wortelstimulator

60ml bloei stimulator

60ml final solution

120ml bladvoeding

120ml pro-aktive

50 gram schimmels

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

De light mix is toch wel geschikt om de zaden te laten opkomen en ongeveer 2 weekjes voor te groeien

met wat wortel stimulator

 

 

Nu het volgende, moet ik nu nog gewone potgrond kopen en wat zijn dan ongeveer de verhoudingen

 

De bloeigrond samenstelling

 

50% potgrond

25% Light-Mix

15% Wormenmest

10% perliet

Een beetje schimmels (Sannies) opgelost in water en door het aarde mengsel mengen

En wat kalk om de ph waarde op 6.0 te krijgen indien nodig

Alles goed mengen

 

Het geheel een weekje laten staan (heb een gr. plastic ton die ik af kan sluiten) en lekker laten broeien.

Dan de 11 liter poten vullen met wat wormen er bij de grond op temp houden (20 graden)

Dan de evt. plantjes over potten

 

Okay zeg het maar... "ga es lezen op het forum, enz."

 

Vertel ... is het wat?

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de samenstelling van die grond wat is weet ik niet :(

 

Maar misschien verstandig om de aarde gelijk in de 11L potten te doen(met de schimmels)

Als je dit eerst in een grote ton doet, en dan weer daaruit haalt om in de potten te doen verstoor je denk ik

het bodemleven wat je net hebt opgebouwd.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainman,

 

Ik snap het nog steeds niet, je bespaart nergens op laat alles versturen vanuit Nederland en nu ga je gokken met een eigen mengsel.

 

Dat zou ik nooit doen ik zou het laten aanvliegen en opslaan ergens anders en dan snoepte ik er iedere 3 maanden een paar zakkies weg.

 

Als dat echt niet lukt en je moet echt zelf gaan mengen dan moet je alsnog spullen gaan halen of laten aanvliegen.

 

OK zaailingen moet je laten ontkiemen in zaaigrond.

Dan plant je ze over op die light mix of beter een zaaigrond in 9x9x9 potjes.

Dan kunnen ze over naar de eindpot / bak.

 

Wat ik mis in je nieuwe mix is mest stof, die zit er niet in.

Ik hergebruik de grond en gooi er een paar kg pre mix in van bio Bizz. Deze bio meststoffen komen langzaam vrij en daarom moet je deze all mix laten rijpen. De pre mix heeft al maanden gelegen.

 

Schimmels mag je niet meemixen en daarna de grond laten rijpen. Mij is verteld dat je de schimmels pas mag toedienen als je de potten of de bak vult.

 

All mix rijpt beter in luchtige zakken geen gesloten plastic zakken, of tonnen.

Je mag allmix inwateren alleen als de andere ingredienten extreem droog zijn.

 

Hee succes ouwe doe het allesser ..

 

 

Groetjes

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels mag je niet meemixen en daarna de grond laten rijpen. Mij is verteld dat je de schimmels pas mag toedienen als je de potten of de bak vult.

 

The Afghany Warrior[/color][/b][/font]

 

Is dat niet afhankelijk van het soort schimmels?

 

Ik heb die van mycorsys, die meng je door de grond en water je in met de bacto.

En dan lekker laten broeien, wat het bodemleven op gang helpt.

 

Of doe ik iets fout??

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuhh ik meng bijvoorbeeld 1000 liter ..

Daarmee vul ik 20 zakken die leg ik weg die laat ik weken lang rijpen vanwege de pre mix ... daar mogen geen schimmels in zittten.

Pas als ik de potten vul dien ik de schimmels toe en de bacto ... correct me if i am wrong pls zo is het uitgelegd.

 

Groetjes

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of de samenstelling van die grond wat is weet ik niet :(

 

Maar misschien verstandig om de aarde gelijk in de 11L potten te doen(met de schimmels)

Als je dit eerst in een grote ton doet, en dan weer daaruit haalt om in de potten te doen verstoor je denk ik

het bodemleven wat je net hebt opgebouwd.

 

Succes.

 

@TAW

Uuuhh Was dat dan niet mijn advies?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuhh nee van de schimmelboer ...

 

:(

 

Dat je het tijdelijk in je pot afdekt en een schimmelcultturtje optrekt dat mag volgens mij wel.

ik heb het echt puur over het gebruik van de meststof van BioBizz, als je die gaat gebruiken dan moet je grondje ook ff rijpen.

 

En zelf een mengsel maken van beendermeel en bloedmeel en duivenstront en mearl dat is complex en kost meer dan 5 kg pre mix.

 

Rainman gaat een mix maken zonder voeding en dat baart me wel een beetje zorgen.

 

Groetjes

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha duidelijk ;)

 

En ja je hebt gelijk, ga nou niet bij je eerste kweek ff lekker zelf mengen met het een en ander.

Niet zo`n goed plan :(

Ik heb zelf beenderenmeel door de grond gegooid, weet je niet wat je doet en pas je je voeding daar niet op aan kan het niet goed gaan.

 

Zelf ervaren(helaas) Maar komt naar goed advies toch nog goed.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rainman

Schimmels los je niet op in het water,dit doe je met de bacto :(

 

Het is inderdaad verstanig de schimmels door je aarde te mengen en deze een paar dagen tot een week te laten staan om lekker te broeien.

 

Als je het idee hebt dat je aan de lage kant zit met de voedingsstoffen in je aarde kun je later ook beslissen wat meer organische voeding bij te voeden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey TAW,

 

Ik heb het volgende besteld van BioBizz:

 

Light-mix ( heb ik al )

All-Mix

Pre-Mix

Bio-Bloom

Bio-Grow

TopMax

Fish-Mix

Alg-A-Mic

RootJuice

 

Daar moet het toch wel mee lukken, ga ook nog 30 jack's, bacto en schimmels van Sannie kopen

 

Grtx Rain

 

Ps m'n AEW 6,3 amp fan controller is gemaakt en onderweg..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het houd maar niet op he, de lijst wordt steeds langer met je spullen rainman... wel goede keuze biobizz.

 

Laterz Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...