Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Op Zoek Naar Medicinale Rokers (geen Growers)

Recommended Posts

Ook hier nog steeds present hoor. :specool Bedankt voor de felicitaties. :verrygood

 

Het is natuurlijk triest dat een groot aantal mensen werkelijk zo over medicinale cannabisgebruikers denkt. Op het journaal wordt vol bravoure gemeld dat een glas wijn per dag goed is tegen hart- en vaatziekten terwijl er jaarlijks duizenden mensen kapot gaan in het verkeer, slachtoffer worden van huiselijk geweld en compleet aan lager wal raken dankzij de vernietigende werking van alcohol. Toch is alcohol maatschappelijk geaccepteerd en kijken we niet op van 12-jarige meisjes die Breezer na Breezer wegtikken, ze hebben het tenslotte van hun ouders geleerd.

 

Maar wee o wee als je ergens publiek maakt dat je wel eens een blowtje rookt, of dat nu in samenspraak met de huisarts is of ter ontspanning in deze jachtige tijden. Je wordt direct met een schuin oog aangekeken alsof je een maatschappelijke paria bent. Nog even afgezien van het feit dat cannabis in sommige gevallen een nuttige symptoombestrijder kan zijn wordt het in het algemeen gezien als iets wat enkel gebruikt wordt door mensen die buiten de maatschappij staan, terwijl cannabis juist sinds het begin van de vorige eeuw kunstmatig buiten de maatschappij wordt gehouden omdat dit een aantal grote industriëlen en machthebbers beter uit komt. Niet alleen de katoenindustrie, maar ook de complete pharmaceutische branche is erg gebaat bij de war on drugs die eigenlijk een tactiek is om de armen arm en onder de duim te houden. Men laat terminaal zieken liever langzaam uithollen door winstgevende medicijnen als Morfine (kopie van een opiaat en Amerika is de grootste producent) dan ze een goedkoop en eenvoudig alternatief als cannabis aan te bieden. Het taboe is tenslotte de enige reden dat cannabis zo duur is, anders zou het één van de goedkoopste medicijnen ter wereld zijn waar zelfs terminale patiënten in Afrika veel baat bij zouden kunnen hebben. Maar goed, zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen. Feit is dat cannabis dankzij een klein groepje machthebbers wereldwijd gediscrimineerd wordt. Natuurlijk moet men kanttekeningen zetten bij sommige aspecten, maar waarom is elke vorm van dialoog bij voorbaat uitgesloten wanneer het om cannabis gaat? De mens gebruikt dagelijks tientallen tot honderden middelen die hun uitwerking hebben op het lichaam, meestal zelfs onbewust, maar ze worden gezien als middelen die noodzakelijk zijn om een mens te laten functioneren, of beter gezegd... om de economie te laten functioneren want uiteindelijk gaat het allemaal om geld en macht. Ach, de mensen die het hardst schreeuwen hebben vaak de minste argumenten. Jammer dat er steeds zo hard geschreeuwd wordt.

 

We hebben allemaal zo onze gewoonten om het leven een beetje draaglijk te houden. Het is gewoon zonde dat cannabis dankzij de moedwillige propaganda van de VS langzaam tot een taboe geworden is voor de gehersenspoelde massa. Maar gelukkig zullen er altijd mensen zijn die er een objectievere mening op na houden en zich niet laten intimideren door op angst gebaseerde vooroordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup je bent mijn held. Ik zou je zo'n grote bos veren in je reet willen steken dat je een maand lang niet zou kunnen lopen.

 

Zie je, ik ben niet altijd genuanceerd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het alleen maar met jullie eens zijn (al kan ik niet uit ervaring spreken over elk aspect) en wens jullie veel succes met het project, en zal proberen mijn steentje bij te dragen waar dit mogelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een goed idee eens contact op te nemen met mensen die zich al jaren inzetten voor de medicinale gebruiken , en veel ervaring hebben met de haken en ogen aan het verstrekken aan medicinale gebruikers .

