Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plantkas

Plantkas Z'n Kaskweek

Recommended Posts

@bierkrat,

Dat kan ik ook nog met wat ik van vorig jaar heb overgehouden :) Wat er nu staat is voor mij genoeg voor de komende 3 jaar :specool

 

@bobbo_jantje

Ook lekker aan t knippen dus.. Ik zie er nu al dubbel van, nog ff doorgaan :)

Mijn planten krijgen al 3 maanden geen water meer, hebben ze niet nodig als het grondwater ondiep zit.. Maar die bruine haartjes heb ik nu ook, HH2 en HH3 zijn allebij helemaal afgebloeid nu, HH1 moet nog 4-7 dagen denk ik..

 

@Second sun

Tnx, jah kn kloppen, zie het paars ook alleen in de bovenste toppen helemaal bovenaan, de rest van de toppen zijn wel gewoon groen.. Zeker veel werk ja, ben nu 1.5 dag bezig heb heb HH3 zo goed als kaal, van HH2 heb ik eigenlijk alleen nog de dikste toppen er uitgeknipt.. ;)

 

med_gallery_5639_129_94250.jpg

 

med_gallery_5639_129_3637.jpg

 

med_gallery_5639_129_65322.jpg

 

Het grootste deel van de dikste toppen van HH2. Linksbovenin in de Hoofdtop..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 16 uur knippen ;) :) had van vanmorgen om 6 uur HH2 en HH3 helemaal ontdaan van alle toppen die het waard waren om te knippen, alleen de popcorn zit er nog aan.. HH1 heb ik laten staan omdat ze nog te veel witte haren had (en omdat ik geen zin meer had om die ook nog te gaan doen)

 

gallery_5639_129_6121.jpg

 

knipafval in overvloed, deze week maar ergens een Bubblelator op de kop gaan tikken..

 

gallery_5639_129_50693.jpg

 

Ruim grammetje schaarhasj :) :specool

 

gallery_5639_129_93214.jpg

Resultaat van 16 uur knippen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie toppen plantkas :specool hoe gaat dat nou, knippen met een gebroken pols? Sterkte er mee!!

 

Ik heb mijn popcorn overigens ook nog ruim een week aan de plant laten zitten en dat werd toppie. Perfect voor de bubbleator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf ook zeer tevreden over die HH toppen, helemaal afgebloeid en er zitten redelijk dikke bij, wel zijn ze niet heel dicht en campact maar misschien juist daarom zo rotbestendig :)

Knippen met een gebroken pols.. Ik kan met mijn gebroken links (gelukkig) de top vasthouden aan het stammetje, en rechts zich in alle bochten wringen om die bladeren er af te knippen.. Gelukkig is mn pols mooi recht gebroken, hoefde niet gezet te worden en doet niet te veel pijn.. Maar t blijft lastig ;)

Die popcorn komt later wel weer als ik HH1 ook geknipt heb, ik denk dat ik die woensdag ga knippen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer mooi uit plantkas dit jaar .

Heb je meer als vorig jaar ondanks dat je er minder zorg aan besteed hebt ?

Toch wel mooi dat lila/paars er tussen .

Succes met je pols en het knippen

Rook ze

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de oogst zeker minder is dan vorige jaar, wat ik nu heb hangen had ik toen alleen al van mijn grootste plant, die had 800 gram, de andere 2 hadden elk 600 gram.. Ik denk niet dat ik dat ga halen, hoewel deze toppen gemiddeld dikker zijn en helemaal afgebloeid.. Deze planten heb ik gewoon laten groeien, die van vorig jaar waren getopt en uitgebogen, de grootste had 28 "hoofdtoppen" gemaakt.. Maar we zullen zien over een week of 5 wat het eindgewicht is :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat je kas eigenlijk nog wel na gisteravond :specool

 

Relaxst dat de boel mooi is afgebloeid,

 

weet je al welke soort(en) je volgend jaar gaat zaaien?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK hoop dat hij er nog staat ;) , ik ga zo naar huis om te kijken, de wind kwam uit het noordwesten dus dan krijgt mijn kas niet de volle laag.. we zullen zien..

