Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wiet2014

Hierbij Me Kweekverslag Vanaf Nu

Recommended Posts

hier een soort van kweekschema ben niet begonnen vanaf dag 1 met kweekschema dus begin bij dag 38 vanaf stekkies geteld

 

Setup

-Secret jardin 300x300x230

-110 amnesia haze stekkies

-Philips 600watt hps

-can liter filter 2500m3

-toren safin 1000m3 inblazer

-toren safin 3250m3 afzuiger8

-2x Thermo/hyrgo meter

-2x ventilator

-Davin Fan controller DV 11

-Davin DV28 8x 600watt schakelkast

-11L potten

 

 

Voeding

 

-Terra flores canna voeding

-Aptus startbooster

-Aptus regulator

-Aptus topbooster

-Aptus super-pk

-Aptus enzyme

 

volg aptus kweekschema BASIC

 

We zijn op 14 november begonnen met stekkies inpotten.

 

heb ze week laten groeien daarna overgeschakeld naar 12/12 heb niet getopt of gescrogd of noem maar op

en kom nu het probleem tegen ze zijn te groot heb me lampen op max hoogte gezet en er is een uitschieter die 55 cm vaänaf lamp is en ben bang dat rest volgt en nog groter word

voor rest geef ik ze voeding van ongv 125 liter vanaf grond om de dag geef ik ze voeding

 

ik heb 2 hygrometers heb 1 hangen ongeveer op 1.35m( A ) hoogte en de andere op 1.00( B ) alle kartonnen dakje op geplakt zodat het goed opmeet

 

overdag: (A) 30 graden vocht 33%

(B ) 24.5 graden vocht 45%

 

s'nachts: (A) 22 graden vocht 40%

(B ) geen

 

ik snap het video van foto's uploaden niet doe alles met me telefoon geen computer

mocht iemand het goed kunnen uitleggen hoe je dat doet dan volgt er zeker fotos

 

probleem nu is dat ze te hoog zijn tenminste 2 en wie weet volgt de rest want we zijn pas op dag 38 iemand tips of techniek ervoor dit is mijn eerste soort kweekschema hoor wel wat voor bijvullende info.ik moet bijzetten en hoop dat iemand me nu kan helpen met me probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo.. die had ik niet aan zien komen. Dat is nogal een grote setup voor een beginnerskweekje! Hoeveel lampen heb je hierin hangen? 8?

 

je zit nu op 38-7=31 dagen 12/12? na 31 dagen zal de meeste strek er toch wel uit zijn? (de meeste soortjes groeien nog een week of 3 door na 12/12) Dan zit je met die 55cm of nog iets dichterbij opzich prima. Worden ze toch te hoog, is in 1 van de vorige topics al over oplossingen gesproken.

 

Wat betreft fotos posten werkt dit gewoon net als op je pc. album aanmaken, fotos uploaden en bcc code kopieren in je tekst. simpel zat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa klopt 8 lampen maar draai op 7 nu anders wordt het te heet krijg wat ik doe de tempratuur niet laag dus 7 is beste.

dus ze gaan niet meer lengte in want er is er al 2 planten die 1.70cm zijn dat is toch te hoog hoop dan dat ie wel zo blijft of anders wat moet ik doen ? zie je ergens nog wat kan aangepast worden of is het verder wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelooflijk!

Een wannabe broodkweker, niet gehinderd door enige kennis van zaken!

 

gallery_1115_757_151838.jpg

 

gallery_1115_757_30947.jpg

 

gallery_1115_757_50312.jpg

 

gallery_1115_757_176458.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelooflijk!

Een wannabe broodkweker, niet gehinderd door enige kennis van zaken!

 

gallery_1115_757_151838.jpg

 

gallery_1115_757_30947.jpg

 

gallery_1115_757_50312.jpg

 

gallery_1115_757_176458.jpg

zonde hoor zulke afbeeldingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp je punt, Fool, maar deze fotos zijn wat mij betreft in geen enkele context geoorloofd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je paar weken terug niet getopt? Vind het wel een master setup, alleen vraag ik mij wel af of je kennis van zaken mbt kweken net zo is gezien je 10+ topics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met posten ben je al aardig op weg..

Nou nog even de regels met betrekking tot onnodig quoten door nemen.

Nog wat Hoofdletters en andere leestekens en je doet echt mee..