 

Ik denk gelijk aan Cees

 

Een stukje van de No Mercy site van al weer redelijk wat jaren geleden, maar het geeft aan dat hij ons waarschijnlijk veel nuttige info kan verstrekken .

Medicinale Marijuhana

- Wat mag Cannabis in onze samenleving als geneeskrachtig kruid voorstellen? -

 

Die vraag stelde wij ons, en kwamen tot de verbijsterende conclusie dat er in Nederland nog steeds niets fatsoenlijks geregeld is!! Er zijn wat mensen die proberen er iets mee te doen, en er wordt ook wel verstrekt aan zieke mensen, zelfs tegen de helft van kostprijs! Maar ehhhh….wel zo illegaal als de pest!?

 

Een Europees beleid, een landelijk beleid, een gemeentelijk beleid, een provinciaal beleid, een voordeur beleid, een achterdeur beleid, een gedoogbeleid, een…???? Ja hoor, we hebben het ALLEMAAL!

 

MAAR VOOR DE ZIEKE MENSEN DOEN WE DUS NIETS?

 

Toegegeven, tot voor enkele jaren terug wisten ook wij niet dat er ZOVEEL mensen wel degelijk een veel betere levenskwaliteit behouden als ze marijuhana kunnen gebruiken tijdens hun ziekte.

 

NU WETEN WE WEL BETER!

EN WE GAAN "KIJKEN" WAT WE DAAR AAN KUNNEN DOEN!

enz.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens hoor Atmo. Het grootste knelpunt is echter het "handelen" zoals het door de wet gezien wordt, zelfs al geef je het weg. Nog steeds aan het knarsen op wat juridische zaken.

 

Dank fuzzy en tomas. Nogmaals, een hoop beren nog steeds maar we gaan stug door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , tot december ongeveer . Maar ik ben bezig hem te schrijven of ga hem eventueel op zoeken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Ik dacht dat hij al in augustus vrijkwam.

 

Laten we hopen cees snel weer onder ons te hebben.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon ff een berichtje om te laten weten dat ik dit een super initiatief vind. :wOOt

ben zelf op dit forum terecht gekomen omdat ik een medicinale wiet gebruiker heb leren kennen, ze heeft een medisch niet erkende ziekte (siliconenziekte) en hierdoor absoluut geen mogelijkheid om voor medicinale wiet in aanmerking te komen. de ziekte sloopt het hele lichaam maar door het dagelijkse wietje kan ze nog redelijk functioneren. Haar situatie en het zien van alle ellende van iemand die het nodig heeft maar gezien de financiele situatie vaak niet kan kopen heeft mij ertoe aangezet om te gaan proberen een paar plantjes groot te brengen.... zit nu nog in de groei fase maar voorlopig zien ze er aardig uit en ik hoop er een leuke hoeveelheid vanaf te krijgen dat ze een tijdje vooruit kan.... m.a.w ik heb mijn weed adoptie gebruiker al gevonden , maar toch vind super idee dat je dit vor meer mensen wilt doen , hoop dat je een goede manier vind om het door te kunnen zetten :)

 

succes :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de tussenstand is droevig. Een negatief advies van de heren rechtsgeleerden en een afwijzing van xs4all (overigens net deze week ontvangen). We zouden binnen de kortste keren uit de lucht zijn.

 

Gaat wat ver om het technisch allemaal uit te leggen maar het klopt. We hebben nog een paar andere mogelijkheden, die echter niet zo gebruikersvriendelijk zijn. Gaan we nu technisch eerst bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou de tussenstand is droevig. Een negatief advies van de heren rechtsgeleerden en een afwijzing van xs4all (overigens net deze week ontvangen). We zouden binnen de kortste keren uit de lucht zijn.

 

Gaat wat ver om het technisch allemaal uit te leggen maar het klopt. We hebben nog een paar andere mogelijkheden, die echter niet zo gebruikersvriendelijk zijn. Gaan we nu technisch eerst bekijken.

