Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rakkertje

Fucking Infaroodkijkers

Recommended Posts

Klassenjustitie, altijd lullig als je de benadeelde denkt te zijn.

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Kees,

 

Tenzij de Infraroodkijkers zich zwaar bedreigd/beledigd of anderszins benadeeld voelen, zien de topic titel als het gebruiken van een krachtterm zonder toeschrijven aan een persoon of instelling.

 

:smoke

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien een totaal debiel idee hoor, maar als we nou es massaal onze kruipruimtes ONDER het huis gaan uitgraven, maak je hier een mooie goed afgesloten bouwdoos, en blaas de afvoer lucht gewoon je kruipruimte in, heb je meteen vloer verwarming?!? ja toch... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik er me zorgen ik maak,

maar weet er iemand of deze in belgiê ook reeds gebruikt worden?

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook een grote waterbak maken of laten maken, ligt eraan voor hoeveel lampen.net als het waterpijp effect.dan blaas je het warme lucht door het water heen vervolgens koelt het water en komt het de andere kant weer uit.werk ook goed.je maak aan de ene zijde een flens schuin om hoog maken. moet wel gelast worden, zo dat het water erniet uitkan stromen.aan de andere kant ook eentje voor het uitblazen van het lucht.dan heb je een hele goede koel systeem :smoke .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor je kruipruimte lucht van binnen aanzuigen, anders is het veel te koud, afblazen kan wel in de kruipruimte maar dan moet er nog wel een ventilatierooster ergens zitten, anders krijg je drukopbouw...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip nog voor de afvoer van de warme lucht: Achter je wasmachine en wasdroger :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@keesthemad

 

Volgens mij zijn de meeste kruipruimtes voorzien van goede ventilatie anders krijg je volgens mij vochtproblemen. Toch...?

Edited by babylonboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfel om mijn hokje van 1.50 x 2.00 te bekleden met AD folie. Er hangt 1x600W lamp in en de verwerkte lucht wordt afgeblazen in de kamer waar het hok staat. Wat denken jullie, nodig of overdreven? Of misschien alleen het plafond met folie bedekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft iemand ook nog een idee hoever die dingen duidelijk bereik hebben. Want mijn hokkie is duidelijk zichtbaar vanaf de straat, maar wel een meter of dertig, veertig van de stoep verwijderd. Ben benieuwd of ze dan nog duidelijk kunnen zien wat ik aan het doen ben. Sowieso stop ik altijd tussen oktober en februari, juist vanwege dit soort onzin. Dan kweek ik binnen stekjes op...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens de oplossing is een koelbatterij heel simpel erg efficient.

Als je een put slaat kost het je ook geen water.

Met dit apparaat kan je ook heel goed een gesloten systeem maken in combinatie co2 hoef je helemaal niks meer

naar buiten af te blazen.

Zoals jullie weten hebben plantjes geen verse lucht nodig maar co2 als je goed kan koelen (zie link) dan

hoef je niet meer naar buiten te blazen en kan je dus niet gevonden worden.

Ik heb deze systemen zien werken in Californie waar de buitentemperatuur wel eens opliep tot 40 graden.

Dit systeem samen met een koudebrug en goed reflectiefolie en je bent gegarandeerd onzichtbaar.

Ik heb zelf een iri 4010 imager liggen en zal volgende week een paar leuke foto's plaatsen die ik gemaakt heb.

Ga binnenkort met Whazzup wel wat testjes doen met de camera.

Kan ie zien hoe warm de gloeikop van z'n joint is :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, weer zo'n test die altijd interessant is, aangezien de hoge aanschafprijs,

en.......de vele verhalen die de ronde doen.

 

we zijn benieuwd!!! :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik persoonlijk ben niet zo bang voor de blauwpetten met hun apparaten.

zelf ben ik van mening dat ze wel wat beters te doen hebben,en dat ze denken,komt vanzelf wel.

klopt ook,want klikken zit bij veel mensen in het bloed.dus vertel het zelfs niet tegen je beste vriend!

wij hebben een keer drie lagen antie dectectiefolie gebruikt,de laatste laag 20 cm van de muren af.airco ertussen geplaatst,zodat het altijd de zelfde temp had.echt alleen het beste van het beste,zou je toch zeggen,kan niks mis gaan.na een tijdje wordt je minder oplettend en ja hoor,laat een sukkel de kraan open staan,een dag voor de oogst.alles weg,vanaf die tijd werk ik alleen nog met tenten en verspreidt mijn risico.en alles doe ik alleen.

geloof me,de politie hoeft niet naar ons te zoeken,want wij komen wel naar hun toe.ik probeer nu altijd alert te blijven,hoe goed het ook gaat.

groetjes,

de beginner

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste beginner,

 

De manier die je hebt gedaan was goed zelfs lichterlijk overdone.

