Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plantkas

Plantkas Z'n Kaskweek

Recommended Posts

ja zoon kassie is wel tering handig zeg...

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Snsie

k hoop het ook, gezellig?? Ik voel me altijd een beetje bedreigd door deze dames, ze prikken in je ogen met hun bladeren als je binnen staat, als je naar de laatste foto kijkt, ik met 1.85 meter kan makkelijk onder die laagste lat lopen.. De meesten die binnen komen worden een beetje claustofobisch, omdat het er zo vol staat, ze willen snel weer naar buiten (ook omdat je er niet uit komt zonder dat ook al je kleren stinken) :no

 

@ Buble

Dankje, Ik zat net het weer nog even te bekijken, morgen nog zon, daarna is het gedaan met het mooie weer :o Regen, Wind :j , koud.. Naja we zien wel..

 

@ de priester

Het heeft voordelen, maar ook nadelen.. Volgend jaar komt er in ieder geval een nieuwe, ik heb al plannen, 2x zo groot :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x zo groot?

Dat zou echt mooi zijn..zo groot frame van hout.

 

succes met je HH, ben benieuwd wat de kou doet (en regen :smoke )..

mja je hebt in ieder geval een kas :no

kan je niet een straal kacheltje erin knallen?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend gewoon. :smoke

Heerlijk om te zien :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx :smoke

 

@ secondsun

Als ik aan het bouwen ga, ik denk dat het de kerstvakantie word, komt er weer een verslagje.

 

Een kachel is wel een idee. maar ik weet niet of het veel zin heeft.. Als je een joint rookt in mn kas zie je de rook schuin wegtrekken naar de vinnen.. Ik denk dat het met de warmte het zelfde geval is..

 

Bubble heb ik nu helemaal omgehakt.. Toch weer een klein beetje rot gevonden.. Nu ook in HH, voornamelijk van die bruine bolletjes op de stengel, maar toch..

 

med_gallery_5639_129_99840.jpg

 

 

Foto van HH topje net..

 

med_gallery_5639_129_65031.jpg

 

Zoek plantkas.. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt wel zo'n tropische kastuin , wat een planten .

Of zit je op je knie'en :smoke

Succes met oogsten straks :no

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het maar tropich, dan had ik onder mn planten gezeten in een zwembroek met een cocktail en een joint :no

knieen..? kijk de eerste foto's uit mijn topic maar eens :smoke

 

Nog een paar foto's

gallery_5639_129_69456.jpg

Bubble hoofdtop voor dat ze er af ging..

 

gallery_5639_129_55175.jpg

 

De oorzaak van mijn toprot.. Door het natte weer buiten krijg ik het binnnen niet meer droog.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja condens is inderdaad killing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer grote toprotcheck gedaan, kon niet meer vinden van 1 klein topje met rot en 2 bolletjes op de stam die bruin waren.. :no Er is ook aanzienlijk minder condens op mijn dak, positief dus..

Ik zit nu in de 6e week van de bloei maar kan nog nergens een bruin haartje ontdekken, ik denk dat de ontwikkeling van de planten ook aanzienlijk langzamer gaat omdat de buiten tempratuur laag is.. Omdat ik nog geen aanzienlijke verliezen aan rot heb denk ik dat ik ze nog een week ga laten staan.. Helaas ga ik zondag weg en kom pas vrijdag weer thuis.. Ik gok het er gewoon op.. Of toch omhakken? :smoke

 

Nieuwe plaatjes

med_gallery_5639_129_84282.jpg

 

HH1

 

med_gallery_5639_129_75400.jpg

 

HH2

 

med_gallery_5639_129_21396.jpg

Nu bubble weg is kan in haar plaats mooi een trap staan, dan kan ik ook de bovenste toppen goed op rot controleren..

 

med_gallery_5639_129_67962.jpg

Topje..

 

med_gallery_5639_129_56063.jpg

 

HH2 vanaf de trap, ze begint al herfstbladeren te krijgen.. Ook rond de toppen beginnen paars/blauwe bladeren te komen, ik denk dat ze het snachts koud hebben..

