Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KenJeKenny!?

Problemen Voor De Bloei

Recommended Posts

auw!

 

Je bent hier wel erg lang mee door gegaan zonder in te grijpen!

 

Wel raar overigens als die voeding zo weinig calcium bevat. Maar er zijn genoeg spulletjes waarmee je dit toe kan voegen. Bij mij heeft CaMg-boost van aptus een enigzins vergelijkbaar probleem in de kiem gesmoord

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

1 week maar!? Op basis van meerdere verslagen en de info van atami zelf zou het medium genoeg moeten bevatten voor de eerste 3/4 weken. Het bladprobleem is ook echt pas na 7 weken gaan spelen toen ik dus al enige tijd op 75% van het voedingschema zat (1 keer 100% gegeven en meteen verbrande puntjes).

 

Helaas ook geen maerl of iets dergelijks in huis...

 

@cannarie

Ik vind die CaMg boost van aptus wel erg duur met zn 34 EU voor 500ml... zou de 15% calcium van bionova ook volstaan?

 

Al betwijfel ik of het voor de rechterdame nog nut heeft... maar ik heb het voor de toekomst liever in huis en niet nodig dan andersom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...waardoor ze in een vroeg stadium al symptomen van TMV begonnen te vertonen.

 

TMV ziet er heel anders uit.

Ik zie hier geen mozaiek, maar gespikkeld blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

Ik vind die CaMg boost van aptus wel erg duur met zn 34 EU voor 500ml... zou de 15% calcium van bionova ook volstaan?

 

vast

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

TMV ziet er heel anders uit.

Ik zie hier geen mozaiek, maar gespikkeld blad.

 

Ik had veel krom getrokken blad punten en meer rare bladproblemen zoals;

gallery_38396_19492_4490111.jpg

 

Het was geen pH issue en na een topic hier op het forum waren de meningen unaniem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt nog niet bijna op TMV, maar dat is mijn bescheiden mening.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

op het forum waren de meningen unaniem...

 

Nee, LC had dat verzonnen.

Maar die hoor je er nu niet meer over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Google search naar TMV gaf wel soortgelijke plaatjes & blaadjes... en door mijn onervarenheid neem ik blindelings alles aan van mensen met meer ervaring :)

 

maar als het geen TMV is hebben jullie dan een vermoeden wat het wel zou kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan van alles zijn geweest, van kutgrond, verkeerde/teveel voeding, een waterdruppel enz enz enz

Moeilijk te achterhalen nu.

 

Zo ziet TMV eruit....

sign-of-tobacco-mosaic-virus-on-marijuana-plants.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat LC nu wel op het juiste spoor zit.

Het lijkt veel meer op een calciumgebrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een calciumgebrek met waarschijnlijk magnesium ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de ene dan wel en de andere niet?

Staan ze allebei in dezelfde grond apenkop? :P En waar zit je luchtinlaat ten opzichte van je planten, toevallig aan de kant van die gele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn geen stekken , maar is vanuit zaad & daar kan je verschil in hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel heel veel verschil dan voor 2 ongeveer dezelfde planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een calciumgebrek met waarschijnlijk magnesium ook.

 

Zit al de hele dag naar plaatjes van verschillende voedingstekorten te kijken en kreeg die impressie ook. Het lijkt van beiden wat weg te hebben... misschien toch maar die CaMg boost van aptus halen :)

 

Waarom de ene dan wel en de andere niet?

Staan ze allebei in dezelfde grond apenkop? :P En waar zit je luchtinlaat ten opzichte van je planten, toevallig aan de kant van die gele?

Beiden in hetzelfde medium (ongebruikte atami light-mix), lucht intake zit inderdaad rechts in de tent. Het rare is echter dat de rechterzijde van de rechter plant minder is aangetast dan de rest. Als de intake de boosdoener was dan zou het dichtbij de intake juist erger moeten zijn neem ik aan?

 

Het zijn geen stekken , maar is vanuit zaad & daar kan je verschil in hebben.

 

Des te ouder ze worden des te groter de verschillen worden... links oogt altijd al mooi donkergroen en heeft typische indica bladeren terwijl rechts ietwat langere en dunnere bladvingers heeft en meer sativa oogt. Ook groeit rechts beduidend sneller.

 

Ik vraag me dan ook af... zou er daadwerkelijk een klein genetisch verschil tussen de 2 kunnen zijn? En daarmee dus ook ietwat verschillende eigenschappen, visuele kenmerken en voedingsbehoeftes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me dan ook af... zou er daadwerkelijk een klein genetisch verschil tussen de 2 kunnen zijn? En daarmee dus ook ietwat verschillende eigenschappen, visuele kenmerken en voedingsbehoeftes?

Zeker kan dat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kenny

Bij het kweken op Janecomix aarde kan het zijn dat we de eerste drie weken geen voeding hoeven te geven.

 

Ipv de 15% van bionova die geen magnesium erbij in heeft kan je misschien beter voor een kalk in poedervorm gaan, scheelt ook flink in de prijs, helemaal tov wat ze bij Aptus vragen voor een flesje en hoeveel je ermee kunt bekalken.

Check zeker ook je plaatselijke tuincentrum.

Daar hebben ze ook kalk (dolomiet of maerl noemen en ze weten wat je bedoelt) en betaal je vaak nog niet de helft van die 5kg vd GS.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kalk gaat gebruiken, eerst de pH checken, maar beter is om gips (CaSO4) te gebruiken, heeft nml geen invloed op de pH & is ook goedkoop.In lavameel zit zowel calcium als magnesium in & dan inwateren met een melasse oplossing.Geldt voor de gips ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips heren! Helaas zal elke nieuwe aanschaf nog 2/3 weken op zich laten wachten ivm een torenhoge rekening voor de viervoeter... het zal voor de dame in kwestie waarschijnlijk te laat zijn maar dan heb ik het in ieder geval in huis, mocht het zich in de toekomst nogmaals voordoen.

 

Wel hoop ik nog te ontrafelen en zodoende te leren wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn.

 

Ik had enige tijd geleden volgend overzicht gevonden;

gallery_38396_19492_6562.jpg

 

Ik woon in de regio den Haag en heb dus zeer hard water met een PH van 8/8,5. Ik heb er daarom voor gekozen om mineraalwater te gebruiken, spa blauw met een PH 6. Nou zou ik "zogenaamd" de PH niet hoeven regelen en/of meten met deze voeding lijn dus heb ik geen idee wat de PH is na het toevoegen van de voeding... maar als ik naar bovenstaand schema kijk zie ik dat calcium en magnesium pas bij een PH hoger dan 6,5 opneembaar is. Is het mogelijk dat de PH te laag is waardoor deze stoffen niet worden opgenomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten is weten.Goedman in de Prins Hendrikstraat heeft trouwens gips, anders de beeldhouwwinkel.Sterkte met de viervoeter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet gek dat je met gebruik van Spa water ipv kraanwater dit soort problemen tegen komt.

Spa water zit niet echt veel in, vooral calcium en magnesium waar jij met die ene plant nu zo'n problemen mee hebt doen ver onder voor wat er in water uit de kraan zit.

Geef in vervolg kraanwater en meng het met een beetje Spa om het minder hard te maken als jij vindt dat harder water (genoeg kalk) en aanzuren hiervan teveel problemen geeft.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde moet gewoon een veel grotere buffer hebben & dan kan je gerust met Spa blauw je planten water geven.Ben je niet goedkoper uit als je met kraanwater je planten water geeft.Melasse in het water verlaagt ook de pH.potje kost bij de natuurwinkel eur 2.69 & kan je een hele tijd meedoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...