Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

5de Keer: Zelfde Setup.

Recommended Posts

dochterheeftsapovremijntoetsenbordheengegooid.despatiebalkwerktnietmeer.alsikdes

patiebalkindrukstartienetscapeinternetbrowseropofdvernieuwdiehetvenstervanIE.

Gdvrrrrrrrrrr

hahaha :) :P , is wel leven in de brouwerij precies zo ne kleine :rofl

heb ook al wijn over toetsebord gehad en me n blijft nu ook hangen geregeld is wel kut ja

Share this post


Link to post
Share on other sites
natuurlijk is dat beter,maar dan zou de stekprijs al snel naar de 3 tot 4€ gaan,en zou er niet meer kunnen gesjoemeld worden,omdat de nieuwe uitgroei dan duidelijk zichtbaar moet zijn,maar meer ruimte,potjes,verlichting,lv,warmte,het zou de prijzen snel de hoogte injagen

Als ik je goed begrijp vind je het goed dat er gesjoemeld wordt, omdat anders de prijzen te hoog worden? Ik ben best bereid 4 euro te betalen voor een goed bewortelde stek die in een potje met aarde zit. Dat scheelt groeitijd, het uitvalpercentage is lager en ze slaan beter aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en toch blijf ik erbij dat ik vindt dat deze stek op de foto te lang heeft gestaan.Toevallig ken ik een stekkenboer die zeer kleinschalig stekken maakt,alleen is het haze,en daar ben ik niets mee,als de worteltjes te dik worden,en te groot,dan gaat dit de stek zijn kracht doen afnemen,5 zichtbare worteltjes is zowat zijn referentie,en hoe rapper ze dan in het medium zitten,hoe beter

Daarmee ben ik het ook met Rataplan eens :P

 

Toch heb je me nieuwsgierig gemaakt Rataplan.. over die haze.

Welke Haze heeft die kleinschalige stekkenboer allemaal staan ?

Reageer ff terug via PM tnx.

 

Gr Mike.

hahahaha, hier begon het ook direct te kriebelen.

:)

 

'k zit hier nu met:

G13 x Mantanuska Tundra (G13 = pure haze, Mantunuska Tundra = pure indica)

Cinderella 99 (C99) (Haze)

 

over een weekje of 6 ************************ *kuch*

 

Gr Mike.

weer ff off topic. jack, grape, destroyer,nlx en nog een white russian. 5 plantjes dus, nog 2 maand pffffffffffffff. hierna wordt het diesel en jack. en miss al sage 'n sour stekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

beetje beperkt he moaner, daar gaan we iets aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
natuurlijk is dat beter,maar dan zou de stekprijs al snel naar de 3 tot 4€ gaan,en zou er niet meer kunnen gesjoemeld worden,omdat de nieuwe uitgroei dan duidelijk zichtbaar moet zijn,maar meer ruimte,potjes,verlichting,lv,warmte,het zou de prijzen snel de hoogte injagen

Als ik je goed begrijp vind je het goed dat er gesjoemeld wordt, omdat anders de prijzen te hoog worden? Ik ben best bereid 4 euro te betalen voor een goed bewortelde stek die in een potje met aarde zit. Dat scheelt groeitijd, het uitvalpercentage is lager en ze slaan beter aan.

neen helemaal niet!Nu wordt er op grote schaal gesjoemeld omdat ze meerdere stekken kunnen in leven houden puur met een hoge lv,de afnemer is daarvan de dupe,ik zou zeker bereidt zijn om een hogere stekprijs te betalen,want dan ben je zeker dat je met goed materiaal vertrokken bent,in potjes kan je dat niet camoufleren,daar moet minstens 1 internode uitgroei zichtbaar zijn,wat duidelijk bewijst dat de beworteling aangeslagen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooooooooooo, dit typt wat handiger dunkt me!!

 

 

imag00059zk.th.jpg

 

Je ziet duidelijk het verschil !! Kleine bak mooie volle planten,grote bak boven in beeld

planten die gelijktijdig met de kleine bak zijn gezet.Daarnaast de Crystals die donderdag zijn gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus hetzelfde type stekken gaan in die kleine bak harder dan in die grote bak ??

