Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Waar Kweek Jij Op?

Op welk medium kweek je?  

286 members have voted

  1. 1. Kies hier je medium

    • Aarde
      208
    • Mapito
      15
    • Cocos
      32
    • Steenwol(slabs e.d.)
      14
    • Kleikorrels
      7
    • Anders/Overig
      10


Recommended Posts

dit keer heb ik half om half cocopeat en potgrond, met een klein beetje beendermeel en micorrhizae erdoorheen voor de wortelgroei. bovenop een dunne laag mix van scherp/fijnzand zodat de mugjes/vliegjes geen eitjes kunnen leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bump,

 

Miss_stoned, Geplaatst 5 Sep 2006, 00:16 :specool

 

 

oja.. ik op water

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert

 

hallo hier een '''WATJE'' :specool :wOOt Op korrels natuurlijk. Schoon en je schud ze makkelijk schoon. Geen geleur met aarde. Hergebruik gegarandeer, Makkelijk te bevloeien en meer potentie.

 

Op Mapito is het los halen van de wortels ook moeilijker maar de nieuwe aanvoer is een stuk lichter om te tillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik altijd mapito ook voor de moeders schild me toch heel wat werk en tijden t is niet zo zwaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb in mijn bakjes 80 zakjes potgrond zitten en die blijven daar de komende tijd gewoon in zitten.

Plantjes doen het supergoed en zijn mooi donkergroen.

 

Aarde rules :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito ftw,

 

Eb en vloed

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde.....

 

Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel procent van de aarde-gebruikers zijn aarde hergebruikt en opwardeerd. (en helemaal mooi zou zijn als daar ook een onderbouwing waarom incl. resultaten.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zeker van plan om indien nodig alles weer op te warderen, heb in iedere bak 1/2 kilo wormen zitten en ben benieuwd of die er nog in zitten/levend zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een onderste laag hydrokorrels en daar bovenop aarde. Zo combineer ik het gemak van watergeven d.m.v van het hydrosysteem met de biologische basis van aarde.

 

Ongeveer 5 to 7 cm hydrokorrels in je bak of pot .....hydrowatermeter en vulpijp der bij en daarover goede eigen gemengde grond. werkt als een tiet en je geeft nooit te laat water. bovendien krijgen de plantjes zo altijd vanonderen water en heb je nooit residu boven op je grond of opvangbakken onder je pot.

 

maar om dat nou met 200 planten te gaan doen is overdreven. of je moet 1 bak nemen waar ze allemaal in staan.

 

 

gr

 

 

81105016ny4.jpg

 

 

81105017aj9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde, maar alleen dat gesleep iedere keer aan het einde en aan het begin.

 

Wie weet misschien wel binnenkort op slabs of zo.....

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde.....

 

Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel procent van de aarde-gebruikers zijn aarde hergebruikt en opwardeerd. (en helemaal mooi zou zijn als daar ook een onderbouwing waarom incl. resultaten.)

 

Mijn gebruikte aarde is daarna voor de moestuin van mijn moeder omdat het daar nog prima geschikt voor is, en een klein deel gebruik ik weer als mix door de nieuwe aarde, ik had de kaalkopjes op de aarde staan laatst dus dat zegt wel iets over de hoeveelheid bodemschimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

Geef mij ook maar aarde, 1 x erin doen, en 3 jaar kweken.

Iedere oogst effu opwaarderen met Guano kalong of Eco kalk van het tuincentrum en een beetje aarde bijvoegen....en we gaan maar door.

kan trouwes niet als je hesi voeding gebruikt trouwens, dan komen de goedkope zouten na 2 oogsten al uit je medium...

 

Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik met mijn (nog weinig) ervaring, kweek nu op cocos en ben er zeker over te spreken.

mischien dat ik hier over een paar kweken op terug kom, maar voor nu hou ik het op cocos.

voordeel is het 10% drain van cocos, dus als je alles van je voeding constant houd, blijft je mediun ook constant.

 

groeten :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes horen in aarde te staan....

 

:nerd :o ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure, natuurlijk horen plantjes in aarde staan, maar wat doen we met de binnenkweek?

juist manipuleren, dus waarom dan niet met het medium?

tomatenkwekers zeggen och ook niet dat het in aarde moet staan? :o

 

ach zo heeft iedereen zijn eigen mening en moet iedereen zijn eigen weg zien te vinden :nerd

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel nog aarde, maar aangezien ik hoogteproblemen heb zit ik te denken om NFT of een andere vorm van hydro te gaan doen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde 50% klei 30% kokos 20%

K'ben over de kokos niet zo tevreden omdat het een materiaal is dat van nature in de grond weg zal rotten op den duur.

Voor het moment hoewel nog mijn meest logische keuze.

Ik ben van plan om in de toekomst op HydroDensa/aarde/en +/-10%ongebakken klei over te stappen . (HD=licht gebakken kleine kleikorrels van Nomercy) Een report hierover is nu in de maak,maar verder zijn er nog weinig test resultaten over bekend.

Het spul "makes sense" only, maar vanwege de nieuwigheid is het voor mij nog niet gelukt om er aan te komen.

 

Heeft verder allemaal zo zijn reden waarom het nu zó gaat, maar liefst anders zou doen. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste groeimediums heb ik wel gehad, maar aarde of een aarde cocos mix bevalt me toch nog het beste. Maar ben van plan om voor volgende winter te gaan prutsen met een hydromist systeem. Dit heb ik nog nooits gedaan en lijkt me toch wel super.

 

Gegroet, donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde t is mn eerste x en ik leer t van iemand die altyd

op aarde heeft gezeten..

 

gr daamian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...