 

En na een rondje of 5, denk ik dat de basis er wel inzit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je paar weken terug niet getopt? Vind het wel een master setup, alleen vraag ik mij wel af of je kennis van zaken mbt kweken net zo is gezien je 10+ topics.

ja dat wou ik wel maar was te laat volgende keer zal het me niet ontglippen dankjewel maar denk dat filter te klein lijkt of is dat niet zo qua capaciteit kennis komt zeker rustig opbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich zijn de capaciteiten op elkaar afgestemt.

Maar of capaciteiten e.d. voldoende/overkill is weet ik niet.

 

Heb geen verstand van grote kweken.

 

Vuistregel is een zelfde M3 afzuiging als Watt licht wat je er instopt.

Maar ik lees niet hoeveel watt je laat branden.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor een filter met gelijke capaciteit als de afzuig gegaan zijn, omdat je met je inblaas een groot deel van de drukval opheft.

 

@ouderocker hij had het over 7x600. Geen 8 omdat het te warm werd

 

edit: correctie, de drukval van het filter houd je natuurlijk zolang je geen overdruk in je tent hebt, dus dan zou het wel goed moeten zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de capaciteit van de afzuiger te zien,

heeft hij een centrifugaal, die bouwt sowieso geen druk op.

 

Met bochten en lengte, zal hij desondanks nog ruim 20% verlies hebben.

Dan blijft er dus 2600 m3 over. Dus goed qwa verhouding..

 

Maar als de jongen 4200 W er inpompt komt het niet in de buurt van 1 op 1.

Dat zal ook de reden zijn, dat hij de warmte niet kwijt kan.

En dan is het nu nog koud..

Ben benieuwd hoe hij dat van de zomer wil gaan doen..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zei ik ;)

 

afgezien van dat een slak wel degelijk druk opbouwt, maar minder. Anders zou je er niet eens filter aan op kunnen hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je volgende keer weer een goed voorstel krijgt van iemand informeer dan voordat je begint op een forum als dit of je er als beginner goed aan doet.

Je broek is een paar maten te groot naar mijn mening en er hangt wel wat vanaf omdat je zo groot begint.

 

Veel info op WF dmv de zoekfunctie.

 

Ik hoop voor je dat je een snelle leerling bent, meer heb ik niet te melden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg aptus voedingschema alleen heb ik enzym gehaald wanneer kan ik die het best geven zit nu op 5e week bloei geef ze 150 liter al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een hele rare gedachte, maar je zou het etiket van de fles eens kunnen lezen.

 

iig mooi dat je voor deze vraag nu geen topic hoeft aan te maken, met je verslag :D

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een hele rare gedachte, maar je zou het etiket van de fles eens kunnen lezen.

 

iig mooi dat je voor deze vraag nu geen topic voor hoeft aan te maken met je verslag :D

 

Hahaha er word vooruitgang geboekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

 

heb dat al gedaan staat alleen hoe je het gebruikt maar wat lijkt jullienof qua ervaring beste tijd om te geven welke week?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In tegenstelling tot de blauwe enveloppen brigade,

kunnen wij het wel gemakkelijker maken...

 

gallery_38152_17225_15831.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 'beste' formule om je uitblaas te berekenen is L x H x B x 60 x 5. Dan kom ik uit op 6372. Jouw uitblaas is 3250, dus pakweg de helft van wat je nodig hebt. Niet zo raar dat je de temperatuur niet omlaag krijgt. En met die filter ga je ook een uitdaging krijgen in de laatste paar weken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij adviseert aptus om het de gehele cyclus te doen, maar je zou natuurlijk iets later kunnen beginnen.

 

@ouderocker, in die grafiek zijn enzymen niet opgenomen aangezien dit geen voedingsstoffen van de plant zijn

 

Lukt het al met foto's uploaden? want begin nu wel heel benieuwd te worden

 

Btw, je hebt je kweekverslag in de sectie "indoor beginners vragen" aangemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

 

het kan sowieso geen kwaad dus wat later dan?

 

nou ik zeg het je eerlijk, ik heb imgur geprobeerd maar snap er geen bal meer van weet niet hoe ik het makkelijkst kan plaatsen heb wel foto's gemaakt.

misschien een andere soort uitleg, zodat ik het wel begrijp.

 

me kweekverslag is inderdaad in verkeerd sectie welke sectie hoort ie thuis en zal ik het dan maar daar plaatsen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het je al wel gelukt om de foto's in je album te krijgen??

@oude rocker nee heb geen flauw idee hoe het in elkaar zit ik doe alles via telefoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...