Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SativaBelieva

Super Sativas

Recommended Posts

Ja... Kushage is erg lekker... leuk om te lezen hoe goed deze jullie bevallen is!... hoeveel gasten hebben van die ene kleine pure joint gerookt die ik bij sannie op de beurs had achtergelaten?... op 420 aanstaande donderdag zal ik nog een paar joints rond laten gaan... de meesten vinden Kushage lekkerder dan Strawberry Cough...

 

Natuurlijk, super sativas maken super hash...

 

Kushage (73mu)

 

dscf03002dd.jpg

 

dscf03019og.jpg

 

Strawberry Cough (73mu)

 

dscf02965wa.jpg

 

dscf02989pc.jpg

 

Beide klompjes zijn keihard bij kamertemperatuur... en ze worden heel zacht en kneedbaar bij lichaamstemperatuur... je kunt er met je vingers makkelijk vlokjes vanaf knijpen, die meteen in de puur pijp passen... vlam in de buurt houden en de boel bubbelt als solutie... bah, bandenlijm...

 

Kushage vind ik lekkerdere wiet, maar misschien vind ik de hash van Strawberry Cough iets beter... die lijkt nog vetter... en ook de opbrengst was goed... uit 70 gram knipafval en kleine topjes haalde ik 9 gram goede hash, waarvan 4 gram 73mu bubbelhash...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey moaner, als je klachten heb over TH Seeds, stap dan ff de winkel binnen... Hempworks... de breeder is blij met feedback... en ze zijn wel op growers gericht...

 

In het algemeen, zaden blijven levende waar... het is moeilijk om hier garanties over te verlenen... waar ligt het aan als zaden bijvoorbeeld niet ontkiemen... de meeste goede zaadbedrijven doen eigen kiemtesten om van een goede slagingskans verzekerd te zijn... maar wat als de klant de zaadjes verzuipt of uitdroogd?... of in verkeerd medium plant?... of wat bij niet optimale opslag en transport, enz.?... er zijn zoveel factoren die meespelen...

 

Als je met pech meer mannetjes dan vrouwtjes in een zakje vind, zou je altijd kunnen proberen een nieuw zakje te krijgen... gewoon vragen, misschien word je gehoord...

 

Verder is de ene soort is stabieler dan de andere... en als je een favoriet wietje zelf uit zaad wilt telen, verwacht je dat die hetzelfde smaakt als die cup winnaar of die lekkere wiet uit de coffeeshop... maar als je niet de juiste pheno in een zakje vind, worden je verwachtingen niet waargemaakt...

 

Dus voor je zaad koopt, let niet alleen op de smaak maar ook op de stabiliteit van de soort... wat zijn de vader en moeder... wat zijn growers ervaringen en wat zegt de veredelaar of verkoper?...

 

In het geval van TH Seeds zou ik bijvoorbeeld S.A.G.E. adviseren als lekkere potente sativa met hoge opbrengsten... uit een zakje moet je minimaal een supermoeder kunnen selecteren... echter, wil je een Sage 'n Sour pheno die erg lijkt op Sour Diesel qua smaak en high en de opbrengst van S.A.G.E. geeft, zou je wellicht beter 3 zakjes tegelijk kunnen laten ontkiemen om je supermoeder te vinden...

 

Ongeacht welk zadenbedrijf, het vinden van de ultieme moeder blijft een kwestie van geluk... je kunt hoogstens je opzet aanpassen aan je verwachtingen... hoe meer zaden, des te meer kansen...

 

 

helemaal mee eens sativa. als het er nog eens afkan koop ik zeker een pakje S.A.G.E. en 2 pakjes kushage.

vandaag was er me een geselecteerde amnesia haze-stek beloofd. hopenlijk zit het geluk mee en kan ik 1 van mijn lievelings heesjes in mijn tuin plaatsen.

 

MOOI hasjballen btw <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, volgens mij heb ik samen met 'Mad' aan die SC liggen hijsen (samen met sannie natuurlijk!)

 

'k weet er echt nog maar weinig van hoe het smaakte (mja, zoet en lekker uphigh)

die dag was een beetje 'te' veel van het goede <_<

 

btw mooie hash!!

 

Laat het smaken & keep the good work up !

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey sannie wie ga je in elkaar slaan dikkeshit mooie toppen

 

 

//EDIT onnodig quoten

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moaner... Amnesia Haze is super!!!... en als stek, dan hoef je geen selectie uit zaad meer te doen...

 

AH vind ik veel op Super Silver Haze lijken... normaliter vind ik AH iets beter... maar deze week zag ik een bud SSH die zo kristalrijk was... die zo fruitig rook... en zo'n mooie goude glans had... dit zou van een bekende stek uit het zuiden van het land komen... via via vernomden dat o.a. Reeferman deze nu ook in zijn stal heeft, dus komen er misschien zaden van op de markt...

