Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Randy091998

Pc kweek met 3 spaarlampen

Recommended Posts

Hallo ik zal me zelf even voorstellen ik ben randy  19j na veel te lezen op internet over pc kweekjes ben vanplan om mij eerste kweek in een pc te doen met 3 spaarlampen, 2 daarvan zijn 20 watt 1170 lumen, en 1 lamp 12 watt 1100 lumen warm white.

de afmetingen van de pc zij H:55.4   B:58.6    D:22,7    er zitten 4 ventilators in de pc die je kan afstellen. ik ben er vanplan om er 2x monster dwarf autoflouwer in te kweken ik had gelezen dat deze goed in kleine ruimtes kunnen groeien.nou had ik ook wat gelezen over scroggen dat wil ik graag gaan proberen. ik ben nu nog op vakantie over 4 dagen ga ik beginnen met de pc inelkaar te zetten ik zal dan wel even wat fotos uploaden.

ik zal elke week een paar fotos plaatsen van hoe het ervoor staat. Tips zijn altijd welkom(;

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd, succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel!

Zou het beter zijn als ik een andere lamp er in zou plaatsen zoja wat voor lamp en dat een beetje zelfde koste heb kwa stroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED kan je er misschien ook wel in kwijt maar dat is tov spaarlampen wel flink aan de prijs.

Je moet nog wel wat gaan verzinnen op filteren van de geur want in dat kleine PC kastje gaat dat zich aardig concentreren en ga je dat ver buiten de kamer waar de PC staat waar nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien 2 of 3 van die tci strips die @Wietefras aanrade (topic ergens in bouwdoos gedeelte te vinden)

Of anders iets van bridgelux v15 of v18 (al zullen er nu wel betere cobs te vinden zijn)

 

 

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je enorme hitte problemen,lage vochtigheid,verbrande toppen,trage groei en ontwikkeling van de toppen en een paar gram wiet wil moet je vooral een pc kweekje doen. Been there done that, hoogte van de pckast was 60 cm. Had wel 3x 10 watt groeiledjes, na 3 weken bloei toch maar overgestapt naar een 80x80x40 kast met 2x 30watt lumiled 160L/w warm white. Dit heeft mijn kweek gered, al was het maar 15-20 gram ofzo,  beter dan 5 gram na  3maanden wachten. Maar misschien doe jij het een stuk beter =}

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel!

Heb even op internet gekeken over wat voor lampen jullie het hadden maar zou ik bijvoorbeeld voor 40-70 euro een leuk led lampje kunnen kopen?)

Voor de geur mischien iets van homemade koolstoffilter?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, alkaline said:

Misschien 2 of 3 van die tci strips die @Wietefras aanrade (topic ergens in bouwdoos gedeelte te vinden)

Die had ik hem al gelinkt in een ander topic. Zijn nu ook beschikbaar maar TS wilde niet met creditcard betalen. (@TS, misschien overzichtelijker om niet meerdere topics aan het zelfde onderwerp te wijten) 

Omdat je die per 5 koopt en ik zelf ook niet zo snap waarom je het begrip micro zo erg tot het uiterste zou willen drijven, zou ik zelf gewoon een klein hokkie met 5 van die strips bouwen.

Vast wel iemand wiens creditcard je kan gebruiken. Wat betreft het wachten op bezorging waar je over inzat, lijkt me het sws verstandig om nog even te wachten met de warmte komende weken

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dan zal ik die andere topic verwijderen als dat kan ik ga zodra ik in nederland ben even kijken of ik die strips kan bestellen inderdaad.

