Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

5de Keer: Zelfde Setup.

Recommended Posts

imag00037ev.th.jpg

 

Kijk das pas wortelen van en stek. Nieuwe gehaald en ik kreeg er 3 extra mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imag00037ev.th.jpg

 

Kijk das pas wortelen van en stek. Nieuwe gehaald en ik kreeg er 3 extra mee.

die hebben naar mijn mening weer net wat te lang gestaan :P (bij de stekkenboer)

 

Je bent duidelijk een kantoor pik riesje.. geen eelt op je handen haahahaha

 

Veel suc6 met je kweek man!

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

inderdaad,als deze stekken een paar dagen langer hadden gestaan,dan waren ze voor de eeuwige wietvelden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
imag00037ev.th.jpg

 

Kijk das pas wortelen van en stek. Nieuwe gehaald en ik kreeg er 3 extra mee.

die hebben naar mijn mening weer net wat te lang gestaan :P (bij de stekkenboer)

 

Je bent duidelijk een kantoor pik riesje.. geen eelt op je handen haahahaha

 

Veel suc6 met je kweek man!

 

Gr Mike.

Jullie hebben ook alles door he? :)

 

Hoezo , alweer geen goeie stekken stelletje zeikerds!! :rofl :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

das niet zeiken hoor,stekjes mogen niet te lang gaan staan eenmaal,ze sterven dan af omdat ze niet tijdig in het medium geplaatst zijn,dat geld gewoon voor alle plantjes!Indien de worteltjes er door komen en mooi wit zijn,dan heb je de meeste kans van slagen!Die stekken op de foto's gaan weer een achterstand hebben na het planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie hebben ook alles door he? :P

 

Hoezo , alweer geen goeie stekken stelletje zeikerds!! :) :rofl

Ik vind die stek wel goed . Met minder wortels als dat zou ik ze niet willen hebben . Ik begrijp niet waarom deze stek niet goed zou zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

zo zagen de stekken van mijn oudjes er ook uit, doen het toppie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

en toch blijf ik erbij dat ik vindt dat deze stek op de foto te lang heeft gestaan.Toevallig ken ik een stekkenboer die zeer kleinschalig stekken maakt,alleen is het haze,en daar ben ik niets mee,als de worteltjes te dik worden,en te groot,dan gaat dit de stek zijn kracht doen afnemen,5 zichtbare worteltjes is zowat zijn referentie,en hoe rapper ze dan in het medium zitten,hoe beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk is stilstand altijd slecht ,dat ben ik met je eens . Maar wortels groeien razendsnel dus komen ze snel buiten zo'n klein plugje uit. als ze eenmaal beginnen te wortelen heb je binnen een dag of 2 al wortels buiten je plug zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er in , maar ik kan er nog niks zinnigs over zeggen.

Ik dacht dat het niet slecht was , lekkere witte worteltjes buiten het plugje. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
en toch blijf ik erbij dat ik vindt dat deze stek op de foto te lang heeft gestaan.Toevallig ken ik een stekkenboer die zeer kleinschalig stekken maakt,alleen is het haze,en daar ben ik niets mee,als de worteltjes te dik worden,en te groot,dan gaat dit de stek zijn kracht doen afnemen,5 zichtbare worteltjes is zowat zijn referentie,en hoe rapper ze dan in het medium zitten,hoe beter

Daarmee ben ik het ook met Rataplan eens :P

 

Toch heb je me nieuwsgierig gemaakt Rataplan.. over die haze.

Welke Haze heeft die kleinschalige stekkenboer allemaal staan ?

Reageer ff terug via PM tnx.

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en toch blijf ik erbij dat ik vindt dat deze stek op de foto te lang heeft gestaan.Toevallig ken ik een stekkenboer die zeer kleinschalig stekken maakt,alleen is het haze,en daar ben ik niets mee,als de worteltjes te dik worden,en te groot,dan gaat dit de stek zijn kracht doen afnemen,5 zichtbare worteltjes is zowat zijn referentie,en hoe rapper ze dan in het medium zitten,hoe beter

Daarmee ben ik het ook met Rataplan eens :P

 

Toch heb je me nieuwsgierig gemaakt Rataplan.. over die haze.

Welke Haze heeft die kleinschalige stekkenboer allemaal staan ?

Reageer ff terug via PM tnx.

 

Gr Mike.

hahahaha, hier begon het ook direct te kriebelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en toch blijf ik erbij dat ik vindt dat deze stek op de foto te lang heeft gestaan.Toevallig ken ik een stekkenboer die zeer kleinschalig stekken maakt,alleen is het haze,en daar ben ik niets mee,als de worteltjes te dik worden,en te groot,dan gaat dit de stek zijn kracht doen afnemen,5 zichtbare worteltjes is zowat zijn referentie,en hoe rapper ze dan in het medium zitten,hoe beter

Daarmee ben ik het ook met Rataplan eens :P

 

Toch heb je me nieuwsgierig gemaakt Rataplan.. over die haze.

Welke Haze heeft die kleinschalige stekkenboer allemaal staan ?

Reageer ff terug via PM tnx.

 

Gr Mike.

hahahaha, hier begon het ook direct te kriebelen.

:)

 

'k zit hier nu met:

G13 x Mantanuska Tundra (G13 = pure haze, Mantunuska Tundra = pure indica)

Cinderella 99 (C99) (Haze)

 

over een weekje of 6 ************************ *kuch*

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riesje " weet goed hoe met de CO2 tabs te werk moet gaan ?

