Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SativaBelieva

Super Sativas

Recommended Posts

Nope... ik ben niet snel bang... maar wandelende poedels, Mikeh?

 

Verbazend hoe divers de Jack Herer is... met de hoofdingredienten NL, Haze en Skunk is JH een echte old skool topper... de meeste huidige soorten hebben meestal een van deze bouwstenen in hun bloed...

 

Nu ik ze weer allemaal op een rijtje heb:

*JH25, 8 weken.... heeft de zwaarste high... achteraf kan ik de indica invloeden zeer goed plaatsen... maar een vergelijk met bijvoorbeeld Willie Nelson is niet juist...

*JH22, 10 weken... heeft de helderste high... inderdaad geen kenmerkende JH smaak, maar veel kristallen en sterk... deze gaat qua smaak en effect richting Strawberry Cough...

*JH, 12 weken... Sannie's winnaar, heeft die typische JH smaak en een meer subtiele high... en goede opbrengstpotentieel... deze mag zich meten met Willie Nelson... en is vele male beter dan de sativa stek van een growshop, Dame Blanche... WN en DB hebben allebei een typische sativa high... subtiel, geen klappen... ook de structuur met de vele 'foxtails' is vergelijkbaar en typisch voor langbloeiende sativas...

 

Nu is JH wellicht diverser dan andere kruisingen... de noodzaak voor een gedegen moederselectie geldt voor elke soort... Sannie demonstreert heel goed hoe verschillend de individuen binnen 1 soort kunnen zijn... en er is er altijd maar 1 de beste... selecteer die winnaar op je eigen voorkeuren, zo vind jouw de ideale wiet!

 

Het voorjaar is ideaal voor nieuwe zaailingen... succes, aan iedereen die dit jaar een nieuwe soort neemt!

 

SB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, heb je die 2 poedels echt niet gezien SB ? :o (lieve beesten overigens!)

 

Zijn we niet allemaal op zoek naar een goeie opbrenger die ook nog een goeie smaak heeft ? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry van die poedels, M... en goede opbrengers qua smaak en bloeitijd... zijn o.a. Sage'nSour en StrawberryCough... 9 weken is snel voor sativas... en hier een foto van mijn golden oldie... Sage'nSour uit 2005...

sagensour5bb.jpg

Edited by SativaBelieva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat dit topic over blijkbaar allemaal heel lekkere (en potente) :P sativa´tjes gaat, post ik mijn vraag hier maar.

 

Ik weet dat dit wel erg offtopic is, maar ik wil geen nieuwe thread openen voor één kleine vraag.

 

Ik zoek zaadjes van een oer-sativa. Dus geen doorgekweekte commerciele planten, kruisingen van 1.324.265.289 verschillende rassen, maar een lekkere, potente en liefst raszuivere 100% sativa :D . Is er hier iemand op het forum die muh aan deze zaadjes kan helpen? Zou er minstens een twintigtal willen hebben, wil er eventueel ook wel voor betalen indien gewenst :D

 

owjah, gewone zaadjes zijn goed, hoef geen feminised of zo.

 

Groente... :blink:

 

Heel erg bedankt, BeLg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest raszuivere wiet zijn de zogenaamde landraces... dus zoals ze in bepaalde gebieden in het wild voorkomen... ACE heeft veel interessante landrace kruisingen... Reeferman heeft een aantal pure landrace rassen op zijn menu staan... en ik verwacht een paar Burmese zaadjes per post waarvoor ikzelf voorlopig geen ruimte heb... zijn er hier misschien meer gegadigden voor dit superstinkende ras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge jonge dat ziet er allemaal erg lekker uit hoor :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@SB: ik heb eens rondgeneusd bij Reeferman en dat zag er inspirerend uit zeg! Nog zoveel te beleven op sativa-gebied, om blij van te worden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hp#13 is zker niet je lekkerste wietje welke je geteelt heb.

Maar respect dat je de sprong ieder geval waagt :rofl

 

Die sour diesels zullen denk ik een hoop goedmaken.

Ga je die fotos nog in een verslag knutselen?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie... wat heb je de plantenkamer ver weggestopt?!

 

HP13 is een indica en heb ik niet in deze draad gezet... ook niet nu blijkt dat dit HPxHaze is... want ik vind deze ook niet zo super...

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=16556

 

De SourDiesels gaan lekker... op het balkon met dit koude vochtige weer drinken ze nog flink veel voeding... binnen is zojuist een uitbraak van vermoedelijk wolluis begonnen... de lelijkste van alle plagen...

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17864

 

Fuck, het is niet makkelijk super sativas te kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gasten... speciaal voor die fotos had ik ff een fatsoenlijke camera geleend... uit jullie reacties blijkt waardering... als jullie nog wat sativa bud shots posten blijft 't draadje leven...

