Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plantkas

Plantkas Z'n Kaskweek

Recommended Posts

Dat ik net in mijn kas in liep zag ik achterin nogal wat vraatschade van rupsen, nu ze zo groot geworden zijn is het een stuk makkelijker om ze te vinden..

 

med_gallery_5639_129_105882.jpg

Een van de dikke groene hufters..

 

med_gallery_5639_129_70956.jpg

 

Partytime!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijne beestjes he :specool

 

Pluk ze er hier ook nog steeds uit.

 

 

Werd vanmidag getipt met deze site.

Snel ff rond geneust en vermoed dat het een brandnetelkapje is, valt niet onder de vlinders maar uilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel mooie vlinders die uilen, maar kunnen ze run rupsen niet gewoon op die brandnetels houden ipv wietplanten.. Om uit te zoeken welke vlinder er uit gaat komen het ik een aantal rupsen in een emmer gezet met wat bladeren om te kijken wat voor vlinder er uit gaat komen..

 

Weer een paar nieuwe pic's van zondag, de topvorming zit er goed in maar het lijkt tot nu toe nog nergens op.. Gelukkig heb ik tot nu toe nog nergens rot kunnen vinden :blink: Laatst Heb ik een 2e computervoeding op mijn andere vin aangesloten ipv de acculader, de vin draait nu 2x sneller dan voorheen.. Er is nu een aanzienlijke grotere luchtverplaatsing door de kas waardoor de lv redelijk is afgenomen naar mijn idee..

 

Pics:

med_gallery_5639_129_78941.jpg

 

HH1

 

med_gallery_5639_129_94784.jpg

Topje HH

 

med_gallery_5639_129_111905.jpg

 

HH2, raakt nu met haar bovenste blaadje het van van de kas.. 2.90 meter..

 

med_gallery_5639_129_2127.jpg

Topje Bubble

 

med_gallery_5639_129_121794.jpg

Bubble

 

med_gallery_5639_129_121279.jpg

 

HH3

Share this post


Link to post
Share on other sites
in een emmer gezet met wat bladeren om te kijken wat voor vlinder er uit gaat komen..

 

Ben ook benieuwd :ph34r:

 

En eindelijk topjes :blink: Ziet er goed uit, hoop dat je de rot zo buiten kan houden.

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah topjes zijn er nu.. Maar als ze dichter worden zal bij mij ook de rot wel weer toe slaan.. Ben afgelopen weekend al druk bezig geweest om alle topjes van het plastic af te houden, dat zijn altijd de plekken waar ik de eerste rot tegen kom..

Het plastic begint nu ook erg bros te worden, vooral de bovenrand van het dak vertoont veel kleine scheurtjes, ook zijn hier en daar in het midden scheuren gekomen, deze allemaal vakkundig afgeplakt met ducktape :ph34r: Die scheurtjes in het dak veroorzaaken weer wat lekkage, overduidelijk het laatste jaar van dit kasje.. Volgend jaar komt er een nieuwe, niet hoger maar wel breder.. Ik loop nu al ernstig te brainstormen hoe ik dat aan ga pakken.. In iedergeval komt er ander plastic omheen..

Als die rupsen verpopt zijn kan het nog wel tot het voorjaar duren tot deze uitkomen.. Beetje gedult hebben.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He plantkas ,

Het ziet er weer geweldig uit ,wou dat ik de ruimte had in me tuin maar nu zou me vrouw dat niet goed vinden .

meschien een tip ,bij buiten verlichting zit vaak een travo voor 12 volt die je kunt gebruiken voor je autofan .

Vorig jaar stond het volgens mij voller of vergis ik me ,en meschien volgend jaar een glazen kas ?

