Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Seeds Genetics nl

Recommended Posts

Ik zie reclame voorbij komen op het forum voor deze site, iemand ervaringen met dit bedrijf?

15-20 euro voor 5 gefeminiseerde zaden Jack herer, SSH, Amnesia, Sour Diesel enzo, te mooi om waar te zijn?

Goedkoop is niet altijd per se duurkoop maar er valt verder niks te vinden behalve trustpilot reviews die weinig info verschaffen <_<

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godverdomme, daar maak ik een tegeltje van!

 

Denk dat de winsten op zaden gigantisch zijn (afgezet tegen de uitgaven en werkzaamheden)

Als dan ook nog een bedrijf zich in de markt wil vechten, dan is een lagere prijs best te verklaren.

Daar mee zeg ik niets over de kwaliteit van de zaden, maar een lagere prijs dan elders betekent mijns inziens niet direct dat de kwaliteit daardoor ook lager zou moeten zijn.

Denk dat bij veel zaadleveranciers een smak geld gaat naar marketing. De site van Greenseeds ziet er uit als zo'n template, dus daar is in ieder geval niet heel veel geld gaan zitten.

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, pindarots123 said:

Ik zeg altijd: Op zaden, moet je niet besparen. 

 

2 hours ago, Kees A said:

Denk dat de winsten op zaden gigantisch zijn (afgezet tegen de uitgaven en werkzaamheden)

Als dan ook nog een bedrijf zich in de markt wil vechten, dan is een lagere prijs best te verklaren.

Daar mee zeg ik niets over de kwaliteit van de zaden, maar een lagere prijs dan elders betekent mijns inziens niet direct dat de kwaliteit daardoor ook lager zou moeten zijn.

Denk dat bij veel zaadleveranciers een smak geld gaat naar marketing. De site van Greenseeds ziet er uit als zo'n template, dus daar is in ieder geval niet heel veel geld gaan zitten.

 

Dat zijn precies de 2 dingen die in me opkwamen :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, pindarots123 said:

Ik zeg altijd: Op zaden, moet je niet besparen. 

$200 voor 10 Skunk #1 zaden via Todd Mc Cormick :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel risico wil je lopen om op een klein deel van de kosten wat te besparen?

Aan de andere kant iemand moet de eerste zijn :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan een groot aantal reviews van Seed Genetics op internet.

Dat wil niet zeggen dat die allemaal echt zijn natuurlijk. Maar ik vraag me echt af of de kwaliteit minder zou zijn als van andere zaadleveranciers.

Leveren die alleen maar topkwaliteit dan? Ik hoor over Barney's ook vaak mindere verhalen. 

 

Natuurlijk geloven consumenten vaak dat als iets duurder is, dat het dan per definitie beter is.

Maar zeker in de hele wietwereld wordt een eenvoudig product juist aan de man gebracht door van deze foute aanname gebruik te maken.

Herinner me een topic hier over Aptus Regulator (of iets in die hoek) en het vrijwel identieke kiezelzuur wat je bij de schilder kan kopen voor een fractie van de prijs.

Ook in dat topic zeiden mensen: "Nou, ik kies toch voor Aptus (of een ander merk)". Terwijl het enige verschil klaarblijkelijk de prijs was (en de gebruiksaanwijzing op de fles)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noemde er boven eentje op voor $200 voor 10 Skunkzaden, maar je kan ze ook bij Seedsman bestellen voor een fractie van de prijs.

Veel van Barney komt oorspronkelijk van Reeferman vandaan die rond 2005 & daarvoir samengewerkt heeft met Barney's.Hoe ze zelf ermee omspringen, maar hun Acapulco aka Apple Pie was niks mis mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet zo zeer dat het de lage prijs is waar mensen bang voor zijn, maar het gebrek aan goede naam van de zadenbank. Hoe lager de bekendheid en dus het aantal reviews, hoe minder betrouwbaar die reviews ook worden. Want waar komen ze zoals je al aangaf vandaan? Ook kan je er vanuit gaan dat er bij een bekendere breeder meer aan is gelegen om geen reputatieschade op te lopen.