 

G13xHaze heb ik een paar keer bij Katsu gehaald... een van de beste sativas... nog iets lekkerder dan Amnesia... beide kunnen zich meten met mijn Kushage... maar vanuit growers oogpunt is die Strawberry Cough de top... zo'n heldere high in 9 weken... zo'n opbrengst potentieel... en zoveel kristallen dat je niet meer weet wat bloemen en wat bladeren zijn...

 

ProHaze ken ik niet... past die in het rijtje Amnesia en Super Silver Haze?

 

Hey Satieva waar kan ik die ene zaden vinden van G13xHaze :wOOt

, ik heb me wel aan kapot gezocht :smoke ,

 

als die echt lekkerder dan amnesia is :) ,

 

moet ik hem wel hebben vind ik. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

B, G13Haze heb ik nog nooit in zaadvorm gezien... ik weet wel dat Soma een echte G13xNevillesHaze heeft... dit is een man... en bijna alle soorten die hij heeft kruist hij met deze man... misschien heeft hij ook Amnesia X G13Haze... helemaal speciaal, deze soort heeft geen enkele coffeeshop!

 

Overigens die G13Haze bij de Katsu is niet altijd even goed... soms krijg je een lekker top, soms wat takjes en gruis... alles van te voren afgewogen... en ik denk niet dat deze G13Haze ook met NevillesHaze gemaakt is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff, wat een prachtige soortjes vliegen je hier om je oren! Na een jaartje of wat vooral indica's(WW, shiva, hindu kush enz enz) te hebben gerookt ben ik een jaar geleden echt gevallen voor de sativa's. Na wat super silver haze, NYCD en amnesia haze gerookt te hebben ben ik verslaafd :offtopic

 

Nu heb ik wel een vraagje, ik kweek zelf onder 126w aan Tl. Heb jij ervaring met het kweken van sativa's onder minimale lichtomstandigheden? Ik zit namelijk te denken aan een soortgelijk experimentje als atmosphere, het welbekende 12/12 SoG experiment. Ik kweek puur en alleen omdat ik het een geweldige hobby vind en heb daarom het voorrecht dat ik ruimte heb om te experimenteren. Welk soortje raad je mij aan? Ik zat zelf te denken aan een lange bloeier, zodat de toppen toch genoeg tijd hebben om zich fatsoenlijk te ontwikkelen, maar de S.A.G.E. en S&S zien er ook geweldig uit.

 

Mochten er mensen zijn welke net zo benieuwd zijn als ik naar de prestaties van hun sativa kruisingen onder Tl, dan is er altijd dat mooie pm knopje onder deze reply

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gisteren effe naar Amsterdam geweest , om wat lekkers te halen .

Kwam met ook heel wat goed terug, naar het meest lekkere is toch wel de MangoHaze van de Greenhouse samen met de SuperSilverHaze. Ik had ook nog wat blueberry gehaald en wat BlueberryxHaze.

Deze Blueberry was niet blauw en de smakk was wel lekker maar geen ''echte'' blauwe smaak. De Haze x Blueberry was wel erg lekker.

 

Maar voor iedereen die nog eens frisse Haze zoekt raad ik aan om Mangohaze te proberen, ergggggggggg lekka.

 

Ben ook nog naar Mila geweest om een Bubblelator te halen , ik zal hier later een verslag van posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt lekker Aza, heb je een foto om te posten?

 

Yous, naar mijn idee hebben sativas juist extra veel lumen nodig... dus zou ik gewoon een 600watt lamp adviseren... qua soort is Sage een hele goede keuze... goede prijs, goede kwaliteit... en stabiel genoeg om een mooie dame uit 1 zakje van 10 zaadjes te selecteren!

 

Als je toch sativas onder minimaal licht wil proberen, kun je Mad Scientist om raad vragen... hij heeft eens wat met NevillesHaze geprobeerd... MissJ heeft net een ronde onder inductie gedaan... en misschien zijn er nog wel meer met zulke ervaringen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey, ik heb nog wat budshots van vorig jaar (buitenkweek) of het een Sativa is weet ik niet, maar ikzelf vind het wel een mooie bud! :no hier komen ze:

gallery_6147_427_158571.jpg

 

gallery_6147_427_69756.jpg

 

gallery_6147_427_82861.jpg

 

 

Soort was onbekend, dat is wel jammer, maarja..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klinkt lekker Aza, heb je een foto om te posten?

 

Yous, naar mijn idee hebben sativas juist extra veel lumen nodig... dus zou ik gewoon een 600watt lamp adviseren... qua soort is Sage een hele goede keuze... goede prijs, goede kwaliteit... en stabiel genoeg om een mooie dame uit 1 zakje van 10 zaadjes te selecteren!