 

 

Hoi hoi,

 

Is er inmiddels al nieuws op dit gebied of nog niet? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook zeker geintreseerd om hieraan mee te werken, vind dit een goed initiatief. Geef zoziezo elk rondje al wat weg aan vrienden, kleine moeite. Zijn wel geen medicinale rokers, maar vrienden die het gewoon niet zo breed hebben. Maar volgens mij doet bijna iedere grower dat wel.

 

Heftig verhaal Fuzzy. Heb wel eens een vriendin gehad die migraine aanvallen had, lag ze gewoon 24 in bed zonder te bewegen, kleinste beweging was al hel. Maarja, heb volgens mij nog nooit echt koppijn gehad, dus zo'n migraine aanval kan ik me niet eens voorstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dames en heren, nog steeds een negatief advies, we krijgen het niet dichtgetimmerd. Ik word er een beetje gestoord van, erg frustrerend. Ga deze week maar weer eens contact opnemen met Gerrit de Zwaan om een afspraak te maken om effe te brainstormen.

 

Als we hulp nodig hebben laat ik het weten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als bjorn een steentje kan bijdragen dan hoor ik dat graag :wOOt top idee whazzup laat me maar weten waar ik zou kunnen helpen. ;)

 

 

 

greetz bjorn <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie hier op wietforum (of moet ik nou wietforum zeggen..) rookt er medicinaal maar growt niet? Ik had (misschien een volstrekt belachelijk) idee (en ik doe het al een tijdje): Waarom staan growers niet een gedeelte van hun oogst af aan medicinale rokers die het moeilijk kunnen betalen of gewoon niet voorgeschreven krijgen.

 

Ik had bijvoorbeeld 3 planten in mijn tuins staan. Daar krijg ik veel meer opbrengst van dan dan ik met alle moeite in een jaar kan oproken. Ik geef dan ook gewoon een pot aan iemand (een medicinale roker) die ik ken die het moeilijk kan betalen. Dat doe ik liever dan uitdelen aan mijn vrienden die het makkelijk kunnen betalen (en overigens doe ik dat ook nog wel hoor :specool).

 

Ik heb geen idee of het ook zo werkt want ik weet helemaal niets van de medicinale wiet cultuur. Iemand ervaringen?

 

 

hey hallo,

 

mijn naam is angel en sinds ongeveer 5 jaar rook ik dagelijks medicinale wiet,aangezien ik de ziekte Ehlers-Danloss heb,dit is een bindweefsel aandoening met heel veel spier en gewrichtsklachten.Sinds ik wiet rook kan ik voor een groot deel mijn medicatie laten staan zoals morfine........Alleen de kosten,ik ben 2 jaar geleden gescheiden en woon alleen met mijn twee kindjes van een bijstand.....eerder hielp een kennis mij maar helaas deze spreek ik niet meer .........mijn vraag is dan ook of er andere mensen zijn die mij eventueel willen en/of kunnen helpen ..............????

 

vriendelijke groeten,

 

Angel...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een update van mij.

Ben weer tijdje ut de runnning geweest, door ziekte.

Ben er nog net helemaal overheen, dus daarom zal ik hier niet zo vaak zijn.

Met het voorbereiden van kweken voor me medicaal gebruik van wiet ben ik even gestopt.

Eerst weer beetje op de been komen alvorens ik me daar in ga storten.

Dus biedt me aan in fosterwietplan totdat ik zelf kan beginnen.

 

Verdere alle hulp welkom i.v.m. voorbereidngen ed.

 

Jammer dat er verder geen enkele actie meer komt voor mij te helpen om te kunnen beginnen met kweken, waarbij ik wel inmiddels moet mededelen dat ik een systeem zal moeten maken waaarbij ik niet dagelijks terug moet naar hus, aangezien ik veel verblijf bij mijn vriendin, dit doordat ik 19 nov. j.l een hartinfart heb gehad, waarbij er nu een uitval is aan linkerkant, gelukkig heb ik gedeelte wel terug.

