Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

roeieklok

Diefstal, planten gestolen

Recommended Posts

Beste mensen,

 

gisteravond is de plant van mijn buurvrouw gestolen.

Zij stond in een kuip.

Opgetild en weg...........

 

Ikzelf heb 2 planten in de volle grond.

Is dit gunstiger?

Of gebeurt het weleens dat ze wachten tot je planten volgroeid zijn en dat ze de zaak dan afknippen?

 

Groeten,

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt inderdaad geregeld voor dat ze wachten tot de toppen wat rijper zijn en ze dan de plant alsnog jatten.. hou een extra oogje in het zeil zou ik zeggen :)

Edited by tomas

Share this post


Link to post
Share on other sites
gisteravond is de plant van mijn buurvrouw gestolen.

 

In Haarlem toevallig? Ik zag gisteravond een plant van 1,5 meter in een speciekuip op een brug staan! D'r stonden al een paar Marokkanen omheen, dus ik ben maar doorgereden. Toen ik later terugkwam was ie weg.. :) :offtopic Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het waarschijnlijk een kerel was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die weten toch niet hoe ze hem moeten verzorgen, waarschijnlijk roken ze de hele plant op terwijl er nog geen toppen inzitten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook ervaring met diefstal al 2 jaar op een rij.

 

2 jaar terug waren professionals om het zo maar ff te zeggen:deze kwamen na 12 uur s,nachts en deden dit op een regenachtige nacht en ze hebben toen al mijn hoofdtoppen gestolen van 25 planten van 1,8meter :)

Ik weet nog steeds niet wie het gedaan heeft,maar ik lig er niet meer wakker van.

 

Vorig jaar waren het een groepje 16-17 jarige jongens hier uit dorp maar die waren zo slim om eerst met iemand met een auto te komen kijken die ze vol in het zicht neerzette van ons huis,toen wist ik al wie het waren en hoe laat het was,maar ze kwamen op een gegeven moment ook gewoon overdag,ik had er verleden jaar 13 staan maar heb ze zelf allemaal geknipt gelukkig en heb de jongens nog kunnen betrappen toen ze bezig waren met een poging tot stelen,maar ik neem aan die dat niet meer terugkomen,wij hebben voor eigen rechter gespeeld,wat denk ik het beste baat,maar ik was er iedere keer op tijd bij omdat mijn alarm iedere x afging.

 

Nu heb ik er hier thuis 7 staan en ik zet er binnenkort weer mijn home made alarm bij wat inhoud:een 150W bouwlamp die aangestuurt word door zo,n hitte sensor en vanuit de lamp heb ik een sirene aangesloten die een geluid geeft waar de hele buurt van wakker ligt,alles werkt op 220-230V dus doorknippen doen je niet en omzeilen gaat niet...want de sensor staat tegen struiken waar je van achteren niet bij kunt.

Deze instalatie koste me iets van 80euro maar als ik um niet had gehad was ik voor 1500 euro bestolen.

 

Dus nu niet de gierige uithangen als je denkt dat je een risico loopt maar ff investeren kan je een hoop euro,s/grammen schelen.

 

Verder ga ik dit jaar ff een rol prikdraad (die draad die ook om gevangenissen heen staat) halen en die op 15cmvan de grond tot 2meter hoogte erom heen zetten maar dan pak ik vanuit een stopcontact wel ff een +draad en maak die aan die prikdraad vast,kunnen de boeven fijn de -vormen op dat fijne natte gras erom heen.

Ik ben dat gekloot met dat stelen kots moe,ik loop iedere keer een risico door de limiet te overtreden en dan zal iemand mijn wiet komen stelen...

 

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bernie,

pas op wat je doet,

want een paar planten kwijt of poging tot zware mishandeling of zelfs doodslag als ze er aan vast blijven plakken lijkt me stukken erger dan een paar planten kwijt te raken,

de straffen liegen er niet om en zal je zeker achter de tralies laten belanden.

 

daarnaast loop je grote kans om in t nieuws te komen als er iemand geelectroduceerd is,

denk aan die man die een draad met 220 op zn schuurdak had bevestigd omdat er telkens een bal op kwam van voetballende jongeren,1 jongen was daar ook aan blijven plakken.

plusminus 2 jaar geleden is dat volop in de media geweest.....

 

neem dan schrikdraad,

daar staat geen amperes op,maar dat voel je wel(een versie die continu aanstaat,niet in tussenpolen van tyd)

 

succes :)

 

greets

lee :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar hebben ze bij mijn planten (5 x á 1,80m) die in de mais stonden de hoofdtoppen erafgeknipt...

Waarschijnlijk heeft de buurman het gedaan die naast het maisland woont.

 

Maar we kwamen wel 2 of 3 x in de week kijken en je kon het al eigenlijk aanzienkomen..

 

Gelukkig hadden we de rest nog van de plant nog en zijn we niet zonder lege handen naar huis gegaan.

 

Blijft klote die rovers, vooral als je er niks tegen kan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee bernie je had dat hele verslag toch op de hd geschreven?

was een mooi verhaal man . misschien heb je het nog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag een alarm-apparaatje bij de Formido gekocht.

Je moet het op de deur bevestigen en zodra de deur opengaat, gaat het alarm af.

Kost 4 euro.

Laten we hopen, dat het helpt.