En even kijken voor een koolstof filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je houdt dan een werkbare hoogte over van 22 centimeter >

met vingerhoeden als pot zal het best gaan .

flink lsten scroggen mainlinen dan moet het geen probleem zijn >

dit ga ik volgen :specool:verrygood:punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ebay kun je betalen met paypal, vanaf je eigen bankrek, no worries :tu

autoflower zou ik niet doen, gewoon photo versie nemen, kun je goed trainen want alleen dan kun je er grammen uit halen

komt dit stiekem op je slaapkamer te staan? ;) 

ook voor 5 of 10 gram wiet moet je een koolstoffilter hebben, en dus ook een passende ventilator 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dan ga ik ze zo bestellen.

me ouders weten er wel van maar ze moeten geen overlast veroorzaken. Welke koolstoffilter raad je me aan voor een pc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, pc is mij een maatje te klein heb ik ervaren, had 1 extra zaadje (bb fem) en geen ruimte in mijn kastje meer, had toen een bloembak in een pc gezet met spaarlampje erop :rolleyes: het kan, maar je bent het snel zat
bakkie.png.06da95418da25d1adcdc947c281089de.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er vol uit inderdaad (:        ik heb tog besloten om een 100 watt hps er boven te hangen. had een andere forum gelezen en die had een beste opbrengst uit.:blink:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan die ledstrips nergens vinden op een nl site en op ibay kan je niet betalen met maestro card. ik denk dat ik die strips wel in de toekomst ga aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.ebay.com/itm/5x-TCI-Linear-LED-strip-board-23W-3000K-3540lm-154lm-W-CRI80-Drivers-included-/222366303179

paypal aanmaken, geld op paypal zetten, betalen met paypal, is geen hogere wiskunde, binnen een week heb je de boel binnen 

100 watt hps is zo'n 9000 lumen? heb je gelezen over de hitteproblemen en de verbrande (weggegooide) toppen? 

die strips geven al 3300 lumen per stuk en brand je huis niet mee af, het is 2018 ondertussen he

je moet het geheel ook afgeven tegen de nadelen en risico's van het wiet kweken, 4 maanden wachten om hoe veel te oogsten? en voor je tweede oogste ga je toch kijken voor een tentje etc.. zo gaat dat namelijk :P

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Randy091998 said:

me ouders weten er wel van maar ze moeten geen overlast veroorzaken.

 Niks zo irritant als ouders, die terwijl jij rustig met je kweekje bezig bent, overlast gaan lopen veroorzaken :p

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

100w Hps? WoW das best warm in zon hokkie. Ik heb 600W in 120x120x200 en dat is al gloeiend heet. Zeker met dit weer. Ik ben ook pas jaartje bezig dus zou naar de Pro’s luisteren en voor letstrips gaan want voor 100W heb je ook genoeg afzuig capaciteit nodig om de warmte weg te zuigen. Laat staan stralings warmte op 22 cm werkruimte. 

Wel grappig om bonsai wiet te maken. Idd goed inlezen op training methoden zodat je ze laag kan houden en zoveel mogelijk topjes kan krijgen. 

Misschien is een keukenkastje iets meer voor je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had paypal aangemaakt heb geen idee hoe het werkt ik wil die strips bestellen maar dan vragen ze wanneer de kaart vervalt en het nummer van me kaart hoe kom ik überhaupt aan zo een paypal kaart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag je pappie of je mammie toch gewoon joh .
mischien kunnen die je helpen met je impulsaankopen .

:specool

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paypal is geen kaart...

Mss is de shop een betere optie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom neem je geen tentje van 60x60x140 en dan stel van die ledstrips er in.

Dan kan je in ieder geval leuk vooruit en kan je wat makkelijker groeien dan in zo'n kastje.

En helemaal als je een koolstof filtertje er op moet zetten, dat is met een pc kast best lastig.

Ook met licht dichtheid van te kast, tenzij je autoflowers hebt, maar dan nog.

Zijn maar wat ideeën.

 

gr X

Share this post


Link to post
Share on other sites

of te wel lees je eerst maar eens rustig in .
want adrenaline wakkert je kooplust aan maar een grote kast is al lastig genoeg finetunen laat staan een pckast met een 100 watts hps .
dan ga je je zelf geheid nog achter de oren krabben van ""had ik nou maar geluisterd naar al die adviesen van die fijne leden van wietforum.nl .

:specool

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...