Maar better safe than sorry....

Let nog steeds op de uitlaat die zijn altijd te zien.

In pricipe is 1 laag goede kwaliteits reflectiefolie genoeg.

Een goede reflectiefolie is niet grijs maar lijkt op een spiegel.

Zorg dat de folie meerlaags is.

Neem geen metalen folie of folie met een papieren binnekant.

Metaal is een prima warmtegeleider.

Dus je hebt nodig een meerlaags kustof folie die metalized is.

Goede kwaliteit folie is tevens brandvertraagd. hij smelt wel maar stopt na een paar centimeter.

Bouw je hok als een thermoskan die is ook koud aan de buitenkant terwijl de binnenkant warm is.

Een koudebrug "luchtlaag" van 12 cm is afdoende.

Dus je muur een luchtlaag en dan reflectie folie met de reflectieve kant naar binnen.

Ik heb zelf lang naar goede folie gezocht en gevonden in Engeland bij Easy Grow (vraag maar bij je gs).

 

:D laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gehoord dat ze ook s nachts met zeppelins de boel in de gaten houden ,want die maken weinig lawaai en kunnen makkelijk stil hangen.

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Michael,

 

Ik heb ook gehoord dat ze ufo's inzetten met marsmannetjes :D

 

Wat wel waar waar is dat er nieuwe sattalieten worden gebruikt met infra rood techniek.

Kunnen ze een foto maken van daken in een gebied van 10 viekante kilometer in een keer.

Ze zeggen dat ze dat doen om isolatiewaardes van huizen en gebouwen te bekijken.

Hebben dit in Nijmegen al gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de isolatielaag van een goede kweektent voldoende om de infrarode stralen tegen te houden? Of dien je daarom heen ook nog detectiefolie aan te brengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc

heb ik zeker ergens gelezen omdat die s nachts kunnen vliegen.

Of dat echt gebeurt weet ik ook niet natuurlijk...slimmerik

Toch gaat het verhaaltje ergens rond.

Het lijk me sterk dat ze satelieten gaan gebruiken voor wietopsporing :rolleyes:

 

@pacino

je kan nog zo goed je kweektent inpakken met antidetectie ,maar waar doe je de warmelucht heen afvoeren?

deze zullen ze altijd kunnen waarnemen ,tenzij je ook nog met airco`s werkt of zoiets

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe ziet meneer de fik dan of mijn droger en wasmchine aanstaan of......dat er een 400Wtt Hps aanstaat ?

Ik heb altijd me lamp snachts ivm stroomprijs.

Enne flikken weten je toch wel te kutten. Is het niet voor je kassie ,dan is het wel omdat je 10Km te hard rijdt.

Maar ja ,die heli hoor ik soms ook. Als hij van de flikken is.

 

Geeft niet ik wacht tot ze opgeven.

Van een kale kip valt niet te plukken.

 

Laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 400 watt komen ze niet hoor :rolleyes:

 

alleen grote kwekerijen ,laat zeggen vanaf 10 x 600watt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan met dat ding overigens niet dwars door de muren heen kijken , je ziet slechts de verwarmde buiten muur of dak of de warme afgezogen lucht .

 

als je alles goed isoleerd maar je lucht nasar buiten uitblaast zien ze een koud huis en een dikke rode rookpluim uit je dakraam . daar heb je dus alleen wat aan als je in je huis uitblaast in een andere kamer.

die helikopter kosten trouwens te veel om over te laten vliegen, dat doen ze alleen als er overlast is of tips binnen komen over een bepaald huis.

 

owja en voor de jongens die klein kweken als ze zien dat je 2 lampjes heb hangen komen ze geen eens.

of er moet overlast van de buren zijn natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...