In het geval van Regulator betaal je ook voor het gemak en de zekerheid (en tuurlijk vaak ook de verkooppraat). Want hoe zeker weet ik dat ik met schilders kiezelzuur wel precies de goede soort kiezelzuur heb, en hoeveel moet ik daar dan precies van gebruiken etc? Vind het dan die paar euros niet waard om een beetje te gaan lopen kutten met dingen waar ik geen verstand van heb. Ben overigens mijn huidige ronde wel overgestapt naar een goedkoper merk (atami) die het zelfde goedje verkoopt, maar vind het niet zo fijn werken. Elke keer dat ik de dop open draai valt er een bak ingedroogde zouten uit. Soms zo erg dat ik de dop er bijna niet van open krijg. Is dus toch niet helemaal het zelfde

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, konopi said:

$200 voor 10 Skunk #1 zaden via Todd Mc Cormick :icecream:

Northern Lights #5 X Haze van sensi 

3 voor 62 eurie

Zal vast goed zijn, maar er zal maar een zaadje of 2 het niet doen he ;) 

2 hours ago, cannarie said:

Denk niet zo zeer dat het de lage prijs is waar mensen bang voor zijn, maar het gebrek aan goede naam van de zadenbank. Hoe lager de bekendheid en dus het aantal reviews, hoe minder betrouwbaar die reviews ook worden. Want waar komen ze zoals je al aangaf vandaan? Ook kan je er vanuit gaan dat er bij een bekendere breeder meer aan is gelegen om geen reputatieschade op te lopen.

Dit en dat

Gebeurt vaak zat dat reviews worden gekocht, ik zie ook niet dat er inhoudelijk op in wordt gegaan, meer van "snelle service" 

Voor mijn part wacht ik 2 dagen langer op GOEDE zaden, dan is dat het iig waard.

Maar goed, daarom vroeg ik me dus af of er iemand ervaring heeft met dit bedrijf :lol:

4 hours ago, cannarie said:

Hoeveel risico wil je lopen om op een klein deel van de kosten wat te besparen?

Aan de andere kant iemand moet de eerste zijn :) 

Ja precies. Maar het gaat mij niet eens per se om dat het goedkoop is, om het goedkoop zijn zelf. Ik vind alleen dat de zaadbanken tegenwoordig een beetje de pan uit rijzen met hun prijzen.

Wil je eens wat proberen dat goede reviews heeft, betaal je meteen 12-20 euro per zaadje. Als er dan 3 van de 10 het niet doen krijg je er ook de pleuris in, toch?

En waarom is de ene soort zus waard, en de andere zo? Kwaliteit is tja.. beauty is in the eye of the beholder. Heb bij Nirvana voor lage prijzen behoorlijk goede kwaliteit soortjes gekocht zo nu en dan. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga misschien voor de lol een beetje lopen experimenteren met moeders en stekken snijden.

Dan is zo'n Seeds Genetics wel geinig.

Zal alleen de boel niet afbloeien, dus wat de uiteindelijke kwaliteit is, zal dan niet duidelijk worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat natuurlijk ook een punt is, is de tijd die je kwijt bent om zo'n zaadje te testen. Veel hobbykwekers hebben 1 tentje en willen gewoon een paar mooie planten zetten. Maar als dan na 5-6 weken ontkiemen en voorgroeien, dan nog 8-12 weken bloei, dus in het ergste geval ben je bijna 5 maanden verder en zit je met een hoop fluff en weinig besuikerde toppen, tja dan ga je flink balen! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal correct, Pindarots

 

Waar zou zo'n bedrijf als Seeds Genetics de zaden vandaan halen?

Of zouden ze die zelf produceren?

De foto's zijn dezelfde als die ook op de site van Sensiseeds, Royal Queen Seeds en nog vele anderen te zien zijn.

Als je op de foto gaat staan, en 'afbeelding zoeken in Google', komen al die verschillende sites te voorschijn.

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf doe ik altijd een test ronde nadat ik zaadjes heb gekocht.

5-8 zaden ontkiemen en moeders van trekken, met die stekken een ronde draaien om de beste ‘pheno’ uit te zoeken 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dat aandurven met de zaden van Seeds Genetics?

Niet voor het echie, maar hypothetisch?

Want wat Pindarots zegt, klopt natuurlijk.

Je bent zo een paar maanden verder voordat je weet of de zaden opleverden wat in de verkooppagina gesteld werd. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, heb het al vaker gedaan en nu ook mee bezig met de gorilla glue x zkittlez, 5 zaden en 4 verschillende phenos. De beste daarvan wordt de uiteindelijke mama :).

kost je 1 ronde om uit te zoeken.

zaden opgroeien tot moeders + stekken ervan snijden doe ik terwijl een ronde nog bezig is, 0 tijd verlies op die manier

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, cannarie said:

Denk niet zo zeer dat het de lage prijs is waar mensen bang voor zijn, maar het gebrek aan goede naam van de zadenbank. Hoe lager de bekendheid en dus het aantal reviews, hoe minder betrouwbaar die reviews ook worden. Want waar komen ze zoals je al aangaf vandaan? Ook kan je er vanuit gaan dat er bij een bekendere breeder meer aan is gelegen om geen reputatieschade op te lopen.