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bobbo_jantje

Het plastic wat er nu omheen zit komt bij een bedrijf wat betonvloeren legt vandaan, dit word gebruikt om onder de betonnen vloer te leggen.. Ik ben zelf eigenlijk niet zo tevreden over dit plastic.. Ik heb 2 verschillende rollen gehad maar die van t eerste jaar gaat nog het langst mee.. Daar zitten nu nog delen van om mijn kas heen.. Wat ik vorig jaar heb gehad dat is nu alweer aan het scheuren en brokkelen.. Niet geschikt dus! Kassenfolie kan je bij agrarische winkels krijgen, dat is wel uv bestendig.. Gewoon ff zoeken..

Ik zit nu te denken aan plastic wat gewapend is met groen gaas ofzo.. Heb wat zien hangen bij zo'n agrarische winkel.. Wel duur maar zal vast langer mee gaan.. Of zoals je in het topic van blowsterke kan zien, doorzichtige golfplaten van hard plastic.. Moet alleen nog uit zoeken waar je dat kan krijgen en wat dat gaat kosten..

 

@GroenAlsGras

:ph34r:

 

@Buble

Wil je vrouw geen overdekte tuin waar je bijna het hele jaar lekker buiten kan zitten.. :kill:

Tnx voor de tip, zal er eens naar kijken als mn computervoedingen het begeven hebben.. Tot nu toe kunnen ze het prima aan omdat ze zichzelf koelen met een vinnetje.. Dat deed de acculader niet, daarom sloeg deze elke 10 minuten af om vervolgens 5 minuten af te koelen, toch handig zo'n overhiitingsschakelaar, anders was ie nu al lang doorgebrand!

Ja het stond vorig jaar 6x voller dan nu.. In het begin had ik ze compleet uitgebogen en maximaal de beedte in geholpen.. Dit jaar was ik tot juli niet thuis, een zeer slechte start, maar ben al blij dat er nog iets in staat.. IK ga ook echt niet het zelfde resultaat halen als vorig jaar, 800 gram van een plant is helaas niet haalbaar, er zitten nu gewoon te weinig toppen in..

Geen glazen kas, dat is een te grote investering!! dan moet ik een heel jaar kweken om de kosten er uit te halen.. Liever een beetje lowbudget houden en zelf weer wat aanrommelen.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom ik net thuis.. oeps!!

med_gallery_5639_129_61318.jpg

 

Ik heb gelukking nog een stuk kassen plastic liggen om er tegen aan te schroeven.. Eerst ff de bouwlamp zoeken :ph34r: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_5639_129_18703.jpg

 

In 2 uurtjes weer gefixt wat de wind stukgemaakt had.. Het plastic begint rondom nu echt af te raken, overal kleine scheurtjes maar ducktape doet wonderen.. Ik hoop dat het de komende 3 weken een beetje rustig blijft qwa wind..

 

Binnen in de kas gaat te prima! Toppen beginnen groter te worden maar moeten nog dicht groeien.. Een klein plekje stamrot gevonden, dit zat op de plek waar ik er een blad vol rupsen er uit gehaalt had.. In de toppen verder nog geen spoor van rot..

Bubble was eerder begonnen met bloeien maar word nu ingehaalt door de HH welke sneller afbloeien.. De topjes van Bubble voelen nog fluffy aan terwijl die van HH al een beetje hard beginnen te worden..

 

foto's

gallery_5639_129_53815.jpg

 

HH1

 

med_gallery_5639_129_21568.jpg

 

HH2, deze is het meest gevorderd in de bloei..

 

med_gallery_5639_129_76098.jpg

Bubble, deze was een beetje scheef gewaait met dat gat in mn kas..

 

med_gallery_5639_129_23756.jpg

Topje Bubble

 

med_gallery_5639_129_67672.jpg

 

Topje HH

 

med_gallery_5639_129_47167.jpg

 

HH3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het dat ziet er weer netjes uit :verrygood

 

 

Planten staan er mooi bij en die bubble ziet er wel erg jammie uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend om te zien zo'n mooie plant in bloei ,begint lekker wit aan te maken .

Jammer van dat gat maar je bent er op tijd bij, voor zelfde geld krijgt de wind er vat op en waait hij weg.

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees blij dat het de wind was, en niet een paar van die teringlijers bij je uit de buurt die je de boel leegrippen...