 

Mikeh... dat moet Kusage geweest zijn... Strawberry was toen nog niet klaar...

 

Tussen mijn 420 vrienden zat ook een dame met een speciale C99 pineapple pheno... ruikt en smaakt als ananas... niet super sterk, maar wel heel lekker... sorry voor de lage fotokwaliteit...

 

c997qt.jpg

 

Op hennepdesk zag ik destijds ook een verslag van C99... ik ben nu een beetje benieuwd naar het resultaat van die grow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SB,

 

Dat zou best kunnen <_<

 

nog ff en dan is de c99 hier ook klaar, de zaden waren f2 en qua moeders / afbloeiers zijn ze 'precies' hetzelfde (1 week langer in bloeitijd noem ik niet veel!)

 

misschien dat volgende week ergens iets bij je in de bus ligt om te :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikeh!... ben jij de C99 grower?... <_<

 

Ik was al nieuwsgierig naar die soort, maar ik heb 'r nog nergens op een coffeeshop menu zien staan... heb je een ananas pheno?... die is echt heel lekker!

 

Heb je foto's of links van je grow? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moaner... Amnesia Haze is super!!!... en als stek, dan hoef je geen selectie uit zaad meer te doen...

 

yup, de AH is binnen. samen met een Somaui( hawaian sativa x g-13 haze), bijde in stek.

 

ik heb ook nog 15 zaden van G-13 x c99. 't leven is toch zo mooi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikeh!... ben jij de C99 grower?... <_<

 

Ik was al nieuwsgierig naar die soort, maar ik heb 'r nog nergens op een coffeeshop menu zien staan... heb je een ananas pheno?... die is echt heel lekker!

 

Heb je foto's of links van je grow? :nerd

 

Dit is een kweek voor een groepje medicinale gebruikers:

 

week 3 bloei:

 

Foto=8APRQN3H.jpg

 

ze zitten nu al in week 6, dus nog fftjes wachten :nerd

 

Geen idee hoe ze ruikt,,, is nml de 1e grow ermee :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pure op de beurs was inderdaad Kushage Mikeh. En je bent weer een nieuwe poging begonnen met die Cinderella's zie ik! Goed man! Ik zei toch dat die de moeite waard moesten zijn... <_<

 

Ik begin hier langzaam achterlijk te worden met een lading prachtige zaden en nog steeds geen nieuw hok om ze uit te proberen... Nog even en ik kraak een pand. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik begin hier langzaam achterlijk te worden met een lading prachtige zaden en nog steeds geen nieuw hok om ze uit te proberen... Nog even en ik kraak een pand. <_<

 

my thougths exactly... zit nu na 3 jaar gekraakt te hebben weer ff tijdelijk bij m'n ouders waar ik dus helemaal niet kan kweken... toch maar snel weer iets anders fixen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shack in close up

Foto=OPFK36EC.jpg

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikeh, die C99 gaat zeker nog ff duren?...

 

Moaner, zeer goede score!... SoMaui ken ik nog niet... en ik ben ook nieuwsgierig naar Soma's Hashplant x Haze kruising... ik heb nu net een elite kloon HP13 in de bloei gezet... lastig, deze is gevoelig voor meeldauw... ik blijf met preventief spuiten...

 

Mad, probeer in een (muur)kast, schuur of zolder...

 

Sannie, meesterlijke pic... mooie bud... zeer scherp genomen!... en hoe beviel die Sour Diesel, heb je daar ook foto's van gemaakt?... of een stekje gekregen?... ik wel, op 20 april om 20 over 4... original Sour Diesel stek... de hoofdprijs!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativa...hahahahahah hoe bedoel je nieuwschierig :blink:

 

De sour diesel was niet helemaal wat ik ervan verwacht had,een zacht weme citroenachtige geur.

De geur en smaak waren zeer aangenaam,de high helemaal ok <_<

 

Ik ben zoekende zoals je weet naar een pheno welke goed past op mn jack,sd staat zolang appart.

Tevens ben ik bezig om zon shiva te pakken te krijgen welke ik ook gebruikt heb bij shack,de kombinatie jack/shiva is werkelijk super.

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikeh, die C99 gaat zeker nog ff duren?...

 

Yep, ik gok dat ze 12 a 13 weken moet <_<

 

die shack ziet er idd goed uit san :nerd (beide phenos :blink: )

 

Gr Mike.

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Sannie, viel Sour Diesel tegen? Vorige week waren er veel amerikanen in A'dam, een aantal zijn zwaar SD verslaafd... ze willen eigenlijk niks anders... ze vroegen mij of ik wist waar SD te krijgen, er was geen spoor van te vinden in de bekende coffeeshops in A'dam...

 

SD is lekker puur te roken... zeer licht... het is misschien niet de allersterkste sativa... maar de high werkt heel lang... is actief... en kent bijna geen plafond... als je door blijft roken, ga je trippen... compleet met visuele effecten...

