Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dat iemand geen verstand heeft van kweken heeft niks te maken met de stroom aansluiting??

 

Iemands houding wat betreft het kweken (niet goed nadenken), mogelik wel.

 

Tuurlijk kun je niet bij voorbaat stellen dat het onveilig is en zou hij er niet op die manier op aangesproken moeten worden, maar de gedachte was al wel een paar keer eerder door mijn hoofd gegaan.

 

Al fikt zen huis af.. wat boeit jou dat?

 

Nog even los van mogelijke slachtoffers, zou je aan de beeldvorming rondom wietkwekers kunnen denken

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die beeld vorming is er zowiezo al.

 

wie weet is hij wel elektromonteur.. er wordt van alles geroepen zonder ook maar 1 zinnig stukje bewijs.

 

dat ie geen verstand van kweken heeft was al duidelijk in z’n eerste poging tot kweek verslagje.

 

Ik zou wel eens willen weten hoeveel ‘kleinere kwekers’ het elektro gedeelte niet op orde heeft.

Of mensen die niet kweken stekkerdoos op stekkerdoos op stekkerdoos hebben zitten.

 

Dacht dat wiet een kalmerende werking had en rustgevend?

Chilll

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik beginnen om mn excusses aan te bieden aan het hele forum voor mijn onbehoorlijke aannamens en toewensingen

Sorry Wiet2014!

Kan je mij uitleggen hoe jij je electra voor elkaar hebt? En hoe jij je stroom pakt?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het een beetje dom gelul hier boven vooral van jouw knettehenkie, als wij zeggen hopen dat jij gepakt word vind je dat ook niet tof.

Je kan met 8 lampen nog beter aftappen dan dit in een stopcontact steken, stuk veiliger als je het correct aan sluit.

 

Maar terugkomend op de topic, 3250m3 is te weinig voor 8x600watt.

Je zult een 5000m3 box moeten pakken en die 3250m3 die je hebt als inblaas moeten gebruiken.

 

En als je verse lucht van buiten aanblaast dan moet het wel goed komen en ik zou zelf hier wel een fan controller op zetten dat het niet te koud wordt.

Houd er wel rekening dat 5000m3 vaak voor 2x2500m3 filters zijn bedoeld.

Zelf vind ik de Haze killer 2500m3 van empire wel een goede filter wel wat dikker bed dan anders wel een aanrader als je de ruimte hebt.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Je kan met 8 lampen nog beter aftappen dan dit in een stopcontact steken, stuk veiliger als je het correct aan sluit.

 

 

Het trieste is, dat dit nog waar is ook ja..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb weinig kaas gegeten van elektra verder, maar valt of staat niet gewoon alles bij de installatie, of je je stroom nou steelt of niet?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ook zo cannarie, ik hoop alleen toch dat het een vrijstaand (bedrijfs)pand is waar W2014 zn "hobby" beoefend, maar teruglezend in zn posts heb ik het idee dat hij wat stappen overslaat ten behoeve van snelle cash. als je bv niet weet wat de "witte steentjes" in je medium zijn terwijl je er de plantjes wel al in hebt staan, of direct 8x600 gaat blazen, en je tegen een klimaatprobleem aanloopt wat je met n beetje inlezen en voorwerk toch redelijk eenvoudig zou kunnen voorkomen(mede door de zoekfunctie in dit forum, en google in t algemeen), heb ik toch heel sterk het vermoeden dat dit niets met een uit de hand gelopen hobbykweekje te maken heeft. ik gun iedereen zn zwarte knaken hoor, hoe meer hoe beter, maar volgens mij is dit echt meer een geval van een cashkoe neerzetten, en daarna pas gaan uitzoeken hoe je m verzorgt. en het is als zoals de mening van zovelen hier, te hopen dat hij zn elektra iets serieuzer heeft genomen, zowel voor direct omwonenden, maar ook zeker voor hemzelf. resjpek voor ieders mening, altijd.

R.P.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar valt of staat niet gewoon alles bij de installatie, of je je stroom nou steelt of niet?

 

Dat klopt exact cannarie en daar gaat het hier dus ook over.

En daarom, zou het ook wat Fata zegt,

juist beter te zijn het te jatten van voor de meter.

 

Dit om dat je dan ook, kabel e.d. kunt gebruiken,

welke voor de belasting, die gevraagd wordt ook geschikt is.

 

Dat is de normale bedrading, vanaf je meterkast NIET.

Ik ben dan ook wel benieuwd, naar wat TS bv met zijn zekeringen heeft gedaan?

16A zal er regelmatig uitklappen neem ik aan..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook legaal een kabel trekken voor je hokje en deze zekeren in je meterkast alleen het probleem is vaak dat het niet uit komt.

8x600= 4800watt+ boxen en andere dingen zit je zo op 7000watt: 220= 32A dus je zou een 40a groep kunnen maken en hier alles op laten draaien met een 4 of 6mm kabel.

Echter het probleem is dat je vaak 3x25A hebt of 40A waardoor dit vrij onhandig wordt, ik ga dan wel van een huis uit.

 

Een schakelbord met 2 stekkers en 2 groepen op je meter erbij zetten 16 of 25a(afhankelijk van je hoofdstop)

Dan zou je met een krachtstroomkabel van 4mm 5-aderig een aansluiten voor 2 stopcontacten kunnen maken met 1 kabel.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb jij wel eens met 8 lampen gewerkt fatamorgana? 5000m3 is dikke overkill

Share this post


Link to post
Share on other sites

5000m3 afzuigcapaciteit op 600 watt x 8 is geen 'dikke overkill'

Share this post


Link to post
Share on other sites

om te beginnen is je inblaas is te klein, ten opzichte van de uitblaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...