 

maar ziet er lekker uit man, erg handig zoon hokkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor de positieve reacties :)

 

@Epiteth

De LV blijft redelijk laag sinds ik die andere vin harder heb laten draaien.. Het stormt nu permanent in mn kas.. :verrygood Ik zie eigenlijk nooit meer condens tegen het plastic tegen het dak, positief dus.. Wel heb ik dit weekend nog een paar nieuwe luchtinlaatgaten gemaakt.. Nu hopen dat het zo blijft en de rot buiten de deur blijft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nog helemaal geen rot ? of maar heel weinig ? als je geen rot hebt dan ben je een van de weinigen hier op het forum :verrygood

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze zondag voor het laatst gezien.. in de toppen zat toen nog helemaal geen rot.. alleen op een stammetje vond ik een stukje stamrot.. Weer zo'n geval dat je er een blad hebt uitgehaalt en het precies weer op het wondje begint te schimmelen..

Ik zat net naar het weer te kijken, maar dat gaat weer helemaal de goede kant op dit weekend :verrygood Een weekje zon kan ik nog wel gebruiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mijn oom die gaat altijd naar een bedrijf waar ze alle soorten plastic hebben enzo en ook heel sterk plastic wat zo 5 jaar mee moet doen enzo ik zal ff zoeken voor je hoe het bedrijf heet en of het een site heeft :verrygood kan je dan zelf ook kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :o

 

Afgelopen weekend meer toprot gevonden.. Door de hoge luchtvochtigeheid buiten werd de binnenkant van het dak van de kas ook niet meer droog, oplossing: tomaten van al het blad ontdaan, bubble geknipt.. Nu is de plantdichtheid in mn kas weer wat lager waardoor er minder verdamping is en dus een lagere LV.. De rot zat voornamelijk in mijn Bubble in beginnend stadium, daarom had ik besloten om deze maar om te hakken, heb bijna alle toppen er uit geknipt op de hoofdtop(zat nog geen rot in) en wat popcorn na.. Voor de rest viel de rot mee, in HH3 die aangetast is door rupsen was weer een stukje stamrot en een rot blaadje, voor de rest niets aan de hand met de HH planten.. Toch wel een rotbestendig soortje.. :smoke

 

pic's

Eerst een paar treurige foto's :j

med_gallery_5639_129_86533.jpg

 

Beginnend rot in Bubble

med_gallery_5639_129_6983.jpg

 

Stamrot uit HH3, precies op de plek waar het blad er uit is gehaalt..

 

Betere Foto's!!

med_gallery_5639_129_7312.jpg

 

HH1

 

med_gallery_5639_129_29367.jpg

 

HH2

 

med_gallery_5639_129_105627.jpg

Bubble voor dat ze grotendeels geplukt werd..

 

med_gallery_5639_129_43443.jpg

Bubble hoofdtop, deze heb ik laten staan bij gebrek aan rot :no

 

med_gallery_5639_129_86641.jpg

 

Geknipte bubble topjes..

 

med_gallery_5639_129_37739.jpg

med_gallery_5639_129_31646.jpg

 

med_gallery_5639_129_49149.jpg

 

HH topjes, nog 100% wit..

 

med_gallery_5639_129_40943.jpg

 

HH3, mijn rupsenplant..

 

Stinken dat die HH doet, heel scherp en totaal anders dan Bubble.. Heb al wat gerookt van wat ik er vorige week uitgeknipt had, de smaak was prima en was gister zo High als een malle, mag nog wel wat langer langer rijpen voor een stoned effect.. Daarom besloten om ze nog 1 a 2 weken te laten staan, net hoe hard de rot om zich heen grijpt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het nog laang goed mag gaan, je bubble :no

 

Ziet er gezellig uit in je kas :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Plantkas,

Ziet er mooi uit in je kas.

Zonde van je toprot ,maar je hebt de rest nog staan en ik vermoed dat je één van de laatste bent die ze nog buiten heeft staan zonder rot.

Wens je veel zon toe , Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...