 

Alleen voelt de lnkerkant net of die beurs is, en soms gewoon nog een terugval/uitschakeling van linkerkant.

 

Hopende dat degene die destijds spullen aanboden zich alsnog willen melden zodat ik echt kan beginnen.

 

Ik kan alles bewijzen, had en heb geen geheimen en niets te verbergen.

 

Serieuse reacties altijd welkom.

 

 

 

:specool

 

 

 

p.s. ik plaats weer recept de ik vandaag mee kreeg weer van de cannabis, deze zet ik in me album.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie hier op wietforum (of moet ik nou wietforum zeggen..) rookt er medicinaal maar growt niet? Ik had (misschien een volstrekt belachelijk) idee (en ik doe het al een tijdje): Waarom staan growers niet een gedeelte van hun oogst af aan medicinale rokers die het moeilijk kunnen betalen of gewoon niet voorgeschreven krijgen.

 

Ik had bijvoorbeeld 3 planten in mijn tuins staan. Daar krijg ik veel meer opbrengst van dan dan ik met alle moeite in een jaar kan oproken. Ik geef dan ook gewoon een pot aan iemand (een medicinale roker) die ik ken die het moeilijk kan betalen. Dat doe ik liever dan uitdelen aan mijn vrienden die het makkelijk kunnen betalen (en overigens doe ik dat ook nog wel hoor :rofl).

 

Ik heb geen idee of het ook zo werkt want ik weet helemaal niets van de medicinale wiet cultuur. Iemand ervaringen?

 

 

Je zoekt nog steeds een medicinale roker die indd moeite heeft met de dagelijkse dosis te betalen?

 

mvg

Agleska

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik persoonlijk niet, ging er eigenlijk over om te kijken of een site mogelijk was. Helaas stuit dat op wat wettelijke problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjah, cannabis helpt goed tegen migraine.

 

Gister toevallig weer migraine gehad, van mijn ouders wat geld gehad om naar een stad verderop te gaan en wiet te halen tegen de migraine. Helaas ben ik dan ondertussen een half uur in de bus onderwe gmet gruwelijke migraine, en dat is dan de dichstbijzijnde shop haha.

 

Maar ik moet zeggen voor mensen die migraine hebben, dat ze eens cannabis zouden moeten proberen. Zodra ik de eerste verschijnselen van een aanval krijg smoke ik gewoon een dikke joint. Als eerste trekt de grote zwaar irritante vlek in me ogen weg, vervolgens het warm~koud gevoel, gevolgt door de misselijkheid ... en als de joint bijna op is, is meestal ook de extreme hoofdpijn afgezwakt tot een matige hoofdpijn. Als ik er dan nog een rook trekt de hoofdpijn meestal helemaal weg + de overige klachten.

Heb nu trouwens wel nog de na effecten van zo'n aanval. Best kut, en helaas heb ik nu geen wiet, want dat zou er goed tegen werken hehe ;)

 

Wiet is trouwens wel het enigste dat 'echt' werkt tegen migraine bij mij, maar ik denk dat de dokter mij niet zomaar een voorschrift gaat geven voor medische wiet gezien mijn leeftijd (17). Maarja, ik heb het ook alleen 'medisch' nodig zodra ik een aanval krijg (wat tegenwoordig 1x in de 1 ~ 2 maanden is).

 

Ik lijd al sinds dat ik iets van 6 of 7 ben aan migraine, het begint bij mij altijd met wazig zien, een bewegende vage vlek in me ogen, korte termijn geheugen verneukt, taalproblemen en zo kan ik nog wel ff door gaan. En duurt vaak een week voordat ik weer helemaal de oude ben. Nou had ik toen ik klein was erg veel van deze aanvallen (iets van 20 tot 40 per jaar), maar sinds ik blow is dat een heel stuk minder(ca. 10 per jaar).

