Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SativaBelieva

Super Sativas

Recommended Posts

Ik zag ze staan ja voor 11 pleuro vorige week. Bij Amnesia gaan ze met de gramprijs ook al die kant op. Sorry, maar ik vind dat voor een soort die in maximaal 10 weken afbloeit wel erg veel geld. Ik kan me niet herinneren dat ik in het Gulden-tijdperk wel eens meer dan een geeltje voor een gram betaald heb. Don't believe the hype en laat die toeristen zich maar scheel betalen. Ik zet dan liever een moederplantje onder wat TL'etjes of ze moeten het in een gouden zakje doen. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel juist mad S.

alleen is 10 weken voor amnesia niet mogelijk.

Het zijn er minimum 12 toch hoor voor deze grotendeels indica strain.

Amnesia of haze special of andere langbloeiers kosten in zeeland ongeveer 7 euro max.

Dat is al redelijk duur.

Amsterdam is belachelijk duur maar ik ben er wel graag. Gaan we scouten af en toe.

Greenhouse,barneys, dampkring, tweede kamer zijn de beste.

Zag ik prijzen van bijna 50 euro voor grammetje grape o hash.

Maken ze verdorie van bladafval en durven ze zoiets te verkopen tegen die prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heel juist mad S.

alleen is 10 weken voor amnesia niet mogelijk.

Het zijn er minimum 12 toch hoor voor deze grotendeels indica strain.

Amnesia of haze special of andere langbloeiers kosten in zeeland ongeveer 7 euro max.

Dat is al redelijk duur.

Amsterdam is belachelijk duur maar ik ben er wel graag. Gaan we scouten af en toe.

Greenhouse,barneys, dampkring, tweede kamer zijn de beste.

Zag ik prijzen van bijna 50 euro voor grammetje grape o hash.

Maken ze verdorie van bladafval en durven ze zoiets te verkopen tegen die prijs.

 

wow wat een prijzen gek!!

 

en niet zeuren over ice hash aub :whistling <_<

 

Het is vies vuil & koud werk dus mag wel beloont worden met een 10tje per gram :smoke

 

NLX is hier de duurste wiet met 6 euro per gr :x (ZE ZOUDEN ZICH MOETEN SCHAMEN!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen is 10 weken voor amnesia niet mogelijk.

 

Sorry, ik bedoelde de shop Amnesia aan de Herengracht. Ik ben ook zo'n shop-hopper die graag een beetje scout wat er zoal te roken is... :smoke

 

Haze Special kost hier iets meer dan 8 Euro de gram, maar van die soort zou de juiste feno toch in 8 weken moeten afbloeien? Ik vind dat een beetje windhandel. :whistling Ik kom maar gauw eens naar Zeeland geloof ik. :D <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasten... Mad zit nog in het vorig millenium... guldens, lol... tjsa, alles wordt maar duurder... en de wiet net zo... 't is niet tegen te houden... de top kost nu gewoon €10 tot €11... dat geldt voor de beste coffeeshops in Amsterdam... het is maar hoe je het vergelijkt... Kushage vind ik zeker 50cent meer waard dan Oceans12... enne volgens het Dampkring menu bloeien alle genoemde minimaal 10 weken...

 

Goeie deal als je voor €6 to €8 een fatsoenlijke sativa weet te vinden... nog beter als je voor je eigen behoefte teelt... en als je graag zelf de beste soortjes kweekt, betaal je makkelijker eens wat meer... gewoon om je eigen wiet mee te vergelijken... mocht je ooit wat beters vinden, vraag meteen waar zaad van die soort te krijgen is... zo blijf je zelf aan de top... want de soortjes ontwikkelen gewoon door... wiet wordt elk jaar nog steeds beter en lekkerder... zo verwacht ik voor volgend jaar een aantal nieuwe kruisingen met Strawberry Cough... hopelijk ook x S.A.G.E.

 

En ice-hash?... is met recht duurder dan goud!... ik acht mijn 73mu meer waard dan €100 per gram...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een reden waarom onze economie naar de kloten gaat is dat er geen relatie tussen kostprijs en verkoopprijs meer is.

Men kijkt tegenwoordig meer naar 'wat de gek ervoor geeft' en 'hoeveel winst kan ik maximaal maken' Daarnaast wordt er wegens zelfbedachte 'marketing concepten' door de handel enorm veel winst gemaakt.

De consument verweert zich niet en is er slachtoffer van.

 

Deze tendens bespeur ik in de wiet wereld ook.