Bedoel je dat? zo ja dan betekent dat er een verschil in iets moet zijn tussen bijde bakken en dan doel ik niet op formaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de eerste maal zetten zijn er 80 in gegaan.Dat waren NLX. In de kleine bak zat nieuwe aarde en daar gingen als een speer. In de grote bak zat aarde die voor de tweede keer werd gebruikt. Daar heb ik 4 nieuwe zakken bij gedaan.De NLXjes in die bak bleven achter en sommigen gingen helemaal niet.Ik heb daarnaast 45 nieuwe Crystals gezet.en de boel na 2 dagen 12/12 teruggezet naar 18/6 om deze Crystals te laten aanslaan.

Dat houd waarschijnlijk in dat de kleine bak getopt moet worden straks.De NLXjes die je bovenin de bak ziet staan ziin dezelfde als die in de kleine bak.Die blijven dus ook achter op de kleine bak.

 

Al met al weer een onbedoeld experiment.Laten we kijken hoe het gaat. Word weer leerzaam!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

als je gebruikte aarde een normale belasting heeft verkregen in voeding,en deze is aangelengd met nieuwe in jouw geval,en ze doen het niet,dan zou ik zeker eens een grondmonster gaan nemen in je grote bak,moet liggen aan een verkeerde ph en/of ec waarde van de grond,meestal treed er verzuring op,Bij mijne maat bedraagd de ph waarde na de kweek van de grond +- 4.8ph wat toch redelijk zuur kan genoemd worden,hij koopt steeds maar nieuwe,ik heb hem een 70 liter zak gegeven van mijn gebruikte aarde,bekalkt met zeewierkalk,en guano korrels toegevoegd en wat extra perliet en zware grond voor fruitbomen,deze aarde was na het knippen al op zijn eigen 5.8 ph,wat toch duidelijk moet aantonen dat als je de ph en ec een beetje onder controle hebt,je deze aarde perfect kan hergebruiken,ook in mijne grote bak zit de meeste grond van de vorige ronde,op de bodem ligt stro,compost,het grote bladafval van de vorige kweek,en zelfbereide grond,ook zitten er minstens 12 regenwormen in,daarom wil ik ook de ec waarde zo weinig mogenlijk verhogen,de volgende ronde ga ik weer deze aarde gebruiken mits wat toevoegingen en weer het bladafval van deze ronde,de pieren moeten ook eten hebben he!Ik wil mijn bodemleven optimaal maken op lange termijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kan er ook verzilting optreden als je nooit je water aanzuurd.

 

Met 10 tot 20 % klei in je grond zul je nooit een verzuring krijgen ! erg handig dus . Hoef je daar geen rekening meer mee te houden.

 

Ook nog mogelijk is dat er verschil zit in de hoeveelheid water per dm³ grond in elke bak . Mogelijk is de grond in die grote bak te nat en in de kleine bak niet.

 

Klinkt misschien erg simpel ,dat zoiets de ooraak kan zijn. Maar vaak beginnen de problemen in grond met te veel water .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dat kan ook een oorzaak zijn,maar normaal gezien kan je dat snel nachecken door een kuiltje uit te graven,en na te gaan met je hand waar de vochtigheid begingt in de grond,zo kan je enigzins bepalen hoe dik de laag met vochtige grond nu wel is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan weet je de dikte van die laag ja , maar niet hoeveel water erin zit. Tegen de tijd dat er water onderuit druppeld ,is je grond al veel te nat . bv Steenwol heeft dat probleem niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dat hangt er van af hoe luchtig de grond is,indien de aarde(niet aangewezen maar wordt door het merendeel van de kwekers toegepast) losjes in de bak wordt gekieperd,of in een pot,dan is die aarde daarvoor nog niet verzadigd met water,bij een vaste aardemassa zit je dan wel snel met een probleem,hoe groter de massa hoe groter het probleem op dat moment bij het boven gieten uiteraard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man!

 

Misschien de volgende kweek eerst nadenken voordat je ergens aan begint (no flame intended)

 

Andere opstelling / systeem

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikeh wilt iedereen aan de hydro helpen! :)

dat zijn uw woorden blowaap :rofl

 

maar 'k ben idd een voorstander van hydro. :P

 

jammer riesje!

 

gr m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik ries was zou ik ook maar eens op coco's slabs beginnen ofzo.

 

4 om 5 in een L vorm :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon alles kut , als ik weer begin dan alleen.niks meer samen met iemand

:P

 

Ik trek me voorlopig ff terug , dus voorlopig geen berichtjes meer van mij.

Voorlopig gegroet gij allen.Jammer , maar ik ga me eerst is bezinnen op idd een ander systeem.Dat zal wel en verandering inhouden . En ik moet natuurlijk andere spullen kopen.Maaatje zal alles wel terug willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...