In het geval van Regulator betaal je ook voor het gemak en de zekerheid (en tuurlijk vaak ook de verkooppraat). Want hoe zeker weet ik dat ik met schilders kiezelzuur wel precies de goede soort kiezelzuur heb, en hoeveel moet ik daar dan precies van gebruiken etc? Vind het dan die paar euros niet waard om een beetje te gaan lopen kutten met dingen waar ik geen verstand van heb. Ben overigens mijn huidige ronde wel overgestapt naar een goedkoper merk (atami) die het zelfde goedje verkoopt, maar vind het niet zo fijn werken. Elke keer dat ik de dop open draai valt er een bak ingedroogde zouten uit. Soms zo erg dat ik de dop er bijna niet van open krijg. Is dus toch niet helemaal het zelfde

Het verschil is kiezelzuur/silicium producten zit hem in het volgende.

 

Je hebt de silcaat variant si02, en de si04 deze werkte beide anders.

Bioquant verkoopt ook silicium echter dit is gewoon silicaat en geen si04, dit kan misleidend zijn omdat het wel zo word aangeboden.

 

Je kunt het zien aan de hoge percentages, hier volgens mij zoon 10-20%.

Het hoogste wat haalbaar is 2.5% si04.

Maar dan zou je denken ik neem die hoge en hij is goedkoper.

Ja maar de plant kan deze helemaal niet opnemen, en een kleine gedeelte word omgezet naar si04 wat veel lager is dan 2.5% en veel langer duurt.

 

Regulator van aptus atami biogenetic zijn allemaal h4si04 .

Deze zijn wel direct opneembaar voor de plant.

Ik gebruik zelf op hydro altijd die van Biogenetic omdat deze het goedkoopst v/d 3 is en het zelfde product is.

De verhouding is hetzelfde omdat het allemaal 2.5% si04 bevat, alleen aptus zegt 1 op 10.000 voor 220 euro anders zou niemand het kopen haha.

 

Het is wel een bewezen iets heb hier wel wat uitleg van Wageningen als je het leuk vindthttps://nmi-agro.nl/images/Rapport_1361_effecten_silicium_aardappel.pdf

Edited by Fatamorgana
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee deze gebruik ik (silicon si04) silicium.

 https://biogenetic.nl/winkel/silicon-si04-silicium/

Regulator bestaat uit natuurlijke groei hormonen geen silicium.

 

Gebruik  regulator op aarde, hier wel te spreken over.

Regulator op hydro kan wel denk ik maar zou dat dan op eb en vloed of vloed doen.

Dwc zou ik niet doen omdat er bij staat bevat organische delen bij de regulator.

 

Irrigatie systemen of bakken die langer dan 24 uur moeten staan doe ik eigenlijk altijd alleen maar minerale voeding in dan heb je nooit slijm/prut in je vat.

Dit geld voor alles wat organisch is.

Zal het eens met regulator proberen om het in mijn vat een paar dagen te laten staan kijken wat er gebeurd.

 

De si04 is volledig mineraal en geeft geen aanslag in je vat en verhoogt de ec niet.

Voor hydro gebruik ik root - A&B - pk 13/14 - Magnesium - Silicium - mineral boost en soms wat blad voeding de eerste 2 week.

Eigenlijk volg ik gewoon het schema en kijk dan per soort of hij te donker wordt/verbrande punten of te licht en pas hier de voeding gift op aan (A&B).

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Fatamorgana said:

Dwc zou ik niet doen omdat er bij staat bevat organische delen bij de regulator.

Dat 'organische' was de reden dat ik het vroeg.

Ik lees vaak dat mensen die DWC doen, liever geen organische materialen in hun reservoir hebben.

 

 

Ik zag wel dit staan bij de omschrijving van SILICON SI(0H)4 (SILICIUM SI(OH)4)

Echter raden wij aan dit niet langer dan 48 uur te laten staan.
Doordat het een natuurlijke stof is.

Hoe zou je het dan moeten gebruiken in een DWC opstelling?

 

Sorry voor off-topic :innocent:

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit geld voor alle voedingen.

Als je a en b 48 uur in een vat laat zitten reageerd dit ook op elkaar.

Denk dat dit algemeen bedoeld is niet dat het niet kan maar wat ik net zeg.

Fosfor gaat een verbinding aan met calcium en nog wel meer andere stoffen reageren hoe langer het staat.

In dat opzich gaat de voeding kwaliteit bij dwc achteruit des te langer je het erin laat staan.

Het betekend niet dat het niet opneembaar meer is maar minder dan toen het erin werd gegooit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke voedings- en supplementen merken gebruik jij?

Buiten dat Sillicum van Biogenetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...