 

(is een kritische noot, geen krtiek op veredeling en smaak, slechts een kanttekening)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Tec!... ach, ergens deel ik die kritiek met jullie... doch ik wil niet in die slachtofferrol en daarom teel ik voor eigen gebruik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miss J

 

Ben het zeker met je eens dat Haze lekkere wiet is.

Ook al was de haze die ik voor het laatst rookte niet echt vers meer, je krijgt er een lekker spacy / trippy effect van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mad... een ander vergelijk... de 3 diesels (Sour Diesel, NYC Diesel en Sage 'n Sour) staan nu tegelijk op het menu van de Dampkring... SnS is mijn favoriet... en met €11 veruit de duurste... maar hun SD is waarschijnlijk niet de echte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hype naar luxe wietjes juig ik alleen maar enorm toe om meerdere redenen;

 

*er zullen dus meer kwekers iets anders in hun hok hebben staan als een regulier uitgemolken stekje van een wit wietje met een leger aan ongedierte <_<

 

*Er wordt meer gewerkt door kwekers om hun soorten te stabiliseren en te veredelen.

 

*De diversiteit van wietjes zal het plezier in kweken doen toenemen.

 

Dat er een steeds grotere scheidingslijn ontstaat tussen de reguliere soortjes en de speciaaltjes welke meestal door kleinere hobbiekwekers gekweekt worden vind ik niet meer als normaal.

Deze soortjes hebben vaak een langere bloeitijd en is veel aandacht besteedt aan veredeling.

Tevens is er meestal meer aandacht besteed aan de planten en is de kwaliteit ook beduidend beter.

Omdat de hoeveelheden minmaal zijn zal de prijs daar ook weer vanaf hangen.

 

ZELFREGULATIE RULES :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie, ik ben het 100% met je eens!

 

FF terug naar het geouwehoer over soortjes... ik heb nu eens geen sativa dominante dames staan... maar elite kloon HP13... een zeer sterke Hash Plant... na 3 weken bloei komen de aromas los... er zitten nog maar weinig kristallen op, maar het ruikt al naar hash... ik moest een beetje aan Sannies JH denken... misschien is dit een geslaagde combi: JHxHP...

 

De originele Sour Diesel stek staat nu volop te groeien op mij balkon... als ze maar niet te groot wordt... en hopelijk houd ik de temperaturen deze zomer binnen onder de 33C... dan kan ik in september oogsten...

 

En nu al denk ik: wat zal ik daarna eens proberen?... een SD kruising?... ik hoorde van Sour Pussy... SDxHP... of toch misschien weer Sage 'n Sour... komt er een nieuwe Strawberry Sage mix?... of zoek ik iets anders met OG Kush... of Burmese?

 

Ik las dat Moaner een aantal SD zaadjes heeft van Reservoir Seeds... interessant, man... maar, hoe kan het dat je er nog vele over hebt?... heb je ze niet allemaal gepoot?... of heb je zelf een aantal F2's of andere kruisingen gemaakt?... in ieder geval, ik ben erg nieuwsgierig jouw toppen... ik heb Moaner op de forums al vaker betrapt op excellente soortjes... helaas heb ik niet zo makkelijk wat fotos kunnen vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier nog een paar speciaaltjes.

 

Twisted fruit(grapefruit/nycd,killaqueen)

Foto=IEZLARI4.jpg

Een lekkere kombi van vage fruitgeurtjes.

Het twisted staat volgens mij vooral voor de narcotische high,happy en blij :tu

 

Blue chronic

Blueberry/chronic

Foto=YJT3QRAI.jpg

Een zware mannenpot met een straffe smaak :rofl

 

Sage & sour

Foto=WVIYKXWO.jpg

Deze s&s is milder van smaak als de eerdere welke ik sb geproefd heb.

Blijft een toppertje

 

Twisted fruit en blue chronic zijn van motarebel seeds en s&s van TH seeds.

Een extra hoera voor onze soortjesvriend eskobar :specool

 

Voor de pixeljunks onder ons;HERE

 

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige platen Sannie... Van die Twisted Fruit en die Sour Diesel van Moaner (als dat Sour Turbo is) heb ik ook nog steeds zaad liggen, ik word gek. Wie wil z'n hok aan me verhuren! :tu

 

@SativaBelieva: Jack x Hash Plant lijkt me zeker een goede, misschien een soort Shack de Tweede. Jack (NL x Skunk x Haze), waarbij er in de NL ook al een vleugje Afghaan zit, gekruisd met een vrijwel zuivere Afghaan of de G-13 kruising... Hmmm zou best eens een klapper kunnen worden. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de Twisted fruit smaakt ook, zelfs voor een (bijna)niet blower als ik heerlijke up-high en prima smaak...