 

med_gallery_5639_129_98637.jpg

 

HH3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou je er van denken om de gaten 's nachts dicht te maken; een kachel en een paar zwenkventilatoren er in zouden de lv toch moeten kunnen verlagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge jonge da's wel een duivels dilemma he? Prachtige toppen hoor! Heb je de trichomes goed bekeken? Je zou wellicht voor de zekerheid 50/50 kunnen doen? Heb je ook door minder planten wat minder verdamping en wat meer lucht in je kas en geef je ze meer kans op minder rot. Of de meest rijpe toppen van alle planten oogsten alvast als de trichomes al melkachtig zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ladylover

Met wat je voorstelt denk ik dat je de Lv alleen maar hoger maakt.. Gaten dicht maken + kachel, betekend dat het veel warmer binnen word en dus ook een grotere verdamping door de planten.. Als de gaten dicht zijn word de Lv ook niet afgevoerd.. Het zou dan binnen nog wel een de idiale omstandigheid kunnen worden voor explosief toprot.. ;)

 

@ Wazzup

Ja echt! Nu omkappen vind ik ook moeilijk, vooral omdat de rot niet snel om zich heen grijpt.. De trichromes heb ik niet van dichtbij bekeken, heb niet zo'n sterke loep/microscoop en mn digicamera wil ook niet van die te scherpe foto's maken (of ik tril te veel)..

50/50 omhakken heb ik over zitten denken vandaag, kwam uiteindelijk op het idee om alle popcorn en andere niet nuttige topjes met bladeren er uit te knippen, ook heb ik de gaten waar de lucht binnen komt een beetje vrij geknipt, zo is er een betere luchtdoorstroom.. Totaal een aangestampte 10 liter emmer vol blad.. Meest rijpe toppen oogsten is vrij moeilijk, de haren zijn nog zo goed als wit op hier en daar een bruin haartje na.. Wel chill dat je meedenkt :wOOt

 

@ secondsun

Nee helaas, zit er niet in.. Ik heb nu toch besloten om ze te laten staan, ik zal wel wat aan rot gaan verliezen maar ik denk/hoop dat het niet opweegt tegen nog een week extra thc productie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou weekje duimen maar dan he :wOOt Ik duim met je mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ plantkas : om het warmer worden te voorkomen, had ik de zwenkventilatoren in gedachten.

Ik wens je in ieder geval veel geluk de laatste week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mij planten staan er ook nog en ook in een kas en ik heb all het groote blad weggeknipt en volgens mij help het wel ik heb bijna geen rot maar ben toch van plan om het allemaal te knippen mooi weer wordt het niet maar als je nou met stam en bllad ook droogt dan rijpt het toch ook of ik ga een weekje wachten maar ik geef geen water meer dat helpt ook en ik krijg opeens heel snel bruine haartje

 

greetz B_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dus eerder teruggekomen dan was geplant.. Helaas met een gebroken pols.. ;) Word nog leuk knippen zo..

 

@bobbo_jantje

Blad wegknippen durf ik nog steeds niet aan te beginnen.. Als het niet te hard rot zou ik nog een weekje wachten, ze worden altijd nog wel iets compacter met meet thc.. Bij mij beginnen ze nu ook bruine haartjes te krijgen.. Het je ook foto's?? zou leuk zijn om te vergelijken

 

later weer update.. alles staat nog... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een gebroken pols dat zal idd niet zo lekker knippen.. sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas met een gebroken pols

 

Auw, hoe krijg je dat voor mekaar vlak voor de oogst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen gaat niet echt snel met een gebroken pols, maar het lukt nog wel :wOOt Is hier gebeurt..

Toprot valt nog steeds mee, wel iets meer als vorige week maar niet extreem, ik heb nu ongeveer 50% bruine haartjes dus zou het bijna nog een week laten staan...

 

foto's..

med_gallery_5639_129_87060.jpg

 

HH1

 

med_gallery_5639_129_112810.jpg

 

HH2

 

med_gallery_5639_129_89034.jpg

 

HH3

 

med_gallery_5639_129_97005.jpg

 

Ik denk dat ze het wat koud hebben..

 

med_gallery_5639_129_92996.jpg

 

paars met wit?

 

med_gallery_5639_129_19091.jpg

Zoek je de uitgang? hehe rechtdoor...

 

med_gallery_5639_129_3966.jpg

 

2 mooie geknipte zijtopppen van HH2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik kan geen foto's maken want ik bestel een oplader maar komt telkens verkeerd iets dus heb ik niet om foto's van te maken maar ik heb nog 1 plant staan en die ga ik vandaag helemaal knippen de rest heb ik all geknipt maar als je geen water geeft scheelt dat ook erg veel met bruine haartjes krijgen

 

greetz b_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie geknipte toppen ouwe! :specool

Paarse komt zeker van de koudere temperaturen,

maar t moet eigenlijk al veel kouder zijn nu..

 

Succes met je pols en het oogsten van de rest, zal veel werk worden..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...