Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pekingeend

18 x blue gelato onder lumatek zeis pro 600& geekbeast pro 600

Recommended Posts

Geeft die geak zo veel warmte of blaas je binnen af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel benieuwd hoe het kan dat het zo warm is.

 

Ik dacht altijd dat het bijna niet warm te krijgen is met deze lampen. Mijn geekbeast is net binnen dus ben benieuwd!

 

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het met die lamp aan alleen 28 graden wordt wil ik ook een Geekbeast in mijn koude hokje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij Pekingeend, al dikke toppen voor week twee bloei!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MisterX said:

Ik ben ook wel benieuwd hoe het kan dat het zo warm is.

 

Ik dacht altijd dat het bijna niet warm te krijgen is met deze lampen. Mijn geekbeast is net binnen dus ben benieuwd!

 

Minder hard afzuigen en van onder. Die trafo in de tent zorgt ook wel wat voor warmte. Heb daarnaast ook gewoon mijn verwarming aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Kiko82 said:

Op welke hoogte hangt de Geekbeast bij vanaf de toppen?

 

ongeveer 15cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is RV?

En welke afzuiger heb je en op hoeveel procent staat hij nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

55% ongeveer maar dit schommelt steeds. Komt door t weer  natuurlijk aangezien er dag en nacht gewoon een deur openstaat.

de afzuiger staat op 3/4 van een 750m.

 

Edited by pekingeend
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/16/2020 at 7:42 PM, MisterX said:

Ik ben ook wel benieuwd hoe het kan dat het zo warm is.

 

Ik dacht altijd dat het bijna niet warm te krijgen is met deze lampen

Je bedoeld hiermee LED lampen? 

Ik vind eigelijk de stelling dat er van led te weinig warmte afkomt onjuist. 

Tuurlijk geeft het wat minder dan met hps. 

Maar ik heb zelf nog nooit hoeven bij te verwarmen met mijn Cobs/Fluence en al zeker niet met mijn quantumboards. 

Het zal er ook zeker mee te maken hebben hoeveel licht je in je tentje propt... 

Maar mijn ervaring is echt dat er genoeg warmte is.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de ruimte waarin je kweekt koud is is de warmte die van led afkomt te karig. Dit ervaar ik zelf sinds ik vanaf april dit jaar overgestapt ben, maar ook met hps moest ik bijverwarmen. Nu las ik dat een ontvochtiger ook flink wat warmte afgeeft die je kan benutten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago je zou ook met warmtedraden kunnen werken.

Die tip had ik toen van @vakman gehad en werkte goed. 

Die gingen dan aan als de verlichting uit was. 

Of met warmte Tubes

Er zijn zoveel mogelijkheden joh. 

Zelf heb ik nu een co2 kaars staan voor als de verlichtibg uit is. 

Ja, als je in een schuur zit te kweken dan ga je het niet redden met led warmte. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik een voordeel vind aan een ontvochtiger is dat de lv lekker laag blijft en je planten er gratis warm bij staan want de warmte is een side effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zet je dan direct in de tent? 

Heb je dan niet dat de planten heel snel droog trekken? 

Ik gebruik hem alleen als het niet anders kan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Kluns said:

Die zet je dan direct in de tent? 

Heb je dan niet dat de planten heel snel droog trekken? 

Hij haalt de rv toch niet verder omlaag dan waarop jij hem instelt?

Grootste nadeel van een ontvochtiger vind ik het stroomverbruik, wat je efficientiewinst van de leds teniet kan doen. Om die reden gebruik ik hem dan ook alleen met de lampen uit, maar ik heb er dan ook nog een hps naast hangen

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt dat zou zo wel moeten gaan. 

Maar ik zie aan me aarde dat het sneller droog trekt. n de tensio geeft ook aan dat ze meer dorst hebben. 

Kan ook zijn dat ik weer een miskoop gedaan heb hoor haha. 

Ik zet hem altijd op 55/60%

Ja het is wat meer stroom verbruik. 

Maar hij verbruikt wel minder stroom dan dat ze opgeven vreemd genoeg. 

En ik doe liever de laatste 3/2 weken een ontvochtiger aan en dat ik geen rot heb, als dat ik weer alles weg kan gaan knippen. 

 

Dan maar iets meer stroomverbruik

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kluns said:

Die zet je dan direct in de tent? 

Heb je dan niet dat de planten heel snel droog trekken? 

Ik gebruik hem alleen als het niet anders kan. 

Ik heb nog geen ontvochtiger maar zoek naar een budgetvriendelijke manier om bij te verwarmen. Nu gebruik een elektrische kachel in mijn koude hok en die vreet stroom. Krijg je het met die buizen wel 28 graden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kluns said:

Ja klopt dat zou zo wel moeten gaan. 

Maar ik zie aan me aarde dat het sneller droog trekt. n de tensio geeft ook aan dat ze meer dorst hebben. 

Kan ook zijn dat ik weer een miskoop gedaan heb hoor haha. 