 

- Geef het alleen als je planten er goed bij staan, anders heeft het geen nut .

 

-Ze zijn slechts een uur of 5 werkzaam , je kunt dus niet een vat voor 2 dagen aanmaken met CO2 , dus gebruik de tabs in water dat je direct aan de plant gaat geven. Het liefst als de lampen net aan zijn , dat heeft het meeste effect .

 

-Met 1 tablet kun je al 200 liter water aanmaken , breek ze dus in stukken zodat je kleinere hoeveelheden water ermee kunt aanmaken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Irritant he, niet iedereen heeft 200 liter vaten thuis staan, het zou makkelijker zijn als er gewoon een kleiner maatje wordt uitgebracht van die tabs (je spreekt cees af en toe toch, misschien een idee :P).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat ze slecht aanslaan kan ook zijn omdat de aardemix het stekblokje totaal droogtrekt.Daarom geef ik de eerste week altijd water rond het blokje en ook een beetje langs het steeltje in het blokje dus..Na een week laat ik het blokje met rust..werkt perfekt voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Irritant he, niet iedereen heeft 200 liter vaten thuis staan, het zou makkelijker zijn als er gewoon een kleiner maatje wordt uitgebracht van die tabs (je spreekt cees af en toe toch, misschien een idee :P).

Zou handig zijn ja , kleintjes. Maar ze zitten vast aan het formaat dat fabrikant produceerd . Deze maken die pillen voor in vijvers ,en die zijn erg groot altijd . Laatst nog waren de tabs uitverkocht en konden ze niet direct nieuwe krijgen , simpelweg om dat ze maar af en toe tussen door voor No Mercy van die pillen draaien (als er tijd voor is )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Natuurlijk is stilstand altijd slecht ,dat ben ik met je eens . Maar wortels groeien razendsnel dus komen ze snel buiten zo'n klein plugje uit. als ze eenmaal beginnen te wortelen heb je binnen een dag of 2 al wortels buiten je plug zitten.

Dit bedoel ik nu net,als de wortels te dik zijn(zoals op de foto duidelijk waarneembaar is),is dit een teken dat de stek aan het stilvallen is,op deze fase valt de stek stil,en begingt gewoon af te sterven,dit duurt nog geen 3 dagen,heb liever stekjes die rondom de plug zichtbaar een worteltje of 5 heeft,deze zijn in het plugje aangeslagen,en indien je ze dan zo snel mogenlijk plant,dan zal deze stek 99% overlevingskans hebben,daarom nogmaals:

Plant de stek in een beetje zaai en stekgrond,heeft de juiste ph waarde,wortelstimulator met water 23 gr,ec max 1.0! ph waarde afstellen volgens de grond.Blaadjes ook innevelen met deze oplossing,lamp hoog,lv hoog en alles zal goed verlopen,deze ronde ben ik bezig met gekregen stekken,een paar die te veel,en een paar die te weinig beworteld waren staan in het midden van de bak,die te weinig beworteld waren heb ik met een boterhamzakje kunnen redden,die te veel beworteld waren zijn duidelijk kleiner als de rest,wat duidelijk bewijst dat deze hebben stilgestaan gedurende enkele dagen.

Daarom is het een vak appart,ECHTE stekkenboeren selecteren op het aanslaan,vitaliteit en beworteling,comerciele stekkenboeren durven zelfs slechte stekken in leven te houden,louter met luchtvochtigheid,als je thuiskomt staan deze nog recht,maar overleven het planten niet,het temperatuur en lichtverschil zijn hier dan de rechtstreekse oorzaken van,dus controleren is de boodschap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk zijn steenwol stekpluggen ook veel te klein ,beter wortelen in iets dat groter is bv in een potje met kokos aarde. Zo kun je starten met een wortelstelsel dat al in de juiste verhoudingen staat met het blad. Dan hoeft de lamp ook niet zo hoog meer in het begin.

 

Stekken hebben natuurlijk altijd ff stil gestaan ,daarom zullen ze nooit de groeisnelheid van een gezonde zaailing halen . En dan heb ik het niet per see over lengte groei ,maar gewoon de totale hoeveelheid plantmateriaal dat er per dag bij komt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha
Het feit dat ze slecht aanslaan kan ook zijn omdat de aardemix het stekblokje totaal droogtrekt.Daarom geef ik de eerste week altijd water rond het blokje en ook een beetje langs het steeltje in het blokje dus..Na een week laat ik het blokje met rust..werkt perfekt voor mij.

zo doe ik het ook met mijn stekjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

natuurlijk is dat beter,maar dan zou de stekprijs al snel naar de 3 tot 4€ gaan,en zou er niet meer kunnen gesjoemeld worden,omdat de nieuwe uitgroei dan duidelijk zichtbaar moet zijn,maar meer ruimte,potjes,verlichting,lv,warmte,het zou de prijzen snel de hoogte injagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dochterheeftsapovremijntoetsenbordheengegooid.despatiebalkwerktnietmeer.alsikdes

patiebalkindrukstartienetscapeinternetbrowseropofdvernieuwdiehetvenstervanIE.

Gdvrrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

hahahahahaha :) :rofl :bier

 

het is toch altijd wat met jou he...... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...