 

Ik ben echt blij dat ik cannabis heb ontdekt als medicijn, want toen ik klein was kon ik zo agressief worden van de pijn, en soms dacht ik bij mezelf dat ik liever dood had kunnen zijn. (Nou heb ik ook wel extreem pijnlijke aanvallen, die ik soms gewoon in mijn dromen kon voelen als ik ze tijdens mijn slaap had.)

 

Overigens heb ik geen moeite om mijzelf van cannabis te voorzien :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de wereld bestaat nog steeds uit hufters die maar wat te graag hun zakken vullen ten koste van andere gelukig dat er nog goede mensen zijn.

iedereen met de zelfde mening over mediewiet verdient een pluim in ze reet.

en een schouderklopje als je geen dom schaap bent en ook is nadenkt over dingen voordat je andere gaat beoordelen en veroordelen.

"wat nou tolerantie?

magoed heel logiche dat wiet helpt tegen migrane, migrane zijn kleine samentrekingen van spieren en pezen in je nek.

als je dit hebt krijg je kramp in je nek die uit eindelijk krijg je kramp die trekt door je hele hoofd alleen omdat je nek alle kanten op kan kan je het niet ff rekken dan word de anderekant erger.

en als je dan meerdere dagen daar last van heb is dat hel, en het liefst knal je je kop eraf zo erstig

had er ook last van smoke elke dag nu gelukkig niet meer.

maar tis een feit dat wiet spier ontspannend werkt en dus ook voor migrane. maar ik moet erbij zeggen

dat ik 2 soorten aanvallen had bij 1 als ik blowde werd ik kotsmisselijk was dan ook al een beetje misselijk van de pijn (vooral als ik er mee waker werd).

maar ik vind het echt top als mensen dit soort dingen begrijpen zonder dit zelf hebben mee gemaakt, kan ik temiste zien dat er nog mensen voor andere mensen bezig zijn zonder EIGENBELANG.

geeft mij toch nog hoop

 

nu ga ik een joint smoken laturs :icecool

en aan iedereen die tegen schapen moeten vechten wens ik veel sterkte succes en vooral veel plezier en geluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lieve mensen,

 

Het raakt me te zien dat er nog mensen bestaan die aan andere denken die serieus gebaat zijn met enkele zakjes maandelijks ....Ik woon in Belgie "helaas" en hier is het niet te doen om uberhaupt wat te vinden ook al wil men ervoor betalen..

 

Ik heb een ernstig nekletsel en fibromyolagie en vooral doordat mijn 2 nekwervels verbrijzeld zijn..heb ik ernstige en zware pijnen...Gelukkig heb ik een humane dokter en die zou mij indien nodig wel een attest geven voor medisch gebruik van wiet ...Ondertussen ben ik ofwel verplicht om woekerprijzen te betalen en dan met mijn laag inkomen verder te sukkelen ,of ik kan 5 uren op de trein en bus zitten voor 5 gram te halen in Terneuzen ...De bus stopt namelijk overal van en naar Terneuzen ...Dus ik heb enorm veel last van de pijn waarmee ik wakker kom en slapen ga ..

 

Door mijn aandoening zie ik weinig mensen meer ,maar als ik een stickie rook dan ben ik positiever ingesteld en zo meer afleiding en kan zo beetje meer genieten van mijn leven al zit ik wel in een soort isolement doordat ik niet meer zo populair ben als vroeger ...toen alles nog goed ging en ik zelf voor iedereen klaar stond .Heb enkele jaren geleden moeten vechten om mijn handtas en sleutels te beschermen tegen een junkie die ervan door wou gaan met mijn handtas ..Na veel heen en weer getrek heb ik me op mijn spullen gesmeten en mijn gezicht en de rest kunnen beschermen ..doordat die kerel woedend was heeft hij me lang geschopt en dat op mijn rug,schouders en mijn nek met zware combatboots ...

Toen besefte ik nog niet welke schade er aangericht was al had ik enorm veel pijn...