 

Groeten,

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afslachten die mensen die planten jatten.. :)

 

Dat hebben ze niet lang geleden ook met een paar makro's gedaan in limburg... Is daar nog nieuws over trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vies volk zo,n boeven dat ze zelf maar gaan kweken of of werken....

 

Maar er zijn weer nieuwe ontwikkelingen anno 2006 nl:

 

Ik woon op een boerderij en bij ons voor het huis staat mais,nu zul je denken ideaal om wat planten in te zetten,maar aangezien er ruimschoots voor het seizoen 2006 reclame werd gemaakt door de police dat ze met helicopters gingen vliegen boven de mais velden op zoek naar hennep en omdat zo,n groepje 16-17-18 jarige vorig jaar alle maisvelden afzocht naar planten dacht ik van....jammer maar weinig kans om wat te oogsten zonder gekloot.

 

Maar raad eens wat ik aantrof in de mais voor ons huis toen ik zondag met onze hond ging wandelen:

 

Wandel paadjes door de mais met verse sporen van een dag of 2-3 oud waren nog niet weg geregent en toen ik op de mais velden hier in de buurt ging letten zag ik bij veel percelen precies zo,n paadjes dus...

 

....We hebben weer activeit rond ons huis en in de buurt.

 

Ik heb er hier nu 7 planten in de vollegrond staan en geef je de garantie dat als iemand ze probeert te lenen,dit een gebroken neus en een gebroken vinger als gevolg heeft.

 

Greetz Bernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nix meer ovre die marokanen gehoord hoef ik ook nite haha eigen domme schuld..

 

Heb er nu 4 in het mais zitten en daar moeten ze vanaf blijven! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep,wie zaait zal oogsten,

wie onrust zaait zal onrust oogsten.....

dit zijn de marokanen overkomen,

onbelangryk nieuws dus.

 

van mij kant geen medelijden voor die jongens,

als ze de thug guys uit willen hangen hebben ze het dit keer moeten bekopen,simpel.

 

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vin dat je best wat klappe uit mag delen als ze aan je oogst zitten.We doen geen aangifte als ze gejat worden of zijn ook :offtopic , dus iemand die ze komt jatte moet nie moeilijk gaan doen als het hem moeilijk word gemaakt. Dus, (ramme met die handel) met knuppel en al zou ik zegge, zijn woord tegen het jouwe en hij zit ergens waar die nie mag komen. Van ander man's spulle moet je afblijven .

 

Grt M :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ook dat mensen die je planten, waar je zo lang veel energie en liefde in steekt jatten gewoon aan de hoogste boom mogen opgeknoopt worden... als ik mensen betrap die mijn planten stelen , word er geschoten denk ik :)

 

als mijn hond ze niet al te pakken heeft :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Drugslabs vaker bewaakt met boobytraps'

12 januari 2006

AMSTERDAM - Hennepkwekerijen en xtc-laboratoria worden steeds vaker bewaakt met gevaarlijke boobytraps. Dat schrijft De Telegraaf donderdag. Politie en brandweer kregen onlangs bij ontmanteling van drugslabs te maken met op scherp gezette explosieven, gifgassen en benzineboobytraps.

 

Deze zijn in eerste instantie gericht tegen concurrerende criminelen. "Zo probeert men onderling ripdeals te voorkomen", zegt Jaap de Vlieger, coördinator van het Nationaal Netwerk Drugsexpertise in de krant. "Maar ik krijg zo langzamerhand de indruk dat ze eveneens tegen brandweer en politie worden ingezet."

 

De krant schrijft dat het volgens de betrokken instanties een wonder is dat geen doden zijn gevallen onder opsporings- en hulpdiensten. Lex Schruijer van brandveiligheidsinstituut Nibra spreekt over de nieuwste trend: handgranaten op scherp die bijvoorbeeld tussen vaten met xtc-chemicaliën zijn geplaatst. "De situatie is vooral voor brandweerlieden levensgevaarlijk", zegt Schruijer.

 

De meeste brandweerkorpsen oefenen al op boobytraps. Secretaris van de Nederlandse Vereniging Brandweerzorg en Rampenbestrijding Paul Verlaan hoopt op de snelle komst van landelijke richtlijnen voor de ontmanteling van met boobytraps bewaakte drugslabs. "Er dient structureel overleg te komen waardoor we ervaringen kunnen delen en van elkaar kunnen leren."

 

Bron: www.nu.nl

 

 

 

tokkie :) :jump: :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de week hebben ze bij een kennis van mijn fighting buddha de hoofdtop eruitgekinipt. Moeten wel de buren zijn want 's nachts staan ze binnen en in de tuin kan je niet komen. Hij was er ook echt afgeknakt. Viezerikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

van je buren moet je t hebben,

of beter een goede buur dan een verre vriend....

 

die buurman had aan mij een slechte gehad...

 

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die buren van mij heb ik stekken gegeven :)

Zo kun je het natuurlijk ook doen... No worries in my neigbourhood. Als ze bij mij willen gappen geef ik ze geen kans. Ik heb mijn voorzorgsmaatregelen wel getroffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die marokaan in limburg is koud gemaakt ja, nog geen 7 km van mij vandaan :offtopic

Ik vind ook dat t zijn eigen schuld is! Klote rippers :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...