Ik zet hem altijd op 55/60%

Ja het is wat meer stroom verbruik. 

Maar hij verbruikt wel minder stroom dan dat ze opgeven vreemd genoeg. 

En ik doe liever de laatste 3/2 weken een ontvochtiger aan en dat ik geen rot heb, als dat ik weer alles weg kan gaan knippen. 

 

Dan maar iets meer stroomverbruik

Die ontvochtigers zijn vrij energiezuinig volgens mij, juist daarom kan het lonen van de warmte te profiteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, cannarie said:

Hij haalt de rv toch niet verder omlaag dan waarop jij hem instelt?

Grootste nadeel van een ontvochtiger vind ik het stroomverbruik, wat je efficientiewinst van de leds teniet kan doen. Om die reden gebruik ik hem dan ook alleen met de lampen uit, maar ik heb er dan ook nog een hps naast hangen

Airco's vreten stroom maar ontvochtigers val wel wat mee. Ze zijn er al van 300 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem met ontvochtigen of verwarmen als de lampen aan staan is dat je ook veel ventileert en je dus een beetje met de kraan open aan het dweilen bent. Je zal dan al snel continu aan het ontvochtigen zijn en dan is 300W (die van mij gebruikt 400W) toch een redelijk aandeel in het totale stroomverbruik .

Het zal zeker efficienter zijn dan jouw elektrische kachel. Vnl omdat je door te ontvochtigen minder hoeft te ventileren en dus meer van de warmte die geproduceerd wordt (door lampen en ontvochtiger) binnen houdt. Die ontvochter zal daarentegen wel aanzienlijk minder warmte procuceren. Namelijk die paar honderd watt tegen de 1 a 2 duizend (?) van je verwarming

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, 

Ik heb nu dit (en vele andere) topic gelezen en de set-up is zoals ik hem ook graag wil, (240x120 en twee geekbeast pro) Dus dit is super leerzaam voor mij!:specool Maar ik blijf maar zitten met de vraag, efficiëntie. 

Deze tent 240x120 is bijna 3 m2 twee lampen van 630watt is 1260W 

Als je 1 op 1 haalt is dat 1260 gram op bijna 3 m2. Met bijv. Hps kun je op 3 m2 toch veel meer halen? Of met 1200W op een kleiner oppervlak dezelfde opbrengst halen?

Ik denk dat ik iets over het hoofd zie of bereken, maar ik weet niet wat. :head_hurts_kr:

Gr, Shelby

Edited by shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat in ieder geval uit van 1 gram met 1 Watt led.

In de praktijk halen led-kwekers al vaak wat meer. Bijvoorbeeld 1.2 of 1.4 gram per Watt led.

 

En ja, je kunt in een tentje van 240 x 120 meer halen dan 1260 gram met HPS.

Maar je doet het voorkomen alsof dat appeltje-eitje-2vingers-in-de-neus is, maar dat is niet zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je vergelijking niet. Beetje wat kees ook zegt, maar waar haal je die 1 gram per wat vandaan?

Ik denk dat het licht van deze 2 lampen eerder te vergelijken is met 3x600w hps in deze setup

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is ook nog: Is 630 Watt led op een oppervlakte van 120 x 120 geen overkill?

Je moet dan waarschijnlijk ook je klimaat goed onder controle hebben, wil je echt gebruik maken van zoveel licht. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is echt randjes werk zonder co2 op 30cm zal je ronde de 1000PPFD gaan zitten wat erg hoog is! je pusht de plant erg hard dan.

 

Zelf ga ik de plant niet zo hard pushen voor week 3 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Je gaat in ieder geval uit van 1 gram met 1 Watt led.

In de praktijk halen led-kwekers al vaak wat meer. Bijvoorbeeld 1.2 of 1.4 gram per Watt led.

 

En ja, je kunt in een tentje van 240 x 120 meer halen dan 1260 gram met HPS.

Maar je doet het voorkomen alsof dat appeltje-eitje-2vingers-in-de-neus is, maar dat is niet zo.

Dat komt omdat ik mezelf nog niet tot een goeie (led) kweker reken. 

Met hps heb ik voorheen wel rond de 1 op 1 gedraaid (bio van Sannie en schackzilla die staan er dan ook wel om bekend)

3 hours ago, cannarie said:

Ik snap je vergelijking niet. Beetje wat kees ook zegt, maar waar haal je die 1 gram per wat vandaan?

Ik denk dat het licht van deze 2 lampen eerder te vergelijken is met 3x600w hps in deze setup

Ik heb dus echt geen verstand van led kweken, dat is wel duidelijk, daarom eindigde ik ook met de zin dat ik wat over het hoofd zag...

Als die twee beesten vergelijkbaar zijn met 3 keer hps (in handen van een goede kweker) in die tent is het een stuk logischer daar voor te kiezen inderdaad. 

@MisterX Je kunt de lampen ook dimmen toch? Voor de eerste paar weken? 

 

Gr, Shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...