 

Ik was opgelucht dat ik geen blauw oog had en nog al mijn spullen dus ben ik enkele dagen in bed blijven liggen en ook al had ik veel pijn ,ik wist niet dat mijn nek bijna gebroken was ....Nu jaren later heeft men de moeite gedaan ,eindelijk om eens naar mijn nek te kijken met de scan en toen de arts vroeg of ik een zwaar ongeluk had gehad ,toen wist ik dat het van deze overval was...Ik heb een cervicale kanaalstenose (googlen)en dwz dat er een grote kans is op verlamming ,ondertussen heb ik al krachtverlies in mijn ledematen en soms controle verlies ..Het is een kwestie van tijd ....de kans is groot dat ik gans verlamd kan zijn ,maar heb soms ondraaglijke pijnen en daarvoor krijg ik pleisters en morfine ...Ik ben wel nog te jong om mezelf vol te pompen met deze middelen en naar het schijnt kan de pijn nog erger worden .Dus hou ik de dosis zo laag mogelijk ,ook omdat ik misselijk ben van de medicatie ...

 

De wiet helpt me om wat afleiding te hebben van deze soms ondraaglijke pijnen ,en zorgt ervoor om alles wat te relativeren en ook om mijn zorgen wat te vergeten .Ik krijg een kleine uitkering en daarmee moet ik huur,voedsel,medicijnen en dokter betalen ...Er blijft dus weinig over voor mijn wiet ...Als jullie iemand willen helpen dan denk ik dat jullie de gepaste persoon gevonden hebben .De stukjes bot zitten tegen de zenuwuiteinden en de pijn is zelfs met morfine niet gans te verhelpen ...Kan ik met een attest van mijn dokter in Nederland wiet kopen en waar moet ik daarvoor zijn of schrijven ??Ondertussen zit ik alweer 2 weken zonder de wiet en nochtans krijg ik zoveel moed en levenslust ervan dat is ongelooflijk ....Dan kan ik de pijn beter aan en kan dan zelfs vrolijk zijn en efkes alle ellende vergeten!Morgen krijg ik mijn centjes en denk eraan om zelf naar bv terneuzen te gaan ,maar al die uren onderweg enkel voor 5 gram is ook niet echt intersant om maar te zwijgen van de reiskosten ...hebben jullie een idee wat ik kan doen ?Telt een attest van een Belgische dokter en zend men dit dan op die medische wiet ? Ik denk eraan om eventueel de trein te nemen naar rosendael maar daar ken ik niets en niemand ....Het zou eenvoudiger zijn omdat ik dan enkel de trein moet nemen ....Wie kent er daar betrouwbare coffeeshops ?Kortom morgen ga ik naar Nederland en als er kwekers zijn die mij willen helpen aan wat goedkoper spul dan zou ik dat enorm waarderen ...Weet wel niet hoe wij in kontakt kunnen komen zonder dat iedereen mijn mailadres moet kennen ,ik kan betalen per overschrijving en dan wachten op de post bv ??Kortom wie kan advies geven en waar vind ik in Rosendael een betrouwbare cofeeshop zonder louche types die ander en gevaarlijker spul verkopen .

 

Heb er al aan gedacht om gewoon naar Nederland te verhuizen ,ook voor de betere gezondheidszorg ..

Maar dergelijke dingen zijn allemaal niet zo eenvoudig ...Graag wat advies van jullie over Rosendael of ergens anders en hoe ik volgende keer medische wiet zou kunnen kopen via de post?Ik wacht op jullie reacties en ben benieuwd of er iemand raad weet ....

 

liefs en prettige feesten !Cyberwicca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook in België is het wel mogelijk om, mits je de juiste contacten hebt, tegen een redelijke prijs goede wiet te kopen maar het is lang niet zo gemakkelijk als in Nederland.

 

Het idee van "Adopteer een medische gebruiker" en dat dan via een site te regelen stuit helaas op juridische bezwaren, maar ik weet uit ervaring dat je met een goed netwerk een eind komt.

 

Je bent in ieder geval aangeland op een site voor Nederlandse én Belgische kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...