 

@Mad, is dit niks voor je? Kan je wel een paar zaaingen kwijt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwaar lekker picca's!!!

 

Die S n S heeft wel zwaar grote kristallen pfew.

 

stijlloos die gerookt heeft hmzz...

 

Daarom waren jullie 2 zo irritant bezig op de chat gister :tu (NOFI)

 

Mad als je een financieel adviseur nodig hebt.. je hebt m'n tel nr :rofl

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zo'n flauw vermoeden dat 'r van alle uit kan komen, nirvana staat al niet bepaald bekend om z'n homogene planten en met de term mixed ervoor kan dat alleen nog maar erger worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwijlend van Sannie's fotos... fantaseer ik wat over die Twisted Fruits... ik meen dat Killer Queen de genen van G13 en C99 draagt... van C99 heb ik een grapefruit pheno gerookt... net als van NYCD en Grapefruit... nu zijn deze in 1 soort gemixd... interessant!

 

Enne... ik zie Mad al zwaar aanpoten op de Bunschotenweg... die 8.500m2 zouden zijn ruimtegebrek ruim oplossen! LMAO!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist... met mixed sativas weet je niet wat je krijgt... in de omschrijving staat ook 8 tot 12 bloeiweken... groeimoeilijkheid: experienced... en slechts een medium THC gehalte...

 

Ik ben fan van S.A.G.E. dit is een quality sativa met een goede opbrengst... niet al te duur... als alternatief zou ik C99 adviseren...

 

Doch, KingMokum, als je goedkope zaadjes voor een experimentele buitenkweek zoekt... probeer dan eens Hawaii x Skunk#1 van Nirvana... gevonden via de soorten wizard op hun site... aangeprezen als hun snelle potente sativa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren bij Sannie op de koffie geweest... en hij heeft me wat Jack Herer topjes meegegeven... nr22 en een andere die hij al die tijd voor mij achtergehouden heeft... de schobbejack!... en ik moet hier ff kwijt... dat kleine topje is de lekkerste JH ever... die typische smaak zit er lichtjes in... maar de high is sterk een op eenzame hoogte...

Sannie's winnende Jack pheno smaakt wat nadrukkelijker maar heeft een subtielere sativa high... en brengt meer op... die zou ik plaatsen tussen Dame Blanche (een aardige sativa stek van de positieve GS) en Willy Nelson (goede kwaliteit RM/Barney's)... maar die ik nu gerookt heb gaat daar ver boven!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur toeval moet dat zijn :wOOt

 

Ik denk; ik pak een pure kushage welke ik van sativa believa heb gehad en ga eens wazig voor me uit zitten staren naar mn scherm en zie ik dit :D

 

Hier kun je dus mooi zien hoe de smaken verschillen .

 

Jack25 is een jack welke uitblinkt in de snelle bloeitijd (8wkn)en inmens zware stoned :P

Heel erg jammer dat de keiharde budjes niet ruim vertegenwoordigt zijn en deze ook niet interessant is om wat volume mee te kweken.

Tevens herbergt ze ook niet genoeg jack herrer,voor mij voldoende om deze dus ook niet naar buiten te brengen,maar ik heb de moeder nog steeds hoor :wOOt En binnenkort weer een aardig plukkie te roken :P

 

Anyway ik ga voor de jack herrer smaak en uiterlijken en vooral de high van deze soort,en dan is de jack welke ik nu gebruik de absolute winnaar.

 

Hebben we het over smaak en uitwerking dan kunnen smaken wel eens verschillen.

Ik had zelf verwacht dat sativa voor de meer sativa eigenschappen zou gaan :wOOt (lol)

Maar de indica wint hier..............interessant.

 

Dan steek ik nu snel de kushage weer op :lol: .........superrokertje

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha... ik ben gefopt... ik was ook helemaal kneiter van die joint... hij ging een paar keer uit... toch heavy high... en subtiele jack smaak... geen mokerslagen of zware indica stoned effekt... om echt een goed oordeel te vormen moet je toch een paar grammetjes roken... en niet te zeer af gaan op het label die er aan meegegeven wordt...

 

Verder hebben we nog wat NYCD en Grapefruit gerookt... de laatste won... en Twisted Fruit ging er niet meer in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, klinkt goed :lol:

 

SB is ook niet bang voor die wandelende poedels :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...