 

Als je toch sativas onder minimaal licht wil proberen, kun je Mad Scientist om raad vragen... hij heeft eens wat met NevillesHaze geprobeerd... MissJ heeft net een ronde onder inductie gedaan... en misschien zijn er nog wel meer met zulke ervaringen...

 

Hey SB,

 

Ja de 600watter is dus geen optie vanwege zeer beperkte ruimte. Daarom is een moeder kweken en daarmee verdergaan ook geen echte optie eigenlijk. De bedoeling is om eerst een ronde voor de zaadjes te draaien, en vervolgens om de maand ongeveer weer een nieuwe ronde onder de 12/12 te zetten zodat ik elke maand een klein beetje kan oogsten. Op deze manier kan ik veel soortjes testen, heb ik elke maand een bescheiden portie weed en het blijft betaalbaar en een leuke hobby.

 

offtopic: Ik had ook al zitten kijken naar herijuana van motarebel, ziet er wel uit als een mooie stabiele indica en goede prijs/kwaliteits verhouding. En mischien ga ik wel voor de labelled mix van motarebel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar voor iedereen die nog eens frisse Haze zoekt raad ik aan om Mangohaze te proberen, ergggggggggg lekka.

Oeeeeeeeeeh dat hoor ik graag hahahaha... :no Heb nog steeds een mooie Mr. Nice kruising liggen hier in zaadvorm, maar de Mango Haze ken ik eigenlijk niet goed. Als Greenhouse hem heeft zal 'ie wel van Shantibaba komen zeker? Ik moet daar ook maar eens langs denk ik... :whistling

 

@Yoesem: Herijuana lijkt me een goede voor onder TL. Ik zou alleen wel opschieten want de beste man is opgerold, dus ik zie voorlopig even geen nieuwe zaden komen van Mota.

Share this post


Link to post
Share on other sites
offtopic: Ik had ook al zitten kijken naar herijuana van motarebel, ziet er wel uit als een mooie stabiele indica en goede prijs/kwaliteits verhouding. En mischien ga ik wel voor de labelled mix van motarebel.

 

Ik ga deze winter ook een aantal herijuana planten neerzetten, in een hok samen met nog een andere soort. Heb er iig goede dingen over gehoord!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SB sry man geen pics, alles was zo weer op ....ik rook soms veel te veel weet je :whistling

 

Ik heb al veel van Arjens Greenhouse gerookt en die weten wel waar het over gaat als het om smaak aan komt. Ik ben een echte Haze liefhebber en als ik de kans krijg probeer ik alle soorten Haze te proeven, maarja het is meestal wel een hele dure hobby vooral als je veel verschillende dingen wil proberen.

Het kweken gaat hier niet en ben dus verplicht om te halen in de shops :no

 

Maar zo heb je wel veel soorten om te testen, maar de SuperSilver en de Mango en Amnesia vind ik wel de beste Haze soorten, en Indica de TTB en Bubblegum(wel de ''echte kauwgomsmaak'').

 

Ik had een testje gedaan met de Bubblelator maar dat was veel te weinig voor resultaat, een magere 2 joints.

Maar was de eerste keer en knipafval was met erg weing THC, als ik een betere partij knipafval heb maak ik een reportje.

 

Mvg Azarias

 

Viva La Sativa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groen ag: heb je ook foto's van droge toppen?... het lijkt alsof ze pas halverwege zijn, maar ziet er echt lekker uit!

@Yoesem: wees ervan bewust dat niet al het zaad hetzelfde is... vandaar dat een moeder selectie zo belangrijk is... ik ben zeer benieuwd naar je resultaten... succes!

@Aza: goede smaak heb je!... en de beste hash maak je met de beste wiet... als het om knipafval gaat, knip ik in 2 rondes... 1e alle bladeren en vingers zonder thc weggooien... 2e fijne trim opvangen en gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wel eens Amnesia Ice gerookt was erg lekker maar Føcking duur 24 euri per gram, maar toch vind ik het meestal zonde om wiet zo in de Bubblelator te gooien , ik rook het liever op zit meestal dan een betere smaak aan.

 

En dank je SB , maar jij mag ook niet klagen maat , ik heb vaker dingen van jouw gevolgd en ook meestal 1e klas alleen maar .. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou iemand me kunnen vertellen wat voor soort camera je nodig hebt om deze fotos te kunnen maken? Ik heb n standaard 5mpixel camera maar krijg onmogelijk dit soort afbeeldingen vereeuwigd...

 

 

ik wil ook wel is weten met wat voor camara jullie dat doen als ik foto's maak zijn ze nooit zo dik hahahaha

 

zijn echt vete topen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...