 

Er blijven maar nieuwe SD kruisingen op de markt komen... en ik blijf fan van Sage 'n Sour... die bloeit veel sneller af en levert meer op dan de originele SD kloon... pure nieuwsgierigheid dreef me ertoe toch een keer de originele SD kloon te proberen... en ik ben erop voorbereid dat dit voor de grower misschien minder loont dat voor de smoker in mij...

 

Ook ik voorspel geen ideale match voor een kruising van SD met jouw JH... SD brengt je geen extra potentie... geen snellere bloei... geen hogere opbrengst... mogelijk wel een andere smaak en high... maar dat zoek je niet, dacht ik... en voor die reden hoef je niet te kruisen, gewoon verschillende stekjes afbloeien... misschien past iets zoals Hash Plant beter bij JH... zoekende naar een betere high en een hogere potentie dan Shack en snellere bloei dan JH...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling Eigenlijk ben ik net een verwend klein jochie <_<

 

De zoektocht naar iets wat ïdeaal"zou moeten wezen zal ws nooit over zijn.

 

De kruizing jack herrer/shiva heeft phenos opgeleverd waar ik vreselijk naar op zoek was,de shack 2 is een echte indica met een middellange bloeitijd van 10 weken,maar met de high en de opbrengst van een sativa,ietsje meer bodystoned.

Shack1 is een echte jack herrer alleen met een pentrante diesel-achtige geur met een scherpe citrus lucht.

 

Shack1 is de pheno welke helemaal voldoet aan mn wensen wbt de smaak,hoe deze zal opbrengen zal zich snel uitwijzen,de kweken tot nu toe zijn nl niet lekker verlopen,en hebben zelfs een tijdje gedacht dat er een vloek op deze pheno rustte,gelukkig staat ze nu te blinken in mn eigen hok :D

Shack2 is een veel makkelijkere plant welke ook lekker laag blijft en niet zo snel stresst als een jack,geeft kneiterharde buds welke veel weg hebben van shiva,maar met de geur van jack en een vleugje shiva.

 

lekker he hobbien :smoke

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k vind ze er beiden wel mooi fier bij staan.

 

alleen had je die niet getoptje wel moeten toppen (qua opbrengst) :whistling

 

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Sannie... dan eerst maar eens zien wat Shack1 oplevert... als alle andere eigenschappen zo bevallen, hoef je misschien niet verder te zoeken... nu denk ik ook opeens aan jouw JH22, of was het een ander nr?... in ieder geval, die ik op aarbeien vond lijken... die gaf ook veel kristallen op keiharde toppen... jammer dat ik die niet geproeft heb... enne... blijf experimenteren, man!

 

Mikey, hoi!... ik heb ff nagevraagd enne het schijnt dat de pineapple pheno van C99 vaak voorkomt... ik heb thuis nog een joint liggen van een zeldzame grapefruit pheno van C99... dat wordt een leuke test, met Grapefruit en NYCD...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor degene die net inschakelen;jack herrer nummer 22 is overgebleven uit een selectie naar een moederplant.(moeders voor moeders)

 

@sativa;Ja super ook he deze plant :whistling

Deze plant heeft een veel zwaardere geur en high,en is bovendien in 10 weken klaar.

Het is ieder geval 1 van de mooiste jacks in mn stal.

Nog niet eerde vertoonde pics van deze plant op inet <_<

 

Foto=8GHY46AC.jpg

Jack nr 22 in volle glorie,hier 4,5 week in bloei

 

Foto=NUJIHHDS.jpg

En zo ziet ze eruit na een 2 maanden curen :smoke kneiterharde witte buds

 

Complexe high :D

 

Voor de liefhebbers die graag uitvergroten ff op de fotos klikken onder dezelink

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, die San kan 'r wat van... en deze JH wil ik ook graag proberen... heb je mijn aarbeien al op?... ondertussen heeft deze wat kunnen curen... de scherpe groene smaak is er af... het rookt nu zoeter en zachter... en ook het aroma heeft zich goed ontwikkeld... echter, het is nog niet precies als aarbeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja strak plan sativa believa,ik ga er meteen eentje rollen :whistling

 

Euhm.......ja idd de smaak is zachter geworden,maar nog steeds een heftige rook-ervaring.

De kushage ligt wat meer in de lijn van mn smaak en geeft naar mijn idee ook een betere high <_<

 

Het lijkt me wel een interessante pheno om meer indica in de genen te verkrijgen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coffeeshop dealers worden gek als ze mijn Strawberry Cough zien... een lekkere haze die eruit ziet zoals je wenst dat indicas eruit zien... maar ik kan ze alleen nee verkopen... ondertussen is Kushage op het menu van de Dampkring verschenen... samen met Sage 'n Sour de duurste wiet aldaar a €11 per gram...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...