Als ik thuis ben kan ik meteen de laatse plant knippen :specool

 

De soorten voor volgend jaar staan nog open.. Sugesties voor in de kas? Laat maar horen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat lijkt me nou een hele goede suggestie! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbel Fun, heb ik al eerder over zitten denken, zeker mooi plantje.. We zullen zien..

 

De kas stond er na die storm nog zonder ook maar een scheurtje, toch de wind uit de goede hoek :specool Na een rondje om de kas gelopen te hebben meteen maar begonnen met de dikste toppen uit HH1 te knippen.. Er zat eigenlijk nog zo goed als geen rot in, had misschien nog wel een half weekje langer kunnen staan maar dan was ik voor niets naar huis huis gegaan..

 

 

 

gallery_5639_129_50132.jpg

 

Waar geknipt word moet ook gerookt worden, 2005 VS 2006 ;) In de witte bakjes nog overblijfselen van 2005, durban poison, moonpower en paarse durban.. In de schoenendoos de eerste 60 gram droog van hollands hope, de bubble is even weg..

 

gallery_5639_129_3083.jpg

 

 

Het blad van HH1 is bijna helemaal paars geworden..

 

gallery_5639_129_69569.jpg

HH2 wat er nog van staat..

 

med_gallery_5639_129_77017.jpg

restje HH3 in de avondzon..

 

gallery_5639_129_6907.jpg

 

 

hmm ja gips... :)

 

gallery_5639_129_26163.jpg

 

 

Hoofdtop van HH1

 

 

gallery_5639_129_74383.jpg

 

 

gallery_5639_129_10956.jpg

 

 

Er zitten soms steeltjes aan waarvan het zonde is om ze er af te knippen..

 

 

gallery_5639_129_50649.jpg

 

 

Bubble was na 3 weken goed droog, van de takken geknipt en in een pondzak gedaan.. Was totaal 53 gram..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's zo met die avondzon.. die HH zit teringvol met hars :specool

Raar hoe die HH onderling zoveel verschilt, staat hh1 soms iets koeler dan hh2?

 

Al klaar met knippen ondertussen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil zit denk ik in dat HH2&3 wel redelijk aangeslagen zijn en HH1 een beetje verdroogd was en pas later op gang kwam, ze begon ook een week later met bloeien..

 

Gister heb ik de laatste topjes geknipt en alle popcorn er uit gehaalt, er staan nu alleen nog 3 kale stammen in de kas.. Ik had geen tijd meer om foto's in de galerij te zetten, die komen volgend weekend..

 

Nu rustig wachten tot alles droog is :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een mooie top plantkas, toppie! :specool

 

Al enig idee over de opbrengst uit je kasje? Nat in ieder geval?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nog geen idee, het zal waarschijnlijk minder zijn als vorig jaar...

 

Het enige wat ik nat gewogen heb was dit: samen rond de 800 gram...

med_gallery_5639_129_65322.jpg

 

 

Ik zal dit weekend een paar foto's maken van wat er nog hangt, mag je het gewicht gokken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja die kan ik me nog herinneren :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals beloofd overzichtje van wat ik nog heb hangen..

med_gallery_5639_129_53860.jpg

Deze toppen zijn nu zo goed als droog, van t weekend uit het net gehaalt, volgend weekend van de takken knippen :j

 

med_gallery_5639_129_158536.jpg

 

Topjes van het plafond, het valt me dit jaar alles mee hoeveel ze gekrompen zijn :specool

 

med_gallery_5639_129_18131.jpg

 

Hier hangt wat ik een week geleden als laatste heb geoogst.. Eigenlijk dacht ik dat het alleen popcorn was maar sommige topjes zijn nog de moeite om droog te gaan knippen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanacht begonnen met de toppen van de takken knippen, blijft leuk werk :verrygood Rechts een schoenendoos met de dikste toppen, links nog een hoop knipafval en een deel kwam ik niet meer aan toe (weer een paar bolletjes schaarhasj gesnoept :smoke )

gallery_5639_129_36993.jpg

 

 

 

Over 2 weken de einduitslag, iemand een gokje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...